Πολυμελές κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού αναμένεται να πραγματοποιήσει αυτοψία στην ιταλική φρεγάτα Carlo Bergamini (F-590) η οποία θα βρίσκεται ελλιμενισμένη, στις 22 Σεπτεμβρίου. Στόχος των επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού είναι η σύνταξη μια πλήρους τεχνικής αναφοράς προς τη στρατιωτική και τη πολιτική ηγεσία με στόχο να υπάρξει εκτενής και αναλυτική ενημέρωση για τη τεχνική αρτιότητα των συστημάτων του πλοίου σε μηχανολογικό, ηλεκτρολογικό, ηλεκτρονικό επίπεδο καθώς και ως προς τη λειτουργικότητα των οπλικών του συστημάτων στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό. Επιπροσθέτως, οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού θα εξετάσουν και άλλα μέρη του πλοίου που σχετίζονται με την αξιοπλοΐα της φρεγάτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαπραγματεύση εξελίσσεται θετικά και στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η υπογραφή Μνημονίου για την απόκτηση των πρώτων δύο ιταλικών φρεγατών το 2028 και το 2029 αντίστοιχα.

Αναφερόμενος στο διαπραγματεύσεις με την Ιταλία για τις δύο φρεγάτες «Bergamini» ανέφερε «τις επόμενες 45 ημέρες» πιθανώς να μπορέσουμε «να φτάσουμε σε ένα σημείο συμφωνίας με την ιταλική πλευρά, να υπογραφεί ένα μνημόνιο». Αυτό τόνισε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας μιλώντας, χθες, Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου, στο Forum του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» και του in.gr, στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, σε συζήτηση με τους δημοσιογράφους Αλεξάνδρα Φωτάκη, Ελένη Στεργίου και Γιάννη Μπασκάκη.

Σημειώνεται ότι το κόστος για την απόκτηση του κάθε πλοίου ανέρχεται στα 240 εκατομμύρια ευρώ (480 εκατ. ευρώ και για τις δύο φρεγάτες Carlo Bergamini και Virginio Fasan), κόστος στο οποίο δεν περιλαμβάνονται τα όπλα (φόρτοι πυρομαχικών), η τεχνική υποστήριξη και οτιδήποτε άλλο απαιτηθεί σε επίπεδο μετατροπών και μετασκευών όπως η προσθήκη βλημάτων Exocet που επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό. Σε επίπεδο Γενικού Επιτελείου Ναυτικού έχουν εξεταστεί διάφορες λύσεις όπως η βελτίωση των ανθυποβρυχιακών δυνατοτήτων των φρεγατών, η προσθήκη επιπλέον βλημάτων Aster καθώς και η εγκατάσταση αντιπυραυλικού συστήματος πλην όμως για όλα τα παραπάνω απαιτείται σημαντικό κόστος. Ενδεικτικά, με το κόστος μονάδας των Aster 30 να ανέρχεται στα 5-6 εκατομμύρια ευρώ απαιτούνται τουλάχιστον 200 εκατομμύρια ευρώ για τον οπλισμό των δύο πλοίων μόνον για τα βλήματα επιφανείας – αέρος. Ως εκ τούτων, το επικρατέστερο σενάριο είναι τα πλοία να αποκτηθούν στην ιταλική διαμόρφωση με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις σε επίπεδο εξοπλισμού και οπλικών συστημάτων. Για το θέμα αυτό θα επανέλθουμε με νεότερο μας άρθρο.