Η Φρεγάτα «ΕΛΛΗ» προσάραξε χθες ξημερώματα σε αβαθή στη περιοχή Καμαριώτισσα της Σαμοθράκης.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες το πλοίο δεν αντιμετώπισε κάποιου είδους τεχνικό πρόβλημα είτε με τη πρόωση είτε με το πηδάλιο. Η προσάραξη όπως μαρτυρούν τα πρώτα στοιχεία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
Ερωτηματικά προκύπτουν γιατί το πλοίο βρέθηκε τόσο κοντά στην ακτή και ειδικότερα σε μια περιοχή με αβαθή. Τα πρώτα στοιχεία αναφέρουν πως οι ζημιές είναι περιορισμένες ενώ κραδασμοί υπήρξαν στους άξονες της φρεγάτας.
Ευτυχώς το πλοίο προσάραξε σε αμμώδη αβαθή και αυτός ήταν ο βασικός λόγος που το πλοίο δεν έπαθε σοβαρές ζημιές.
Το θέμα της προσάραξης της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά. Και αυτό γιατί:
Πρώτα είχαμε την προσάραξη της Φ/Γ «ΚΑΝΑΡΗΣ» στη νησίδα Αταλάντη στον Σαρωνικό.
Ακολούθως, το περιστατικό το βοηθητικό πλοίο αλιείας τορπιλών «ΑΡΑΧΘΟΣ» προσάραξε στη νησίδα Τσεβελίνια του Πόρου. Είναι τέσσερα σκάφη τύπου «430 Α» κατασκευασμένα στα γερμανικά ναυπηγεία ‘Schweers, Bardenfleth’ στα μέσα τις δεκαετίας του 1960.
Τρίτον, λαμβάνει χώρα επακούμβηση Κανονιοφόρου με Τουρκικό εμπορικό πλοίο. Το εμπορικό πλησίασε από αριστερά την κανονιοφόρο «Αρματωλός» που έκανε περιπολία ανατολικά της Λέσβου. Μ’ έναν ελιγμό έπεσε πάνω στην κανονιοφόρο, στο ύψος του μεσόστεγου του πλοίου. Αμέσως μετά έπλευσε με ταχύτητα προς τα τουρκικά ύδατα. Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρώτες πρωινές ώρες Παρασκευής 04 Μαΐου 2018, εμπορικό πλοίο ΚΑRΜΑΤΕ, σημαίας Τουρκίας, προσέγγισε και επακούμβησε με την κανονιοφόρο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά ν. Λέσβου, Εντός Εθνικής Χωρικής Θάλασσας, παραβιάζοντας το Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ), καθώς το εμπορικό πλοίο ήταν καταφθάνων.
Και τέταρτον έχουμε τη προσάραξη της Φρεγάτας «ΕΛΛΗ» χθες στη Σαμοθράκη. Μέσα σε δύο χρόνια δύο φρεγάτες του ΠΝ έχουν προσαράξει σε αβαθή. Μάλλον κάτι πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά. Υπερβολική εμπιστοσύνη στα τεχνολογικά βοηθήματα και έλλειψη ναυτικής αντίληψης; Είναι γεγονός πως τα τεχνολογικά μέσα παρουσιάζουν και αποκλίσεις ειδικά όταν υπάρχει ξηρά σε εγγύτητα με το πλοίο.
Το πλοίο αποκολλήθηκε με ιδία μέσα χωρίς την βοήθεια ρυμουλκού και έπλευσε για τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας με ταχύτητα 15 κόμβων χωρίς να υπάρξει κάποιο απρόοπτο κατά τον πλου του. Τη στιγμή της προσάραξης ναυτιλία στη γέφυρα εκτελούσε Πλωτάρχης στον βαθμό όντας αξιωματικός φυλακής. Γιατί το πλοίο βρέθηκε τόσο κοντά στην ακτή; Πάντως βάση τακτικού σεναρίου το πλοίο δεν έπρεπε να βρίσκεται σε αυτή τη θέση.
Τη Δευτέρα η Φ/Γ «ΕΛΛΗ» θα μπει στη «δεξαμενή» ώστε να γίνει λεπτομερής καταγραφή της έκτασης των ζημιών. Με τη πρώτη ματιά δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί ο θόλος του σόναρ χωρίς όμως να αποκλείονται εκπλήξεις.
Σημειωτέον πως η «ΕΛΛΗ» ήταν και πλοίο διοίκησης της ομάδας μάχης των πλοίων που υποστήριζε την αποβατική ενέργεια των τεσσάρων αρματαγωγών. Στο πλοίο βρίσκονταν και ο διοικητής μοίρας φρεγατών της Διοίκησης Φρεγατών.
Όπως προκύπτει αμφότερα τα στελέχη του ΠΝ που εκτελούσαν ναυτιλία είχαν υπερβολική εμπιστοσύνη στα τεχνολογικά όργανα με αποτέλεσμα να μην έχουν ναυτική αντίληψη της θέσης του πλοίου σε σχέση με τη ξηρά.
Σαν πολλά ατυχήματα έχουν αρχίσει να μαζεύονται και αυτό πρέπει να προβληματίσει σοβαρά την ηγεσία του ΠΝ.
Το σημείο που προσάραξε το πλοίο: