Τη στιγμή που επιβεβαιώνονται οι σοβαρές δυσχέρειες και το κόστος πρόσκτησης των μεταχειρισμένων LCS, το πρόγραμμα ναυπήγησης των γαλλικών φρεγατών FDI για το Πολεμικό Ναυτικό καταγράφει σημαντικές εξελίξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη και βασικότερη εξέλιξη είναι οι προσπάθειες που καταβάλλονται από τη Naval Group και τη Thales για την εγκατάσταση του συστήματος ECM από τη παράδοση της πρώτης ελληνικής φρεγάτας. Στη κατεύθυνση αυτή υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις όπως υπογραμμίζουν επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού και στόχος είναι η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» να είναι πλήρης με ενσωματωμένο και εγκαταστημένο το νέο σύστημα παρεμβολών και ηλεκτρονικού πολέμου ECM και διασυνδεδεμένο με το τακτικό σύστημα μάχης των πλοίων. Όπως υπογραμμίζουν επιτελείς του ΠΝ στον γράφοντα γίνεται ένας αγώνας δρόμου ώστε η φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» να παραδοθεί με εγκατεστημένο και πλήρως διασυνδεδεμένο το αντιπυραυλικό σύστημα RAM.
Επισημαίνεται επίσης, πως έχουν ξεκινήσει οι εν όρμω δοκιμές για τη πρώτη γαλλική φρεγάτα Amiral Ronarc’h. Οι δοκιμές επικεντρώνονται στην πρώτη λειτουργία και αξιολόγηση των μηχανολογικών, ηλεκτρολογικών και ηλεκτρονικών συστημάτων των πλοίων. Η επόμενη φάση που περιλαμβάνει τις θαλάσσιες δοκιμές για τη γαλλική φρεγάτα FDI έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού. Λόγω περιορισμών στο ανθρώπινο δυναμικό, το χρονοδιάγραμμα για την πρώτη FDI, στην Amiral Ronarc’h, έχει προσαρμοστεί κατά κάποιους μήνες. Αυτό το νέο πρόγραμμα θα μεταφερθεί ισόχρονα στη δεύτερη, FDI τη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ», προκειμένου να διατηρηθεί ένα επαρκές διάστημα μεταξύ των δύο πλοίων, έτσι ώστε τυχών τεχνικές σημειώσεις να ενσωματωθούν άμεσα στη «ΚΙΜΩΝ».
Η πρώτη φάση των δοκιμών έχει ξεκινήσει και στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» αρχής γενομένης από τα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά συστήματα του πλοίου. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στα τέλη Μαρτίου οι πρώτες δοκιμές λειτουργίας του νέου τακτικού συστήματος SETIS των φρεγατών. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των δυο πρώτων εκτοξευτών SYLVER A50. Όπως προβλέπει η σύμβαση οι άλλοι δυο εκτοξευτές SYLVER A50 θα τοποθετηθούν δυο χρόνια μετά στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ». Η παράδοση του πλοίου τοποθετείται στις αρχές του 2025 και πιθανότατα εντός του Μαρτίου του 2025 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Δεδομένου πως κατά τις δοκιμές της γαλλικής φρεγάτα θα επιβαίνουν και αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, οποιαδήποτε παρατήρηση σημειωθεί για τη γαλλική φρεγάτα άμεσα θα ενσωματωθεί και στην ελληνική.
Πυρετώδεις είναι οι εργασίες που πραγματοποιούνται και στη δεύτερη ελληνική φρεγάτα, τη φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ». Η καθέλκυση της τοποθετείται χρονικά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και πιθανότατα στα μέσα Φθινοπώρου. Τέλος, η τρίτη ελληνική φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης ενώ σημειώνεται πως 26 από τα 27 τμήματα του πλοίου (αναφέρονται ως blocks) βρίσκονται ήδη στα ναυπηγεία της Λοριάν. Για τις 15 Απριλίου έχει προγραμματιστεί η τοποθέτησης της τρόπιδας της φρεγάτας. Η παράδοση της προγραμματίζεται για το 2026. Επιπροσθέτως, ουδεμία αλλαγή ή ακύρωση υφίστανται στο γαλλικό πρόγραμμα ναυπήγησης 5 φρεγατών FDI με στόχο το Γαλλικό Ναυτικό να διαθέτει 15 κύριες μονάδες κρούσης. Το γαλλικό ναυτικό θα έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα ναυπήγησης των 5 φρεγατών FDI το 2032 ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και διαπραγματεύσεις μεταξύ Γαλλικού Ναυτικού και Naval Group για τη πρόσκτηση περισσότερων φρεγατών. Ενδιαφέρον απόκτησης φρεγατών FDI υπάρχει και από χώρες της Μέσης Ανατολής.