Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «The Australian», η οποία επικαλείται απόρρητη έκθεση για τις φρεγάτες κλάσης «Hunter», τα πλοία είναι αργά και βαρύτερα από τον αρχικό σχεδιασμό και αντιμετωπίζουν σχεδιαστικές αστοχίες και προβλήματα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η απόρρητη έκθεση έγινε τον περασμένο Νοέμβριο, από την ομάδα μηχανικών του προγράμματος, και αναφέρει/περιγράφει σειρά σοβαρών προβλημάτων των «Hunter». Σύμφωνα με την «The Australian», η ενσωμάτωση του αμερικανικού συστήματος διαχείρισης μάχης Aegis και του ραντάρ διάταξης φάσης αυστραλιανής σχεδίασης CEAFAR2 στο πλοίο έχουν φτάσει το σκάφος στα όρια του από πλευράς χώρου, βάρους, απαίτησης ισχύος/ενέργειας και απαίτησης/δυνατότητας ψύξης, θέτοντας ένα σημαντικό δυνητικό ρίσκο.
Η δημοσίευση της εφημερίδας έγινε την 1η Φεβρουαρίου. Στις 2 Φεβρουαρίου το ινστιτούτο ASPI (Australian Strategic Policy Institute) δημοσίευσε άρθρο/ανάλυση του συντάκτη Marcus Hellyer, με τίτλο «Hunter–class frigate report indicates Australian naval shipbuilding in disarray», στο οποίο αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες για τα προβλήματα των «Hunter». Σύμφωνα με το άρθρο του ASPI το βάρος των φρεγατών, που θα έπρεπε να είναι περί τους 8.000 τόνους έχει φτάσει τους 10.000 τόνους, χωρίς όμως να αυξηθεί ανάλογα η παραγόμενη ισχύς/ενέργεια, κάτι που έχει επιπτώσεις στις επιδόσεις των πλοίων: Μοιραία, η μέγιστη ταχύτητα θα είναι μειωμένη, θα υπάρξει αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, άρα και του κόστους χρήσης και υποστήριξης των πλοίων.
Όπως αναφέρει το άρθρο, ο κυβερνήτης θα πρέπει να θέτει προτεραιότητες ως προς τη διαχείριση/διοχέτευση της ενέργειας είτε προς το ραντάρ CEAFAR2, είτε προς το σύστημα πρόωσης, ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες της στιγμής. Όταν όμως το ποίο χρειαστεί μεγάλη ταχύτητα και πλήρη λειτουργία του ραντάρ δεν θα μπορούν να γίνουν και τα δύο, διότι η ενέργεια δεν θα επαρκεί. Ο συντάκτης του ASPI αναφέρει ότι αντί να επιλεγεί μια ώριμη σχεδίαση, δοκιμασμένη και αξιόπιστη, επιλέχθηκε μια ανώριμη σχεδίασης (Type-26) που τώρα ναυπηγείται και δεν έχει ενταχθεί ακόμα σε υπηρεσία. Επιπλέον η Αυστραλία προχώρησε σε πέντε κύριες αλλαγές επί της αρχικής σχεδίασης με κυριότερη την επιλογή του ραντάρ CEAFAR2 και του συστήματος διαχείρισης μάχης Aegis.
Μάλιστα αναφέρει, σε αντιδιαστολή, το ακυρωθέν πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων κλάσης «Attack», το οποίο είχε ολοκληρώσει τη σχεδίαση του και θα έμπαινε σε φάση λεπτομερούς σχεδίασης. Υπό αυτή την έννοια, λέει ο συντάκτης, τα υποβρύχια «Attack» ήταν πιο «ώριμη» σχεδίαση, σε σχέση με τις «Hunter». Το Υπουργείο Άμυνας της χώρας λέει ότι οι λύσεις για τις «Hunter» έχουν δρομολογηθεί, αλλά αυτό μένει να φανεί στην πράξη. Τα προβλήματα αυτά σίγουρα θα επηρεάσουν και το χρονοδιάγραμμα. Η πρώτη «Hunter» έπρεπε να ξεκινήσει τη ναυπήγηση της το 2020, αλλά πλέον και το 2022 είναι αμφίβολο, με πιθανότερο έτος έναρξης της ναυπήγησης να αναφέρεται ακόμα και το 2024. Ομοίως, η επιχειρησιακή ένταξη των πλοίων θα καθυστερήσει κι αυτή.