Στις 13 Ιανουαρίου η Διεύθυνση Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολογήσεων του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα της ετήσια έκθεση της για το 2020. Η έκθεση καταγράφει θέματα με τις νέες έλικες ACRB (Advanced Chinook Rotor Blades) των μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47F Chinook Block.2. Οι ACRB αναπτύχθηκαν από την Boeing και είναι κατασκευασμένες από συνθετικά υλικά. Σύμφωνα με την Boeing η χρήση τους προσφέρει στα ελικόπτερα αυξημένη ικανότητα ανέλκυσης βάρους, κατά 771 κιλά. Οι ACRB έχουν μια χαρακτηριστική καμπυλότητα στην απόληξη τους (airfoil), οι οποίες προσφέρουν την καλύτερη δυνατή αναλογία ανέλκυσης και οπισθέλκουσας.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι έλικες ACRB παράγουν εκτεταμένες δονήσεις ενώ το ελικόπτερο βρίσκεται στο έδαφος, σε αιώρηση ή σε ευθεία πτήση, οι οποίες μπορούν δυνητικά να οδηγήσουν σε ρίσκο ασφάλειας πτήσεων. Σύμφωνα με την έκθεση, τα πληρώματα των ελικοπτέρων έχουν αναφέρει παρατεταμένη κόπωση και άλλες ψυχολογικές συνθήκες λόγω των εκτεταμένων δονήσεων, στη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων με τις έλικες ACRB, συνολικής διάρκειας 387 ωρών το 2020. Εκτός από τις νέες έλικες, τα CH-47F Chinook Block.2 θα ενσωματώνουν και βελτιωμένο σύστημα ελέγχου πτήσης, πιο εργονομικές δεξαμενές καυσίμου, βελτιωμένο ηλεκτρικό σύστημα κ.ά. Ωστόσο, όπως αναφέρει η έκθεση το πρόγραμμα καταγράφει χρονική καθυστέρηση.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση ΕΔΩ και απόσπασμα που αφορά στα CH-47F Chinook Block.2 ΕΔΩ