Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι στις 18 Νοεμβρίου, στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων της σουηδικής εταιρείας Saab Naval. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι προτάσεις της εταιρείας, για τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζώης (ΕΜΖ) των σκαφών κλάσης «Ρούσσεν», δίνοντας έμφαση στη δυνατότητα κάλυψης των σύγχρονων απαιτήσεων. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παρισταμένων. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τι περιλαμβάνει η πρόταση της Saab Naval, αλλά η σουηδική εταιρία διαθέτει σειρά επιλογών όπως: Το σύστημα διαχείρισης μάχης και ελέγχου πυρός 9LV, το σύστημα ελέγχου πυρός Ceros-200, οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και ενδείξεων, συστήματα COMINT (Communication Intelligence) και συστήματα Ηλεκτρονικών Μέσων Υποστήριξης (ESM : Electronic Support Measures), το σύστημα προειδοποίησης λέιζερ NWLS (Naval Laser Warning System), τα ραντάρ Sea Giraffe AMB, Sea Giraffe-1X και Sea Giraffe-4A (σε σταθερή και περιστρεφόμενη έκδοση), τους πυραύλους κατά πλοίων RBS-15 Mk.4 και τον τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού Trackfire.

Να σημειωθεί ότι η αναβάθμιση των «Ρούσσεν» είναι μέσα στα εξοπλιστικά πλάνα του ΓΕΝ. Οι ελληνικές Super Vita είναι σχεδίασης της βρετανικής Vosper Thornycroft (VT), και έλκουν την καταγωγή τους από τα σκάφη κλάσης «Vita» του Ναυτικού του Κατάρ. Στον ελληνικό στόλο οι Super Vita είναι από τις πιο σύγχρονες και ταυτόχρονα πιο ισχυρές μονάδες, αντιπροσωπεύοντας συχνά τα ελληνικά χρώματα σε νατοϊκές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Για την ιστορία να πούμε ότι αποκτήθηκαν συνολικά επτά πλοία της κλάσης μεταξύ των ετών 2005 και 2022, τα οποία ναυπηγήθηκαν όλα στην Ελευσίνα. Η παραγγελία έγινε σε τρεις (3) διαφορετικές φάσεις για τρία (3), δύο (2) και δύο (2) πλοία, το 2000, το 2002 και το 2008 αντίστοιχα. Τα δύο (2) τελευταία πλοία της κλάσης παραδόθηκαν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, το 2020 και 2022 αντίστοιχα, δηλαδή 12 και 14 χρόνια μετά την υπογραφή του συμβολαίου. Το σκάφος των πλοίων είναι κατασκευασμένο από χάλυβα ενώ η υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Οι κύριες διαστάσεις των πλοίων είναι 61,9 μέτρα μήκος, 9,5 μέτρα πλάτος, 2,8 μέτρα βύθισμα και 670 τόνοι εκτόπισμα (με πλήρη φόρτο). Απαιτούν πλήρωμα 50 ατόμων.