Στις 23 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τελετή ονομασίας της πρώτης κορβέτας Saar-6 του Ισραήλ. Το πλοίο ονομάστηκε INS «Magen» και αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2019. Επ’ ευκαιρία του γεγονός παρουσιάζουμε τα χαρακτηριστικά της Saar-6 ως μια σχεδίαση η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει επιλογή και για το ΠΝ καθώς συνδυάζει μια εξαιρετική σχεδίαση με μεγάλη ισχύ πυρός, ενώ και το κόστος είναι προσιτό. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το κύριο μειονέκτημα των κορβετών είναι ο βαθμός αντοχής τους σε πλήγματα βλημάτων κατά πλοίων καθώς και η αδυναμίας τους για παρατεταμένη παραμονή στην περιοχή ενδιαφέροντος. Παρ’ όλα αυτά είναι πλοία με χαμηλό κόστος και μεγάλη ισχύ πυρός.

Οι Saar-6 παραγγέλθηκαν από το Ισραήλ τον Μάιο του 2015, με την παραγγελία να αφορά σε τέσσερα (4) πλοία. Οι Saar-6 έλκουν την καταγωγή τους από τις γερμανικές κορβέτες κλάσης «Braunschweig» (K-130), αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις έτσι ώστε να ενσωματώνουν ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό, όπως είναι τα αντιαεροπορικά βλήματα Barak-8 και το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome. Όλα τα πλοία ναυπηγούνται στη Γερμανία στο πλαίσιο συνεργασίας των ναυπηγείων German Naval Yards Holdings και ThyssenKrupp Marine Systems. Το συνολικό κόστος του προγράμματος είναι € 1,72 δισεκατομμύρια με το Ισραήλ να καταβάλει τα 2/3 του ποσού και τη Γερμανία να επιδοτεί το υπόλοιπο 1/3 του κόστους, όπως έγινε και με το πρόγραμμα υποβρυχίων κλάσης «Dolphin».

Οι Saar-6 έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Το πλοίο περιλαμβάνει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Barak-8, 16 βλήματα κατά πλοίων, ραντάρ AESA EL/M-2248 MF-STAR καθώς και το σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, με βλήματα Tamir μέγιστου βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων. Ο οπλισμός συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, και δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

Το αντιαεροπορικό σύστημα Barak-8 στηρίζεται στη χρήση τριών (3) διαφορετικών αντιαεροπορικών βλημάτων: Ένα για το μικρό βεληνεκές (0-35 χιλιόμετρα), ένα για το μέσο βεληνεκές (35-70 χιλιόμετρα) και ένα για το μεγάλο βεληνεκές (70-100 χιλιόμετρα). Στην έκθεση «EUROSATORY 2018» η IAI ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πυραυλοκινητήρα μήκους 1 μέτρου, ο οποίος θα διπλασιάσει το μέγιστο βεληνεκές του Barak-8. Ο «πυραυλικός επιταχυντής» («rocket accelerator»), όπως τον αποκαλεί η ΙΑΙ θα αυξήσει το μέγιστο βεληνεκές των Barak-8 από τα 100 στα 150 χιλιόμετρα, ενώ θα μπορεί να ενσωματωθεί και στα βλήματα με το μικρότερο βεληνεκές.

Ομοίως, στις αρχές Ιουλίου του 2018, η IAI παρουσίασε μια νέα σπονδυλωτή έκδοση του Barak, την έκδοση Barak-MX, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο έδαφος όσο και επί πλοίου. Το Barak-MX είναι σπονδυλωτό τόσο σε επίπεδο αισθητήρων όσο και σε επίπεδο βλημάτων, με μόνη σταθερά το σύστημα (κέντρο) διοίκησης και ελέγχου, γύρο από το οποίο «χτίζεται» το αντιαεροπορικό σύστημα που απαιτεί η εκάστοτε επιχειρησιακή ανάγκη.

Το Barak-MX είναι πλήρως δικτυοκεντρικό, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα με πληροφορίες και δεδομένου που συλλέγουν οι αισθητήρες του και επεξεργάζονται τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Ο εκάστοτε πελάτης μπορεί να επιλέξει να προμηθευτεί το Barak-MX και όλα τα υπό-συστήματα του ή να προμηθευτεί το σύστημα διοίκησης και ελέγχου και επί αυτού να ενσωματώσει αισθητήρες και αντιαεροπορικά βλήματα που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία.

Comments

  1. Αυτού του τύπου τα πλοία ταιριάζουν καλύτερα στην Κύπρο νομίζω παρά στην Ελλάδα.

    Έχουν καλό εξοπλισμό πάντως για το μέγεθός τους.

  2. Νομίζω πως ήρθε η ώρα κάποιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους και επιτέλους να προχωρήσουν και να δημιουργήσουν κάτι ουσιαστικό για αυτήν τη χώρα , την ώρα που πρέπει και η ώρα είναι τώρα…η επιλογή της ναυπήγησης Εθνικού πλοίου πλέον είναι μονόδρομος…κορβέτα Als Class® 100 για αρχή …και βλέπουμε στο μέλλον για περισσότερα!!!
    https://defencereview.gr/ethniko-ploio-gia-to-p-n-irthe-i-ora-gia-mia-elliniki-naypigiki-lysi/

    Με Υγεία σε όλους…

    1. μήν τα λέτε έτσι αυτά ρε παιδία…
      εδώ δεν μπορουμε να ολοκληρώσουμε 2 ΤΠΚ και 2 υποβρύχια..
      ΕΛΒΟ ΕΑΣ ΕΑΒ για φούντο
      συνδικαλιστές παντου
      λαμόγια και μίζες παντού
      Με τί δειγμα θα ξεκνήσουμε νέο πλοιο που έχει ποσα οικονομικά ρίσκα…?
      Πόσες χώρες κατασκευάζουν πλοία? 5-6?
      αν ηταν θα εφτιαχνε ο καθένας τα δικά του…

      Γαλλια – Ιταλια – Αμερική – Ρωσία Γερμανία – Ολανδια

      και αυτό γίνεται με συμπραξη όλων των ιδιωτικών εταιριών με συνεργασία με το κράτος και πολλες φορές συνεργασία και με άλλα κράτη βλέπε Fremm Γαλλία-Ιταλία

      Εδώ οι ιδιωτικές επιχειρήσεις είναι αντίπαλοι απο το δημόσιο…
      Η κατασευή φρεγατών θέλει επενδύσεις RND δοκιμές ρισκο χρηματοδότησ και άλλα…

      Εδώ δε κλεινουνε συμφωνια να φτιάξουμε εδώ καμιά belhara-gowind με ετοιμα σχέδια…

    1. Δεν κουράστηκες να αναμασάς τσιτάτα της συμφοράς, δηλαδή αν βρούμε κάτι που μας κάνει ακόμα και μεταχειρισμένο, να μην το πάρουμε επειδή ειναι γερμανικό;

        1. Χρειαζόμαστε οποσδήποτε ένα εθνικό πλοίο. Αυτό πιστεύω είναι μόνο με συνεργασία και συμπαραγωγή με φιλικές χώρες πχ. Ισραήλ. εφικτό. Επειδη το μέλλον ανήκει σε UAV, Drones και Antidrones, αεράμυνα και αυτοπρωστασία, μη επανδρωμένα, ηλεκτρονικό πόλεμο και Hacking, αυτοματισμούς, τεχνιτή νοημοσύνη κτλ. καλό θα ήταν και μια σοβαρή επένδυση και συνεργασία σ’αυτούς τους τομείς. Όλλα αυτά αν τα βάλουμε στο τραπέζι, θα μας βγούν τελικά πιο οικονομικά, απ’ το να αγοράζουμε και να ακριβοπληρώνουμε συνέχεια τα ξένα και να ανεβάζουμε f16 για να διώχνουνε τα τουρκικα uav. Και από την άλλη μειώνουμε τον κίνδυνο να χαθούν Έλληνες. Γιατί τούτες οι ψυχές είναι μετρημένες.

    2. Εκτός απο άρματα και πυροβόλα τίποτα άλλο απο Γερμανία. Αν και εκεί πρέπει να ρίχνουμε και καμιά ματιά στα merkava!
      Όσον αφορά τις κορβέτες ή αλλο πλοίο επιφανείας θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο συμπαραγωγής με το Ισραήλ σε ελληνικά ναυπηγεία με σκάφος ελληνικό και τεχνολογία οπλισμού των ισραηλινών

      1. Πολύ σωστή τοποθέτηση. Τηνεπόμενη δεκαετία χρειαζόμαστε 8 πλοία μεγέθους φρεγάτας, 4 μεγέθους κορβέτας, 4 υποβρύχια, 5 ΤΠΚ, 1 ΠΓΥ, 4 Ν/Θ, 6 Κ/Φ, 5 OPV, 5 Αποβατικά και άλλα βοηθητικά, πετρελαιοφόρα κλπ.

        Αν δεν εκκινήσουμε ναυπηγικό πρόγραμμα που θα αναστήσει τα ναυπηγεία, είμαστε άξιοι της μοίρας μας!

  3. Δεν είναι θέμα για μένα οι Saar, αυτές καθ’ εαυτές.
    Είναι καθαρά θέμα φιλοσοφίας και θέμα του οπλισμού που θα παραγγείλεις σε κάθε πλοίο.
    Υπάρχουν διάφοροι που φτιάχνουν κορβέτες 2.000 τόνων.
    Οι Saar, απλά επιβεβαιώνουν, ότι σε αυτό το εκτόπισμα, χωρά ικανότατος εξοπλισμός.
    Εάν πάμε σε Γαλλικά πλοία για τις φ/γ, αφού (ίσως και δικαίως), το ΠΝ έχει ερωτευτεί τις Bel για άμυνα περιοχής, τότε μια χαρά κορβέτα είναι και η Gowind των 2 ή 2,5 χιλ. ή των 3 χιλ. τόνων ή αν θέλουμε, μια χαρά μπορούν να πάρουν τα όπλα που θέλουμε π.χ. οι La Fayette.
    Δηλαδή μια χαρά στους 2,5 χιλ. τόνους χωρούν και 16 Aster 15 και 24 Mica και 1 Phalanx και 1 RAM (πίσω) και ένα πολύ καλό ραντάρ, πλέον το α/υ εξοπλισμό που θα παραγγείλεις, δεδομένου ότι με Bel άμυνα περιοχής, οι λοιπές ας είναι βασικά α/υ.
    Ή αν θέλουμε, σε ένα εκτόπισμα 2,5 χιλ. τόνων ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ άλλου πλοίου ανάλογου, ΧΩΡΟΥΝ 16 SM και 24 ESSM κ.λπ. ΕΥΚΟΛΑ.
    Το θέμα είναι ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ. Λύσεις υπάρχουν και πολύ καλές. Και κάθε κατασκευαστής μπορεί να ικανοποιήσει τις όποιες απαιτήσεις έχουμε.
    Και τα πάντα είναι θέμα σχεδιασμού. Για παράδειγμα, ένα νέο πλοίο είναι πολύ πιο οικονομικό και στην κίνηση και στη συντήρηση, πλέον της οικονομίας που κάνεις στο προσωπικό (π.χ. η «μεγάλη» Fremm, απαιτεί 108 άτομα προσωπικό και οι S που έχουμε τώρα 175 – 195 και οι ΜΕΚΟ …220!!! και είναι αστείο να λέμε ότι δεν χωρούν κάπου 4 μεγαλύτερα πλοία, όταν με 50 εκ. πλαταίνεις και βαθαίνεις έναν ντόκο και σου μένουν και χρήματα).
    Όταν αποφασίσουμε κάτι, ΟΛΑ γίνονται όπως τα θέλουμε.

  4. Χρειαζόμαστε οποσδήποτε ένα εθνικό πλοίο. Αυτό πιστεύω είναι μόνο με συνεργασία και συμπαραγωγή με φιλικές χώρες πχ. Ισραήλ. εφικτό. Επειδη το μέλλον ανήκει σε UAV, Drones και Antidrones, αεράμυνα και αυτοπρωστασία, μη επανδρωμένα, ηλεκτρονικό πόλεμο και Hacking, αυτοματισμούς, τεχνιτή νοημοσύνη κτλ. καλό θα ήταν και μια σοβαρή επένδυση και συνεργασία σ’αυτούς τους τομείς. Όλλα αυτά αν τα βάλουμε στο τραπέζι, θα μας βγούν τελικά πιο οικονομικά, απ’ το να αγοράζουμε και να ακριβοπληρώνουμε συνέχεια τα ξένα και να ανεβάζουμε f16 για να διώχνουνε τα τουρκικα uav. Και από την άλλη μειώνουμε τον κίνδυνο να χαθούν Έλληνες. Γιατί τούτες οι ψυχές είναι μετρημένες.

  5. Εχει βασικά μειονεκτήματα η σχεδίαση, η υπερφόρτωση ίσως φέρει και δυσκολίες στην πλεύση με άσχημο καιρό…
    Το μηχανοστάσιο ειναι ασθενικό και η αυτονομία του σκάφους μικρή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *