Το προηγούμενο διάστημα έγινε γνωστό ότι η κορεάτικη εταιρία Hanwha έκανε παρουσίαση στο πολεμικό ναυτικό στο πλαίσιο των διερευνητικών επαφών για το επερχόμενο πρόγραμμα απόκτησης νέας γενιάς και νέας κατασκευής υποβρυχίων που θα πλαισιώσουν τα τέσσερα γερμανικά Type 214 HN τη δεκαετία του 2030. Σύμφωνα με πληροφορίες οι νοτιοκορεάτες προτείνουν την νέα πιο εξελιγμένη έκδοση Batch II του υποβρυχίου KSS-III με μεταφορά τεχνογνωσίας και εγχώρια κατασκευή σε κάποιο ελληνικό ναυπηγείο. Ο σχεδιασμός του KSS-III έγινε από κοινού από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, (DSME), τώρα Hanwha Ocean και την Hyundai Heavy Industries (HHI) τώρα HD Hyundai Heavy Industries – δύο από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Οι προετοιμασίες για τον σχεδιασμό ξεκίνησαν το 2007. Το KSS-III είναι το μεγαλύτερο υποβρύχιο που κατασκευάστηκε στην Κορέα και το πρώτο υποβρύχιο που σχεδιάστηκε με εγχώρια τεχνολογία, σε αντίθεση με το υποβρύχιο KSS-II (υποβρύχιο κλάσης Son Won-il) που είχε κατασκευαστεί προηγουμένως σε συνεργασία με την Howaldtswerke-Deutsche Werft.

Η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι εντάχθηκε σε υπηρεσία το υποβρύχιο «Shin Chae Ho» (SS-086), το τρίτο υποβρύχιο τύπου KSS-III της πρώτης παρτίδας (Batch.1). Το υποβρύχιο άρχισε να ναυπηγείται τον Απρίλιο του 2019 και καθελκύστηκε το Σεπτέμβριο του 2011. Τα δύο πρώτα υποβρύχια εντάχθηκαν σε υπηρεσία τον Αύγουστο του 2021 και τον Απρίλιο του 2023 αντίστοιχα. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία ναυπήγησης τριών επιπλέον υποβρυχίων του τύπου, της δεύτερης παρτίδας (Batch.2), το πρώτο εκ των οποίων αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2028.

Τα υποβρύχια KSS-III έχουν εκτόπισμα 3.600 τόνους και μήκος 89 μέτρα. Ενσωματώνουν τρείς πετρελαιοκινητήρες και σύστημα AIP. Η μέγιστη ταχύτητα τους ανέρχεται στους 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια τους ανέρχεται στα 19.000 χιλιόμετρα. Απαιτεί 50 άτομα πλήρωμα. Ο οπλισμός τους αποτελείται από 10 κελιά κάθετης εκτόξευσης K-VLS και βαλλιστικούς πυραύλους και έξι τορπιλοσωλήνες.

Το KSS-III (υποβρύχιο κλάσης Dosan Ahn Chango) είναι σχεδιαστικά επηρρεασμένο από την προηγούμενη κλάση υποβρυχίων KSS-II που κατασκευάστηκε κατόπιν αδείας στην νότιο Κορέα αλλά με πολύ μεγαλύτερο εκτόπισμα που φτάνει τους 3000 τόνους. Συνολικά θα κατασκευαστούν εννέα υποβρύχια χωρισμένα σε τρία Batch τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιά KSS-I (γερμανικά Type 209). Τα νέα υποβρύχια αν και μεγαλύτερα των υφιστάμενων KSS-II (γερμανικά Type 214) έχουν βελτιώσεις στην ακουστική και πρόκειται να είναι πιο αθόρυβα. Παράλληλα το μεγαλύτερο μέγεθος με το μικρό σχετικά πλήρωμα των 50 ατόμων θα μπορεί προσφέρει μεγαλύτερες ανέσεις και μεγαλύτερη διάρκεια αποστολής λόγω της δυνατότητας μεταφοράς αυξημένης ποσότητας προμηθειών. Ιδανικό για την εκτέλεση πολυήμερων αποστολών και την κάλυψη των μεγάλων αποστάσεων του Ειρηνικού Ωκεανού. Τα τρία πρώτα υποβρύχια που ανήκουν στο Batch I έχουν μήκος 83,5 μέτρα, πλάτος 9,6 μέτρα και βύθισμα 7,62 μέτρα και εκτοπίζουν 3750 τόνους σε κατάδυση. Αντίστοιχα, τα νεότερα υποβρύχια του Batch II είναι κατά 5,8 μέτρα μακρύτερα με ολικό μήκος που φτάνει στα 89,3 μέτρα και εκτοπίζουν 4000 τόνους σε κατάδυση. Το κύτος του υποβρυχίου είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής σκληρότητας ΗΥ-100 για την επίτευξη μεγάλου βάθους κατάδυσης. Επίσης έχει γίνει βελτιστοποίηση στο σκάφος και έχουν γίνει επιστρώσεις με ειδικά υλικά για περαιτέρω μείωση του ακουστικού ίχνους σε σύγκριση με τα υπάρχοντα υποβρύχια του ναυτικού της Νότιας Κορέας.

Το κύριο νέο χαρακτηριστικό αυτής της νέας κλάσης νοτιοκορεάτικων υποβρυχίων είναι η ύπαρξη ενός κάθετου εκτοξευτή (VLS) για βολή βαλλιστικών πυραύλων τύπου Hyunmoo 4-4. Ο λόγος της αύξησης του μήκους του υποβρυχίου στο δεύτερο Batch είναι λόγω της αύξησης των κάθετων κελιών από τα έξι στα δέκα. Ο βαλλιστικός πύραυλος Hyunmoo 4-4 είναι ουσιαστικά η υποβρυχίως εκτοξευόμενη έκδοση του Hyunmoo 2Β, ενός SRBM με συμβατική κεφαλή και βεληνεκές της τάξης των 500 χιλιομέτρων και βάρος κεφαλής ενός τόνου. Επίσης από τους κάθετους εκτοξευτές τα υποβρύχια αυτά θα έχουν τη δυνατότητα στο μέλλον να εκτοξεύουν και τον πύραυλο κρουζ Chonryong με βεληνεκές επίσης στς 500 χιλιόμετρα. Πέραν του συστήματος VLS, τα υποβρύχια είναι επίσης εξοπλισμένα με έξι τορπιλοσωλήνες με δυνατότητα βολής βαρέων τορπιλών K761 Tiger Shark, αντιπλοϊκούς πυραύλους και νάρκες. Για τη διαχείριση των μεταφερόμενων όπλων είναι εγκατεστημένο στο υποβρύχιο, ένα αυτόματο σύστημα διαχείρισης όπλων (WHLS, Weapon Handling & Launch System) της βρετανικής Babcock.

Η μέθοδος πρόωσης των υποβρυχίων είναι diesel-electric με σύστημα AIP. Ακολουθούν την πρακτική των γερμανικών υποβρυχίων με σύστημα ΑΙΡ με κυψέλες καυσίμου τύπου ΡΕΜ. Τα υποβρύχια διαθέτουν τρεις μηχανές ντίζελ MTU 16V396 SE 84L για κίνηση στην επιφάνεια και φόρτιση των μπαταριών και τέσσερις κυψέλες καυσίμου ΡΗ-1 της Bumhan Industries, των 150kW έκαστη. Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο Batch όσον αφορά την πρόωση είναι η υιοθέτηση των μπαραριών νέας γενιάς ιόντων λιθίου στο Batch ΙΙ στη θέση των παλαιών μολύβδου-οξέος. Οι νέες μπαταρίες προσφέρουν μια σειρά πλεονεκτήματα που είναι γρηγορότερη φόρτιση, μεγαλύτερη αποθήκευση ενέργειας και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Έτσι τα νέα υποβρύχια θα μπορούν να βρίσκονται μεγαλύτερη διάρκεια κάτω από την επιφάνεια της θάλασας καθώς και να διατηρούν τη μέγιστη ταχύτητα τρεις φορές περισσότερο σε σύγκριση με τις παλαιές μπαταρίες. Η μέγιστη ταχύτητα του υποβρυχίου σε κατάδυση είναι οι 20 κόμβοι ενώ με οικονομική ταχύτητα έχει εμβέλεια 10.000 ναυτικών μιλίων.

Τον Δεκέμβριο του 2023 η Νοτιοκορεατική Hanwha Ocean ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση ύψους $ 849 εκατομμυρίων, με τη Νότια Κορέα, για τη ναυπήγηση του τρίτου υποβρυχίου τύπου KSS-III της δεύτερης παρτίδας (Batch.2). Τα συγκεκριμένα υποβρύχια είναι γνωστά ως κλάση «Changbogo». Η ανακοίνωση δεν αναφέρει αν στο κόστος περιλαμβάνεται η υποστήριξη και τα όπλα του υποβρυχίου. Η ολοκλήρωση της ναυπήγησης του υποβρυχίου αναμένεται το 2029 και η ένταξη του σε υπηρεσία το 2031. Τα δύο από τα τρία υποβρύχια της πρώτης παρτίδας εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 2021 και το 2023, ενώ το τρίτο υποβρύχιο αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2024. Το πρώτο υποβρύχιο της δεύτερης παρτίδας αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2028. Τα υποβρύχια της δεύτερης παρτίδας έχουν εκτόπισμα 3.600 τόνους και μήκος 89 μέτρα. Ενσωματώνουν τρείς πετρελαιοκινητήρες και σύστημα AIP. Η μέγιστη ταχύτητα τους ανέρχεται στους 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια τους ανέρχεται στα 19.000 χιλιόμετρα. Απαιτεί 50 άτομα πλήρωμα. Ο οπλισμός τους αποτελείται από 10 κελιά κάθετης εκτόξευσης K-VLS και βαλλιστικούς πυραύλους και έξι τορπιλοσωλήνες.

Το KSS-III έχει σχεδιαστεί για να παρέχει εξαιρετική άνεση στο πλήρωμα, υποστηρίζοντας μεγάλης διάρκειας επιχειρησιακούς πλόες. Προσφέρει ατομικές κουκέτες – καθεμία εξοπλισμένη με προσωπικά συστήματα ψυχαγωγίας και χειριστήρια HVAC – για έως και περίπου 50 μέλη πληρώματος. Οι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί διαθέτουν μεγαλύτερες κουκέτες για βελτιωμένη άνεση. Για επιχειρήσεις που αφορούν συγκεκριμένες αποστολές, μπορούν να εγκατασταθούν φορητές κουκέτες για το ενταχθέν προσωπικό των ειδικών δυνάμεων, προσφέροντας πρόσθετη ευελιξία χωρίς να διακυβεύεται η άνεση του πληρώματος. Ο προηγμένος αυτοματισμός και η τηλεπαρακολούθηση επιτρέπουν στο KSS-III να λειτουργεί με περίπου 30 μέλη πληρώματος, διατηρώντας πλήρη ικανότητα αποστολής με ολιγάριθμο και αποτελεσματικό πλήρωμα.

Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, διαθέτει πλήρη σουίτα ανθυποβρυχιακού πολέμου η οποία περιλαμβάνει πλευρικές διατάξεις (FAS), συρώμενη διάταξη, παθητική και ενεργή διάταξη όλα της εταιρίας LIG Nex1 καθώς και σόναρ αποφυγής ναρκών της Tkales. Διαθέτει σύστημα ανάλυσης και μείωσης αυτοθορύβου επίσης της LIG Nex1. Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου είναι το RESM Pegaso της Indra και το σύστημα μάχης του υποβρυχίου έχει αναπτυχθεί από τη νοτιοκορεάτικη Hanhwa. Τέλος διαθέτει τον οπτρονικό ιστό αναζήτησης-επίθεσης Series 30 ΑΟΜ/SOM της γαλλικής Safran. Τα υποβρύχια είναι ενσωματωμένα με σύστημα πληροφοριών σήματος (SIGINT) και σύστημα υπέρυθρων (IR) για διακριτικές επικοινωνίες. Έχει εγκατασταθεί μια τακτική σύνδεση δεδομένων Link 11 για τη διευκόλυνση της ασφαλούς μεταφοράς δεδομένων. Τα βοηθήματα πλοήγησης στα υποβρύχια περιλαμβάνουν ένα αδρανειακό σύστημα πλοήγησης (INS) και ένα παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS).