Το Γαλλικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι το νέο του απόκτημα, το βελτιωμένο μαχητικό αεροσκάφος Rafale-M, της έκδοσης F3-R, πραγματοποίησε την πρώτη του επιχειρησιακή. Το αεροσκάφος επιχείρησε από το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle» αποστολή στη Συρία με αντικείμενο τη συλλογή πληροφοριών.

Στην έκδοση F3-R το Rafale ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις όπως το ραντάρ RBE-2AA, τεχνολογίας ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA), την πιστοποίηση των βλημάτων αερομαχίας MICA NG (New Generation) και Meteor (μέγιστου βεληνεκούς άνω των 100 χιλιομέτρων), των κατευθυνόμενων βομβών AASM (Armement Air-Sol Modulaire) και των ατρακτιδίων  εντοπισμού, αναγνώρισης και κατάδειξης (λέιζερ) στόχων TALIOS και τακτικής και στρατηγικής αναγνώρισης AEROS. Επίσης, το Rafale F3-R ενσωματώνει αυτόματο σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος.

Τα Rafele F3-R ενσωματώνουν τα διδάγματα που αποκόμισε η Γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν. Υπενθυμίζουμε ότι η Γαλλία έχει ανακοινώσει την αναβάθμιση 144 Rafale στο επίπεδο F3-R, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και το πρόγραμμα ανάπτυξης της έκδοσης F4 μέχρι το 2022. Την έκδοση F3-R έχουν επιλέξει η Ινδία, το Κατάρ και η Αίγυπτος.

Στη διάρκεια της πρώτης του αποστολής το Rafale-M F3-R πέταξε πάνω από τη Συρία, συνέλλεξε πληροφορίες, κατέγραψε δεδομένα και τα ανάλυσε. Η επιχείρηση έγινε στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του Ισλαμικού Κράτους και της επιχείρησης «Chammal».

Σ’ όλη τη διάρκεια και τις φάσεις της επιχείρησης το Rafale-M F3-R βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία, διαβίβαση και ανταλλαγή δεδομένων με τα αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης E-2C Hawkeye του Γαλλικού Ναυτικού. Επίσης δοκιμάστηκε το σύστημα αποστολής έγγραφων διαταγών και οδηγιών, χωρίς τη χρήση φωνητικής συνεννόησης.

Λεπτομέρειες για τις εκδόσεις F3-R και F4 του Rafale μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Ισως το καλύτερο ευρωπαικό μαχητικό ever.

    Ισως αυτή την στιγμή το ποιο εξελιγμένο, ολοκληρομένο, μαχητικό του ΝΑΤΟ (Και περαιτέρο έξασφαλισμένη εξέλιξη)

      1. Μας είχαν προτείνει ανταλλαγή με τα Μιράζ και δε θέλαμε. Τώρα το μιράζ έχει απαξιωθεί και το ραφάλ έχει ακριβύνει. Πάντως μεταχειρισμένα ραφάλ είχαν προταθεί σε κάποιο διαγωνισμό. Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα που θα πρέπει να διερευνήσουμε.

        1. Είναι γνωστή η ιστορία με τα 40 Rafale. Δυστυχώς.
          Ένα πράγμα θα πω. Ότι ο προϋπολογισμός του 2009 (ή 08?)ήταν περίπου στα 64 δις και εκτελέστηκε στα 109 δις! Από αυτά τα 55 περίπου δις παραπάνω, δεν πήγε για την άμυνα (extra) ΟΥΤΕ 1, αφού τα εξοπλιστικά πάγωσαν ήδη από το 2004-5. Η χώρα έμπαινε 10αδες δις κάθε χρόνο μέσα και δεν φρόντιζαν τουλάχιστον τότε να έχουν παρθεί οι 6 Fremm (2,2 δις συνολικά τότε) και τα Rafale (η γνωστή ιστορία που λέμε). Η μόνη εξαίρεση υπήρξε για την αγορά των F-16 52+ adv. Ναι, όπως πήγαινε η χώρα, θα έμπλεκε, αλλά τουλάχιστον θα ήταν πολύ καλύτερα εξοπλισμένη. Τίποτα άλλο.

          1. Θλιβερές καταστάσεις. Το θεμα για το σήμερα είναι αν όντως είναι διαθέσιμα μεταχειρισμένα να ραφαλ. Αν ναι αξίζει τον κόπο να δουμε αυτή την εναλλακτική πηγή απόκτησης αυτού του αεροσκάφους που θα δώσει την κυριαρχία από το Αίγιο έως την κυπριακή ΑΟΖ.

          2. Όχι φίλε. Τόσος ήταν. Μην τον μπερδεύεις με το ΑΕΠ. Καμία σχέση. Ο προϋπολογισμός βγαίνει με βάσει τα προβλεπόμενα έσοδα της χρονιάς και τα προβλεπόμενα έξοδα (γι’ αυτό και ψηφίζεται κάθε Οκτώβριο (περίπου) για το επόμενο έτος.
            Έτσι ενδεικτικά, χωρίς να είναι το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού αλλά σχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή και μέχρι το τέλος αναθεωρήθηκε λίγο προς τα επάνω.
            Μάλιστα στην αρχή είχε γίνει λόγος για υπέρβαση περί τα 43 δις, ενώ στην πράξη (εκτέλεση του προϋπολογισμού) η υπέρβαση έκλεισε τελικά στα περίπου +45 δις (που μπήκε μέσα η χώρα και δανειοδοτήθηκε) (παραπάνω στην αφαίρεση γράφω 55 δις κατά λάθος αντί του σωστού 45) https://m.naftemporiki.gr/story/187005/katatethike-sti-bouli-o-proupologismos-2009

  2. Τα έχουμε γράψει πολλοί και πολλές φορές. Τα γαλλικά αεροσκάφη και τα όπλα τους είναι πολλαπλασιαστές ισχύος. Δυστυχώς στην Αθήνα οι ιθύνοντες της άσκησης εξουσίας αποφασίζουν με στρεβλά κριτήρια…

    1. Μην ξεχνάς ότι κοστίζει περισσότερο από ένα F35… Όπως είπε και ο Gdmast αν ήξεραν να πουλάνε κάτι θα γινόταν. Αν έδιναν οι Αμερικανοί AB ούτε Belhara δεν θα έβλεπαν οι Γάλλοι.

      1. Πιστεύω ότι, επιχειρησιακά δεν συγκρίνεται με F35, είναι σαφώς ανώτερο το RAFALE. Σε τριάντα χρόνια ίσως το F35 να είναι καλύτερο (αμφίβολο αλλά ποτέ δεν ξέρεις), αλλά μέχρι τότε, εμείς δεν είμαστε πχ Ιταλία (συμπαραγωγός χώρα) για να προσδοκούμε σε οφέλη από την πώλησή του σε τρίτους και χωρίς ορατό κίνδυνο χρήσης σε πραγματική μάχη. Το οικονομικό ζήτημα είναι πολύ σχετικό, αφού η κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών στην άμυνα της χώρας και σε βάθος τριακονταετίας, έχει πολλές παραμέτρους κοστολόγησης. Ενδεικτικά αναφέρω το κόστος ανθρώπινων πόρων σε μία σύρραξη με αναποτελεσματικά έναντι του εχθρού οπλικά συστήματα, το κόστος ή καλύτερα τα διαφυγόντα κέρδη απ’την πιθανή συνεκμετάλλευση ή χειρότερα μονομερή εκμετάλλευση του πλούτου της ΑΟΖ που δεν θα μπορέσουμε να ανακηρύξουμε και να υποστηρίξουμε. Ο πλούτος αυτός δεν είναι μόνο ο ορυκτός που κρύβεται στα βυθοτεμάχια, αλλά είναι κι αυτός της θαλάσσης (αλιεία) και φυσικά η προβολή της ΑΟΖ στον ουρανό (FIR). Οι Γάλλοι μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι πωλητές, αλλά σίγουρα έχουν στην διάθεσή μας όπλα που ο αμερικανός μας αποκλείει. Το θέμα είναι να ξέρει κι ο αγοραστής τι χρειάζεται, πώς να το ζητήσει και πώς να διαπραγματευτεί το κλείσιμο μιας συμφωνίας.

        1. Η συνεκμεταλευση είναι παραδοχή συνιδιοτησιας. Και συνιδιοκτησια είναι κατοχή της Τουρκίας σε ελληνικό έδαφος και θάλασσα. Συνιδιοκτησια είναι τουρκική ιδιοκτησία. Αυτό. Είναι το κυριότερο και όχι οι υδρογονανθρακες και τα ψάρια.

          1. Δεν ισχυρίστηκα κάτι διαφορετικό. Ακριβώς γι’αυτό δεν θεωρώ ακριβό το rafale κι οποιοδήποτε άλλο οπλικό σύστημα μας εξασφαλίζει βιωσιμότητα. Το θέμα είναι πολύ σοβαρότερο απ’ότι θέλουν να μας πείσουν οι πολιτικάντηδες. Η Ελευθερία είναι ανεκτίμητη αδελφέ μου. Η αξία της ίσως υπερβαίνει κι αυτήν της ζωής μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *