Σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ που υπογράφει ο Τάσος Τέλλογλου διαφαίνεται η προοπτική ναυπήγησης του 5ου και 6ου υποβρυχίου βάση της σύμβασης ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΙΙ αντί του εκσυγχρονισμού των «209». Σημειώνεται ότι η σύμβαση ΠΟΣΕΙΔΩΝ Ι περιλάμβανε τον εκσυγχρονισμό των 209/1100 του Π.Ν.

Γράφει ο Τάσος Τέλλογου για τη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Στην απάντησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τους όρους της ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ο ειδικός διαχειριστής δέχεται να διαχωρίσει τα εμπορικά από τα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου, να μην μεταβιβάσει υφιστάμενες συμβάσεις εργασίας αλλά και συμβόλαια σε τρίτα μέρη.

Η επιστολή των υπό ειδική διαχείριση ναυπηγείων εστάλη στη Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής της κυβέρνησης στις 25 Απριλίου 2019 (κρατική μονάδα κρατικών ενισχύσεων) και αποτελείται από απαντήσεις του ειδικού διαχειριστή στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας επί των ερωτημάτων που έχουν τεθεί από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στην απάντησή του ο ειδικός διαχειριστής Χριστόδουλος Σεφέρης σημειώνει ότι προτίθεται:

• Να εκχωρήσει ξεχωριστά από τα άλλα στοιχεία του ενεργητικού τα εμπορικά σήματα που λήγουν στις 25 Φεβρουαρίου 2021 και να απαλειφθεί η σχετική διάταξη από το προσχέδιο προκήρυξης που έχει στείλει ο ειδικός διαχειριστής στην ελληνική κυβέρνηση.

Τα σήματα μπορούν να πουληθούν, ώστε να μη δημιουργηθεί η εντύπωση της συνέχειας, σε αγοραστή που δεν θα πάρει μέρος στους υπόλοιπους διαγωνισμούς.

• Ο ειδικός διαχειριστής δέχεται να μη μεταβιβασθούν οι συμβάσεις εργασίας (ορισμένου ή αορίστου χρόνου) του προσωπικού των ΕΝΑΕ, στο πλαίσιο των σχετικών πλειοδοτικών διαγωνισμών. Οσον αφορά τις συμβάσεις εκχώρησης περιουσιακών στοιχείων, ο ειδικός διαχειριστής δεσμεύεται ρητά ότι «στα εκποιούμενα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις εργασίας (ορισμένου ή αορίστου χρόνου) των ΕΝΑΕ με το προσωπικό τους».

• Ο ειδικός διαχειριστής δεν προτίθεται να μεταβιβάσει συμβάσεις των ΕΝΑΕ οιουδήποτε είδους σε τρίτα μέρη στο πλαίσιο των δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών. Στο σημείο αυτό διευκρινίζει ότι «τα ΕΝΑΕ διατηρούν απαίτηση κατά του ελληνικού Δημοσίου που απορρέει από την υπ’ αριθμόν 1875/GZ/MHM/ZF/AYZ απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ύψους 64,5 εκατομμυρίων ευρώ με νόμιμο τόκο 5% από 4 Δεκεμβρίου 2011 και μέχρι πλήρους και ολοσχερούς εξόφλησης.

Με την καταβολή τού ως άνω ποσού από το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνεται η σύμβαση αναβίωσης της σύμβασης υπεργολαβίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΙΙ και η συνέχιση της κατασκευής των υποβρυχίων 5 και 6 που προβλέπει η σύμβαση ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΙΙ.

Ετσι, η απαίτηση αυτή περιλαμβάνεται στα προς εκποίηση περιουσιακά στοιχεία, με τον περιορισμό ωστόσο ότι το ποσό αυτό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για στρατιωτικούς και όχι για εμπορικούς σκοπούς της δραστηριότητας των ΕΝΑΕ».

Στην επιστολή του ο κ. Σεφέρης δεσμεύεται εκ μέρους των ΕΝΑΕ ότι σε περίπτωση που υποβάλλεται μία μόνο πρόταση για περιουσιακό στοιχείο που «βγαίνει στο σφυρί» θα συγκαλείται γενική συνέλευση των πιστωτών, που θα αποφασίζει αν η πρόταση είναι συμφέρουσα ή θα πρέπει να απορριφθεί. Ο διαγωνισμός θα εγκρίνεται προκειμένου να διασφαλισθεί μεγαλύτερη διαφάνεια και νομιμότητα της διαδικασίας από το αρμόδιο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

• Οσον αφορά επιμέρους περιουσιακά στοιχεία, αναφέρεται ότι αφού ο πλειοδότης ανελκύσει τη βυθισμένη δεξαμενή 1, θα την εκποιήσει ως σκραπ.

• Το ίδιο θα συμβεί με τα δύο ρυμουλκά «Κρόνος» και «Τιτάν» μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασής τους.

• Τα εμπορικά ακίνητα που έχουν ήδη μεταβιβασθεί –είναι 16 στον αριθμό– θα αξιοποιηθούν από τον εκάστοτε πλειοδότη είτε ως γραφεία είτε ως αποθηκευτικοί χώροι είτε στο πλαίσιο κάποιας εμπορικής δραστηριότητας, ενώ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ναυπηγείο.

Σημαντική δέσμευση του ειδικού εκκαθαριστή είναι ότι για τη διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών έχει τεθεί όρος η προσκόμιση πιστοποιητικού «ονομαστικοποίησης μετοχής ως φυσικού προσώπου καθώς και το αντίστοιχο βιβλίο μετόχων». Ομως, ο διαχειριστής παραδέχεται ότι δεν έχει τεθεί ρητά «όρος αποκλεισμού από τον διαγωνισμό –όπως και στους προηγούμενους διαγωνισμούς– επιχειρήσεων που έχουν σχέση με τους σημερινούς ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ. Ωστόσο, εφόσον η Ε.Ε. το κρίνει απαραίτητο, ο ειδικός διαχειριστής προτίθεται να προσθέσει σχετικό όρο στον διαγωνισμό». Ο μελλοντικός αγοραστής φαίνεται πάντως από τις απαντήσεις του ειδικού διαχειριστή ότι θα δεσμεύεται μελλοντικά να τηρεί διαφορετικές καταστάσεις, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας που ασκεί, διαχωρίζοντας κάθε δραστηριότητά του που αφορά την άμυνα από τη δική του εμπορική δραστηριότητα.

Πηγή:
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Comments

  1. Η ανάγκη απόκτησης νέων υποβρυχίων είναι επιβεβλημένη,λόγω γήρανσης του στόλου των 209/1100 και της παλαιάς τεχνολογίας συστήματα που αυτά φέρουν. Η ύφεση της γερμανικής βιομηχανίας είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να πιεστεί η γερμανική κυβέρνηση ώστε τα κέρδη των ελληνικων ομολόγων που έχουν οι γερμανικές τραπεζες να δωθουν προς αυτή την κατεύθυνση, μιας κι αλλιως δεν προκειται να μας τα δώσουν.
    Ακόμα κι αν όλα γίνουν με γρήγορους ρυθμούς η έναρξη οποιοδήποτε προγραμματος νωρίτερα απο το 2021 μην περιμένετε.

    1. Αυτο το θέμα με τις επιστροφές έχει τελειώσει οριστικά… μπορεί να υπάρξει όμως ευνοϊκή δανειοδότηση

    2. τιποτε δε βλεπω να γινεται γιατι κανεις πραγματικα δε θελλει την καυτη πατατα που λεγεται αμυνα, ποιος πρωθυπουργος θα δωσει 12 δις για να εκσυγχρονηστουν οι εν.δυναμεις?κανενας μονο οτι δωσουν οι αμερικανοι σε φμσ και τιποτε αλλα καιοβα κι αν,αυτο που φοβαμαι ειναι οτι γυρω στο 25 θα μεινουμε με 85 φ16 τα 214 γυρασμενες υδρες λεο α6 κ γυρασμενα α4,κοινως μαυρα χαλια

  2. 64,5 εκατομμυρίων ευρώ με νόμιμο τόκο 5% από 4 Δεκεμβρίου 2011 και μέχρι πλήρους και ολοσχερούς εξόφλησης.
    …………………………………….
    δλδ μεχρι φέτος με τους όκους τα 64,5 έχουν γίνει 95 εκ ευρω και του χρόνου 100…
    δλδ όταν αποπληρωθεί όλο το πιο πάνω ποσό συν τους όποιους τοκους τότε θα ξεκινησει το πρόγραμμα για τα επόμενα δυο υποβρύχια….με τα τοκάκια θα χαμε και κάτι τορπίλες αντί να πληρώσουμε γ@μησι@τικα.

    1. Δεν είναι μόνο αυτά που πρέπει να πληρωθούν, αλλά και πρπ €146Εκ στην Ε.Ε. από πρόστιμα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για καθυστέρηση εκτέλεσης της απόφασης 2009/610 για ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων…

      «…Υποχρεώνει την Ελληνική Δημοκρατία να καταβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον λογαριασμό «Ίδιοι πόροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης», από την ημερομηνία εκδόσεως της αποφάσεως στην υπό κρίση υπόθεση μέχρι την εκτέλεση της αποφάσεως της 28ης Ιουνίου 2012, Επιτροπή κατά Ελλάδας (C‑485/10, μη δημοσιευθείσα, EU:C:2012:395), εξαμηνιαία χρηματική ποινή ύψους 9.500.000 ευρώ, που θα αυξάνεται κατά 2 εκατομμύρια ευρώ για κάθε εξάμηνο που ακολουθήσει το πρώτο εξάμηνο κατόπιν της εκδόσεως της αποφάσεως στην υπό κρίση υπόθεση μέχρι την εκτέλεση της αποφάσεως της 28ης Ιουνίου 2012, Επιτροπή κατά Ελλάδας..»
      «Υποχρεώνει την Ελληνική Δημοκρατία να καταβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον λογαριασμό «Ίδιοι πόροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης», κατ’ αποκοπήν ποσό ύψους 13.000.000 ευρώ.»

      Να θυμίσουμε ότι η η Επιτροπή προσέφυγε ενώπιον του Δικαστηρίου, στις 22 Ιουλίου 2016 γιατί η Ελλάδα ζήτησε την υπαγωγή της ΕΝΑΕ σε καθεστώς ειδικής διαχειρίσεως μόλις στις 13 Οκτωβρίου 2017, ενώ η Ευρ. Επιτροπή είχε στείλει προειδοποιητική επιστολή τον Νοέμβριο του 2014 με προθεσμία τέλη Ιανουαρίου του 2015…
      Μετά υπήρξε καθυστέρηση 2 ετών…για την εκτέλεση της απόφασης

      Ο γερμανοτραφής… Τέλογλου γερμανικά Υ/Π ονειρεύεται…

    1. Ας πάρουμε τα 4 βραζιλιάνικά 209/1400 και μετά βλέπουμε για τα υπόλοιπα… αν και όταν ξεκαθαρίσει το θέμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *