Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Defense News» το F-35 αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης κινητήρων F135 της Pratt & Whitney και ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες μέχρι να αρχίσει να βελτιώνεται η κατάσταση. Σύμφωνα με το γραφείο του προγράμματος F-35, το οποίο επικαλείται η ιστοσελίδα, το πρόβλημα είναι διττό: Αφενός το Κέντρο Βαριάς Συντήρησης των F135 (HMC : Heavy Maintenance Center) στην Αεροπορική Βάση Tinker στην Οκλαχόμα, δεν έχει καταφέρει να συντηρήσει κινητήρες, στο πλαίσιο προγραμματισμένης συντήρησης, εντός χρονοδιαγράμματος, αφετέρου οι τεχνικοί έχουν ανακαλύψει πρόωρη φθορά στην επικάλυψη των λεπίδων του κινητήρα, σε μικρό αριθμό κινητήρων, κάτι όμως που επιβαρύνει το χρόνο ολοκλήρωσης της συντήρησης ενός κινητήρα και επιβαρύνει συνολικά την όλη διαδικασία.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Defense News» το 2022 περίπου το 5-6% των F-35 μπορεί να είναι καθηλωμένο, λόγω έλλειψης κινητήρα, είτε διότι βρίσκονται σε προγραμματισμένη συντήρηση, είτε διότι ελέγχονται-επισκευάζονται λόγω εκτάκτου συμβάντος. Επιπλέον, αν δεν λυθεί το πρόβλημα και δεν ληφθούν μέτρα, το ποσοστό αυτό μπορεί να εκτιναχθεί ακόμα και στο 20%. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Bloomberg», στις 10 Φεβρουαρίου, για το έτος 2021 η ομάδα επίδειξης του F-35 έχει περικόψει το πρόγραμμα της κατά οκτώ (8) εμφανίσεις, ακριβώς λόγω αυτού του προβλήματος με τους κινητήρες. Να σημειωθεί ότι ο προβλεπόμενος ρυθμός συντήρησης κινητήρων του Κέντρου Βαριάς Συντήρησης της Οκλαχόμα είναι 60 κινητήρες το χρόνο. Ένα από τα μέτρα επίλυσης του προβλήματος είναι η ενεργοποίησης δεύτερης βάρδιας στο Κέντρο, η οποία όμως θα αρχίσει να εργάζεται από τον προσεχή Ιούνιο.

Comments

  1. Προς DefenceReview Newsroom,

    Διατρεχεται σοβαρο κινδυνο να σας κατηγορησουν συληβδην – το δημοσιογραφικο επιτελειο του DefenceReview – φιλοΡωσσικο, αντι Αμερικανους ακομα κι εγκαθετους προς τον μεγκαλο ΜΕΓΚΑΛΟ συμμαχο κι ευεργετη μας, θειο Σαμ.

    Τα παιδακια που υποστηριζουν τα παντα που προερχεται απο εκεινο το ευλογημενο μερος στο οποιο ο Ηλιος ανατελλει κι δυει, βλεπε ΑmeriKa, δεν σηκωνουν δημοσια κριτικη – προφανως κακοβουλη θα πουν – προς οτι προερχεται κατασκευαζεται ή αναβλυζει απο τον ιερο αυτον τοπο που ονομαζουμε …. ΑmeriKa !

    Οσο, για την ειδηση, δεν εχω τιποτα περισσοτερο να προσθεσω. Οτι εχει σχεση με το λεμονι του Αιωνα, εχω ηδη αναφερθει.

    για τα AmeriKanakia…….. I TOLD YOU SO !!

    1. Όταν λες πως οι MMSC δεν είναι κατάλληλο πλοίο για το ναυτικό σε λένε τρολ των Γάλλων, όταν λες πως το f35 είναι ένα προβληματικό πρότζεκτ και απλώς τώρα πια είναι too big to fail και το συνεχίζουν για ευνόητους λόγους σε λένε τρολ των Ρώσων, όταν λες όμως πως η μαχητική ικανότητα του ΕΣ εκτοξεύεται με τα m1117, για τα οποία ευχαριστούμε τους Αμερικανούς για τη δωρεά, όμως εκεί είναι όλα καλά. Φυσικά το αντίστοιχο ισχύει και για τις άλλες πλευρές. Δυστυχώς έτσι είναι, ο καθένας λέει ότι τον συμφέρει. Μιας που μιλάμε και για υψηλή τεχνολογία και για το μέλλον, λίγο άσχετο βέβαια με την αεροπορία αλλά, πριν μια εβδομάδα ένας Ρώσος αξιωματούχος μίλησε για το πρόγραμμα «styrm» το οποίο ξεκίνησε το 2018 και πρόκειται για την δημιουργία μιας ολόκληρης οικογένειας μη επανδρωμένων αρμάτων μάχης και ΤΟΜΑ στη βάση των t72 τα οποία προφανώς υπάρχουν σε τεράστιες ποσότητες σε αποθήκευση και άρα θα έρθουν πιο οικονομικά. Ρωτώ λοιπόν, δεν θα ήταν μια ωραιότατη ιδέα να ξεκινήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα στην Ελλάδα μεταξύ εταιριών και πανεπιστημίων για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς ugcv για τον ελληνικό στρατό ? Αντί να παρακαλάμε για ότι έχουν για απόσυρση οι σύμμαχοι δεν θα ήταν καλύτερο να δημιουργήσουμε κάτι τέτοιο στη χώρα? Υπάρχουν αρκετοί ταλαντούχοι Έλληνες επιστήμονες στο τομέα της ρομποτικής και της τεχνίτης νοημοσύνης. Πάνω σε αυτό θα ήθελα να ζητήσω από το αξιότιμο defencereview και ένα άρθρο εάν γίνεται πάνω σε αυτή την νέα τεχνολογία γιατί όλοι ασχολούμαστε με τα uav αλλά λίγοι δίνουν σημασία στα ugcv τα οποία φέρνουν πραγματική επανάσταση στο πεδίο της μάχης και αποτελούν σανίδα σωτηρίας για κράτη με περιορισμένους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, όπως η Ελλάδα. Αυτή η τεχνολογία δεν είναι καν τεχνολογία του μέλλοντος, είναι του παρόντος και ήδη αρκετοί στρατοί τα εντάσσουν στις δυνάμεις τους. Ευχαριστώ.

      1. Πραγματι, η σκεψη ακομα κι εδω στην Ελλαδα εχει μπει σε τετοιο θεμα για μη επανδρωμενα ΤΘ οχηματα.
        Ειτε για περιπολιες σε απομακρυμσνες/παραμεθoριες περιοχες, ως αναγνωρηστικα/ιχνηλατευση, ως decoy για παραπλανηση του εχθρου κι εξειδικευμενα τετοια οχηματα να δρουν εντος του πεδιου μαχης, για παραλαβη πληγωμενων, ναρκοθετηση κι λοιπες επικινδυνες αγγαρειες.

        Τα ΤΘ M48 patton, προσφερονται ως σκαρι δηλαδη χωρις πυροβολο κι πυργισκο, ακομα κι Leopard τα οποια δεν προκειτα να ενισχυθουν ὴ αναβαθμιστουν κι ετοιμαζονται για αποθηκευση.

        Ηδη, ειμστε μελος μιας Ευρωπαικης πρωτοβουλιας, προγραμμα επιτηρησης Ευρωπαικων συνορων ονομαζομενο ως, (Transportable Autonomous patrol for Land bOrder Surveillance)
        https://cordis.europa.eu/project/id/218081

        Οσο για τα καλα παιδακια, ταγμενα με τον μεγα ευεργετη κι «συμμαχο» βλεπε ΗΠΑ, αστα στον υπνο τους…..
        ΕΑΝ, ανοιξουν κανενα βιβλιο – τα ΜΗ λογοκριμενα κι τσεκουρεμενα – κι μαθουν τι αισχη εχουν πραξει αυτα τα πλασματα απο τις ΗΠΑ, θα καταλαβουν το απλο.
        Τι Αγγλοι επι ΕΟΚΑ τι Αμερικανοι,;; Ενα κι το αυτο !

    1. Θα τα διαβάσω αν τα καταφέρω!

      Πάντως και εμένα με έχουν στην μπούκα του κανονιού για το F-35!
      Γιατί γράφω για αυτό από το 2007 ότι είναι μια λανθασμένη σχεδίαση.

      Παίρνω ένα αεροσκάφος ειδικά σχεδιασμένο για να έχει χαμηλό RCS του βάζω την
      RAM και είμαι εντάξει τα προβλήματα θα λυθούν!

      Από την στιγμή που η RAM έχει αυτόν τον τρόπο λειτουργίας πως θα λύσεις
      τα προβλήματα με τον υπολογιστή;
      Εδώ δεν θέλεις να παραδεχτείς τον τρόπο λειτουργίας της RAM πως κατεβάζει το RCS.

  2. 🙂

    Το τίμημα της επιτυχίας και της διαφάνειας, τι να κάνουμε, μέσα στο πρόγραμμα είναι αυτό.

    Το πρώτο πρόβλημα είναι λέει ότι το κέντρο βαριάς συντήρησης στην Οκλαχόμα δεν προλαβαίνει να κάνει τις συντηρήσεις κινητήρων… Αυτό τι σχέση έχει με πρόβλημα στο F-35? Είναι σαν να λέμε ότι επειδή η ΕΑΒ δεν προλαβαίνει να κάνει την βαριά συντήρηση στα C-130 και για αυτό τα στέλνουμε στο Ισραήλ, σημαίνει ότι το C-130 έχει πρόβλημα σαν αεροσκάφος.

    Και για να χαμογελάσουμε ακόμη περισσότερο, μιλάμε για βαριά συντήρηση κινητήρα και ότι προλαβαίνει να κάνει μέχρι 60 τον χρόνο. Καλό αυτό, αλλά επειδή το F-35 παράγεται και πουλάει σαν ζεστό ψωμί δεν προλαβαίνουν οι άνθρωποι. Είναι σαν να λέμε είναι πρόβλημα που παράχθηκαν και πουλήθηκαν πχ 600 αεροσκάφη (τα τριπλά από τα Ραφάλ) γιατί δεν προλαβαίνουν οι εταιρείες συντήρησης να συντηρούν τόσα πολλά.

    Το άλλο αστείο είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά της ιστορίας ένα πρόγραμμα είναι τόσο διαφανές που από μόνο του βγάζει τα προβλήματα προς τα εξω. Το Su-57 έχει ένα σκασμό θέματα, έχετε ακούσει κανένα? Κανένα για το Ραφαλ? Για το Κινέζικο? Ξέρετε αν έχουν θέμα οι λεπίδες τους ή κάτι άλλο? Και προσέξτε σε μικρό αριθμό κινητήρων και στην επικάλυψη των λεπίδων (όχι στις λεπίδες).

    Γιατί κάποιος πρέπει να κάνει και τον δικηγόρο του διαβόλου.

    1. μην το ψάχνεις, δεν πρόκειται να βγάλεις άκρη με αυτους

      υπερπροβλημενο λέει ο άλλος, λες και υπάρχουν και αλλά αεροσκάφη που έχουν επιλεγει από 15 (!) αεροπορίες

      1. Αγοραζεις αλλα 40 Rafale και τελειωσε η ιστορια. Απο οτι φενεται οι »φιλοι» Αμερικανοι δεν φτιαχνουν ποια καλα πραγματα δυστυχως γιαυτους. Εμεις δεν ειμαστε υποχρεωμενοι να παρουμε πραγματα τα οποια ειναι ελλατωματικα. Στην τελικη να το κανουμε τι το F-35 δεν το καταλαβα ποτε. Εχεις 18 Rafale παιρνεις αλλα 40 Rafale μαχητικο 4.5 γενιας και εκλεισες.

          1. Εχεις σκεφτει οτι αυτα τα projects που μολις εγραψες ειναι και τα τελευταια τους ετσι? Αποδειξη σε αυτο που εγραψα οτι δεν φτιαχνουν ποια τιποτα καλο. Τον λογο δεν τον ξερω γιατι εχουν ξεπεσει τοσο πολυ, αλλα η Ρωσια ειναι κλασης ανωτεροι στα εξοπλιστικα εδω και μια 5 ετια. Ειδικα το καινουριο το SU-57 δεν πιανεται. Το μονο που τους εχει απομεινει να καυχιουνται ειναι αυτα τα 11 αεροπλανοφορα τιποτα αλλο.

      2. «έχουν επιλεγει από 15 (!) αεροπορίες»
        Εκτος αυτα του Γισραελ που ειναι υποτυπος του Φου35, ποσα απο τα υπολοιπα πετανε και εκτελουν επιχειρησεις;

  3. Το defencereview είναι μάλλον η μόνη ιστοσελίδα που αναδεικνύει την συγκεκριμένη, πολύ σημαντική είδηση, η οποία έχει δύο συνιστώσες:
    α. Κακή σχεδίαση του κινητήρα, ο οποίος διαπιστώνεται ότι δεν αντέχει παρατεταμένη λειτουργία σε υψηλά “στοιχεία”.
    β. Σοβαρά προβλήματα στη συντήρηση, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική συσσώρευση εκ/εν κινητήρων έως το 2025, η οποία θα επηρεάζει έως και το 20% των Α/Φ.

    Η είδηση εμφανίστηκε αρχικά στο Bloomberg, στις 10-02-21: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-10/air-force-cuts-back-exhibition-flights-on-new-f-35-engine-woes
    Στη συνέχεια, αναπαράχθηκε από πολλές διεθνείς ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, όχι μόνο αμυντικές. Μιλάμε για σοβαρές, αμερικανικές ιστοσελίδες, όχι αντιφρονούντες ή αντίπαλα συμφέροντα, Ρώσους, Κινέζους, Γάλλους κλπ. Εκτός της Ελλάδας, βεβαίως. Εδώ, τσιμουδιά. Γιατί;

    Δεν είναι η πρώτη φορά που αρνητικές ειδήσεις για το περιβόητο Α/Φ «5ης γενεάς» φαίνεται να συναντούν δυσκολίες να περάσουν τα σύνορα της χώρας μας… Υποδεικνύω τις εξής αρνητικές ειδήσεις που σημειώθηκαν τον τελευταίο μήνα, οι οποίες κατά τη γνώμη μου είναι εξαιρετικής σοβαρότητας:
    1. Breaking Defense (14-01-21): Roper Hints NGAD Could Replace F-35; Why? Life-Cycle Costs https://breakingdefense.com/2021/01/roper-hints-ngad-could-replace-f-35-why-life-cycle-costs/
    2. FlightGlobal (15-01-21): Lockheed Martin F-35 deficiencies: two fewer in 2020, 871 issues remain https://www.flightglobal.com/fixed-wing/lockheed-martin-f-35-deficiencies-two-fewer-in-2020-871-issues-remain/141969.article
    3. CNN (15-01-21) Trump’s Pentagon chief says he ‘cannot wait to leave’ his job https://edition.cnn.com/2021/01/15/politics/christopher-miller-leave-pentagon/index.html
    4. Aviation Week (21-01-21) U.S. Air Force Talks New F-16 Orders In Latest Acquisition Shake-up https://aviationweek.com/defense-space/aircraft-propulsion/us-air-force-talks-new-f-16-orders-latest-acquisition-shake

    Προσοχή: ΔΕΝ σχολιάζω. Παραθέτω ειδήσεις. Από σοβαρότατους αμερικανικούς ιστοτόπους.
    Don’t shoot the messenger.
    Απλά θεωρώ ότι οι ενδείξεις είναι πλέον εμφανείς.
    Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω καί ὁ νοῶν νοήτω.

    1. Αν ακουστούν κακίες ειδήσεις και όλα τα προβλήματα για τον κουβα στη χώρα μας, πως θα τον αγοράσουμε?
      Τα αμερικανοχρηματοδοτουμενα ελληνικά ΜΜΕ που παίρνουν χαρτζιλίκι από ΛΜ και πρεσβεια, κάνουν αγώνα 10ετιες τώρα για να μας πείσουν για την ανωτερότητα των αμερικανικών όπλων.
      Δεν υπάρχει σύγκριση, οι ευρωπαϊκοί πυραυλοι της mbda (meteor, mica, aster) είναι ανώτεροι κινηματικα των αντίστοιχων αμερικανικών και δεν υστερούν και σε εμβέλειες από τους αμερικανικούς που παντα αναφέρουν ψευδείς εμβέλειες για λόγους μάρκετινγκ.
      Η thales κάνει καλύτερα ραντάρ από τους Αμερικανούς ξεκάθαρα (και στα πλοία) και καλύτερα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (Spectra).
      O βασιλιάς είναι γυμνός.
      Τα αμερικανικά οπλικά συστήματα είναι υποδεέστερα των ευρώπαικων σε πάρα πολλές περιπτώσεις.
      Με αυτό το δεδομένο και το ότι είμαστε χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης τα ευρωπαϊκά οπλικά συστήματα είναι μονόδρομος για εμάς.

    2. Επίσης στην τελευταία επίσημη έκθεση της διεύθυνσης DOT&E του Κογκρέσου των ΗΠΑ για το F-35 (Οκτώβριος 2020), ανάμεσα στα τόσα τεχνικά και διαχειριστικά προβλήματα του προγράμματος που αναδεικνύει (και μιλάμε μόνο για όσα μπορούν να δημοσιευτούν στην αποχαρακτηρισμένη έκδοσή της που έχουμε πρόσβαση), υπήρξε και ακόμα μια υποβάθμιση των χαρακτηριστικών του F-35 με μόνιμο χαρακτήρα.

      Αφορά την παραγωγή εξόδων, Sortie Generation Rate (SGR). Το Γραφείο του F-35 (Joint Program Office -JPO) κάνοντας προβολές προς την ωριμότητα του αεροσκάφους, αναγνώρισε ότι δεν πρόκειται να πιάσει τους στόχους Mean Time To Repare (MTTR) που είχαν τεθεί στο έγγραφο ORD (Operational Requirements Document). Έτσι το Γραφείο JPO ζήτησε και κατάφερε να γίνουν αποδεκτές νέες, υποδεέστερες προδιαγραφές των επιδόσεων του F-35 στον τομέα αυτό, που είναι πλέον ακριβώς ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ από τις αρχικές επιδιώξεις. Αυτό καθιστά αδύνατο να πετύχει το F-35 τους στόχους του εγγράφου ORD για Sortie Generation, που είναι παρεπιπτώντος μια από τις κρίσιμες παραμέτρους ή αλλιώς «Key Performace Parameter» την οποία το F-35 απέτυχε επίσημα και οριστικά να ικανοποιήσει. Και αυτό πριν καν μπορέσει να ολοκληρώσει το στάδιο των Αρχικών Επιχειρησιακών Δοκιμών & Αξιολόγησης (Initial Operational Testing & Evaluation – IOT&E) όπου λαμβάνουν μέρος οι πιο απαιτητικές και δύσκολες δοκιμές ως οπλικό σύστημα συνολικά, σε αντίθεση με την προηγούμενη φάση SDD (Systems Development and Demonstration) όπου δοκιμάζονταν το κάθε υποσύστημα ξεχωριστά και δεν μπορούσαν να έρθουν στην επιφάνεια πιο σύνθετα προβλήματα.

      Άρα δεν μιλάμε για κάτι που «θα φτιάξει» ή είναι «βρεφικό πρόβλημα» (αν είναι δυνατόν να υφίσταται τέτοια δικαιολογία μετά από…20+ χρόνια!), μιλάμε για μια ακόμα μόνιμου χαρακτήρα υποβάθμιση δυνατοτήτων, και μάλιστα σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα (Sortie Generation) που ήδη το F-35 υστερούσε σημαντικά σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος.

      Το γεγονός ότι οι γνωστοί και διαχρονικοί υποστηρικτές του αεροσκάφους εκλαμβάνουν τα ατελείωτα προβλήματα ως «διαφάνεια» και όχι ως τερατώδες σκάνδαλο που δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί χωρίς αυτοί που εποπτεύουν το πρόγραμμα να κινδυνεύουν να υποστούν τις σοβαρότερες συνέπειες, είναι ενδεικτικό του φαινομένου που η ψυχολογία ονομάζει «γνωστική ασυμφωνία» όπου ο εγκέφαλος κάποιου αδυνατεί να επεξεργαστεί και να ενσωματώσει νέες πληροφορίες που έρχονται σε αντίθεση με υπάρχουσες πεποιθήσεις και ιδεοληψίες.

      Όσο για τον αμυντικό τύπο που υποτίθεται έχει την αποστολή αλλά υποτίθεται και περισσότερη γνώση ώστε να ενημερώνει, η σιωπή για τα προβλήματα του F-35 είναι ακόμα πιο ύποπτη και ενοχοποιητική ως προς την αξιοπιστία τους και την σχέση τους με την Lockheed, μια εταιρία-γίγαντα που έχει ένα τεράστιο κακό ιστορικό δεκαετιών σχετικά με αθέμιτες πρακτικές (χρηματισμούς, παρασκηνιακές πιέσεις, απειλές κτλ.) με σκοπό να προωθεί τα προϊόντα της ανεξαρτήτως της ποιότητας ή αποτελεσματικότητας που έχουν. Οι ΗΠΑ με ένα προϋπολογισμό που ξοδεύει $2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ, έχει πέσει θύμα του γνωστού Military-Industrial Complex, και η Lockheed πρωτοστατεί στο έγκλημα αυτό. Για πόσο ακόμα, θα δούμε.

    3. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να βελτιωθεί το αεροσκάφος.
      Το έχω προτείνει και εγώ και ο αμερικάνος που δεν ζει πια.

      Θα βελτιωθεί κατά 15-20% οι επιδόσεις του δηλαδή αλλά θα είναι κατά 17% λιγότερο στελθ.

      Φυσικά με αεροδυναμικές παρεμβάσεις αλλά η εταιρία δεν παραδέχεται το πρόβλημα.
      Ποιο πρόβλημα; Η RAM επηρεάζει τα μόρια αέρα γύρω και κοντά σε αυτήν που κινούνται
      ακανόνιστα έτσι χάνει σε αεροδυναμική και σε ισχύ του κινητήρα!

      Κύριε Ζηκίδη θα σας πως της βελτιώσεις που είναι τρεις.
      1) η τοποθέτηση εξωτερικά μιας εγκοπής, ας το χαρακτηρίσω έτσι δυο εκατοστών
      δύο μέτρα πριν της εισαγωγές του κινητήρα! Που σκοπό έχει να σπάζει τους στροβιλισμούς των
      μορίων του αέρα και να εισέρχεται περισσότερος αέρας στον κινητήρα.
      Μεγαλύτερη ισχύς κινητήρα μεγαλύτερες επιδόσεις αριθμός max,
      2) Αεροδυναμικά με μια εγκοπή σαν φορέας οπλισμού επάνω από της πτέρυγες με 5 εκατοστά
      μήκος, πλάτος μικρότερο από της πτέρυγες στα δυο τρίτα της πτέρυγας.
      Για να βελτιωθεί ο χαμηλός αριθμός των G.
      3) Αεροδυναμικά με την τοποθέτηση επιπλέον προσθήκης στην ρίζα των πτερύγων, ένα
      ισοσκελές τρίγωνο ένα μέτρο η κάθε πλευρά.
      Για βελτίωση των αεροδυναμικών προβλημάτων κλπ.

      Αν και αυτό δεν γράφετε σε λίγες γραμμές αυτά έχω πει από το 2010.
      Μαζί με την αλλαγή στης πλακέτες όλων των πυκνωτών που και εκεί υπάρχει
      πρόβλημα στα ηλεκτρονικά.
      Ο ένας ακροδέκτης θα αντικατασταθεί από αλουμίνιο σε χαλκό.
      Ο εσωτερικός στους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές να το πω απλά θα είναι από χαλκό
      και μέσα στον πυκνωτή.
      Για μένα και εκεί έχει πρόβλημα κλπ.

    4. @ Konstantinos Zikidis
      Η παρατεταμένη λειτουργεία σε υψηλά στοιχεία όπως είπατε,φαίνεται ότι δεν προβληματίζει μόνο τον κινητήρα αλλά και άλλα σημεία του αεροσκάφους.

      The Pentagon will have to live with limits on F-35’s supersonic flights
      WASHINGTON — An issue that risks damage to the F-35’s tail section if the aircraft needs to maintain supersonic speeds is not worth fixing and will instead be addressed by changing the operating parameters, the F-35 Joint Program Office told Defense News in a statement Friday…

      https://www.defensenews.com/air/2020/04/24/the-pentagon-will-have-to-live-with-limits-on-f-35s-supersonic-flights/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *