H αμερικανική Raytheon και η νορβηγική Kongsberg ανακοίνωσαν ότι ολοκλήρωσαν τις πτητικές δοκιμές του πυραύλου AMRAAM-ER από το αντιαεροπορικό σύστημα NASAMS. O AMRAAM-ER είναι διαθέσιμο μόνο για χρήση από το NASAMS III και όχι από αεροσκάφη, τα οποία χρησιμοποιούν την έκδοση AIM-120D. Ο AMRAAM-ER ενσωματώνει τον κινητήρα στερεού καυσίμου Mk.143 Mod.0 του RIM-162 ESSM, ο οποίος επιτρέπει στο βλήμα να επιτυγχάνει ταχύτητες άνω των 4 Mach. Σύμφωνα με την Raytheon τα AMRAAM-ER αυξάνουν το μέγιστο βεληνεκές αναχαίτισης των NASAMS κατά 50% και το μέγιστο ύψος εμπλοκής κατά 70%. Το NASAMS έχει γνωρίσει σημαντική εμπορική επιτυχία, τόσο στην αρχική του έκδοση όσο και στη βελτιωμένη έκδοση NASAMS II η οποία έγινε διαθέσιμη από το 2006 και μετά. Από το 2019 και μετά διατίθεται η νεότερη έκδοση NASAMS III.

Στις εκδόσεις NASAMS/NASAMS II το σύστημα χρησιμοποιεί πυραύλους AIM-120 AMRAAM, ενώ στην έκδοση NASAMS III μπορεί να χρησιμοποιήσει τους πυραύλους AMRAAM-ER και AIM-9X Block.ΙΙ/ΙΙ+. Το μέγιστο βεληνεκές του συστήματος είναι συνάρτηση της έκδοσης του AIM-120 και είναι μεταξύ 15-25 χιλιομέτρων (με AIM-120B/C5/C7) ή 50 χιλιόμετρα (με AMRAAM-ER). Το NASAMS αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, απέκτησε αρχική επιχειρησιακή ικανότητα το 1995 και πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα το 1998. Η διαφορά μεταξύ του NASAMS και του NASAMS II είναι η ενσωμάτωση συστημάτων ζεύξης δεδομένων Link-16/Link-11 και η υιοθέτηση του βελτιωμένου ραντάρ AN/MPQ-64F1 Improved Sentinel. Η έκδοση NASAMS III ενσωματώνει βελτιωμένο κέντρο εμπλοκής, νέες οθόνες και βελτιωμένους εκτοξευτές.