Κανονικά προχωράει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16V της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Σύμφωνα με πληροφορίες προχθές κατέφτασε στη χώρα μας, το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) AN/APG-83 SABR το οποίο θα εγκατασταθεί στη θέση του υφιστάμενου ραντάρ μηχανικής σάρωσης AN/APG-68(V)9. Ήδη στο αεροσκάφος της Αεροπορικής Βάσης του Αράξου έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες και σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί αφαιρώντας τα παλαιά συστήματα και τοποθετώντας τα νέα του αεροσκάφους F-16 Viper.
Το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά και εντός του Ιανουαρίου 2021 και συγκεκριμένα στα μέσα με τέλη του μήνα, το πρωτότυπο αεροσκάφος θα μεταβεί στις ΗΠΑ διασχίζοντας τον Ατλαντικό ωκεανό αφού προηγηθεί πτήση εναέριου ανεφοδιασμού από ιπτάμενο τάνκερ της Αμερικανικής Αεροπορίας. Η διαθεσιμότητα του τάνκερ θα καθορίζει την ακριβή ημερομηνία μετάβασης στις ΗΠΑ.
Εκεί το αεροσκάφος F-16 Block 52+ Advanced της ΠΑ θα υποστεί εξαντλητικές τεχνικές δοκιμές προκειμένου να διαπιστωθεί η αρτιότητα του και η πλήρης λειτουργικότητα όλων των νέων συστημάτων. Το αεροσκάφος θα μετασταθμεύσει στην Αεροπορική Βάση Edwards εκεί όπου η Αμερικανική Αεροπορία θα αξιολογήσει ενδελεχώς το νέο F-16 Viper της ΠΑ.
Αγκάθι στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών F-16 εξακολουθεί να αποτελεί ο αριθμός του προσωπικού της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) που παραμένει ανεπαρκής με συνέπεια να υπάρξουν καθυστερήσεις όταν ξεκινήσει η μαζική εγκατάσταση των νέων συστημάτων στα υπό εκσυγχρονισμό F-16 που θα εισέρχονται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Το ζήτημα της πρόσληψης συνολικώς 50 τεχνικών ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.
Θετικό είναι το γεγονός πως οι πρώτες ενδείξεις αναφέρουν λειτουργικότητα μεταξύ του συστήματος αυτοπροστασίας του αεροσκάφους και του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης. Ήδη υπήρχαν οι πρώτες τεχνικές δοκιμές από τεχνικούς της Lockheed Martin στην ΕΑΒ και υπήρξε μια πρώτη εκτίμηση.
Η ακριβής εικόνα αναμένεται να υπάρξει όταν το αεροσκάφος μεταβεί στις ΗΠΑ και δοκιμαστεί σε πληθώρα σεναρίων προσομοίωσης απειλών. Υπενθυμίζεται, ότι τα αεροσκάφη F-16 V θα φέρουν το ΑSPIS II που ήδη έχει εγκατασταθεί στα F-16 Block 52+ Advanced του Αράξου και είναι πλήρως λειτουργικό.