Με ασταμάτητους ρυθμούς η Πολωνία εξοπλίζεται! Μετά τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολωνικού Στρατού και Ναυτικού, σειρά παίρνει η Πολωνική Αεροπορία. Όπως αναφέρει η αμερικανική Boeing με επίσημο δελτίο τύπου, η Πολωνική Αεροπορία βρίσκεται κοντά στην απόκτηση της τελευταίας γενιάς των F-15, της έκδοσης X. Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα και τον αριθμό των αεροσκαφών που διαπραγματεύεται η Πολωνία, η Boeing όμως στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων MSPO επιβεβαιώνει το πολωνικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του πιο σύγχρονου F-15!
Η Αμερικανική Αεροπορία επέλεξε το 2019 την έκδοση F-15X για την αντικατάσταση των F-15C/D. Η Σαουδική Αραβία έχει επιλέξει το ραντάρ AN/APG-63(V)3, ενώ το Κατάρ το AN/APG-82(V)1. Η επιλογή του Ισραήλ δεν είναι ακόμα γνωστή καθώς μόλις τον περασμένο Μάρτιο αποφασίστηκε η προμήθεια 25 F-15IA και η αναβάθμιση 25 F-15I στο επίπεδο F-15IA (και η Σαουδική Αραβία, παράλληλα με την προμήθεια των F-15SA θα αναβαθμίσει και τα F-15S στο επίπεδο F-15SA). Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τα F-15SA/QA/IA θα ενσωματώνουν τους προηγμένους επεξεργαστές ADCPII (Advanced Display Core Processor II), οι οποίοι έχουν δυνατότητα επεξεργασίας 87 δισεκατομμυρίων εντολών το δευτερόλεπτο.
Το F-15X ενσωματώνει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, ραντάρ τεχνολογίας AESA, ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτοπροστασίας, εργονομικό πιλοτήριο, JHMCS ΙΙ, Link-16, σύστημα IRST, ισχυρούς κινητήρες, δυνατότητα μεταφοράς πολύ μεγάλου όγκου όπλων, τόσο για αποστολές αεροπορικής υπεροχής, όσο και για αποστολές αέρος-εδάφους και μεγάλες επιδόσεις πτήσης (μέγιστη εμβέλεια 1.770 χιλιόμετρα με τρείς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος στα 60.000 πόδια). Πρόκειται δηλαδή για μια ολοκληρωμένη αεροπορική πλατφόρμα, έναν πολλαπλασιαστής αεροπορικής ισχύος, ικανός να εκτελέσει πλήθος αεροπορικών αποστολών εναέριας μάχης και προσβολής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τόσο οι ΗΠΑ, όσο και το Ισραήλ, η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ το επέλεξαν, παράλληλα ή αντί του νεότερου F-35 Lightning II.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο το δίλημμα νέα F-15X ή περισσότερα F-35 Lightning II δεν προβλημάτισε μόνο τις ΗΠΑ, αλλά και το Ισραήλ. Ίσως λογική της απόφασης του Ισραήλ να επιλέξει και το F-15IA και το F-35 Lightning II να είναι ίδια με τη λογική των επιτελών της Αμερικανικής Αεροπορίας και έτσι να επιλέχθηκε το F-15X ως αντικαταστάτης των F-15C/D. Επί της ουσίας, το μεν F-15X έχει μεγάλη μεταφορική ικανότητα όπλων, σε σχέση με το F-35 Lightning II, το δε F-35 Lightning II έχει χαμηλότερο ίχνος ραντάρ, ενώ βρίσκεται στην αρχή της επιχειρησιακής του ζωής, άρα έχει μεγαλύτερες προοπτικές εξέλιξης. Είναι σαφές λοιπόν ότι ο καταλυτικός παράγοντας, που οδήγησε στην επιλογή του F-15X είναι η μεγάλη μεταφορική ικανότητα όπλων του αεροσκάφους (συνολικά το F-15X μπορεί να μεταφέρει 29.500 λίβρες φορτίου, ενώ έχει διάρκεια επιχειρησιακή ζωής 20.000 ωρών).
Αλλά δεν είναι μόνο η μεγάλη μεταφορική ικανότητα του F-15X. Είναι το σύστημα ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει, το ραντάρ AN/APG-82(V)1, τα συστήματα DEWS και EPAWSS, το νέο, πιο εργονομικό πιλοτήριο με τη νέα ενιαία οθόνη αφής ευρείας γωνίας προβολής πολλαπλών δεδομένων, τα ικανότερα JHMCS ΙΙ για τους δύο πιλότους, το υπέρυθρο σύστημα IRST (AN/AAS Tiger Eyes) τους κινητήρες F100-PW-229 (Pratt & Whitney) ή F110-GE-129 (General Electric), που αποδίδουν περίπου 30.000 λίβρες ώσης. Να σημειώσουμε επίσης ότι εκτός των βλημάτων το F-15X ενσωματώνει και ένα πυροβόλο Μ-61A2 Vulcan των 20 χιλιοστών με αναχορηγία 540 φυσιγγίων. Εν κατακλείδι, το F-15 Advanced Eagle, ιδιαίτερα στις διαμορφώσεις του Κατάρ (F-15QA) και των ΗΠΑ (F-15X) είναι ένα σύγχρονο και ικανό αεροσκάφος και ώριμο σας σχεδίαση, ιδιαίτερα για όσες χώρες διατηρούν σε υπηρεσία F-15, ενώ το κόστος του είναι ευθέως ανταγωνιστικό.