Την περασμένη Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, στη Γαλλική Πρεσβεία, τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group παρουσίασαν το μακροπρόθεσμο όραμα συνεργασίας με την Ελλάδα με επίκεντρο την προμήθεια των δύο (2) φρεγατών [email protected], πρόγραμμα το οποίο είναι ψηλά στην εξοπλιστική λίστα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ). Να σημειωθεί ότι η Naval Group διατηρεί σταθερή παρουσία στην Αθήνα, εδώ και 12 χρόνια, από το 2008.

Το όραμα της Naval Group είναι αυτό της δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με την ελληνική αμυντική βιομηχανία, κάτι που θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας και θα εμπλουτίσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στην υψηλή τεχνολογία.

Όπως δήλωσε ο Alain Guillou, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Naval Group, «η συνεργασία αυτή θα υποστηρίξει το Πολεμικό Ναυτικό στο να αποκτήσει περιφερειακή ναυτική υπεροχή, αλλά και την ικανότητα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας να προετοιμάζει ενεργά το μέλλον του ναυτικού πολέμου». Με την επιλογή των [email protected], η Naval Group θα μοιραστεί γνώσεις και τεχνογνωσία με το ΠΝ και την ελληνική αμυντική βιομηχανία έτσι ώστε να πλοία να υποστηριχτούν αποτελεσματικά για τα επόμενα 30 χρόνια.

Όπως εξήγησε ο Alain Guillou: «Θέλουμε να κτίσουμε μια μακροπρόθεσμη σχέση με την ελληνική αμυντική βιομηχανία και να εγγυηθούμε την επιτυχία του προγράμματος των Belh@rra, αλλά και την ελληνική κυριαρχία, μέσω ενός εκτεταμένου προγράμματος μεταφοράς τεχνολογίας. Η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα αποκτήσει την τεχνογνωσία υποστήριξης του κύκλου ζωής των φρεγατών».

Το πρόγραμμα εν συνεχεία υποστήριξης θα βασίζεται στη δημιουργία ενός Ψηφιακού Κέντρου Υποστήριξης, ικανού να διασφαλίσει και να εξασφαλίσει την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων των πλοίων. Οι ικανότητες της Naval Group στον τομέα της «έξυπνης» υποστήριξης, της τεχνητής νοημοσύνης και της ασφάλειας και διαχείρισης τεράστιου όγκου δεδομένων εξασφαλίζει βελτιωμένη διαθεσιμότητα και μειωμένο κόστος υποστήριξης. Η Naval Group και η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα εξασφαλίσουν την εκπαίδευση των πληρωμάτων και των τεχνικών με τη χρήση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας εξομοιωτών.

Η Γαλλία ήδη βρίσκεται σε φάση ναυπήγησης πέντε (5) φρεγατών FDI ([email protected]). Το πρώτο πλοίο θα παραδοθεί το 2023 και να χαρακτηριστεί επιχειρησιακό το 2025. Η Naval Group σχεδιάσει να δημιουργήσει ένα Μηχανολογικό Κέντρο υπεύθυνο για την μελέτη και τη σύνταξη εκθέσεων με αντικείμενο τη σχεδίαση των πλοίων και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και ικανοτήτων. Στην προσπάθεια αυτή καλείται να συμμετάσχει και η Ελλάδα, μέσω της αμυντικής της βιομηχανίας.

Εκτός της Naval Group, το πρόγραμμα [email protected] αναμένεται να ανοίξει το δρόμο για την παρουσία-επένδυση και άλλων γαλλικών εταιριών και αμυντικών βιομηχανιών στην Ελλάδα. Οι επενδύσεις αυτές θα δημιουργήσουν μακροχρόνιες συμμαχίες και θέσεις εργασίας σε τομείς υψηλής τεχνολογίας για πολλά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην εκδήλωση της 13ης Φεβρουαρίου ο GICAN (Groupement des Industries de Construction et Activités Navales) και ο ΣΕΚΠΥ (Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού) υπέγραψαν σχετικό Πρωτόκολλο Συμφωνία (ο GICAN είναι ένας όμιλος βιομηχανιών, κατασκευών και ναυτικών συστημάτων, που ενώνει περισσότερες από 190 βιομηχανίες).

Σχετικά με τη μακροπρόθεσμη φύση του οράματος της Naval Group, ο Alain Guillou δήλωσε: «Οι φρεγάτες Belh@rra θα ολοκληρώσουν μια σειρά συστημάτων για 30 χρόνια. Θέλουμε η Ελλάδα να βρεθεί στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ναυτικής καινοτομίας. Ήδη έχουμε υπογράψει συμφωνίες συνεργασίας με τρία Πανεπιστήμια, αλλά θέλουμε να πάμε παραπέρα με τους βιομηχανικούς και ακαδημαϊκούς μας εταίρους για να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές ανάγκες των φρεγατών, αλλά και ευρύτερα το μέλλον του ναυτικού τομέα».

Η Naval Group ενδιαφέρεται έντονα για την ανάπτυξη συνεργατικών προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας με ελληνικές εταιρίες, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα σε τομείς κορυφαίας τεχνολογίας όπως στην κατασκευή UAV. Στόχος της Naval Group είναι η ανάπτυξη ενός δικτύου τεχνολογικών και ερευνητικών προγραμμάτων με γνώμονα τη θεμελίωση και διατήρηση των ναυτικών ικανοτήτων του ΠΝ. Στη διάρκεια της εκδήλωσης η Naval Group υπέγραψε συμφωνίες συνεργασίας με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τα Πανεπιστήμια της Πάτρας και της Κρήτης.

Επίσης, η Naval Group σκοπεύει να υποστηρίξει την ανάπτυξη νεοφυών εταιριών (Start-Up), αλλά και μεσαίων. Ήδη η Naval Group συνεργάζεται με ελληνικές εταιρίας, υπό την αιγίδα ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στον τομέα των ναυτικών συστημάτων κεβερνοάμυνας, όπως είναι τα προγράμματα CYBERMAR, Pandora και Horizon 2020. Επίσης, Γαλλία και Ελλάδα μοιράζονται κοινές ανάγκες στον τομέα της επιτήρησης θαλάσσης. Η Naval Group προτείνει τη δημιουργία, με τη συμμετοχή της Ελλάδας, μιας βιομηχανικής και εμπορικής δράσης, με βάση την Ελλάδα και στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Οι σχετικές συζητήσεις με ελληνικές εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει.

Comments

  1. Ωραία όλα αυτά και στην σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει όμως να υποστηριχθούν έμπρακτα και από την Ελληνική πλευρά. Ιδίως, το πρόγραμμα European Patrol Corvette, στο οποίο μπορούμε να έχουμε λόγο εξαρχής, εκτός της συμβολής στην εξωστρέφεια, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά στη και τις ΕΔ, αφού τεχνολογία και συστήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε εκσυγχρονισμούς άλλων σκαφών του ΠΝ.

    Η Κυβέρνηση, σε κάποιες θέσεις, έχει τοποθετήσει κάποια άτομα με γνώσεις και ικανότητες στο αντικείμενο τους. Το ίδιο πρέπει να πράξει και στην περίπτωση που μιλάμε, είναι κρίσιμης σημασίας το management.

    Προφανώς, για να έχουμε τα οφέλη, τα προγράμματα πρέπει να είναι μακροπρόθεσμα κι έτσι οι Belharra θα πρέπει να γίνουν περισσότερες των 2 και με τα specs που θέλουμε εμείς. Επειδή, όπως δείχνουν τα πράγματα το ΠΝ πάει για άλλη μια φορά σε βαρύτατους συμβιβασμούς σε όλους σχεδόν τους τομείς, ίσως η μόνη λύση στο να αποκτήσει τις δυνατότητες που θέλει, είναι η συνέχιση του προγράμματος με μια υποέκδοση αυξημένων δυνατοτήτων (βασισμένη στο σχέδιο μεγαλύτερου μήκους που υφίσταται).

    1. Το να αγοράσει ένα άλλο ναυπηγείο τα ΕΝΑΕ μόνο για να ναυπηγηθούν μερικά πλοία του με απευθείας ανάεθση δεν είναι σίγουρο ότι είναι η καλύτερη λύση για την επανάκαμψη της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδας.

        1. Σε ένα κανονικό κράτος που θέλει πραγματική αποτροπή, οι ναυπηγήσεις αυτές θα ήταν μια περίφημη βάση ανάκαμψης. Και μακροπρόθεσμη. Αφού σε 10-12 χρόνια, θα πρέπει να αρχίσεις να αντικαθιστάς και τις ΜΕΚΟ. Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα χρειαστούμε σε βάθος περίπου 20ετίας, ΠΛΗΡΗ αντικατάσταση των φ/γ. Δηλαδή περί τα 13 (14?)….τεμάχια, πέραν των παλαιότερων ΤΠΚ (άλλα 7-8 τεμάχια). Και μετά την 20ετία θα χρειαστεί να αντικαθίστανται με τη σειρά και οι SV μια προς μια με βάση την παλαιότητά τους.
          Και δεν γίνεται καν λόγος για τα πλοία της Δ.Δ.Μ.Ν. που και αυτά ήδη αποκτούν μουσειακή αξία, ενώ δεν προσθέτω σε όλα αυτά τα μη επανδρωμένα που αρχίζουν σιγά -σιγά και μπαίνουν στο παιχνίδι, ούτε το ότι δεν διαθέτουμε (επί της ουσίας) πλοία ναρκοπολέμου (στα οποία έχω υπηρετήσει και ….εγώ τη 10ετία του ’80, που δεν ήταν ούτε τότε στα ….ντουζένια τους).
          Γιατί ο στόλος ΔΕΝ πάσχει ΜΟΝΟ στις φ/γ. Δυστυχώς.
          Θέλω να πω ότι ένα σοβαρό κράτος με προίκα ένα ναυπηγικό πρόγραμμα όπως το παραπάνω σε όποιον αγοραστή, δεν θα δυσκολευτεί να βρει έναν top αγοραστή για τα ναυπηγεία, ο οποίος αγοραστής, θα μπορέσει να φέρει και γενικώς επιπλέον δουλειές ανάλογα τις δυνατότητές του.
          Αφήνω δε στην άκρη το γεγονός ότι, ένα σωστό και σύγχρονο ναυπηγείο θα μπορέσει να παράσχει service και σε οποιοδήποτε άλλο συμμαχικό πλοίο αντιμετωπίσει πρόβλημα πλέοντας στην Αν. Μεσόγειο, αντί αυτό να μεταφερθεί όπως όπως στην χώρα προέλευσής του.

    2. Σκαραμαγκάς δεν υπάρχει, και δεν εχει καμιά δουλειά το ΠΝ να μπλέξει με ναυπηγία την υπόθεση της αγοράς των πλοίων του, όπως δεν θα έμπλεκε και κανείς ιδιώτης. Αρκετά έχει πληρώσει το ΠΝ την αβάντα της πολιτείας προς τα τοπικά ναυπηγεία…
      Αν μπορεί κάποιο από τα υπόλοιπα ναυπηγεία να ανταπεξέλθει καλώς, αλλιώς ας κατασκευαστούν στην Γαλλία.

      Προσωπικά πάντως θεωρώ ότι πλοία τέτοιας τάξης κόστους ειναι ένα ακόμα εξοπλιστικό λάθος για την χώρα μας. Δεν λέω ότι δεν ειναι καλά πλοία, απλά αποσπασματικές αγορές και μάλιστα ακριβών πλοίων δημιουργούν και πολλά προβλήματα μέσα στο στενό οικονομικό πλαίσιο και απορροφά όλους τους πόρους ώστε να ανανεωθεί το ΠΝ.

  2. Αυτη η EPC βγαινει στανταρ στα 107μετρα και 3000τονους, η κατασκευη ειναι modular ; γνωριζει καποιος να μας πει; Ρωταω διοτι με μια τυχον προσθεση ενος τμηματος 20 μετρων πχ θα ειχαμε μια φρεγατα στα 130μετρα και κοντα στους 5000τονους. Με μια παραγγελια 12 κομματιων (8/4 EPC/EPC plus) τι οικονομιες κλιμακας θα πετυχεναμε αραγε;

    1. Ρωτα ξανά μετά από δέκα χρονια!!

      τότε θα έχουμε καλύτερα εικόνα τι θα έχει αποδώσει και εάν αυτό το πρόγραμμα

      Το λύσαμε το πρόβλημα του Ναυτικού έτσι δεν είναι???

  3. Μέχρι να έρθουν οι Belharra (εάν και εφόσον που λέει και ο φρυδάς υπουργός) όλα θα έχουν τελειώσει.

    Έτσι κι αλλιώς ο Κουλός έχει αποφασίσει ξεπούλημα των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων μέσω Χάγης ώστε να ντύσει την προδοσία με τον μανδύα μιας δικαστικής απόφασης.
    Οι όποιες εξοπλιστικές προθέσεις δεν είναι τίποτα άλλο παρά επικοινωνιακές φούσκες ότι και καλά κάτι γίνεται.
    Μόνο που στην πράξη τίποτα δεν γίνετε.
    Σε λίγες μέρες ο ΟΗΕ ανακοινώνει τη συμφωνία Τουρκίας-Λιβύης με αποτέλεσμα η Τουρκία να έχει έναν νομιμοφανή επιχείρημα να προχωρήσει σε έρευνες και γεωτρήσεις μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ!
    Όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση του Κουλού έλεγε πως η συμφωνία είναι άκυρη και ότι δεν έχει καμία νομική ισχύ.
    Δηλαδή έλεγαν ψέματα.
    Τώρα που θα έρθουν τα Τούρκικα ερευνητικά και γεωτρύπανα μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ ποιος θα τους σταματήσει;
    Ο Κουλός χαζό παιδί χαρά γεμάτο;
    Ο χαχανούλης Δένδιας ή ο φρυδάς υπουργός άμυνας που ακόμα χαζεύει το ξίφος;
    Τώρα εδώ που τα λέμε και εγώ αν ήμουν Ερντογάν και είχα απέναντί μου τον Κουλό τώρα θα έκανα έρευνες και γεωτρήσεις ακόμα και στην Εύβοια!

    1. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η σημερινή κυβέρνηση σε αντίθεση με την προηγούμενη κάνει κάποια βήματα. Απλά στην κατάσταση που μας έφερε η προηγούμενη έπρεπε να τρέχουμε και όχι να περπατάμε. Το deal με τις Belhara ξερεις που κολλάει? Ότι πολύ σωστά ζήτησαν 3 πλοία από Γαλλία άμεσα πριν παραδοθεί η πρώτη Belhara. Δηλαδή η σημερινή κυβέρνηση χωρίς χρήματα ζητά υπερσύχρονο πλοίο , να μας δόσουν δάνειο και 3 πλοία αμέσως. Δε το λες κακή ενέργεια. Φυσικά οι Γάλλοι δε θα μας το χαρίσουν, θα πληρώσουμε ακριβά μακροπρόθεσμα τις Belhara για να κάνουμε τη δουλειά μας. Ξεχνάς ότι η προηγούμενη κυβέρνηση αντί να δόσει όλα τα χρήματα που είχαμε για πλοίο τα έδωσε για αναβάθιμση των P3? Συμφωνώ μαζί σου για την μεγάλη ζημιά που θα υποστούμε με το θέμα της Λιβύης. Εκεί η κυβέρνηση κοιμήθηκε και η αντίδρασή της δε φτάνει όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα.

      1. Αγαπητέ οι δηλώσεις τους (πχ Ντόκος), η αναίτια αναφορά σε Χάγη κι η παθητικότητα στην εξωτερική πολιτική λένε πολλά. Το να είναι οριακά καλύτεροι των προηγούμενων δεν αρκεί. Η λέξη αποτροπή σπανίζει…

        Δεν ξέρω ποιά 3 πλοία εννοείς αλλά το ΠΝ έχει ζητήσει λογικά πράγματα και δεν φαίνεται να τα λαμβάνει.

  4. Ήδη χτυπάει το κεφάλι του ο Ερντογάν που δεν έκανε κάτι με τους προηγούμενους αν κρίνουμε από τη συμφωνία των Πρεσπών. Γιατί άραγε μόλις εξελέγη η κυβέρνηση οι ροές πολλαπλασιάστηκαν; Τι συζήτησαν επί κάτι ώρες με τον Ερντογάν στην επίσκεψη του Τσίπρα στην Τουρκία; Γιατί δε το μάθαμε; Αν ήταν ο Ερντογάν στη θέση του Τσίπρα τι ανταλλάγματα θα ζητούσε σε εξοπλισμό και όχι μόνο από τις ΗΠΑ, προκειμένου να υπογράψει; Φανταστείτε να χειριζόταν κρίση το τρίο Τσίπρα, Κοτζιά και Καμμένου, ούτε ψύλλος στον κόρφο μας. Τι ψήφισαν στη Θράκη και γιατί οι Μουσουλμάνοι. Ποιόν ήθελε νομίζετε ο Ερντογάν να εκλεγεί τον Μητσοτάκη; Αλλά βέβαια ότι υπογραφεί στο χώρο της Άμυνας θα λέτε τώρα είναι αργά. Στη δεύτερη 4ετια Μητσοτάκη θα συνέλθετε.

    1. να σου υπενθιμησω ότι ο κουλης του χρόνου είχε μια σχετική ελευθερία να αυξήσει τα χρήματα για εξοπλιστικές δαπάνες…..αλλα αρνήθηκε Γιατίαραγεεε…γιατι ηθελε αυτά τα λεφτά να τα δώσει στους ελεύθερους επαγγελματίες ,Για να μειώσει τους φορους των βιομηχάνων και των ελεύθερων επαγγελματιών….ποιων αυτών που μια ζωή δεν πλήρωναν Πότε φορούσε και ακόμα και τώρα κλέβουν το ελληνικό δημόσιο…ΑΑΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΡΟΝΕΥΤΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ με διάφορα πυροτεχνήματα για αυξήσεις και αναδρομικά που είναι ψεύτικα ….ΑΥΤΟΣ ΕΊΝΑΙ ΟΚΟΥΛΗΣΑΣ….ΠΟΥ ΌΤΑΝ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΠΉΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΥΦΑΛΟΚΡΙΠΙΔΑ ο κουλης και ΌΤΑΝ στο Μαξίμου και χρειάστηκε μια μιση μέρα για να δώσει εντολή στους στρατιωτικούς να επιτηρησουν απλά..οχι να στείλουμε mirage και να το ειχαμ ε στηλεις στο μπα το…ΜΕΧΡΙ που και ο κόσμος ηρθε ανάποδα και κατατέθηκε στον ΟΗΕ οι συντεταγμες ΑΟΖ τουρκιας-λύπης..και αυτός εκτιμάτε τον ύπνο του δικαίου και μιλάει για αναπτύξει που την ομειρευεται …αντι όταν πηγαι στον τΡαμ να βγάλει από τα ταμεία μας 3 δις και να του τα δώσει πας για abrams,bradley -f16 v και Αλλά,αναβαθμισηαναβάθμιση αεραμινας του είπε ότι θα συζητήσουμε για f35 αν η οικονομία….αν μας διανύσετε….εαν Μας το επιτρέψουν οι Γερμανοί….αναναν αν αν …πολλα τα αν του βρε ΆΝΘΡΩΠΕ…τουλαχιστον ο Καμένος έριχνε και κανα στεφάνι στα ΊΜΙΑ ΌΧΙ ΣΑΝ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΚΟΤΕΣ ΠΟΥ σκιαζονται και τον ίσκιο τους

  5. Εφόσον μιλάμε γι αυτά τα κόστη πλέον και θέλουμε σκάφη AAW γιατί δεν πάμε για παραγγελία Forbin? μιλάμε για καθαρόαιμα σκάφη που έχουν 2 πυροβόλα των 76χλμ(οι ιταλικές έχουν 3) και μπορεί να γίνουν strales, 48 πυραύλους aster 15/30 με χώρο για ακόμα 48 , δυνατότητα για 2 ελικόπτερα και δύο ρανταρ. τα κόστη έχουν αποσβεστεί και σίγουρα μιλάμε για έτοιμες σχεδιάσεις που σημαίνει άμεση ναυπήγηση. πόσο περισσότερο θα κοστίσουν και παίρνουν αυτό που ακριβώς θέλουμε.

    1. Πες τα ρε ανθρωπε.! Μη σου πω μπορουμε να ζητησουμε τα γαλλικα που υπηρετουν ηδη -με λιγοτερα χρηματα απο οσα θα διναμε για καινουρια- και να τα τουμπανιαζαμε με 96!!! κελια (η διαφορα χρηματων που λεγαμε). Παρεπιπτωντως οι μακαροναδες σκεφτονται τη ναυπηγηση ακομα 2!

    2. 7000 tn displacement 150m length!

      Εάν οι [email protected] @4000tn βγαίνουν στα 1.3billion το πλοίο με τα όπλα αυτό θα βγαίνει στα 2 !!!

      ʼAσε που δεν έχει SEA FIRE!!

      2 radar είναι οπισθοδρόμηση !!

      δεν είναι και GaN Aesa
      που θα γράψει και ο Διγενής

  6. Εν τω μεταξύ μιλάμε για 2 (ολόκληρα) πλοία και οι υπουργάρες όλων των αποχρώσεων το κλώθουν. Ενώ το ΠΝ χρειάζεται σε μια 5 ετία από τώρα πολύ πάνω από 10 πλοία. Δεν βγαίνει με αγορά από το εξωτερικό, όσοι το υποστηρίζουν είναι στην καλύτερη αφελείς. Μόνο με εγχώρια παραγωγή μπορεί να γίνει ένα τέτοιο εξοπλιστικό αλλά η αποικία δεν πρόκειται ποτέ να πάρει το αξιώσει.

    Άρα πάμε σε ένα ΠΝ που θα το χαρακτηρίζουν στο μέλλον οι ειδικοί ως ένα είδος λιμενικού με πυραύλους.

    1. Ειπαμε, downsizing παντου… Δεν μπορει το ναυτικο να εχει 50 πλοια και 400 αξ/κους που περιμενουν να »γραψουν» κυβερνητικο. Η πυραμιδα της ιεραρχιας εχει αντιστραφει προ πολλου και τα κουκια δεν βγαινουν πλεον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *