Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής αμυντικής ιστοσελίδας «The War Zone» η πρόοδο στη ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας κλάσης «Constellation» είναι αργή. Μέχρι σήμερα το πλοίο έχει ολοκληρωθεί μόλις κατά 10%, δύο χρόνια μετά την έναρξη της ναυπήγησης και πέντε χρόνια μετά την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου. Επιπλέον, η τελική σχεδίαση του πλοίου δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Οι πολλές και μεγάλες αλλαγές στη σχεδίαση των FREMM, απ’ όπου προέκυψαν οι «Constellation» έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις και αυξήσεις στο κόστος. Αυτές οι εξελίξεις, με τη σειρά τους, έχουν οδηγήσει σε φωνές που καλούν ακόμα και για την ακύρωση του προγράμματος. Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022, ενώ μέχρι σήμερα το Αμερικανικό Ναυτικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία έξι πλοίων έναντι της αρχικής απαίτησης για 10 πλοία.
Η παράδοση του πρώτου πλοίου έχει καθυστερήσει και πλέον έχει προγραμματιστεί για το 2029, αντί για το 2026 που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι αλλαγές στις «Constellation» ήταν τόσο εκτεταμένες, σε σχέση με την αρχική σχεδίαση των FREMM, ώστε τα δύο πλοία έχουν ομοιότητα μόλις 15%, έναντι του αρχικού στόχου για ομοιότητα 85%. Οι αλλαγές αυτές έχουν επιφέρει και σημαντική αύξηση του κόστους. Το αρχικό κοστολόγιο του Αμερικανικού ανέφερε τιμή μονάδας $ 1 δισεκατομμύριο ή μικρότερο. Ωστόσο, οι τελευταίες εκτιμήσεις ανεβάζουν το κόστος ανά μονάδα στα $ 1,4 δισεκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 40%. Για την επιτάχυνση του προγράμματος έχει προταθεί και η λύση της εμπλοκής και δεύτερου ναυπηγείου καθώς και η προσέγγιση τρίτων χωρών για συμμετοχή στο πρόγραμμα, με στόχο τη μείωση του κόστους.