“Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις…” ήρθε η επιβεβαίωση του άρθρου και των πληροφοριών του DefenceReview.gr. Σήμερα, η φιλικά προσκείμενη στη κυβέρνηση εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» επιβεβαιώνει το άρθρο μας με τίτλο: «Πολεμικό Ναυτικό: Επανέρχεται το ζήτημα προμήθειας μεταχειρισμένων πλοίων». Στο άρθρο μας επισημαίναμε πως κατόπιν «ενεργειών» και «οδηγιών» του ΓΕΕΘΑ και συγκεκριμένα της ηγεσίας τους, επανεξετάζεται το σχέδιο για πρόσκτηση μεταχειρισμένων μονάδων καταλήγοντας μάλιστα στο συμπέρασμα ότι η μόνη επιλογή κατά τη παρούσα χρονική φάση είναι τα πλοία LCS του Αμερικανικού Ναυτικού.

Είναι γνωστό άλλωστε πως η ηγεσία του ΓΕΕΘΑ όπως και η νυν ηγεσία του ΠΝ είναι φιλικά προσκείμενη στη περίπτωση των LCS. Γι’ αυτό άλλωστε και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ φρόντισε να ξηλώσει σύσσωμη τη πρώην ηγεσία του ΠΝ η οποία ύψωσε ανάστημα στα LCS χαρακτηρίζοντας τη ως εθνικά επικίνδυνη λύση. Είναι ηλίου φαεινότερο πως ο Αρχηγός ΓΕΝ ανήκει στο στενό κύκλο του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και ως εκ τούτων ουδεμία αντίρρηση φέρει στις αποφάσεις του τελευταίου. Ακόμη και όταν τα πληρώματα του Στόλου δέχθηκαν μια άδικη και σφοδρή κριτική από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ κατά τη πρόσφατη επίσκεψη του στη Σαλαμίνα, ο Αρχηγός ΓΕΝ δεν τόλμησε να πει λέξη. Ούτε βέβαια και ο Αρχηγός Στόλου. Το ίδιο και με την οικονομική ενίσχυση των πληρωμάτων που δήθεν πραγματοποιήθηκε. Γι’ αυτό και οι παραιτήσεις συνεχίζονται σωρηδόν.

Το ζήτημα φυσικά των LCS έχει διττή διάσταση. Αφενός υπονομεύει και υποθηκεύει το μέλλον της εθνικής ναυτικής ισχύος και αφετέρου την αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας την οποία ευαγγελίζεται η κυβέρνηση ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός το τόνισε κατά τις προγραμματικές δηλώσεις του χθες στη Βουλή. Το αφήγημα περί απόκτησης των LCS στοχεύει φυσικά και στη άρση απόκτησης νέων μονάδων κατά τον παρόντα χρόνο ή μετάθεσης τους για το εγγύς μέλλον. Ελλοχεύει βέβαια ο κίνδυνος «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού».

Ευελπιστούμε ο νέος Υπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) Νίκος Δένδιας να ανακόψει τα σενάρια περί LCS που διακινούνται στους κύκλου του Πενταγώνου αναγνωρίζοντας πως τα πλοία αυτά έχουν απορριφθεί πολλάκις από το ΠΝ και τους επιτελείς του.

Σήμερα μάλιστα από τη συντακτική ομάδα του DefenceReview.gr δημοσιεύτηκε με βάση δημοσίευμα του αμερικανικού τύπου πως το κόστος επισκευής του προβληματικού συστήματος εναλλαγής της πρόωσης των LCS κλάσης «Freedom» ανέρχεται στα $ 8-10 εκ ανά πλοίο. Η σχετική είδηση εδώ: «https://defencereview.gr/amerikaniko-naytiko-8-10-ek-ana-ploio-ein/»

Εμάς η θέση μας από τη πρώτη στιγμή ήταν και είναι ξεκάθαρη δίχως αστερίσκους. Θα την επαναλάβουμε σεβόμενοι τους αναγνώστες μας και τη δεοντολογία μας. Τέτοιες επιλογές ακατάλληλων και αποτυχημένων σχεδιάσεων είναι εθνικά επικίνδυνες λύσεις για την ελληνική αποτροπή οι οποίες υπονομεύουν και υποθηκεύουν το μέλλον του ΠΝ. Το ΠΝ χρειάζεται νέες ναυπηγήσεις ανάλογες των επιχειρησιακών αναγκών του με μακρύ ορίζοντα επιχειρησιακής αξιοποίησης.

Η Ιστορία θα δείξει ποιοι ήταν υπέρ και ποιοι ήταν κατά των LCS και ελπίζουμε η νυν Ηγεσία του ΠΝ να μην θέλει να είναι δίπλα σε όσους τα υποστήριξαν.