Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defencereview.gr η ελληνική πλευρά πραγματοποιεί προσπάθειες για την πώληση των F-16 Block 30 της Π.Α στα ΗΑΕ. Κατά την επίσκεψη του Α/ΓΕΣ στα ΗΑΕ τις προηγούμενες ημέρες η προοπτική πώλησης των F-16 Block 30 της Π.Α ήταν κεντρικό θέμα. Η ελληνική πλευρά μετά το χαμηλό ενδιαφέρον της Βουλγαρίας και της Κροατίας αναζητά πελάτη που θα αγοράσει μέρος ή το σύνολο από τα ελληνικά F-16 Block 30. Για τα τελευταία ενδιαφέρον υπήρξε και από τη Ρουμανία. Την Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου, πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), στην Αεροπορική Βάση Al Dhafra, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής των Αεροπορικών Δυνάμεων και Αεράμυνας των ΗΑΕ, Major General (P) Ibrahim Naser AL Alawy.

Αξίζει να τονιστεί πως τα ελληνικά F-16 Block 30 αξιολογήθηκαν ενδελεχώς από τεχνική επιτροπή της Αεροπορίας των ΗΑΕ κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα ενώ μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται να έρθει εκ νέου επιτροπή της Αεροπορίας των ΗΑΕ ώστε να πραγματοποιηθούν και πτητικές αξιολογήσεις. Η αρχική επιτροπή της Αεροπορίας των ΗΑΕ βρήκε τα αεροσκάφη σε άριστη κατάσταση γεγονός που αποτέλεσε το έναυσμα για περαιτέρω συνομιλίας και νεότερη αξιολόγηση, αυτή τη φορά όμως από χειριστές της Αεροπορίας των ΗΑΕ. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα το τίμημα το οποίο θα ζητήσει η ελληνική πλευρά από τα ΗΑΕ.

Τα ΗΑΕ ενδιαφέρονται για τα ελληνικά F-16 Block 30 ώστε να τα αξιοποιήσουν ως προκεχωρημένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Επίσης, ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζεται από το ΓΕΑ είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16 Block 30 και η πώληση τους σε περίπτωση που τα απορρίψουν τα ΗΑΕ και στραφούν σε άλλη λύση.

Σε κάθε περίπτωση η Π.Α και το ΓΕΑ έχουν αποφασίσει να μην κρατήσουν τα αεροσκάφη στη δύναμη της Π.Α ενώ το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά είτε ως μοίρα στα πρότυπα των Αμερικανών Aggressors έχει ατονίσει. Ελέω οικονομικής δυσπραγίας πρόθεση του ΓΕΑ είναι η πώληση των F-16 Block 30 παρά το γεγονός πως τα αεροσκάφη έχουν αρκετά χρόνια επιχειρησιακού βίου μπροστά τους και κάλλιστα με τη πληθώρα από τα απάρτια των υπό εκσυγχρονισμό F-16V θα μπορούν να δεχθούν πρόγραμμα CCIP Lite.

Όμως εκτός από τα F-16 Block 30 τα οποία ο στόχος είναι να πωληθούν σε τρίτη χώρα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το θέμα των F-16 Block 50 και του τι μέλλει γενέσθαι. Το ζήτημα αυτό θα μας απασχολήσει με νεότερη μας ανάρτηση.

Υπενθυμίζουμε πως τα ελληνικά F-16 C/D Block 30 υπηρετούν στη 330 Μοίρα, στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Νέας Αγχιάλου και συγκροτούν δύναμη 32 αεροσκαφών.

Comments

  1. Το ειχα γραψει προ ημερων….οπως καιρο τωρα γραφω για το ΕΓΚΛΗΜΑ του να εκσυγχρονιστουν τα πλεον συγχρονα α/φη της ΠΑ και να απαξιωθουν τα -50 αφου ΔΕΝ προκειται να αναβαθμιστουν σε ADV+ λογω λαθος
    προγραμματισμου (δεν »χωρανε» στην ΕΑΒ μαζι με τα υπολοιπα προς αναβαθμιση) και ελλειψης κονδυλιων….

  2. Ντροπή και αίσχος να ξεπωλούνται αξιόμαχα μαχητικά αεροσκάφη προκειμένου να βρεθούν κονδύλια ώστε να αναβαθμιστούν τα υπόλοιπα σε μία έκδοση (Viper) αμφίβολης αποτελεσματικότητας και ποιότητας.
    Βέβαια στα Μνημόνια που υπέγραψαν κάποιοι το 2010, 2012 και 2014 αναγράφεται ρητά … τίποτα δεν μας ανήκει πλέον!

  3. Προσωπικά κρατάω μικρό καλάθι. Τα Block30 είναι αρκετά παλιά και οι Άραβες δύσκολα θα ενδιαφερθούν. ΑΝ ενδιαφερθούν το ιδανικό σενάριο θα ήταν μια ανταλλαγή με τα μη-εκσυγχρονιζόμενα -9, πώληση των πλεονασματικών (πλέον) Μ2000-Ε και ει δυνατόν πιστοποίηση των Exocet στα υπάρχοντα -5 ή -9. Aν δε γίνεται θα ήταν σκόπιμο να πουλήσουμε και τους ΑΜ-39 και να σκεφτούμε κάποιοιον άλλο πύραυλο Α/Ε για τα F-16 αυτή γη φορά. Τον JSOW για παράδειγμα, ή τον Harpoon. Ή και τα δύο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *