Το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξήθηκαν οι φωνές στον ειδικό τύπο αλλά και στα ΜΜΕ μεγάλης κυκλοφορίας που μιλούν για ενίσχυση των δυνατοτήτων του Ναυτικού μας, προκειμένου η Χώρα μας να υπερασπίσει τα γεωπολιτικά της συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Γράφει ο Μιχαήλ Κωσταράκος (Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην Πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της Ε.Ε.)

Δυστυχώς η αναγκαιότητα αυτή προϋπήρχε, παρότι από κάποιους διαπιστώθηκε μόλις τώρα. Ήδη από το 2013 τα Γενικά Επιτελεία, σε παρουσίαση που έγινε στην Βουλή των Ελλήνων, ανέδειξαν το πρόβλημα και τόνισαν ότι η ενίσχυση της αεροναυτικής παρουσίας μας στην Ανατολική Μεσόγειο αποτελεί απόλυτη εθνική προτεραιότητα. Επεσήμαναν δε ότι προκειμένου αυτή να επιτευχθεί, έπρεπε να γίνουν δυο πράγματα:
• Μετατόπιση της όλης διάταξης του ΠΝ προς τα Νοτιοανατολικά και
• Απόκτηση νέων ναυτικών (και αεροπορικών) δυνατοτήτων, που θα εξασφάλιζαν την απρόσκοπτη και διαρκή παρουσία μας εκεί.

Για να ικανοποιηθούν αυτές οι αναγκαιότητες στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι το 2015, η τότε πολιτική και στρατιωτική ηγεσία προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες:


• Προσπάθησε να εξασφαλίσει από τις ΗΠΑ (δυστυχώς χωρίς επιτυχία τότε) 2-3 αντιτορπιλικά(Α/Τ) τύπου Arleigh Burke, υπό το καθεστώς πλεονάζοντος υλικού (EDA).
• Προσπάθησε να εξασφαλίσει με leasing, λόγω της οικονομικής κρίσης, από τη Γαλλία 2-3 φρεγάτες(Φ/Γ) τ. FREMM καθώς και Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας(ΑΦΝΣ) Atlantique 2. Ήδη από τότε η Γαλλία ξεκαθάρισε ότι η διαδικασία leasing είναι οικονομικά και νομικά ανέφικτη.
• Ακύρωσε την προγραμματισμένη απόσυρση των υποβρυχίων(Υ/Β) τ. 209, αυξάνοντας την σχετική οροφή στην Δομή Δυνάμεων, όπως και την πώληση των Φ/Γ Τύπου S που πρότειναν κάποιοι… αρμόδιοι.
• Προχώρησε στην επανέναρξη της κατασκευής των Υ/Β τ. 214 στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
• Προχώρησε στην επανέναρξη της κατασκευής των ΤΠΚ Super Vita, την οποία εντελώς αναίτια καθυστερούσαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
• Ξεκίνησε την ανακατασκευή για επανένταξη σε λειτουργία των ΑΦΝΣ Ρ-3Β, τα οποία αναίτια και «πονηρά» είχε αποσύρει η προηγούμενη ηγεσία του ΠΝ.
• Προχώρησε στην έναρξη λεπτομερέστερης σχεδίασης και προώθησε την πρόταση κατασκευής «Εθνικού Πλοίου», μιας τελευταίου τύπου Φ/Γ, που θα εξασφάλιζε την ναυπήγηση σε ελληνικά ναυπηγεία ικανού αριθμού πλοίων με ικανοποιητικές επιδόσεις/δυνατότητες και σε ανεκτό για τις οικονομικές δυνατότητες της Χώρας κόστος.
• Αναδιάταξε τις δυνάμεις του ΠΝ προσωρινά προς τα ΝΑ.

Μεσολάβησαν τα 4 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με αδιαφορία, ψέμματα και παλινωδίες. Χάθηκε εξαιρετικά πολύτιμος χρόνος σε περιβάλλον σχετικής ηρεμίας. Τίποτα καινούργιο και τίποτα δραστικό για την αντιμετώπιση της κατάστασης δεν ανελήφθη. Είναι αλήθεια ότι κάποια από τα προγράμματα που είχαν αρχίσει συνεχίστηκαν. Ολοκληρώθηκε (?) όμως μόνο το πρόγραμμα των Υ/Β τ. 214. Οι προσπάθειες για το «Εθνικό Πλοίο» και για την πρόσκτηση των αμερικανικών Α/Τ αναίτια εγκαταλείφτηκαν, ενώ η πρόσκτηση των Φ/Γ τ. FREMM εξελίχτηκε σε μια επικοινωνιακή κωμωδία χαμηλού επιπέδου. Τα ΑΦΝΣ ακόμα τα περιμένουμε. Το Ρ-3Β της «Ενδιάμεσης Λύσης» πετά σε επιδείξεις σε εκδηλώσεις του τύπου «Athens Flying Week», αλλά επιχειρησιακά αγνοείται. Υπό την πίεση του «να κάνουμε κάτι» και έχοντας δεσμεύσει το σύνολο των αμυντικών κονδυλίων στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F -16, δείξαμε ενδιαφέρον για να μετάσχουμε στο πρόγραμμα των νέων γαλλικών Φ/Γ τ. [email protected], η πρώτη εκ των οποίων όμως αναμένεται να παραδοθεί μετά το 2024. Η επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής ετοιμότητας προφανώς θα ακολουθήσει σε χρόνο που δεν μπορεί επί του παρόντος να προβλεφθεί.

Η κρίση όμως με την Τουρκία στη ΝΑ Μεσόγειο είναι τώρα και η νέα κυβέρνηση πρέπει να την διαχειριστεί με ότι μέσα διαθέτει ή μπορεί να αποκτήσει άμεσα. Δυστυχώς το 2024 και οι γαλλικές [email protected] είναι πολύ μακριά και το ΠΝ καλείται να αποτινάξει τον «απρόθυμο» ρόλο του και να πράξει αυτό το οποίο ιστορικά έπραττε, να πρωταγωνιστήσει. Η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχει υποχρέωση να πρωταγωνιστήσει σε αυτήν την αλλαγή νοοτροπίας και στην ενεργοποίηση όλων των υφιστάμενων ή ενδεχομένων ναυτικών δυνατοτήτων.

Θα πρέπει λοιπόν με απόλυτη προτεραιότητα το ΠΝ να αποκτήσει πλήρη διαθεσιμότητα και ετοιμότητα για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης. Ούτε «αποδεκτά» ποσοστά διαθεσιμότητας, ούτε «ποιοτικά πλεονεκτήματα», ούτε φανταστικοί πολλαπλασιαστές ισχύος πλέον αρκούν. Θα πρέπει άμεσα να γίνουν τουλάχιστον οι παρακάτω ενέργειες:


• Να ολοκληρωθούν όλα τα εν εξελίξει εξοπλιστικά ή επισκευαστικά προγράμματα του ΠΝ με οποιοδήποτε κόστος (ΤΠΚ, Ρ-3Β, κλπ). Αν απαιτούνται προσλήψεις, να γίνουν.
• Να εξασφαλισθεί η διαθεσιμότητα στο 100% ( διεθνώς αποδεκτό το 80%, στην ειρήνη όμως) των μονάδων του Στόλου, με απόλυτη προτεραιότητα στην απόκτηση των ελλειπόντων ανταλλακτικών και την εκτέλεση όλων των επισκευαστικών εργασιών. Αν απαιτούνται επιπλέον κονδύλια ή προσλήψεις, πρέπει να γίνουν άμεσα.
• Να αποκατασταθεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα όλων των μονάδων του Στόλου. Τα πλοία και τα ελικόπτερα δεν αρκεί να πλέουν ή να ίπτανται. Απαιτείται να είναι έτοιμα να επιχειρήσουν.
• Να συνεχιστούν οι προσπάθειες για την άμεση απόκτηση Α/Τ τ. Arleigh Burke από τις ΗΠΑ.
• Να επιδιωχτεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα των γαλλικών Φ/Γ τ. [email protected], με στόχο την απόκτηση πλοίων που θα ικανοποιούν πλήρως και απαρέγκλιτα τις απαιτήσεις του ελληνικού ΠΝ, όχι του γαλλικού.
• Να εξετασθεί η δυνατότητα άμεσης πρόσκτησης και άλλων ναυτικών δυνατοτήτων, εφόσον υπάρχουν άμεσα διαθέσιμες από άλλες χώρες και απαιτούνται για το ΠΝ.
• Να εξασφαλισθεί η στελέχωση του ΠΝ στο απαραίτητο προσωπικό στο 100%.
• Να ξαναρχίσουν οι διαδικασίες για τη κατασκευή «Εθνικού Πλοίου».
• Να μετακινηθεί η μόνιμη διάταξη του ΠΝ και του Στόλου προς τα ΝΑ με χρήση, επέκταση και αναβάθμιση των υφισταμένων ή/και απαιτούμενων μόνιμων δυνατοτήτων ελλιμενισμού και τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης στο Νότιο Αιγαίο, στη Κρήτη και στα Δωδεκανησα.
• Να σταματήσει κάθε ιδέα και συζήτηση για ενδεχόμενη απόσυρση ναυτικών Μονάδων λόγω παλαιότητας, υποχρεώσεων κλπ. Τα πλοία θα μειωθούν όταν τελειώσει η κρίση.

Δυστυχώς η κρίση στην ΝΑ Μεσόγειο κλιμακώνεται καθημερινά. Η λύση δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα. Έχουμε χάσει εξαιρετικά πολύτιμο χρόνο. Δεν έχει σημασία αν οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες ή κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει ή να έχουν γίνει διαφορετικά. Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων έχει υποχρέωση προς τη Πατρίδα να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να αντιμετωπίσει άμεσα όλα τα προβλήματα και να υπερασπιστεί άμεσα και με αποφασιστικότητα τα εθνικά μας συμφέροντα οπουδήποτε αυτά αμφισβητούνται, απειλούνται ή εκτιμάται ότι πρόκειται να απειληθούν. Και σε αυτό πρέπει να έχει την βοήθεια, τη συμπαράσταση και τη συμμετοχή όλων.

Comments

  1. Πιστεύω ότι:
    1. Πρέπει να στραφούμε σε SMX 31 με διάφορα επάνω γιατί ο υποβρυχιακός πόλεμος είναι attrition-based και πρέπει να έχουμε ποιοτικό πλεονέκτημα, αν θέλουμε να νικήσουμε.
    2. Δεν πρέπει να πάρουμε Μπελχαρα αλλά GOWIND γιατί το πλοίο δεν είναι καλά και αργεί πολύ. Όσο για την Κύπρο μπορούμε να πάρουμε ΜΙΡΑΖ και ΜΙΚΑ ΙΡ από την Ταιβάν για να διασφαλίσουμε αεροπορική κυριαρχία και άλλα πράγματα.
    3. Πουλάμε όλα τα 214 αφού δεν δίνουν πλεονέκτημα πλέον. Με τορπίλες F21.
    4. Φτιάχνουμε όλα τα ZUBR και παίρνουμε και αλλα. Σύνολο 10.
    5. Κάτι πλοία υποστήριξης χρειαζόμαστε τουλάχιστον 3 σύγχρονα.
    6. Ναρκοθηρικά κτλ.
    και 7. Πάλι SMX 31!!! Πολλά! Σε αποκλειστική συνεργασία με τους Γάλλους!

    Αυτά από εμένα

  2. Χωρίς να σχολιάσω το ανύπαρκτο έργο του ως αρχηγό ΓΕΕΘΑ και τη κονόμα του στις Βρυξέλλες επί ΣΎΡΡΙΖΑ

    Μερικά γρήγορα σχόλια:

    – P-3: Τα αεροσκάφη αυτά ήταν πεπαλαιωμένα όταν αποσύρθηκαν
    Και όταν και αν παραληφθούν πάλι άχρηστα θα είναι σε καιρό πολεμου και πανάκριβα σε καιρό ειρήνης

    Και με ανύπαρκτες ανθυποβρυχιακές δυνατότητες

    – BELHARA: Το πρώτο πλοίο οι γάλλοι θα το έχουν επιχειρησιακό το 2025
    Εμείς ιδιαιτερα εάν επιμείνουμε σε αλλαγές από τη γαλλική διαμόρφωση θα το έχουμε πολύ αργότερα

    – Δεν έχει νόημα η διατήρηση 40-50xronon υποβρυχιων και μονάδων επιφανειας αφού έτσι και αρχίσει το πιστολίδι η θυσία των πληρωμάτων τους είναι ότι μπορεί να προσφέρουν

    Είναι σπαταλη πόρων που πρέπει να συγκεντρωθούν στις πιο σύχρονες μονάδες

    – Εθνικό Πλοίο Ο Στρατηγός πρέπει να ζει σε παράλληλο σύμπαν Τα ναυπηγεία είναι υπό καθεστώς εκκαθάρισης δεν υπάρχει περίπτωση να σχεδιαστεί η να ναυπηγηθεί κάτι την επομενη δεκαετία

    – Αμερικανικα πλοία όπλα(SM2/ESSM) δεν συμβιβάζονται με τις γαλλικές BELHAREs

    – Κουβέντα δεν κάνει για σύχρονες τορπίλες και εκσυχρονισμό των MEKO

  3. Ποιο εγχωριο πλοιο μωρε με την τριαινα κ τα αλλα παιδια η τα καταπληκτικα του σαφα; κ τι εγχωριο ειναι δηλαδη η λαμαρινοδουλεια; αφου ολα τα συστηματα θα πρεπει να τα αγορασουμε απο εξω αντε να βαλει η θεων κανα συστηματακι ολα τα αλλα αλλοδαπα ειναι κ το κρατος αποδεδειγμενα χρονια δεν μπορει να διοικησει ουτε περιπτερο,το μονο που μπορει να γινει ειναι η πωληση σε καποια εταιρεια με γνωση ναυπηγικης φρεγατων κ να πουμε οτι θα πρωτιμηθουν αυτοι,κανενα ναυπηγειο δε ζει μονο με το πν. Το θεμα ειναι να πεσει χρημα στγν αμυνα της αδελαιδες χθες κ επειτα να δουμε τι φρεγατα κ τι δυνατοτητες θα εχουν.για της μπελαρα αν ισχυουν οσα γραφονται θα πεσει γελιο κ μετα να δω πως καπιοι θα γλιτωσουν το ειδικο δικαστηριο.

  4. Το ονομα Κωσταρακος, αποτελουσε εγγυηση για την συνέχεια του αρθρου και δεν πέσαμε εξω. Εχει απωλεσει την αξιοπρεπεια και εγκυροτητα του εδω και πολλα χρονια.

  5. » Να εξετασθεί η δυνατότητα άμεσης πρόσκτησης και άλλων ναυτικών δυνατοτήτων, εφόσον υπάρχουν άμεσα διαθέσιμες από άλλες χώρες και απαιτούνται για το ΠΝ… »
    Λεγε με Adelaide..
    Τορπιλες αμεσα σε σοβαρους αριθμους και οχι τριαντα και αλλα ανεκδοτα με παραλληλο εκσυγχρονισμο καποιων SUT..
    Υπαρχει Γερμανικη προταση στο τραπεζι με αυτα τα χαρακτηριστικα..
    Συζητηθηκε ποτε;
    Πληρης εκσυγχρονισμος ΜΕΚΟ και συντήρηση κυριων μηχανων των Combattante ενα ξεχασμενο αλλα κρισιμο προγραμμα..
    Ενεργοποιηση συμβολαιου κατασκευης των δυο 214 που πληρωσε απο το υστερημα του ο Ελληνικος λαος με προκαταβολη του πολιτικα και νομικα υπολογου Βενιζελου.
    Ηδη εχουν δωθει περι τα 150 η και παραπανω εκατομμυρια που φυσικα αγνοουνται.
    Αμεση καταργηση του αθλιου νομου περι προμηθειων του ιδιου.
    Αυτα για αρχη μονο για το ΠΝ και θα ακολουθήσουν αλλα..
    Τα χρηματα δεν ειναι το προβλημα..
    Η ανικανοτητα και η ελλειψη γνωσεων ειναι.
    Οταν δεν αγοραζονται οπλα για την ΔΥΚ η μινι Υποβρυχια και στρατιωτικων προδιαγραφών ταχυπλοα και δεν δινονται χρηματα για UAV και αλλα συγχρονα οπλικα μεσα απολυτως προσιτα τοτε τι να πουμε.
    Αν οχι τοτε ξεχαστε τα κοιτάσματα και ισως και καποια νησια.

  6. Δυστυχώς στρατηγέ καλά τα λόγια τα ωραία αλλα από ουσια, μηδέν. Πιο ακριβως Π. Ν θα «πρωταγωνιστήσει «;
    Το Π. Ν του σήμερα προτίμησε να δώσει ζεστό χρημα για τα σαpapaκια 3, δεν γνώριζαν οι επιτελείς του ΠΑΣΟΚ, συγνώμη του Π. Ν εννοούσα, οτι δεν εχουν πλοία ικανά για επιχειρήσεις σε περιβάλλον απειλών του 21ου αιώνα; οι ΜΕΚΟ ειναι ηδη απαξιωμένες με την καθολική αρνηση των «επιτελών » να εκσυγχρονίσουν τα πλοία, τα καλύτερα μας πλοία, που μου θέλατε και Burke’s δεν μπορείτε να βάλετε δυο τούβλα το ενα πανω στο άλλο και θα σας έδιναν εσας οι αμερικανοί στο τσαμπε φυσικά το καλύτερο αντιτορπιλικό του κοσμου, που και να το έδιναν ποιός θα γέμιζε 96 VLS μκ41 εσείς; που έχετε γράψει στα μεζεα σας μεχρι και τις τορπίλες.
    Αυτά να τα πείτε αλλού στρατηγέ και μια που αναφέρατε τα υποβρύχια καλο θα ηταν να μας εξηγήσετε για πιο λογο δεν ειναι 100% επιχειρησιακά τα σκαφη που βγήκαν απο τα δικά μας ναυπηγεία και τι προτίθεστε να κάνετε για αυτο, ρητορικό το ερωτημα, γνωριζω οτι θα κανετε οτι κάνατε παντα, τιποτα δηλαδή. Περιμενω να δω τα ξεφτιλικια της ΕΑΒ με τα papaκια ηδη υπάρχει 18μηνη καθυστέρηση και η LM λέει οτι ειναι θεμα ΕΑΒ και θα εκσ. και τα F16, η ΕΑΒ, που δεν μπόρεσε να παραδώσει εμπρόθεσμα λεωφορεία στην Ε. Φ και δώσατε σε αυτη τη σαπακοεταιρεια που εκτός του 2014 οπου εδειξε κέρδη της τάξεως του 1.5 εκατομμύριου παρακαλω, παντα μας βαζει μεσα με το κεφαλι, το σημαντικότερο πρόγραμμα της Π. Α, και επενδυσατε και αλλα χρήματα στο σαπακι και αεροσκάφη ενας θεος ξερει πότε θα δουμε, εγω λέω καλο 2040 . Δυστυχώς εκτός απο ασοβαροι είστε και επικίνδυνοι.

  7. Όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος κ.Κωσταράκο και το δικό σας αποτέλεσμα ήταν το απόλυτο μηδέν.
    Ζητήσατε 2 ως 3 Arleigh Burke και το αποτέλεσμα ήταν μηδέν.
    Διαπραγματευτήκατε και σε κουβέντα να βρίσκεστε για FREMM και το αποτέλεσμα ήταν μηδέν.
    Εθνικό πλοίο το ποιο σύντομο ανέκδοτο.
    Και τελικά το έργο σας ήταν μηδέν.
    Τελικά καταφέρατε να πάτε στις Βρυξέλλες με παχυλό μισθό με τις πλάτες της τότε αντιπολίτευσης και όλα καλά.
    Πράγματι δεν έγιναν όσα θα έπρεπε να γίνουν εξοπλιστικά από το 2015 και μετά αλλά είναι τουλάχιστο υποκριτικό να ξεχνάς όλα τα προηγούμενα χρόνια που δεν έγινε απολύτως τίποτα και σε περίοδο παχιών αγελάδων μόνο και μόνο για να βάλεις κομματική πλάτη στο χώρο που ανήκεις.
    Είναι τουλάχιστο ντροπή για τις στρατιωτικές ηγεσίες να παριστάνουν πως δεν φταίνε σε τίποτα για αυτό το χάλι και να προσπαθούν να ερμηνεύσουν τα πάντα και κουτοπόνηρα ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω.
    Κύριε Κωσταράκο όρκο δώσατε στην πατρίδα και όχι σε κόμματα που σας εξασφαλίζουν μια σταθερή καριέρα και παχυλούς μισθούς στις Βρυξέλλες.
    Αν οι στρατιωτικές ηγεσίες είναι σαν εσάς τότε μας περιμένουν νέες Μικρασιατικές καταστροφές νέα Ίμια και νέες ντροπιαστικές συμφωνίες.
    Κύριε Κωσταράκο κανονικά θα έπρεπε να ντρέπεστε.
    Η πατρίδα δεν έχει ανάγκη από κομματόσκυλα του είδους σας κ Κωσταράκο η πατρίδα έχει ανάγκη από πραγματικές ηγεσίες.

  8. Τι να πρωτοθυμηθώ τις κορβετοφρεγάτες;
    Το ατελείωτο επικοινωνιακό σόου με την αγορά 6 FREMM;
    Τι δήλωση ανώτατου τότε αξιωματικού του πν πως το υποβρύχιο Παπανικολής δεν πρέπει να παραληφθεί γιατί είναι γρουσούζικο και πρέπει να πουληθεί;
    Ψάξτε τη σχετική δήλωση στο Google.
    Και με αυτά και με αυτά ο καιρός περνούσε χωρίς να γίνεται τίποτα ουσιαστικό.
    Λόγια επικοινωνιακά τρικ και πολιτικάντικες μπαρούφες.
    Έχετε καταντήσει πολιτικάντηδες Κωσταράκο.
    Τελικά τώρα που το σκέφτομαι και συνειδητοποιώ το μέγεθος της ανικανότητας σας κύριε Κωσταράκο προσωπικά αν ήμουν αμερικανός όχι Arleigh Burke δεν θα σας έδινα αλλά ούτε καν ψαρόβαρκα.
    Τα Arleigh Burke είναι για σοβαρά κράτη με σοβαρές ηγεσίες και όχι για κομματόσκυλα που παριστάνουν τους πατριώτες.
    Εσείς κ Κωσταράκο και οι όμοιοί σας είστε ικανοί μόνο για ρουσφέτια να σας πάει τραίνο η ζωή μέσω των κομμάτων και να οργανώνεται εκδηλώσεις στις λέσχες αξιωματικών.
    Είστε πολιτικάντηδες με στολή.
    Άτομα σαν εσάς λερώνουν την πατρίδα.

  9. Τι κόλλημα είναι αυτό με τις Adelaide
    Αφού έχουν ελεγχθεί από το ΠΝ μας και κρίθηκαν
    ακατάλληλες
    Προσωπική μου γνώμη :
    Θα πρέπει να επενδύσουμε στο εθνικό μας πλοιο αλλά να επενδύσουμε και στην ανάπτυξη συστημάτων γτ υπάρχουν μερικά μικρά μικρά βήματα από ελληνικές εταιρίες (miltech κ. α) το να αγοράσουμε 2 πλοίο δεν μας λύνει το πρόβλημα καθώς σταδιακά θα πρέπει να αποσύρουμε τις περισσότερες φρεγάτες μας με σύγχρονες

    1. Ακατάλληλες για τις Belhara εννοείς?

      Δεν έγινε κανένας έλεχος
      Δεν πήγε να τις ελέξει καμια ομάδα τεχνικών από το ναυτικό – από ότι ξερουμε

      Εκδηλώθηκε επίσημα ενδιαφέρον από τον Αποστολάκη και μετά τίποτα

      Έπρεπε να βγάζαν επίσημα η ανεπίσημα μια ανακοίνωση η κάτι πως τα πλοία αυτά δεν μας κάνουν για αυτούς τους λόγους

      Είναι δυνατό τα early 90s εκσυχρονισμένα αυτά πλοία μεταξύ 00-010 να είναι χειρότερα από τις late 70s μη εksυχρονισμενες S?

      Υποπτεύομαι πως δεν υπάρχει σάλιο και κάνουν επικοινωνιακά παιχίδια για να δείξουν πως κάτι κάνουν

      Τότε με τις Adelaide και τώρα με τις belhares

      Και πάλι εάν είχαν αποκτηθεί τότε δύσκολα θα μπαίναν τα γαλλικά πλοία και όπλα στο ναυτικό
      SM2/ESSM με ASTER δεν συνυπάρχουν σε κανένα ναυτικό

  10. Πολύ αργά για κλάματα στρατηγέ. Οι μεταπολιτευτικές ηγεσίες έχουν αποδειχθεί πολύ «μικρές» έως «ελάχιστες» να διαχειριστούν μείζονα εθνικά ζητήματα και να χαράξουνε εθνική στρατηγική στην άμυνα. Δυστυχώς το νεοελληνικό έθνος έχει αποφασίσει την εθνική αυτοχειρία…

  11. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΚΩΣΤΑΡΑΚΟ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΝ ΕΑΝ ΕΙΧΕ ΤΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΠΕΡΠΑΤΗΣΙΑ ΕΝΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΗ ΝΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ,,,, ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ …ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΩ ΤΟΥΤΟ ….ΕΑΝ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΘΑ ΕΝΑΠΟΘΕΣΩ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ ..ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ Κ ΠΑΡΩΠΙΔΙΣΜΟΥ ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΡΑΤΟ……ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ NA ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 10- 20 ΧΡΟΝΙΑ …ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 4 ΜΕΚΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ 8 ANZAC K 2 ΖΗΛΑΝΔΙΚΕΣ ΜΕΚΟ ΩΣΤΕ ΑΝ ΚΑΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2022 – 2028 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΩΛΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΜΕΝΕΣ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ S …ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΝΕΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ Κ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ Η ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ Κ ΦΡΕΓΑΤΩΝ…ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΠΩΣ STHN ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ F 16 ΣΕ VIPER.. KΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΑΣ…

  12. Δυστηχώς οι Belharra είναι ακόμα σε φάση διαμόρφωσης και θα καθυστερήσουν και θα
    υπερκοστολογηθούν. Εμείς δεν έχουμε ούτε χρόνο ούτε χρήμα για να δώσουμε 1 δις για κάθε πλοίο. Για να μείνουν και οι Γάλλοι και η naval group ευχαριστημένοι η εναλλακτική
    λέγετε Gowind 3100, που θα μπορουσαν να πάρουν απο 2χ8 Α50 για 16 Aster 30,
    αντι για 2χ8 Α35 για 16 Mica VL που έχουν τώρα. Ο χώρος υπάρχει πίσω απο το πυροβόλο που αντι για Bofors 57mm (έκδοση της μαλαισίας) μπορεί να πάρει oto melara 76 με Strales για αυξήμενη αντιβληματική προστασία. Επίσης μια Ram Block 2 πάνω απο το υπόστεγο του ελικοπτέρου θα ολοκληρωνε τις αντιαεροπορικές δυνατότητες του πλοίου, και τέλος Exocet αντι Nsm. Με όλες αυτές τις προσθήκες δεν θα ξεπεράσει το μισο δις και με τα 4 δις που θα δίναμε για τις 4 (2+2) Belharra, μπορούμε να βγάλουμε 9 τέτοιες Gowind 3100 την επόμενη 10ετία και να έχουμε και περισσότερους Aster 30
    σύνολικα (144) απο ότι θα μας δίναν οι 4 Belharra. Στον Sylver A50 μελλοντικά θα χωράνε και Camm-er (quad packed) οπότε 2-3 κελιά απο τα 16 μπορουν να χρησιμοποιηθουν για 8-12 Camm-er για επιπλέον αντιβληματική προστασία.
    Με 9 πλοία αντι για 4 στα ίδια χρήματα έχουμε ανανεώσει σχεδόν ολόκληρο το
    στόλο, και αν η συμφωνία γίνει άμεσα η παράδοση της πρώτης Gowind 3100
    θα είναι 2-3 χρόνια.

  13. Ωραίο πλοίο οι Gowind. Με αστεράκια 15άρια όλα μια χαρά! Με σόναρ ωραίο και όλα καλά ανθυποβρυχιακά! Έχουν και από τα χαμηλότερα ίχνη σε όλα τα επίπεδα.

    Μακριά οι άχρηστες BELHARRA με το ραντάρ που παρεμβάλλεται ευκολα!

    Εάν θέλουμε νηοπομπή τότε 45 ΜΙΡΑΖ με 135 ΜΙΚΑ ΙΡ είναι ότι πρέπει με δεξαμενές μεγάλες στα ΜΙΡΑΖ – 5.

    Έχετε καταλάβει ότι με 2 δις παίρνουμε 55 ΜΙΡΑΖ – 5 + ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ + 900 ΜΙΚΑ? Αυτά είναι 3 πακέτα των 15 αεροσκαφών με μεγάλες δεξαμενές για αυτονομία και 90 πύραυλοι ΜΙΚΑ σε κάθε ένα πακέτο.
    1. Σηκώνεται το ένα
    2. ανεβαίνει το άλλο
    3.επιστρέφει το άλλο.

    Μετά τον πρώτο τσαμπουκά… ΟΛΑ ΚΟΜΜΕΝΑ!

    Επίσης με τους 900 ΜΙΚΑ της Ταιβαν και τους 300 δικούς μας
    – τους περνάς όλους έναν εκσυγχρονισμό NG
    – τους ΜΙΚΑ ΡΜ τους κάνεις πιο έξυπνους
    – τους βάζεις σε ένα συστηματάκι για αντιβληματική στα αεροδρόμια.

    Αυτά.

    1. Προσωπικα ειμαι απαισιοδοξος για οτιδηποτε νεο ηλπιζα οτι με τους καινουργιους κατι θα γινωταν αλλα φευ
      αν δεν παρεις φιλε general lee της μπελχαρες σιγα μην σου δωσουν τα μιραζ της ταιβαν αν παρεις κατι γινεται εξαλου υπαρχουν κ οι κελεμπιες γι αυτα οπως κ για ραφαλ.

  14. Μπορούμε να κλείσουμε από τώρα μια παραγγελία RAFALE F4 και να τους γλυκάνουμε. Η να πάρουμε 8 GOWIND με NSM και CAPTAS-2 και ASTER 30 και STRALES και RAM.

    O MICA ο όχι IR καθοδηγείται με συντεταγμένες από το ραντάρ του ΜΙΡΑΖ. Πρέπει όλους να τους κάνουμε IR.

    Επίσης αν πάρουμε τους 900 της Ταιβάν πρέπει όλοι να ειναι IR. Αλλαγή Κεφαλής νομίζω είναι αρκετή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *