Ως ιδιαίτερα θετική και ευχάριστη εξέλιξη κρίνεται η επίσημη συμμετοχή στο πρόγραμμα ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής κορβέτας γεγονός που αποφασίστηκε σήμερα απόρροια της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στο Παρίσι.

Πρόκειται για το Permanent Structured Cooperation (PESCO) με στόχο την ανάπτυξη ενός πλοίου εκτοπίσματος κορβέτας. Επιτελείς του ΠΝ επισημαίνουν πως δεν αναιρεί την προοπτική απόκτησης των δυο με προαίρεση για άλλες δυο ψηφιακές φρεγάτες Belharra. Αντιθέτως, συμπληρώνει τις φρεγάτες Belharra διασφαλίζοντας όπως αναφέρουν οι επιτελείς του ΓΕΝ ένα νέο στόλο με μακροπρόθεσμο ορίζοντα τα 10 νέα πλοία (εκ των οποίων νέες 4 φρεγάτες και 6 νέες κορβέτες) καθώς και τις 4 εκσυγχρονισμένες φρεγάτες ΜΕΚΟ 200 ΗΝ.

Επίσης, η συμμετοχή της χώρας μας έχει άμεση σχέση με την εξυγίανση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας με στόχο να διασφαλιστεί κρίσιμο ναυπηγικό έργο για τα δυο αυτά ναυπηγεία.

Η ευρωπαϊκή κορβέτα θα βασίζεται σε πλοία της Ιταλικής Ficantieri που έχουν προταθεί και επιλέγει από το Ναυτικό του Καταρ.

Η Ιταλική Fincantieri  παρουσίασε στη διεθνή έκθεση DIMDEX 2018 που έλαβε χώρα στη Ντόχα τις κορβέτες πολλαπλών ρόλων με έμφαση στην αντιαεροπορική άμυνα για το Ναυτικό του Κατάρ. Πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση καθώς οι Ιταλικές κορβέτες φέρουν σύγχρονα ηλεκτρονικά και αισθητήρες ενώ ο οπλισμός τους είναι αρκετά αξιοζήλευτός. Παράλληλα το κόστος τους είναι σαφώς μικρότερο μιας φρεγάτας γενικών καθηκόντων και ακόμα μικρότερο μιας φρεγάτας επιφορτισμένη με αποστολή αεράμυνας περιοχής. Βέβαια άλλες δυνατότητες της φρεγάτας και άλλες της κορβέτας όμως σε κάθε περίπτωση δεδομένου ότι το κόστος αποτελεί το πλέον καταλυτικό κριτήριο επιλογής οπλικών συστημάτων, τα πλοία αυτά κατά την άποψη μας συγκεντρώνουν καλά χαρακτηριστικά.

ι κορβέτες που αναμένεται να παραλάβει το Κατάρ έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: μήκος 107 μέτρα, μέγιστο πλάτος 14,7 βύθισμα 4,20 μέτρων και εκτόπισμα πλήρους φορτίου 3250 τόνων. Η μέγιστη ταχύτητά του ορίζεται σε 28 κόμβους, η ακτίνα δράσης είναι 3500 ναυτικά μίλια (με ταχύτητα 15 κόμβους). Το σύστημα πρόωσης θα είναι τύπου CODAD. Έχει δυνατότητα να είναι εν πλω για 21 ημέρες. Το πλήρωμα πληρώματος θα είναι 98 άτομα με ενδιαιτήσεις για συνολικά 112 άτομα. Οι κορβέτες μπορούν να εξυπηρετούν ελικόπτερα βάρους ΝΗ90.

Όσον αφορά τα οπλικά συστήματα, οι κορβέτες θα είναι εφοδιασμένες με ένα κύριο πυροβόλο διαμετρήματος 76 mm από τη Leonardo, 16x VLS κελιά για βλήματα ASTER 30 (από την MBDA), δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς όπλων Marmin 30mm (Leonardo), 8 βλήματα επιφανείας Exocet MM40 Block III και σύστημα AAW σημείου RAM (21 βλήματα) από την Raytheon.

Η Leonardo είναι υπεύθυνη για την ολοκληρωμένη εγκατάσταση του τακτικού συστήματος μάχης Athena, του υπερσύγχρονου ραντάρ (Kronos) και τέλος για τα συστήματα ανθυποβρυχιακού πολέμου συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αποφυγής ναρκών Thesan. Συνολικά τα πλοία θα διαθέτουν και τέσσερις εκτοξευτές Sylena Mk2 αναλωσίμων της Lacroix με στόχο να προστατεύουν τα πλοία από απειλές βλημάτων επιφανείας.

Οι εργασίες ναυπήγησης του πρώτου πλοίου εχουν ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2018 με εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης το 2021. Όλα τα πλοία θα κατασκευαστούν στα Ιταλικά ναυπηγεία.

Φυσικά τα παραπάνω πλοία είναι μια ενδεικτική επιλογή που συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγου της πληθώρας οπλικού φορτίου και λόγω του ικανότατου ραντάρ που φέρουν τα πλοία. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως υπάρχουν και άλλες αξιόλογες σχεδιάσεις για το Π.Ν όπως οι Γαλλικές κορβέτες Gowind 3000, οι Ισραηλινές Saar 6, οι Γερμανικές Blohm + Voss K130 κλάσης Braunschweig κτλ. 

Σε κάθε περίπτωση εκτίμηση μας είναι πως το Π.Ν θα πρέπει να στραφεί σε μια ρεαλιστική λύση, εφικτή για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα. Οι κορβέτες αποτελούν μια τέτοια επιλογή. Πόσω μάλλον όταν φέρουν έναν πολύ καλό συνδιασμό όγκου οπλικού φορτίου και ραντάρ/ αισθητήρων. Μην μας διαφεύγει ότι το Π.Ν ζητά και ποσότητα πλοίων εκτός από ποιότητα υλικού. Γι αυτό ακόμα και εάν η χώρα μας προχωρούσε σε αγορά δύο πλοίων AAW (υπό ιδανικές συνθήκες) αυτό δεν θα αναιρούσε τις ανάγκες αντικατάστασης συνολικά 9 φρεγατών τύπου «S» κλάσης Έλλη.

Και είναι προφανές ότι δύο πλοία AAW όσο ικανά και εάν είναι δεν μπορούν να καλύψουν το κενό 9 φρεγατών. Ούτε είναι λογικό να πιστεύει κάποιος πως θα μπορούσαμε να προμηθευτούμε 5 ή 6 πλοία AAW. Γι’ αυτό και εκτός από τις κορβέτες γενικών καθηκόντων ή έστω πιο εξειδικευμένες όπως αυτές που παρουσιάσαμε παραπάνω, ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και νέες σχεδιάσεις φρεγατών γενικών καθηκόντων όπως είναι οι κλάσης El Radii (MEKO A-200AN) του Ναυτικού της Αλγερίας. 

Comments

  1. Με 8 κελιά για 8 mica ng και 4 αντιπλοϊκούς χωρίς συρόμενο σόναρ δεν πάμε πουθενά!
    Χώροι υπάρχουν προφανώς για να εξοπλιστεί ικανοποιητικά ως αντικαταστάτης μιας γενικής χρήσης φρεγάτας.Και με εναν Mk41 με 32 ESSMbl2, RAMbl2, 8 αντιπλοϊκούς κι ένα Captas 4 για να εκμεταλλευτεί στο ASW τα πλεονεκτήματα της πρόωσης είναι σούπερ!
    Γνώμη μου: Ας ξεκινήσουν στο ΠΝ από τώρα να γράφουν κώδικα για δικό μας CMS ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε τα όπλα/αισθητήρες που θέλουμε χωρίς πιστοποιήσεις κτλ μπας και καταφέρουμε να τις κάνουμε πλοία για μάχη απο ΠΑΘ ώστε να μην πρέπει να παρακαλάμε πάλι τους γαλλοιταλούς…

    1. Αυτο που περιγράφεις στην αρχη ειναι το νεο περιπολικό 670τ του καταρ οχι η κορβετα … για μας ουτε για τορπιλακατο δεν ειναι αρκετο .

      2 offshore patrol boats (670 tons). Weapons: 1 Oto Melara 76 mm, 2 30 mm guns, 8-cell VLS for VL MICA short range surface-to-air missiles and 4 Exocet MM40 Block III anti-ship missile

      οι Doha εχουν πανω πολλα παραπανω

      4 Doha class corvettes (3,250 tons) with a helicopter deck and hangar. Weapons: 1 Oto Melara 76 mm, two 30 mm guns, 16-cell VLS for Aster 30 surface-to-air missiles, 8 Exocet MM40 Block III anti-ship missiles, and a RAM launcher with 21 RIM-116 short range rolling airframe missiles.[7] First keel laid by Fincantieri in November 2018.[8]

      την 700 για καθε σκαφος κορβετα που θελουμε δεν βλεπω να την γλιτώνουμε .Εννοειτε με FOS και κατασκευη εδω με το κλειδι στο χερι ,με μπολικους μεσης ακτινας οχι Aster30 και πλήρες ανθυποβρυχιακές δυνατότητες .

      1. Διγενη αυτό που περιγράφω στην αρχή είναι ο βασικός οπλισμός που υπολογίζεται να φέρει η κορβέτα Pesco που γράφει το άρθρο (μάλιστα ακόμα και τους 4 αντιπλοϊκούς 2×2 τους έχει ως οψιόν) δεν αναφέρομαι στις Doha…

          1. Δες τον πινακα με τον εξοπλισμό δίπλα στην εικόνα με το σκάφος.
            8αρι vls, no tds sonar, no antiship missiles…
            Φυσικά όμως παιρνει πανω πολλά καλούδια, αυτή είναι η βασική διαμόρφωση…

  2. Καταρχήν πρέπει να μάθουμε τι θα έχουν πανω οι μπελχαρες . Αν ολοκληρωθεί ο πύραυλος μέσης ακτίνας CAMM-ER στις bel σίγουρα θα μπορει να μπει και στις κορβέτες . Ελπιζω να μην εχει cronos για ραντάρ ,υπάρχουν πολύ καλύτερα ραντάρ ,ακόμα και seafire με λιγότερα στοιχεία …μονο αυτα τα 2 θα προσθέσουν ομοιογένεια στο στόλο με οτι συνεπάγεται στη συντήρηση του . Εννοείτε οτι δεν κολαμε στον CAMM ER ,μπορει να ειναι και MICA NG ή ESSMbl2 με ανάλογη αναχωρηγια ,compact διαστάσεις,εμβέλεια και αξιοπιστία καθοδήγησης .

    1. Aν εχουν σκοπο για camm στις κορβετες τοτε ναι αξιζει να πληρωσεις παραπανω για R&D στις Bell, ή εισαι σοβαρος και δε κανεις σα καλομαθημενο πλουσιοπαιδο που ψαχνει το τσαμπα (ο νοων νοειτω) ή οχι και καθεσαι στα αβγα σου

  3. Επίσης ειναι πολυ θετικό οτι υπάρχει προαίρεση για ακόμα 2 bel …
    2 Πλοια για το ΠΝ με τις δυνατοτητες των bel ειναι οριακά …με 4 πληρης bel ομως και 6 ενισχυμένες κορβετες +αναβαθμισμένες μεκο θα είμαστε τσιπ καλά .Επιτέλους προγραμματισμός ..

    1. Πολυ σωστος….2+2 bel!! η επενδυση που θα κανουμε στον τυπο αυτο πρεπει καπως να αποσβεστει ασε που θα μειωθει και το κοστος των επομενων δυο λογο οτι δε θα ναι «εξωτικη » σχεδιαση πλεον αλλα πραγματικη!!
      Επισης 2 πλοια για την περιπτωση μας δεν ειναι καν οριακα…υπολογιζοντας οτι ενα πλοιο για ενα διαστημα θα ειναι σε συντηρηση η σε εκπαιδευση η σε συμμαχικες αποστολες η η η η…. ολοι καταλαβαινουμε την ανεπαρκεια των 2!! Ασε που σαν χωρα πρεπει να εχουμε προστασια και απο την πυραυλικη απειλη των τουρκων περα απο την αεροπορικη !!συν την καλυψη του θαλασσιου χωρου προς την κυπρο συν το βορειο αιγαιο που εχει πολυ πιο αραια νησια για υπαρξη αντιεροπορικων καταλαβαινουμε ολοι την χρησιμοτητα τους.
      δε θα ξεκινησω συζητηση οτι με 4 τετοια πλοια παιρνουμε 8 μινι φρεγατες-κορβετες κλπ.
      Χρειαζονται και οι δυο τυποι ( προσαρμοσμενος περισσοτερο στις αναγκες μας ομως ..πχ με ενα σοναρ)! Οι μινι φρεγατες- κορβετες για αντικατασταση των S και αργοτερα των μεκο.
      Εξαλλου απο οτι βλεπουμε στο σχεδιαγραμμα απο το 2028 η γαλλια και το 2030 η ιταλια θα παραλαμβανουν.οποτε βλεπουμε οτι ισως μια φορα στη ζωη μας να καναμε μακροπνοο σχεδιασμο σε ενα εξοπλιστικο προγραμμα καταλαθος η οχι δεν ξερω αχαχαχαα!!
      Οσο για το κοστος των bel θα μπορουσε να γινει ενας διαγωνισμος αλλα χρηματοδοτηση δεν θα δινε κανεις περα απο US η γαλλους και ολοι ξερουμε τι σχεδια αλουμινενια θα παιρναμε στην πρωτη περιπτωση εκτος και αν καποιοι ονειρευονται burke καινουργια που θα πληρωναμε με ελιες..
      τα πραγματικα πλοια αντιεροπορικης προστασιας με μια ερευνα στο δικτυο βλεπουμε πολυ ευκολα οτι ξεφευγουν πολυ πανω σε κοστος και ποσο μαλλον με γεμισμα κελιων-πυραυλων απο τις bel ! Ασε που θα χρειαζονταν και εργα-υποδομες ελιμμενισμου…εκτος και αν ερχοταν τα burke μεταχειρισμενα πραγμα που μονο η πτηση το γνωριζει καπως και το βλεπει στο συντομο μελλον .. μου θυμιζει λιγο τον κουβελη με τις fremm που θα χαν κλεισει ηδη διετια με την ελληνικη σημαια αχαχχαχ!!! Αρα με βαση τις επιλογες μας για πρωτη φορα νομοζω κανουμε βηματα σωστα…

  4. Οχι σε οτιδήποτε είναι τουρκικό…πλέον στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

    τουρκικό ίσον γερμανικό…άρα τέλος στους σελτζούκους ούνους τούρκους

  5. To Kronos δεν είναι και ότι καλύτερο, ενώ φυσικά θα πρέπει να έχει και συρόμενο sonar (ούτε συζήτηση γι’ αυτό).
    Κατά τα άλλα, γενικά οι Ιταλοί ξέρουν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν αξιόπιστα πλοία. Εάν πρόκειται για κατασκευή εδώ, όπως παρατηρεί και κάποιος άλλος, μήπως να εκμεταλλευόμασταν και κάποιες ελληνικές εταιρείες σε κάποια συστήματα?

    1. Η οικογένεια Kronos έχει ικανότατα ραντάρ aesa και βασίζονται σε υπάρχοντα σχέδια και τεχνολογία,τεχνογνωσία (empar). Μιλάμε για πλοίο 107 μέτρων. Πολυ δυνατό σχέδιο κ συνδυασμός όπλων αισθητήρων μεγέθους ικανοτήτων γενικότερα, το εάν κάνει για εμάς είναι άλλη κουβέντα ομως

      1. Το πλοίο είναι καλό. Το λέω και εγώ, ότι οι Ιταλοί, ξέρουν από πλοία (και συνήθως τα εξοπλίζουν και πολύ καλύτερα από τα Γαλλικά τουλάχιστον στη βασική τους διαμόρφωση). Και ιδιαίτερη διαφορά σε τοναζ με τις ΜΕΚΟ δεν έχουν. Φυσικά και είναι καλή λύση αν πάμε σε αυτό που λέμε τελευταία φρεγατοκορβέτα. Και οπωσδήποτε η μέρα με τη νύχτα με τις S. Για το ραντάρ, όχι ότι είναι κακό, αλλά υπάρχουν καλύτερες λύσεις, ενώ δεν ξέρω αν ισχύει ότι η Thales, ετοιμάζει ένα λίγο μικρότερο SF, ενώ π.χ. το NS100 είναι πολύ καλύτερο σε προδιαγραφές και 4D. Το συρόμενο όμως sonar, είναι βασική έλλειψη και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Να πω την αμαρτία μου, ένα 8αράκι ακόμα για άμυνα σημείου θα το ήθελα, όπως και το σύστημα Canto, γιατί σε λίγο θα έχουμε και T-214 (όπως και εάν ονομαστούν) απέναντι.
        Ένα άλλο σημείο που μου έχει κάνει εντύπωση είναι ότι το Ιταλικό πλοίο δεν έχει χρησιμοποιήσει το σύστημα πρόωσης CODLAG (πολύ πετυχημένο στις ιταλικές Fremm) αλλά φέρεται το CODAD. Νομίζω ότι μας ταιριάζει περισσότερο το CODLAG.

