Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mail» (δείτε ΕΔΩ), το οποίο υπογράφει ο συντάκτης Mark Nicol, η Βρετανική Αεροπορία (RAF) σχεδιάζει την πρόωρη απόσυρση των 14 μεταφορικών αεροσκαφών C-130J-30 Super Hercules που διατηρεί σε υπηρεσία και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα από τις Ειδικές Δυνάμεις της χώρας στον πόλεμο κατά του ISIS. Η απόφαση της απόσυρσης τους δεν έχει να κάνει με τις ικανότητες των αεροσκαφών, αλλά με την πολιτική εξοικονόμησης δαπανών του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, τις αποστολές των C-130J-30 θα αναλάβουν τα 20 μεγαλύτερα A-400M Atlas που βρίσκονται σε υπηρεσία (αναμένεται να παραληφθούν άλλα δύο). Σύμφωνα με το δημοσίευμα η απόσυρση των C-130J-30 δεν είναι η μόνη περικοπή που αναμένεται να καταγραφεί στην ετήσια ολοκληρωμένη έκθεση (Integrated Review) της βρετανικής κυβέρνησης για τις αμυντικές δαπάνες, η οποία αναμένεται να δημοσιοποιηθεί εντός του Μαρτίου.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της «Daily Mail» οι περικοπές θα περιλαμβάνουν την απόσυρση των 14 C-130J-30, τη μείωση της οροφής των αρμάτων μάχης Challenger-2 (διαβάστε τη σχετική ανάρτηση μας ΕΔΩ) και συνολικά των τεθωρακισμένων οχημάτων, την απόσυρση μαχητικών αεροσκαφών και τη μείωση της οροφής του προσωπικού κατά 10.000 ένστολους, παρά τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει ο Βρετανικός Στρατός και ιδιαίτερα το Πυροβολικό (διαβάστε τη σχετική ανάρτηση μας ΕΔΩ). Το ζήτημα έχει προκαλέσει αντιδράσεις στη Μεγάλη Βρετανία. Μάλιστα ο βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Άμυνας της Βουλής των Κοινοτήτων, Tobias Ellwood, δήλωσε ότι έστειλε επιστολή στο Υπουργό Άμυνας, Ben Wallace, με την οποία του εκφράζει τη μεγάλη του ανησυχία για την κίνηση αυτή, τη στιγμή μάλιστα που μόλις το 2019 το Υπουργείο Άμυνας είχε δηλώσει ότι τα 14 C-130J-30 θα αναβαθμιστούν και θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2035.

Συνεπώς, η απόσυρση των αεροσκαφών θα επιτρέψει την εξοικονόμηση τόσο των δαπανών λειτουργίας τους όσο και αυτών της αναβάθμισης τους, η οποία είναι αναγκαία έτσι ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2035. Θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί και το όφελος από τα έσοδα της πώλησης τους σε τρίτες χώρες (επτά από τα 10 C-130J πωλήθηκαν έναντι $ 65 εκατομμυρίων έκαστο). «Η απόσυρση των αεροσκαφών, 14 χρόνια πριν από το προβλεπόμενο έτος θα είναι σοβαρό στρατηγικό λάθος … το C-130J προσφέρει σημαντικά επιχειρησιακά πλεονεκτήματα: Είναι ελαφρύτερο, πιο ευέλικτο, καλύτερα προστατευμένο και μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε εχθρικό περιβάλλον πιο αποτελεσματικά σε σχέση με το A400M», αναφέρει στην επιστολή του ο Tobias Ellwood. «Το Υπουργείο Άμυνας σκέφτεται να αποσύρει αεροπλάνα που οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Γαλλία αγοράζουν», σχολιάζει από την πλευρά της η «Daily Mail».

Υπενθυμίζουμε ότι η Μεγάλη Βρετανία είχε προμηθευτεί συνολικά 24 C-130J Super Hercules, εκ των οποίων 10 της έκδοσης C-130J και 14 της έκδοσης C-130J-30 αυξημένης μεταφορικής ικανότητας. Τα 10 της έκδοσης C-130J αποσύρθηκαν και πωλήθηκαν με την έλευση των A-400M Atlas. Αρχικά ενδιαφέρον είχε δείξει η Γαλλία, αλλά το τίμημα των $ 650 εκατομμυρίων που ζήτησε το Λονδίνο κρίθηκε υπερβολικό από το Παρίσι. Τελικά, δύο (2) αεροσκάφη αγόρασε το Μπαγκλαντές το 2018 και άλλα τρία (3) το 2019, ενώ δύο (2) αεροσκάφη αγοράστηκαν από το Μπαχρέιν το 2018. Για τα εναπομείναντα τρία (3) C-130J δεν υπάρχει ενημέρωση αν πωλήθηκαν ή αν παραμένουν στην κατοχή της Μεγάλης Βρετανίας. Σε κάθε περίπτωση, κατά την άποψη μας, αν η Μεγάλη Βρετανία αποφασίσει να αποσύρει τελικά τα 14 C-130J-30 είναι μια καλή ευκαιρία για την Ελλάδα, αν βέβαια το κόστος είναι λογικό, να κινηθεί για την απόκτηση τους με στόχο την αντικατάσταση των εν υπηρεσία C-130B/H Hercules.

Comments

  1. Τι να σας πω βρε παιδιά,εδώ από τα 13 που έχουμε πετάνε 2-3 και εσείς μου λέτε για Αγωρα επιπλέον …τι να σας πω …καθίστε πρώτα να επανέλθουν τα δικά μας σε πτητική κατάσταση και βλέπουμε και για Αγωρα άλλων…
    Πόσο μάλλον εάν ζηταναι 65-50 εκατ ανά κομμάτι …τότε όχι …εάν τα δεινούν 10-15 εκατομ το κομμάτι κάτι μπορεί να γίνει

    1. Συμφωνώ απολύτως…ας επανέλθουν σε πτητική κατάσταση και αποδεκτές διαθεσιμότητες τα δικά μας και να ολοκληρωθεί ο εκσυχρονισμός τους , οπως και η επαναφορά των C27J σε αποδεκτές διαθεσιμότητες και βλέπουμε μετά τι μας χρειάζεται επιπλέον.

      1. Ισως θα ηταν προτιμωτερο να τσιμπησουμε 6 130J και να κρατηθει αυτη η οροφη σα νεωτερα που ειναι, και να αφησουμε τα αλλα ή να γινει μετατροπη για εναεριο ανεφοδιασμο + ανταλλακτικα.
        6 γιατι παραπανω δε νομιζω οτι μπορουμε να τα συντηρησουμε και εχουμε και τα c 27

    2. @ Bill

      Κανεις λαθος.

      Τα δικα μας εχουν 3-4 δεκαετιες στην πλατη τους. Ας κανουμε καλυτερα μια προχειρη αναλυση κοστους/οφελους, και ας αποφασισουμε.

      Ειναι σιγουρο πως θα ηταν καλυτερα να αγορασουμε τα Βρετανικα σε χαμηλη τιμη, καθως ειναι νεοτερα και πετανε και ας αποσυρουμε εντελως τα δικα μας, τα οποια θα χρειαστουν πολυ χρημα για να επανελθουν σε πτητικη κατασταση.

      1. Ακριβως ..Κανιβαλισμενα και ακινητοποιημενα αεροσκαφη δεν εχουν μελλον αφου ηδη ειναι παλαια ενω περαν των ανωτερων επιδοσεων και συστηματων αυτοπροστασιας τα του ΗΒ ειναι και καινουργια σχετικα με τα δικα μας .Εννοειται πως θα χαθει και αυτη η ευκαιρια.

  2. Από τώρα κρούση και καπαρωμα όσα χρειαζόμαστε. Δεν ξανά βρίσκονται τέτοιες ευκαιρίες. Γενικά οι Άγγλοι αποσύρουν διαφορα καλά πραγματα αυτή την περιοδο και πρεπει να εκμεταλλευτούμε την συγκυρία αυτή οπωσδήποτε.

    1. Ξερετε ποσο στοιχιζουν το χρονο οι λαθρομετανάστες στην ελλαδα. Ποσα για φυλαξη συνορων, επιδοματα, διατροφή κτλ
      Ποσα για επιδοτηση θεατρων που δεν κοβουν ούτε ενα εισιτήριο? Μεγαρα μουσικης και αλλα τετοια παρόμοια? Αμα θελουν λεφτα υπαρχουν να κοψουν απο εκει που τα πετανε με ανεση

      1. Ο στρατος δεν δινει ψηφαλακια ουτε χτιζει κυβερνητικα προφιλ με κολλητους και ρουσφετια.
        .Συνεπως οσο δουμε ελληνικα αμυντικα προιοντα απο ΜΕΑ μεχρι φρεγατες η απλους πυραυλους η ελληνοποιημενα εστω ΤΟΜΑ αλλο τοσο θα αγοραστουν και C-130J.
        Εδω σχεδον δωρεαν δινουν οι ΗΠΑ υλικο και αδιαφορουμε ..
        Υλικο συγχρονο οχι σαπακια που λενε κατι φωστηρες..
        Αντι ναδωσουμε δις για νεο τροχαιο υλικο ενω επειγουν αλλα αφου κανεις δεν κερδισε πολεμους με φορτηγα ..

        Μπορουμε να παρουμε οτι καλυτερο απο τα χιλιαδες συγχρονα και σχεδον κατα εικοσι αν οχι παραπανω χρονια νεοτερα των δικων μας φορτηγα των ΗΠΑ χωρια τα MRAP που καα χιλιαδες αγοραζουν Αιγυπτος και Μαροκο και αλλοι ενω εμεις με τα ανοιχτα φερετρα μεταφερουμε ταχα μου στρατιωτες .
        Ετσι τα πολυτιμα κονδυλια θα πηγαιναν για συντηρηση η αναβαθιση αχρηστευμενων μεσων η αγορά αποντων αλλων πχ οπλισμενα ΜΕΑ ,βαλλιστικοι πυραυλοι κλπ.
        Οπως και για τα Marder ,Gepard,Abrams Ολλανδικα Leo-A6 ,Adelaide ,παλαιοτερα οταν μας τα προσεφεραν σε τιμες θανατου..

  3. Όταν υπάρχουν τέτοια «εργαλεία» σπεύδεις και δεν ασχολείσαι με επισκευές πιο ταλαιπωρημένων μεταχειρισμένων λιωμενων .από την υπερλειτιυργεια.
    Όταν κάθεται κάτι καθηλωμένο από πατίνι και ποδήλατο μέχρι αεροσκάφος απλά καταστρέφεται…..
    Φυσικά ενδιαφέρουν και τα τεθωρακισμένα!!!

    1. +1

      Eιδικα για τα challenger σε αλλαγη κανης (επειδη ειναι ραβδωτη) και θα μπορουσαν να μπουν στα νησια, οπως και να τσεκαρουν και τα worrior που εχουν αν αξιζουν.

  4. Αγαπητοί φίλοι, δίκαιο έχετε χρειαζόμαστε πολλά από τα αποσυρομενα οπλικά συστήματα των άγγλων,αλλά η ζημιά στην οικονομία από τον κορονοιο αλλά και το βάρος των αγορών που έχουν εξαγγελθεί δυστυχώς μας επιτρέπουν στην καλύτερη περίπτωση να συντηρήσουμε και να κρατήσουμε σε επιχειρησιακή κατάσταση όσα πιο πολλα απο τα ηδη υπάρχοντα. Καταραμένη φτώχεια….

    1. @ C.p.

      Για αεροσκαφη υπαρχει φτωχεια, αλλα για αλλα προγραμματα υπαρχουν χρηματα.

      1) Θελουμε φρεγατες του 1 δις η μια ωστε να τα κονομησει χοντρα η ΟΝΕΧ, εχουμε χρηματα γι αυτο.

      2) Θελουμε μερικες χιλιαδες τεθωρακισμενα και φορτηγα απο την Plasan με κοστος εως και 4 δις.

      3) Θελουμε αγορες νεων τυφεκιων Ισραηλινης προελευσης οπως το Tavor.

      Ολα τα παραπανω χωρις διαγωνισμο, χωρις αξιολογηση, χωρις τιποτα, απλα προσπαθουμε να ενισχυσουμε τη σχεση μας με το Ισραηλ, λενε οι κυβερνωντες. Εγω τουλαχιστον δεν τα πιστευω αυτα. Πολυ απλα, οι Ισραηλινοι επιχειρηματιες εχουν δει οτι για να κανουν δουλειες στην Ελλαδα θα πρεπει να λαδωσουν κοσμο (κυριως πολιτικους, ισως και στρατιωτικους) και αυτο κανουν, γι αυτο και ακουγονται διαφορα απο παπαγαλακια για «εθνικα» οπλα, εντελως τυχαια ολα Ισραηλινης προελευσης.

      Γι αυτο οταν ακουμε κατι «εθνικο» θα πρεπει να προσεχουμε, μαλλον προκειται για εμπαιγμο και κοροιδια καθως θα προτεινουν ενα προιον απο καποια αλλη χωρα.

      Γι αυτο θελουμε διαγωνισμους, και οχι συμφωνιες κατω απο το τραπεζι οπως εκανε ο Ακης.

      1. @G_P
        Αγαπητέ φίλε και εγώ συμφωνώ μαζί σου για τα ταβορ και τα τθ της πλασαν, ειδικά τα σαντκατ,μας είναι παντελώς άχρηστα.τακτικα στρατιωτικά φορτηγά θέλουμε,γιατί σε λίγο τα σταγιερ θα μοιάζουν μουσειακα εκθέματα.
        Για τις φρεγάτες όμως αγαπητέ έχεις άδικο.τις αλουμινοτρατες νομίζω τις γλυτώσαμε, ίσως πάμε για [email protected], ίδωμεν….

  5. Επειδή τα δικα μας ειναι υπέργηρα και επειδή οτι και να κάνουμε νεότερα δεν προκειται να γίνουν, αν οι αγγλοι αποσύρουν τα δικά τους θα ειναι μια δεύτερη ευκαιρία. Μια δευτερη ευκαιρια που δεν ξέρω αν θα ξαναυπάρξει. Για να μπορέσουμε να πάρουμε κάτι συγχρονο, με υπόλοιπο ζωής και σε τιμή πιο προσιτη απο αυτή του καινούργιου.

    Αν ξυπνήσουμε εγκαίρως θα σκουπισουμε 6-7 απο δαύτα αν γινουν διαθέσιμα.

    1. Γιατι παραγγειλαμε Arrowhead?
      .Επισης η παραχωρηση υλικου της Raf δεν αφορα την εταιρεια που θα μας πουλησει φρεγατες αλλα την Βρετανικη κυβερνηση.
      Αρα ειναι αδυνατον να υπαρξει τετοια προταση.
      Επισης και δυστυχως τα ΑΩ εχουν καταργηθει βλακωδως δια νομου εδω και χρονια.

  6. 4-6 θα μπορούσαν να αντικαταστησουμε τα παρωχημενα – Β καλύπτοντας πρωτίστως υποχρεώσεις εκτός συνορων. Τα – Η αν και 40χρονα, έχουν ακόμα πολλά χρόνια προσφοράς λόγω του προγράμματος που εκτελείται στην ΕΑΒ και το οποίο η ΠΑ έχει πληρώσει. Παράλληλα θα έπρεπε να εφαρμοστεί και το πρόγραμμα αναβάθμισης των κινητήρων με το κιτ της RR που γινεται στην μοίρα. Φυσικά θα πρέπει να εξοπλιστούν όλα με ένα κοινό σύστημα αυτοπροστασίας.

  7. Εδώ που φτάσαμε μετά από 15 χρόνια μονομερούς αφοπλισμού δεν έχει νόημα να κάνουμε αγορές νέου υλικού
    Μόνο μεταχειρισμένα εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων μια και τα χρήματα αποδίδουν άμεσα και όχι σε 5-10 χρόνια και η τιμή είναι πολύ καλύτερη πράγμα που επιτρέπει την αγορά περισσότερου υλικού που πρέπει να αντικαταστήσει συστήματα της προηγούμενης χιλιετίας
    Αλλά αγορές μεταχειρισμένου υλικού όχι δωρεάν παραχώρηση . Χρειαζόμαστε σχετικά σύγχρονο οπλισμό

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *