Με το βλέμμα στραμμένο στις φρεγάτες Belharra και στις κορβέτες είναι το Πολεμικό Ναυτικό. Ειδικότερα, βάση του σχεδιασμού του ΓΕΝ το ΠΝ επιθυμεί δύο φρεγάτες Belharra με προαίρεση για άλλα δύο πλοία καθώς και έξι τουλάχιστον κορβέτες στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος PESCO. Όλα τα παραπάνω θα έχουν ως στόχο την αντικατάσταση των εννέα παλαιών φρεγατών κλάσης «ΕΛΛΗ».

Όπως μας εξηγούν οι επιτελείς του ΠΝ οι Belharra θα αποτελούν τον πυρήνα της ποιοτικής διαφοροποίησης αφού θα προσφέρουν κορυφαίες δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, ανθυποβρυχιακού πολέμου και στρατηγικής κρούσης ενώ οι κορβέτες θα συμπληρώνουν τις οροφές των πλοίων εξυπηρετώντας πάγιες καθημερινές ανάγκες ενώ οι δυνατότητες τους θα είναι σε αξιοζήλευτο επίπεδο. Παράλληλα, οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ 200ΗΝ κλάσης «ΥΔΡΑ» αναμένεται να εκσυγχρονιστούν με ορίζοντα έναρξης του προγράμματος το 2022.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρόκειται για υποεξοπλισμένες κορβέτες αλλά για πλοία με τουλάχιστον 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους, κύριο πυροβόλο, 8 αντιπλοϊκά βλήματα, CIWS τύπου RAM και τορπίλες. Οι κορβέτες και δικαίως κρίνονται ως μια ισορροπημένη επιλογή μεταξύ κόστους και οφέλους. Αποτελούν μονόδρομο για τη διατήρηση και αύξηση των οροφών πλοίων αφού όπως απορρέει από τα οικονομικά δεδομένα είναι δύσκολο να αποκτηθούν πλοία άνω των 6000 τόνων με εξειδικευμένους ρόλους όπως είναι τα πλοία αεράμυνας περιοχής.

Με αυτή τη προοπτική το ΠΝ στρέφεται στις φρεγάτες Belharra ως μια φρεγάτα γενικών καθηκόντων αλλά με αυξημένες ικανότητες αεράμυνας περιοχής απόρροια του συνδυασμού ASTER 30 με το κορυφαίο ραντάρ SEA FIRE 500.

Το ζήτημα της οροφής των πλοίων

Με γνώμονα τα όσα προκύπτουν από τα θεσμικά κείμενα των ΕΔ και ειδικότερα τη Πολιτική Εθνικής Άμυνας και την Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική το ΠΝ θα διατηρεί τουλάχιστον 12 κύριες μονάδες κρούσης επιφανείας με ιδανικό αριθμό τις 14. Όπως τονίζουν επιτελείς του ΓΕΝ και του Αρχηγείου Στόλου το ΠΝ καλείται να αναλάβει ένα διαρκώς αυξανόμενο επιχειρησιακό έργο αφού εκτός από το Αιγαίο έχει προστεθεί και η Ανατολική Μεσόγειος.

Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα συρρίκνωσης των οροφών κύριων μονάδων κρούσης επιφανείας της Διοίκησης Φρεγατών.

Η προοπτική απόκτησης κορβετών συνδέεται άμεσα και με το μέλλον των δύο κύριων ναυπηγείων της χώρας. Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμονος αναζητώντας στρατηγικό επενδυτή με απαραίτητη προϋπόθεση την ανάληψη ναυπηγικού έργου.