  6. Απο τις καλύτερες κινήσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια στα εξοπλιστικά!
    Επίσης νομίζω πως οι κορβέτες που θα αποκτηθούν απο αυτές τις τρεις χώρες θα διαφέρουν απο αυτές του Κατάρ και θα φέρουν και καινούργια οπλικά συστήματα τα οποία είναι υπο ανάπτυξη όπως το Perseus, ραντάρ NS100, MICA NG, και ηλεκτρική πρόωση!
    Καλό θα ήταν να δούμε και την συμμετοχή της Κύπρου έστω και μέσω Ελλάδας.

  7. Τι πρόκειται να παράγει η Ελλάδα ;
    Πως θα συμβάλει στο πρόγραμμα τη στιγμή που η σχεδίαση και τα όπλα έχουν σχεδόν αποφασιστεί ;
    Το μόνο που μπορούμε να διεκδικήσουμε είναι η συμμετοχή των ναυπηγείων μας

    1. Θέλουμε πλοία με καθυστέρηση 10 ετών? Καλύτερα να μην εμπλακούν τα ναυπηγεία μας, αλλά Ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες όπως στην περίπτωση των Μπελάρα. Σιγά μη πληρώνουν οι Ευρωπαίοι για να βιδώνουν οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι μία βίδα την ημέρα όπως γίνεται με τις ΤΠΚ.

    1. Τεχνολογικα το τελευταιο γαλλικο σκουπιδι ειναι κατα καμια 20αρια χρονια πιο συγχρονο αλλα ναι ας παρουμε f16 block 30 ενω παραγονται f35 γιατι ειναι φτηνοτερο

  8. Το επικοινωνιακό δούλεμα συνεχίζεται κανονικότατα.

    Τέλη Ιανουαρίου έληγε η προθεσμία που είχαμε από τους Γάλλους για τις Μπελ@δες

    Συγκεκριμενοποιήθηκε τίποτα?

    Κόστος? Χρηματοδότηση? Εξοπλισμός?

    Όλα στον αέρα!

    Και πετάξανε στο πόπολo τη συμμετοχη μας σε ένα ευρωπαϊκό προγraμα που ΑΝ προχωρήσει ποτε θα δώσει το 1o πλοιο? 2027?
    Good wines in general
    Θα πάμε στο 2027 με πλοία ναυπηγηθέντα το 1977???

    Έχουμε χάσει τον μπούσουλα και μας παρασέρνουν στις επικοινωνιακές μπούρδες τους

    Πετάνε το τενεκεδάκι πιο κάτω ακολουθώντας τη ΜΠΑΛΑΦΙΚΗ πολιτική να το ρισκάρουμε

    1. Τα ηλεκτονικα του κ τα οπλα του να ναι του 2027 κ το σκαρι θα το μονταρουν. Κ για τις ffg x τα σκαρια δεν ειναι κ του 2020, ισα ισα μαλιστα, αλλα δε βλεπω να χαλιουνται οι αμερικανοι, απλα θα κανουν τις ενισχυσεις που χρειαζονται οπως φανταζομαι θα συμβει κ στις ευρωπαικες κορβετες.
      Επισης κ το f 35 καποτε προγραμμα ηταν οπως κ το eurofighter το fcas κλπ κ παντα μεναμε απ εξω. Τωρα μπορουμε να συμμετεχουμε στη διαμορφωση ενος πλοιου απ την αρχη.
      Υ.Γ αρχιζω να πιστευω οτι εισαι απλα εναντιον καθετι μη αμερικανικου, κανω λαθος;

    2. Οντως σημερα ο φιλοκυβερνητικος ΣΚΑΙ ανεφερθηκε στο θεμα. Τα κυρια σημεια:
      -Οι Μπελχαρες «θα» ελθουν το 2027.
      -Το κοστος εκαστης θα ξεπερασει το 1 δισ.
      -Η διαπραγματευση ειναι κυκλοι επαφων και τεχνικη συζητηση αναμεσα στα 2 Υπουργεια, χωρις χρονοδιαγραμμα. Και «ειναι γνωστη η πιεση που δεχονται τα ελληνικα δημοσιονομικα».

      https://www.skai.gr/news/politics/i-stratiotiki-synergasia-elladas-gallias-oi-fregates-kai-i-synantisi-me-tin-total

      Συμπερασμα: Το πραγμα θα σερνεται μεχρι ο Κούλης να βρει λεφτα. Φαινεται πως εχει κολλησει το πραγμα με τη γαλλικη «χρηματοδοτηση»(=δανειο).
      Κατα τα αλλα «Βαστα Τουρκο μεχρι το 2027 να μου ελθουν οι Μπελχαρες να σε καταναυμαχήσω».
      Οι Μπελχαρίτες μας ελεγαν για 2024, και οτι τα περι 1 δισ. ανα καραβι ειναι «υπερβολλες». Δυστυχως οι σώφρωνες επαληθευτηκαμε και παλι.

  9. Θετική είδηση για συμμετοχή σε οποιοδήποτε πρόγραμμα (πχ ευρωπαϊκή κορβέτα).

    Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης.

    Και υπό-κατασκευή στην Ελλάδα κήτους και συμπαραγωγή εξαρτημάτων που να μπορούν να ανταποκριθούν μικρο-μεσαιες επιχειρήσεις. Έτσι θα εξασφαλιστεί μια ροή ανταλλακτικών και υποστήριξης των εξαρτημάτων (πλακετών , καλωδίων και σταδιακών αναβαθμίσεων).

    Αυτό είναι το σημαντικότερο. Συνεχή απασχόληση των ελληνικών βιομηχανιών σε προγράμματα σε βάθους χρόνου (10-20 ετών). Ετσι ζωντανεύει η οικονομία και όχι κατώτατος μισθός €1000.

    Οσο αφορά τον οπλισμό…ας δούμε τώρα τί έχουμε, ας δούμε τί θα αντικαταστήσουμε, ας δούμε τις δυνατότητες αυτών που αντικαθιστούν.

    Οι νέες φρεγάτες (κορβετες στα χαρτιά) θα έχουν τρομακτικές δυνατότητες σε σχέση με τις S.
    Tα πληρώματα θα κλαίνε από την ροή των πληροφοριών που θα έχουν να διαχειριστούν. Λέμε ότι οι 16 α/α πύραυλοι είναι λίγοι…μάλιστα δλδ οι 8 της ΕΛΛΗ τί είναι;
    Προσέξε 16 aster-30 με τετραπλάσια βεληνεκές από τους …sparrow…και έχοντας πχ στα 3ν.μ.μια belhara…!!! Και εμείς τί λέμε…ότι θέλουμε 21 ή 24 ή 26…

    Το ότι τα νέα πλοία θα έχουν καλύτερες δυνατότητες αποκάλυψης (cronos), αυτοάμυνας (ram), εμπλοκής και απόκρουσης σε μεγαλύτερη εμβέλεια από κάθε πλοίο του ΤΝ δεν το λαμβάνουμε υπόψη. Και ότι θα συνεργάζεται 100% με τις belhara!!!

    Ότι θα έχει 5 φορές νεότερης ηλεκτρονικά αντιμετρά από τις «S» και ενεργό σύστημα αποφυγής τορπίλων.

    Ας μην υπερβάλουμε τα νέα όπως και οι υπάρχουσες S δρουν σε ομάδες. Και οι νέες ομάδες θα έχουν 5 φορές δυνατότητες

    Και το σημαντικότερο ας λάβουμε υπόψη και τους πόρους (χρήματα και αεροπλάνα και πλοία) που πρεπει να διαθέσει η τουρκική αεροπορια και ναυτικό για να προσβάλει μία (1) νέα φρεγάτα.

    Το μόνο που μπορούν να εξετάσουν είναι αντι για 8 να βάλουν 10 ή 12 ε/ε πυραύλους και απορώ γιατί δεν το κάνουν (μηχανουργικά και ηλεκτρολογικό είναι γελίο)

  10. Το σημαντικο ειναι οτι πλεον συμμετεχουμε ως μελος σε ενα πολυ σημαντικο ναυπηγικο project που στηριζεται απο τρεις πολυ σημαντικες ναυτικες δυναμεις , κατ’επεκταση το ολο προγραμμα αποκτα μια πολυ μεγαλη εξαγωγικη δυναμικη. Με την αποκτηση και των bel νομιζω πως ο καταλληλος αντιαεροπορικος πυραυλος για τις κορβετες ειναι ο camm-er σε τετραδες σε συνδυασμο με καποια οικονομικοτερη εκδοση του seafire και του captas. Εφοσον ειμαστε ισοτιμα μελη , πιστευω πως θα εχουμε πληρη δυνατοτητα παραμετροποιησης του cms . Οσον αφορα τα οπλα ε/ε ας ειμαστε λιγο ανοιχτομυαλοι και προσκειμενοι στη Γαλλια… οι προδιαγραφες του FC/ASW-PERSEUS ειναι εξαιρετικες…

    1. Οσο εμεις σχολιαζουμε σε forum για SEAFIRE- camm-er – belharra – FC/ASW-PERSEUS και αλλα προιοντα που καποτε στο μελλον θα ειναι επιχειρησιακα , οι Τουρκοι σημερα 30/01/2020 βρισκονται ΗΔΗ στην ΝΑ Μεσογειο ανοιχτα της Τριπολης με 2-3 Oliver Hazard Perry και τα ταπεινα SMART S .
      Εαν ησουν ΑμερικανοΡωσος/OHE/NATO/EE ποιον θα επαιρνες στα σοβαρα? Τους μεγαλυτερους μακετακηδες-fanboys-μπροσουρακηδες των ξενων εταιριων-ναυπηγειων η τους Τουρκους?
      Τα ξαναλεμε απο 2027+ παιδια

      1. Και αυτο τι σημαινει? Οτι δεν θα επικροτησουμε επιτελους μια σωστη κινηση μελλοντικου προγραμματισμου? Οσον αφορα για τις αμεσες αναγκες που ειναι ανελαστικες απο το 2008 ευχαριστως να το συζητησουμε και ειναι σιγουρο οτι θα συμφωνησουμε οτι επρεπε να εχουν ηδη γινει πολλα . Δυστυχως ομως οταν εβρεχε perry , Kidd , spruance , M class και ενα σωρο αλλα πλοια και αλλες κλασεις πχ lpd , lhd , fac , opv κτλ , εμεις θελαμε φρεγατοκορβετες οχι πολυ μικρες για να μπορουν να βγαινουν με καιρο αλλα και οχι πολυ μεγαλες για να χωρανε Σαλαμινα μην τυχον και δεσουμε Σουδα , οχι μεγαλη επανδρωση γιατι δεν εχουμε πληρωματα ( αραγε τα πληρωματα απο σκαφη που αποσυρονται σε τι θεσεις βρισκονται?) , οχι πολυ γαλλικα γιατι δεν ειναι γερμανικα , οχι πολυ αμερικανικα γιατι δεν ειναι πολυ ευρωπαικα και τελικα οχι πολυ ακριβα ει δυνατον και τζαμπα γιατι δεν εχουμε λεφτα επειδη δινουμε κοινωνικα επιδοματα και 2,8 δις ευρω το χρονο για τη διασωση παθητικων ΔΕΚΟ.
        Ετσι λοιπον εαν οντως θελουμε αμεσα να καλυψουμε αναγκες μιας και οταν βιαζεσαι δεν εχεις την πολυτελεια να διαλεγεις , οι επιλογες ειναι ξεκαθαρες : bremen class γερμανικες σε αποσυρση αλλα σιγουρα καλυτερες απο τις S και μετα απλα το βουλωνουμε και παιρνουμε tico σε αποσυρση χωρις μ@λ@κιες του στυλ ειναι μεγαλα , δεν χωρανε , ειναι παλια ειναι κοστοβορα , α! και το καλυτερο που εχω διαβασει απο υποτιθεται εγκριτο site του χωρου οτι δεν τα θελει το ναυτικο γιατι θα γυρισει στην εποχη του ατμου!!! Μπεεεεε LM2500 X4 εχειιιιι!

    1. Φίλε Γιώργο δυστυχώς κι εγω κάθε φορά που το διαβάζω συνειδητοποιώ με πικρία οτι είχαμε πολλες ευκαιρίες να έχουμε έναν απείρως ισχυρότερο στόλο…

  11. Ένα ωραιο νέο επιτέλους. Η Ελλάδα θα πρέπει να ηγηθεί των διαδικασιών για την δημιουργία Ευρωπαϊκών όπλων συμμετέχοντας στην παραγωγή και επερωτώντας ευρωπαικούς πόρους για την ανάπτυξη τους. Νομίζω πως πλέον φαίνεται ξεκάθαρα και στον τελευταίο Ευρωπαίο ότι η Γερμανία τραβάει τον μοναχικό της δρόμο, όποτε είναι τρομερή ευκαιρία Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία (ας ελπίσουμε να πάρουν εμπρός και οι Κύπριοι) να αναπτύξουν τέτοιες δράσεις.

  12. Από ότι φαίνεται το ΠΝ επενδύει όλα τα χρήματα του σε αυτό το πρόγραμμα, κάτι τέτοιο βέβαια το ιδανικό θα ήταν να ξεκινούσε άμεσα.

    Ο χρόνος που θα ξεκινήσει όμως δημιουργεί πολλα ερωτηματικά για το τι γίνεται στο μεσοδιάστημα. Επίσης με δεδομένης του ρηχού εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ το πρόγραμμα πρέπει να ήταν 6+4 ώστε να αντικατασταθούν και οι γερμανικές φρεγάτες στο τέλος του αυτού του προγράμματος…

    Σας σχεδιασμός φαίνεται ιδανικός πάντως, η χρονική υλοποίηση είναι μεγάλο θέμα, ενώ μεταχειρισμένα πλοία δεν βλέπω να προκύπτουν κοντά στα μέτρα μας πέρα των Halifax και των F-123 που άμεσα δεν διαφαίνεται κάτι.

    Όλο αυτό το project παντως φέρνει στο προσκήνιο των CAMM-ER μια αν θα έχει τελικά δυνατότητα quad pack, γιατί για να πιστοποιηθούν αμερικανικά όπλα μάλλον δύσκολο.

    1. Ποια χρήματα του Ναυτικού?
      Ποιο πρόγραμμα?

      Κλωτσάνε το τενεκεδάκι πιο κάτω

      Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας πως υπάρχει πρόγραμμα

      Δεν υπάρχει θέληση να προχωρήσει τίποτα

      Η AOZ έχει ΉΔΗ χαθεί αφού δεν έχουμε ούτε πρόκειται να κάνουμε τίποτα monomers

      Και να μην μιλήσω για τις Μπελάδες του 2027

      το ρισκάραμε και χάσαμε
      Game over

  13. An basizomaste sto kostos kai den exoume lefta tote xese mesa. Den 0a paroume pote auta pou 0eloume me ta oplika systimata pou xreiazomaste. An0ypobrixiaka systimata prepei panta na einai mesa. Se auto den prepei na diafwnei kanenas giati oi Tourkoi kataskeuazoun ta dika tous 214 tora, kai 0a exoun 5 se 2 xronia.

    Pantws h apofash na antikatasthsoun teis 9 palies Fregates me 6 Korbetes kai 4 kainourgies Fregates mou fenete poly swsth efoson den exoume ta xrhmata gia pio polles Fregates. Kai na min 3exname oti oi simerines Korbetes exoun kalitero e3oplismo kai radar apo teis Ellh Fregates, arki na exoun ton swsto e3oplismo gia AA, 3hras, kai an0ypobrixiako.

  14. Εγώ θέλω να εστιάσω στη μέγιστη δυνατή ελληνική συμμετοχή και για τις φρεγάτες και για τις κορβέτες. Πρέπει να απιτηθεί από το ΠΝ η μέγιστη δυνατή συμμετοχή σε όλα τα μέρη των πλοίων: σκάφος, ηλεκτρονικά, οπλισμός.
    1. Σκάφος: σχεδίαση και κατασκευή (ναυπηγεία και εξειδικευμένοι με σπουδές πέραν της ΣΝΔ αξιωματικοί),
    2. Ηλεκτρονικά: Διέυθυνση ηλεκτρονικών ΕΑΒ, εξειδικευμένοι αξιωματικοί ΠΝ, Indracom και λοιπές ιδιωτικές Ελλ. εταιρίες,
    3. Οπλισμός: ΕΑΒ, ΕΑΣ, εξειδικευμένοι αξιωματικοί ΠΝ, Indracom και λοιπές ιδιωτικές Ελλ. εταιρίες.

    Όλα αυτά προφανώς για την απρόσκοπτη υποστήριξή τους αλλά και τη δυνατότητα εγχώριας ανάπτυξης συστημάτων.

    Μπορούμε. Απλά χρειάζεται την απαιτούμενη ΒΟΥΛΗΣΗ της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *