Κριτική ασκείται στο πολωνικό πρόγραμμα πρόσκτησης νέων φρεγατών Arrowhead 140 αναφορικά με τις υπερβάσεις κόστους λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και των γενικότερων ανατιμήσεων που καταγράφονται σε παγκόσμιο επίπεδο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το ζήτημα αναδείχθηκε από τον Πολωνό αμυντικό και οικονομικό αναλυτή Jarosław Wolski με σχετική του ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα το Twitter. Ο ίδιος τονίζει πως το πολωνικό πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών Arrowhead 140 PL καταγράφει ήδη σημαντικές υπερβάσεις κόστους.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό η ναυπήγηση της πρώτης πολωνικής φρεγάτας Arrowhead-140PL θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2023, ενώ τα τρία πλοία θα παραδοθούν το 2028, το 2029 και το 2031 αντίστοιχα. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα € 1,83 δισεκατομμύρια.

Στις 8 Απριλίου η PGZ Group (Polska Grupa Zbrojeniowa) πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση τύπου για τις νέες πολωνικές φρεγάτες Arrowhead-140PL. Σύμφωνα λοιπόν με όσα αποκάλυψε η PGZ Group οι πολωνικές Arrowhead-140PL θα έχουν διαστάσεις (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 138,7 x 19,7 x 5,5 μέτρα και εκτόπισμα περί τους 7.000 με πλήρη φόρτο.

Η μέγιστη ταχύτητα τους θα είναι 30 κόμβοι (55,5 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης τους 18 κόμβους (33 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια τους θα είναι περί τα 6.000 ναυτικά μίλια (11.112 χιλιόμετρα). Το πλήρωμα θα είναι μεταξύ 100-120 ατόμων, ενώ κάθε πλοίο θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 160 άτομα πλήρωμα. Σε επίπεδο οπλισμού οι Arrowhead-140PL θα ενσωματώνουν τέσσερις τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων RBS-15 Mk.3/Mk.4 της Saab (μέγιστος φόρτος 16 βλήματα) και κάθετο σύστημα εκτόξευσης με 32 κελιά (Mk41 VLS) για βλήματα Sea Ceptor (CAMM/CAMM-ER). Δεδομένου ότι κάθε κελί χωράει τέσσερις CAMM/CAMM-ER, κάθε πλοίο θα μπορεί να ενσωματώσει 128 βλήματα.

Επίσης, τα πλοία θα ενσωματώνουν ένα κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών, δύο πυροβόλα των 35 χιλιοστών, με ικανότητας πυρών εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας, και ελαφρές τορπίλες MU-90 των 324 χιλιοστών. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των φρεγατών θα αποτελείται από σταθερό ραντάρ τεχνολογίας AESA (πιθανότατα SM-400), δεύτερο ραντάρ (πιθανότατα NS-50), σόναρ τρόπιδας και συρόμενο σόναρ με πιθανότερη επιλογή το CAPTAS.