Σε άριστο κλίμα διεξάγονται από τη προηγούμενη εβδομάδα, οι διαπραγματεύσεις σε τεχνικό επίπεδο με αντικείμενο τη τελική σύναψη της σύμβασης για την απόκτηση των γαλλικών φρεγατών FDI HN. Οι Γάλλοι κατέφτασαν στην Αθήνα αμέσως μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας (Memorandum Of Understanding, MoU) και απόκτησης των πλοίων που υπογράφθηκε μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής κυβέρνησης στο Παρίσι.
Τα στελέχη της ΓΔΑΕΕ εργάζονται πυρετωδώς με τη συμμετοχή των γαλλικών εταιρειών και οι συζητήσεις βρίσκονται σε πραγματικά άριστο επίπεδο. Σε αυτό έχει συμβάλει η διαπραγμάτευση των τελευταίων ετών με αποτέλεσμα οι συζητήσεις να είναι σε πολύ προχωρημένο επίπεδο τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και διαμόρφωσης.
Όπως πληροφορούμαστε έχει δοθεί σαφής εντολή από τη πολιτική ηγεσία να επισπευστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και οι επιτροπές να παραδώσουν ως τις 22 Νοεμβρίου το πρακτικό της σύμβασης.
Την ίδια στιγμή πολυμελείς γαλλικές αντιπροσωπείες βρίσκονται στην Αθήνα και αναζητούν βιομηχανικούς ετέρους για να υπάρξει και ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών FDI HN. Κατά το προγενέστερο χρονικό διάστημα η NAVAL GROUP έχει προσδιορίσει τους βασικούς βιομηχανικούς συνεργάτες για το πρόγραμμα των φρεγατών.
Επίσης, αναμένεται να ξεκαθαρίσει και το τοπίο με τα ναυπηγεία δεδομένου πως το Συμβούλιο της Επικρατείας θα γνωμοδοτήσει για την επένδυση του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου απόρροια της διένεξης που υφίστανται με τον Δήμο Χαϊδαρίου λόγω της θέσης του Δήμου περί πρόσβασης των δημοτών στη θάλασσα, εκεί όπου σήμερα δεσπόζει η προβλήτα νούμερο 4 και του σχεδίου ανάπλασης της περιοχής.
Στα ναυπηγεία Ελευσίνας φαίνεται πως έχει εμφανιστεί και δεύτερος διεκδικητής μετά την ONEΧ. Πρόκειται για ένα αραβικό fund που δείχνει διατιθέμενο να κάνει μια μεγαλειώδη επένδυση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Ως προς το ζήτημα των κορβετών Gowind 2500 το ΠΝ είναι πλήρως ενημερωμένο για τη διαμόρφωση των πλοίων καθώς και το κόστος (1.2 δισεκατομμύρια ευρώ για τρία πλοία με οπλισμό και τεχνική υποστήριξη).
Σε πρώτη φάση αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση απόκτησης των 3+1 γαλλικών φρεγατών FDI HN και ακολούθως των κορβετών Gowind (3+1). Η οδός που επιλέγει η κυβέρνηση είναι αντίστοιχη αυτής της απόκτησης των 18 Rafale F3R με ψήφιση νομοσχεδίου στο κοινοβούλιο και ακολούθως την υπογραφή της σύμβασης των φρεγατών FDI HN.
Στάση αναμονής παρατηρείται και για το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Από πλευράς ΠΝ όπως έχουμε επισημάνει υφίστανται δύο κύρια σενάρια. Το πρώτο αφορά έναν επιφανειακό ΕΜΖ στα πλοία με έμφαση στα μηχανολογικά και στα λοιπά συστήματα ώστε τα πλοία να είναι πλήρως λειτουργικά και αξιόμαχα και το δεύτερο αφορά σε ριζικό και καίριο εκσυγχρονισμό των νεότερων δύο ή τριών πλοίων με βάση έναν ουσιαστικό εκσυγχρονισμό που ανανεώνει τις φρεγάτες.
Αμφότερα τα ζητήματα του ΕΜΖ των ΜΕΚΟ και των κορβετών θα ξεκαθαρίσουν μετά την υπογραφή των Belharra.