Εξαιρετικά θετικά και στη σωστή κατεύθυνση κινούνται τα όσα ανέφερε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αναφορικά με τη μετεγκατάσταση μονάδων του ΠΝ στον ναύσταθμο Κρήτης και τη προοπτική να λάβουν χώρα τεχνικά έργα για τη βελτίωση των υποδομών του ναυστάθμου με στόχο να εξυπηρετούν και να καλύπτουν από πλευράς διοικητικής μέριμνας περισσότερα πλοία του ΠΝ.

«Η χώρα και το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να έχουν παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο. Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητη η αναβάθμιση των δομών που έχουμε στην Κρήτη. Χρειαζόμαστε έναν ουσιαστικά λειτουργικό ως προς όλα Ναύσταθμο στην Κρήτη. Κι αυτό θα γίνει μέσα από την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Σούδας», δήλωσε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Οι Αμερικανοί αποδίδουν τεράστια σημασία στη στρατηγική σημασία της Σούδας. Θεωρώ ότι και η ελληνική πλευρά αποδίδει αυτή τη σημασία. Σήμερα είχα τη δυνατότητα να ενημερώσω τα μέλη της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στη Διακοινοβουλευτική του ΝΑΤΟ, αλλά προ ημερών το συζητήσαμε και στην Επιτροπή Εξοπλιστικών και σας εξήγησα τη σημασία που αποδίδει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη βάση της Σούδας και τα σχέδια που υπάρχουν να αναβαθμιστεί. Κι όταν λέω σχέδια αναβάθμισης, δεν εννοώ το αμερικάνικο κομμάτι. Οι Αμερικανοί ήδη την χρησιμοποιούν κατά τρόπο πάρα πολύ εντατικό. Μιλώ για το ελληνικό κομμάτι δεδομένου ότι αν η χώρα από δω και πέρα (νομίζω ότι επιβάλλεται από τη συγκυρία) θελήσει να κάνει αισθητή τη ναυτική παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο, τότε όπως διαθέτει τις ευκαιρίες του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, πρέπει να αναπτύξει ένα παρόμοιο σύστημα, έναν ουσιαστικά λειτουργικό ως προς όλα Ναύσταθμο στην Κρήτη. Κι αυτό θα γίνει μέσα από την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Σούδας.»

Ήδη το ΠΝ τα τελευταία χρόνια κινείται προς αυτή τη κατεύθυνση απόρροια των εξελίξεων στην Ανατολική Μεσόγειο με παρουσία φρεγατών και υποβρυχίων στον ναύσταθμο Σούδας.

Ο λόγος προφανής: το ΠΝ καλείται να είναι εγγύτερα του πεδίου επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου με γρηγορότερους χρόνους αντίδρασης. Δεν έχουμε παρά να επικροτήσουμε τη παρούσα ενέργεια και μακάρι να λάβει χώρα σύντομα. Στη Κρήτη επίσης υπάρχει και προκεχωρημένη βάση στο Κυριαμάδι που μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί περισσότερο.

Παλαιότερα, είχαν υπάρξει σκέψεις στο Αρχηγείο Στόλου το ΠΝ να αξιοποιήσει περαιτέρω και τη ναυτική βάση στη Σκύρο όμως απατούνται πολλαπλά και υψηλού κόστους έργα . Πάντως, ο ναύσταθμος Σαλαμίνας είναι εξαιρετικά επίφοβος σε επιθέσεις ασύμμετρων απειλών ελέω του σημείου και της αυξημένης ναυτιλιακής κυκλοφορίας ενώ εύκολα κανείς παρατηρεί και καταγράφει τις κινήσεις των πλοίων του ΠΝ.

Comments

    1. Καλο νεο ειναι το τι ΔΕΝ θα παρουμε απο αμερικη. Ναι οι mmsc κριθηκαν απο το ΠΝ πολυ ακριβες για αυτο που προσφερουν απορριφθηκαν και παμε παρακατω, παντως την σουδα την πηραν για 5 χρονια συμφωνα με αποκλειστικο του star.

  1. αυτος ο πομπεο ρε παιδια ηρθε και μονο καλα λογια ειχε να πει για μας.Εμεις συναινεσαμε σε αυτα που ζητησε εμεις πηραμε τιποτα η μπα;

  2. «Παλαιότερα, είχαν υπάρξει σκέψεις στο Αρχηγείο Στόλου το ΠΝ να αξιοποιήσει περαιτέρω και τη ναυτική βάση στη Σκύρο όμως απατούνται πολλαπλά και υψηλού κόστους έργα . »

    Έχει το ΠΝ ναυτική βάση στην Σκύρο;
    Μόνο αεροδρόμιο βλέπω.

    1. Υπαρχει ο Βολος και η Θεσ/νικη στη Σκυρο τι να την κανουν, και ας επικοινωνηση καποιος με την google να πιξελιασουν την βαση απ το google earth οπως και για εκδοση κινητου.

  3. Η δημιουργία ναύσταθμου στη Σούδα,έπρεπε να είναι προτεραιότητα στο σχεδιασμό του Π.Ν.,εδώ και χρόνια.η ελληνοτουρκικη αντιπαράθεση πλέον επεκτείνεται στην αν.μεσογειο.μαζι με τις φρεγάτες αεραμυνας που πρέπει να έχουν και τη βάση τους η οποία δεν μπορεί να είναι άλλη από τη Σούδα.
    Τώρα τα του κόστους, όταν το πάνφαγο ελληνικό δημόσιο, σπαταλά εκατομμύρια σε διάνοιξη δρόμων άνευ ουσίας,ειδικά προεκλογικά,δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν μπορεί να βρει χρήματα για ένα έργο υψίστης εθνικής σημασίας.επισης σχετικα με την ασφάλεια της Σούδας,κρατος στα ελληνικα σημαινει ισχυς,δυναμη,ας το αποδειξει επιβαλλοντας κανονες ναυσιπλοΐας που να διασφαλίζουν την αποτροπή οποιουδήποτε αρνητικού συμβάντος.τωρα το αν κάποιος εύκολα παρατηρεί την κίνηση στη Σούδα, αυτό μας μάρανε στην εποχή των δορυφόρων και των τουρκικών ΜΕΑ,που πετάνε όπου θέλουν?το πρόβλημα είναι ότι από την παρούσα κυβέρνηση ακούμαι πολλά λογια που κινούνται,στην σωστη κατεύθυνση, αλλα εργα ΔΕΝ βλεπουμε.
    Και κάτι σχετικό:Ο στόλος χρειάζεται Π.Γ.Υ,προς αντικατάσταση των αρχαίων κλασης Λουνεμπεργκ,οι γαλλοι αποσυρουν την αξιολογη κλαση Audace, κρίμα να χαθούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *