Τόσο η Γαλλική Naval Group όσο και η Ιταλική Ficantieri προετοιμάζουν νέες προτάσεις για το πρόγραμμα πρόσκτησης νέων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιταλική Ficantieri προσανατολίζεται σε μια νέα επικαιροποιημένη πρόταση, η οποία εκτιμάται πως θα κατατεθεί στο Πολεμικό Ναυτικό περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Το ίδιο ισχύει και για τη νέα γαλλική πρόταση η οποία θα εμπεριέχει ακόμη μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανική συμμετοχή και τη δυνατότητα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να ναυπηγούν GOWIND για τρίτα ναυτικά.
Μένει να διαπιστωθεί τι αλλαγές θα φέρει η Ficantieri, η πρόταση της οποίας πιθανότατα θα είναι αναθεωρημένη και ως προς το οικονομικό σκέλος λόγω αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και του πληθωρισμού σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο. Το κόστος των δύο προτάσεων για 3 (με δικαίωμα προαίρεσης για τέταρτη κορβέτα) είναι παρεμφερές και κυμαίνεται στο 1.7€ δισ. Ερωτηματικά προκαλεί βεβαίως πως το ιταλικό πλοίο μεγαλύτερου εκτοπίσματος με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς αναγκών υλικών για τη ναυπήγηση του έχει το ίδιο κόστος με ένα μικρότερου εκτοπίσματος πλοίο. Για να είμαστε πάντως αντικειμενικοί η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών θα επηρεάσει και τη γαλλική πρόταση.
Ο φόρτος των όπλων είναι επίσης ίδιος καθώς και η γαλλική GOWIND 1800 HN όσο και η ιταλική DOHA (FcX30HN) εξοπλίζονται με 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους μέσης εμβέλειας VL MICA/ VL MICA NG. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί πως με αυτούς τους φόρτους η γαλλική GOWIND 2800 HN πλεονεκτεί της DOHA αφού η δεύτερη παρά το μεγαλύτερο της εκτόπισμα δεν εξασφαλίζει μεγαλύτερο φόρτο όπλων. Προς το παρόν η ιταλική πλευρά υπήρξε αρνητική στην εγκατάσταση κάθετων εκτοξευτών ΜΚ41, γεγονός που θα αύξανε κατακόρυφα τον φόρτο των όπλων. Το ίδιο ισχύει και ως προς τη προοπτική εγκατάστασης και ολοκλήρωσης του TACTICOS ώστε το ΠΝ να πετύχει ομοιοτυπία με τις εκσυγχρονισμένες φρεγάτες ΜΕΚΟ 200 ΗΝ καθώς και τις ΤΠΚ τύπου SUPER VITA.
Οι δυνατότητες των δυο σχεδιάσεων τόσο στις ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις όσο και στον πόλεμο επιφανείας (ίδιος αριθμός των οκτώ αντιπλοϊκών πυραύλων) είναι αντίστοιχες, με ένα προβάδισμα της GOWIND 2800 HN λόγω αθόρυβης ηλεκτρικής πρόωσης. Διαφοροποίηση παρουσιάζει η ιταλική DOHA στο πυροβόλο το οποίο φέρει τη συλλογή STRALES ενώ στη γαλλική αυτό γίνεται να εγκατασταθεί αλλά με επιπρόσθετο κόστος. Ίδιες είναι και οι επιχειρησιακές ικανότητες αντιμετώπισης πυραυλικών επιθέσεων αφού και τα δυο πλοία εξοπλίζονται με το κορυφαίο αμερικανικό σύστημα RAM.
Σε επίπεδο αισθητήρων και ηλεκτρονικών τα δυο πλοία είναι σε ισάξιες ικανότητες με την ιταλική DOHA να πλεονεκτεί ελαφρώς λόγω ισχυρότερου ραντάρ, πλεονέκτημα το οποίο η γαλλική GOWIND 2800 HN αναιρεί απόρροια της δυνατότητας εγκατάστασης δορυφορικών συστημάτων VCN που τη καθιστά πλήρως ικανή να πραγματοποιεί δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις με τις FDI HN του ΠΝ. Το ζήτημα βεβαίως του VCN έχει άλλες προεκτάσεις κάτι για το οποίο απαιτείται ισχυρή πολιτική βούληση καθώς αυτές ακριβώς οι ανταλλαγές πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ των πλοίων εδράζονται σε λήψη και μετάδοση στοιχείων μέσω δορυφορικών συστημάτων.
Μεγάλο πλεονέκτημα της γαλλικής πρότασης παραμένουν οι οικονομίες κλίμακας και η ομοιοτυπία που διασφαλίζεται ανάμεσα σε FDI HN και GOWIND 2800 HN. Αυτό δεν αφορά ασφαλώς μόνον τη τεχνική υποστήριξη αλλά και τις διαδικασίες εκπαίδευσης μεταξύ των πληρωμάτων του ΠΝ.
Οι δυο προτάσεις αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.