Συνολικά, η χώρα μας θα παραλάβει έξι καινούργια (δύο διθέσια και τέσσερα μονοθέσια) και δώδεκα μεταχειρισμένα (δύο διθέσια και δέκα μονοθέσια) από τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία, μαζί με τα απαραίτητα όπλα, εξοπλισμό υποστήριξης, ανταλλακτικά, αλλά και υπηρεσίες εν συνεχεία υποστήριξης.

Το συνολικό κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα όπλα τους, τα οποία περιλαμβάνουν κατευθυνόμενα βλήματα METEOR, καθώς και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη (MICA, SCALP, EXOCET).

Τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη θα έρθουν στη χώρα 6 μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης (περί τον Ιούνιο του 2021) με ρυθμό ένα ανά μήνα. Τα έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν από τον εικοστό μήνα μετά την υπογραφή της Σύμβασης με ρυθμό ένα ανά μήνα, ενώ τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα θα παραληφθούν από τον 26ο μήνα μετά την υπογραφή της Σύμβασης.

Το χρονικό των διαπραγματεύσεων και των διαδικασιών προσκτήσεως των νέων μαχητικών αεροσκαφών RAFALE, γαλλικής κατασκευής, έχει ως εξής:

Α. Τον Σεπτέμβριο, κατά την παρουσίαση των κυβερνητικών προτεραιοτήτων από το Φόρουμ της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε μέτρα άμεσης ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και επιχειρησιακά μέσω αγοράς και αναβάθμισης εξοπλιστικών συστημάτων, καθώς και του εκσυγχρονισμού της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας. Η ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι η Πολεμική Αεροπορία προχωρεί άμεσα στην απόκτηση μίας μοίρας 18 αεροσκαφών RAFALE αντικαθιστώντας τα παλαιά MIRAGE γίνεται πράξη μόλις τρεις μήνες μετά, χρόνος-ρεκόρ ταχύτητας για την εκτέλεση ενός τόσο σύνθετου και μεγάλου εξοπλιστικού προγράμματος.

Β. Ύστερα από συντονισμένες και συνεχόμενες επικοινωνίες του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαου Παναγιωτόπουλου με την Γαλλίδα Υπουργό Άμυνας κ. Φλωράνς Παρλύ, τα αρμόδια όργανα προχώρησαν στην έγκριση για την προμήθεια 18 αεροσκαφών RAFALE εκ των οποίων τα έξι (δύο διθέσια και τέσσερα μονοθέσια) καινούργια και δώδεκα μεταχειρισμένα (δύο διθέσια και δέκα μονοθέσια) από την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία, μαζί με τα απαραίτητα όπλα, εξοπλισμό υποστήριξης, ανταλλακτικά, αλλά και υπηρεσίες εν συνεχεία υποστήριξης.

Το συνολικό κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις), για τα όπλα τους, τα οποία περιλαμβάνουν κατευθυνόμενα βλήματα METEOR, καθώς και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη (MICA, SCALP, EXOCET).

Γ. Οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή αυτή που περιλαμβάνει και μεταχειρισμένα αεροσκάφη, ήταν η δυνατότητα άμεσης παράδοσης αριθμού αυτών, προκειμένου να αυξηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα κατακόρυφα η επιχειρησιακή δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η συμπίεση του κόστους προκειμένου να διατεθούν πόροι και σε άλλα οπλικά συστήματα των τριών κλάδων που είναι αναγκαία.

Δ. Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος RAFALE είναι ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης ποικιλίας αποστολών και αποτελεί ότι πιο σύγχρονο και αξιόμαχο διαθέτει η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, ενώ παράλληλα μπορεί να μεταφέρει τα ειδικά όπλα που ήδη υπάρχουν στο ελληνικό οπλοστάσιο, χωρίς να είναι αναγκαίες νέες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνικές δυνατότητες.

Ε. Τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη θα έρθουν στη χώρα 6 μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης (περί τον Ιούνιο του 2021) με ρυθμό ένα ανά μήνα. Τα έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν από τον 20ό μήνα μετά την υπογραφή της Συμβάσεως με ρυθμό ένα ανά μήνα, ενώ τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα θα παραληφθούν από τον 26ο μήνα μετά την υπογραφή της Συμβάσεως.

Στ. Η γαλλική πλευρά ικανοποίησε τις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς την κατάσταση των μεταχειρισμένων αεροσκαφών, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία «Dassault» παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας τους. Η Πολεμική Αεροπορία προσδοκά να διαθέτει έξι ετοιμοπόλεμα αεροσκάφη στο τέλος του 2021, 12 στο τέλος του 2022 και 18 το καλοκαίρι του 2023. Οι πρώτοι τέσσερις πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα μεταβούν στη Γαλλία για εκπαίδευση στις αρχές του 2021.

Comments

  1. 1. Τι είναι αυτό το πριν τις κρατήσεις, θα μας πει κάποιος? Δεν είναι μισθοδοσία εδώ να λέει μικτά πριν ΙΚΑ και φόρο..

    2. Το 1,8 δις αεροπλάνα και 120 FOS έγινε 1,92 αεροπλάνα?

    3. 4 πιλότους μόνο? Τι είναι, οι τρεις βάρδιες και το ΣΚ για το πρώτο Ραφάλ που θα πάρουμε?

    4. Ρυθμό ένα ανά μήνα από 7/2021 είναι λίγο αργά

    5. Τιμή κοροιδία και μεθόδευση κοροιδία. Όταν έκαναν σε μια νύχτα την αγορά για να μην ξεσηκωθεί ο κόσμος, έλεγαν τα μισά δωρέαν τα χαρίζει η συμμαχική Γαλλία (ακόμη και σαιτ του εξωτερικού το αναδημοσίευαν) και μάλιστα λέγαμε έεερε τι θα πει η Κροατία που είναι να αγοράσει μεταχειρισμένα. Μετά μόλις ο κόσμος το συνήθισε και πέρασε το σοκ της εν μια νυχτί αγοράς με το κόλπο δωρεάν τα μισά και τα άλλα μισά κοψοχρονιάς, και αφού «αγορασε» και αγάπησε τα ραφάλ, ήρθε και ο λογαριασμός.
    Πληρώνουμε 18 Ραφάλ εκ των οποίων 12 μεταχειρισμένα, σαν να είναι όλα καινούργια και μάλιστα χρυσά καινούργια.

    Τι να πω… δεν ξέρω γιατί περίμενα κάτι άλλο, το δεκάκις εξαμαρτείν (F1, Μ2000, Μ2000-5, FOS, πύραυλοι) ουκ ανδρός σοφού

    1. Καινούργιος είσαι ρε φιλε στις ελληνικές αμυντικές προμήθειες???

      Η υπογραφή μετά άφιξης Γαλλίδας υπουργού πήγε αρχές Ιανουαρίου

      Μέχρι τότε βλέπουμε κρατήστε επιφύλαξη!!

      Από τα 400mil μονο METEOR θα παραγγελθούν και τα υπόλοιπα επαναπιστοποίησης υπάρχοντος αποθέματος (MICA-SCALP-EXOSET) εάν κατάλαβα σωστά???!!!

          1. Δεν βγάζω τίποτα από το μυαλό μου φίλε. Το τι γράφουν τα site είναι δικές τους πληροφορίες.
            Με 400 εκ ευρώ όμως τι πιστεύεις ότι μπορείς να πάρεις όταν χρειάζεσαι τουλάχιστον 200-300 εκ ευρώ για επαναπιστοποιηση MICA- SCALP;;;
            Εδώ είναι το ζουμί της αποφασης

      1. Meteor & επιπλέον Scalp.
        Τα υπόλοιπα επαναπιστοποιησεις και αναβαθμίσεις.
        Επιπλέον μέσα στο πακέτο περιλαμβάνεται αναβάθμιση Mirage 2000-5 λινκ 16 και κάτι ακόμα.
        Επίσης στην FOS περιλαμβάνεται συνεχής αναβάθμιση του software των αεροσκαφών.
        Ίσως περιλαμβάνεται και η πιστοποίηση των exocet στα Mirage

    2. Rafale B: €74M (flyaway cost, FY2013) Rafale C: €68.8M (flyaway cost, FY2013) Rafale M: €79M (flyaway cost, FY2011) Program unit cost: €167M (including R&D) (FY2018) Export price: $249 million (full weapon, FY2016)

      Δεν νομίζω ότι είναι τόσο κακή η τιμή που μας έδωσαν.

      1. Σε νεότερη εκτίμηση που θυμάμαι λεγόταν ότι το Flyaway cost του Rafale νέας παραγωγής είχε φτάσει στα 83 εκατ. σε αυτά προσθέτονται 40% για τα παρελκόμενα για εκπαίδευση και αρχική υποστήριξη.

        1. Είπαμε υπάρχει το fly away price και το weapons system cost :

          Qatar:
          https://www.arabianaerospace.aero/new-squadron-is-rafale-prize-for-qatar.html
          6300milE / 24 = 260+mil euros—weapons system cost

          Egypt:
          https://www.defenseworld.net/news/24147/Egypt_Likely_to_Order_12_Additional_Rafale_Fighters_during_Macron___s_Visit#.X9oTSXritPY
          5200/24 =216mil eurOs—weapons system cost

          India
          https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/rafale-deal-cleared-to-be-signed-on-friday/articleshow/54449611.cms?from=mdr
          3420/36= 95 mil E fly away price

          1. CK

            Σωστά, αυτό είναι όμως γνωστό και δεν νομίζω να χρειάζεται ιδιαίτερη επισήμανση.

            Περίεργο και ύποπτο είναι μόνο που για τα ευρωπαϊκά μαχητικά επισημαίνεται συνήθως το System Price, ενώ για τα αμερικάνικα όπως π.χ. ένα F-35 -που προωθείται ιδιαίτερα επιθετικά στην αγορά- ζητιανεύουν συχνά με το Flyaway Price του αεροσκάφους στα ειδικά μέσα ενημέρωσης που συμμετέχουν ενεργά στην προώθηση αυτού του αμερικανικού αεροσκάφους.

      2. Full weapon 246, είναι τιμή με FOS ανταλλακτικά κτλ για όλη την ζωή του αεροσκάφους συν όπλα και τα πάντα όλα Εμείς πήραμε FOS λέει μόνο για 4 χρόνια.

        Αν η τιμή είναι των Ινδών, μέσα έχει και τεράστιες μετατροπές που ζήτησαν, και μεταφορά τεχνολογίας, και φυσικά το κατιτίς τους.

        Το 1,8 δις για εμάς είναι fly away, άρα πρέπει να συγκρίνεται με το Fly-away

        1. Εμένα πάντως το ποσό που συζητάται δεν μου φαίνεται παράλογο η υπερβολικό, αφού μιλάμε για ένα νέο αεροσκάφος με τα επιβεβλημένα έξοδα για δημιουργία υποδομής υποστήριξης και με αρχικό στοκ ανταλλακτικών, έξοδα για εκπαίδευση με τις ανάλογες εγκαταστάσεις που συμπεριλαμβάνουν και τον απαραίτητο εξομοιωτή, και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για αρχή.
          Σημασία έχει να μην τα αγοράσουν χωρίς πλήρες πακέτο πιστοποίησης που πρέπει να συμπεριλαμβάνει και LGB η ατρακτίδιων αναγνώστης και στοχοποίησης και άλλα εξαρτήματα για «αθόρυβες» επικοινωνίες που είναι σήμερα στάνταρ εξοπλισμός σε σύγχρονα αεροσκάφη.

    3. Ιδεα δεν έχεις περί κόστους υποδομών και κάνεις και βαθυστοχαστες αναλύσεις.
      Το αεροπλάνο είναι το καλύτερο στο κόσμο multorole αυτή τη στιγμή με 90% διαθεσημοτητες, και ότι καλύτερο μπορούσαμε να πάρουμε αυτή τη στιγμή με αυτά τα λεφτά για να ανεβάσουμε κατακόρυφα το ισοζύγιο ισχύος υπέρ μας.
      Το F35 και δεν μας παραχωρειτε άμεσα και έχει 20-40% στην καλύτερη διαθεσημοτητες, και δεν φέρει τα αντίστοιχα σε δυνατότητες όπλα.

      1. Το περιεχόμενο του άρθρου σχολιάζω, που λέει (είτε αντιγράφει δήλωση):
        «Το συνολικό κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα όπλα τους, »

        Άρα θα πρότεινα το σχόλιό σου να γίνει ως εξής:
        -Εναλλακτική 1: κύρε δημοσιογράφε ή κύριε υπουργέ δεν ισχύουν αυτά που λέτε, πρέπει να το ψάξετε λίγο παραπάνω για να μάθετε τι περιλαμβάνει το πακέτο που συμφωνήσατε
        -Εναλλακτική 2: κύριε δημοσιογράφε ή κύριε υπουργέ, έτσι όπως τα εκφράσατε για την αγορά, είναι παραπλανητικά και λανθασμένα, να δώσετε σωστά τα στοιχεία του πακέτου αγοράς.

        Πάντως εδώ έτσι το λέει, Χ ποσό για το Ψ πράγμα ή δεν βλέπω καλά στο άρθρο?

        Μπορεί να έχεις δίκιο, αλλά δεν είναι ότι τα λέω εγώ, τα λένε αυτοί

      2. Επίσης το σχολιάζω έτσι, για να δείξω και την αντίθεση με τα άρθρα που δημοσιεύτηκαν την περίοδο που έλεγαν ότι αποφασίστηκε η αγορά τους, όπου τότε αναφερόταν σε τελείως άλλη δομή τιμών και συνολικού κόστους και όχι από σαιτ της πλάκας, αλλά από κάποια που θεωρητικά είναι σχετικά έγκυρα. Αντιγράφω κατωτέρω, και μην μου πείτε ότι δεν τα είχατε διαβάσει, νομίζω όλοι τα είχαμε διαβάσει:

        «Περισσότερες πληροφορίες για τα γαλλικά μαχητικά Rafale που σχεδιάζει να αποκτήσει η Ελλάδα έρχονται στη δημοσιότητα από γαλλικά ΜΜΕ. Πιο αναλυτικά ….από τα 18 μαχητικά που η Ελλάδα θα παραλάβει τα 8 μεταχειρισμένα θα είναι εντελώς δωρεάν, τα 4 μεταχειρισμένα θα αγοραστούν σε κόστος 50% της αξίας τους ενώ τα υπόλοιπα 6 στην κανονική τιμή αγοράς τους από τον κατασκευαστή»

        «Το συνολικό κόστος του προγράμματος εκτιμάται στο 1 δις ευρώ από τα οποία το 65% αντιπροσωπεύει την αξία των 4 μεταχειρισμένων αεροσκαφών που θα αγοραστούν στο ήμισυ του κόστους τους και την αξία των 6 Rafale Standard F3 που θα αγοραστούν στην κανονική τομή που ορίζει το γαλλικό κράτος και ο κατασκευαστής για την Ελλάδα. Το υπόλοιπο 35% του κόστους του προγράμματος αντιπροσωπεύει τις δαπάνες υποστήριξης των αεροσκαφών εκπαίδευσης ανταλλακτικών, βιβλιογραφίας και εργαλείων συντήρησης.»

        «Σύμφωνα με ελληνικές πηγές τα πρώτα 6 μαχητικά θα έρθουν στην Ελλάδας στις αρχές του 2021 και πιο συγκεκριμένα τον Ιανουάριο με 6 ακόμη να ακολουθούν αργότερα ενώ τα 6 νέας κατασκευής θα παραδοθούν το Καλοκαίρι του 2021.»

        https://www.defence-point.gr/news/ellinika-rafale-f3-f3r-dorean-ta-ochto-kai-sto-50-ton-kainoyrgion-ta-alla-tessera-metacheirismena

        Οπότε το πρώτο πρώτο σχόλιό μου, αναφερόταν ακριβώς στην αντίθετη αυτή. Ότι ανακοινώθηκε, τα μήντια έγραφαν πάνω κάτω τα ίδια με τα ανωτέρω, κάτι που έκανε τον κόσμο να δει την αγορά με ενθουσιασμό και καθολική αποδοχή, σαν ένα ντηλ το οποίο:

        α) και εξόπλιζε την Ελλάδα άμεσα, κάτι που πραγματικά χρειαζόμασταν
        β) και οικονομικά ήταν πραγματικά μια πολύ καλή συμφωνία, όποιος έλεγε το αντίθετο θα έπρεπε να είναι τρελλός.

        Τώρα που έρχεται όμως το πραγματικό ντηλ, προκύπτει ότι εκτός από τον αριθμό και το είδος των μαχητικών, τίποτα άλλο δεν μοιάζει να είναι το ίδιο με αυτό που έγραφαν τότε οι εφημερίδες, ούτε οι παραδόσεις ούτε οι τιμές.

  2. Φίλε πολύ γκρίνια
    Πόσοι πιλότοι ήθελες να πάνε για αρχή, καμία 10αρια; Να διαλυθεί καμία Μοίρα για να φτιαχτεί μια καινούργια; Τέσσερις και μετά αυτοί εδώ θα εκπαιδεύσουν και άλλους
    Το ποσό είναι πολύ φυσιολογικό,με όλα αυτά που περιλαμβάνει. Εκεί που είναι ακριβοί οι Γάλλοι είναι στην υποστήριξη των όπλων !
    Και ο ρυθμός είναι πολυ καλός για καινούργιο αφος, Οσοι περίμεναν ή ονειρεύονταν αφή εδώ το καλοκαίρι και πανέτοιμα να αναλάβουν αποστολές, μάλλον απλά δεν γνωρίζουν από οπλικά συστήματα.

    1. ¨Όταν η Τουρκία διώχτηκε από το F-35, διώχτηκαν από τις ΗΠΑ 6 πιλότοι και 20 μηχανικοί εδάφους που περνούσαν εκπαίδευση περίπου 1 χρόνο πριν την παραλαβή.

      Επίσης ναι είχε σχηματισθεί η εντύπωση σε πολλούς ότι το καλοκαίρι (για να μην πω νωρίτερα) θα είχαμε και τα 6, άρα τον Ιούνιο θα έπρεπε να έχουμε έτοιμους πιλότους για 6 αεροσκάφηΧ2=12.

      Ναι κανονικά ένας πηρυνας μπορεί να είναι 4 ή όσοι είναι αλλά εδώ υποτίθεται η αγορά έγινε υπερκατεπείγοντος σε μια νυχτα για να έρθουν γρήγορα και να πετάνε τα μεταχειρισμένα. Και τελικά εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί να μας τα στέλνουν ένα ένα οι Γάλλοι, λες και είναι σε κανα πόλεμο και θα τους λείψουν…

      1. Ισως θα πρεπει να αλλαξεις λιγο το σκεπτικο σου σχετικα με τις παραδοσεις αεροσκαφων καθως εχω δει οτι και για την αναβάθμιση των βαιπερ εχεις ενα χρονοδιάγραμμα στο μυαλο σου που δεν εχει γραφτει πουθενα. Καταλάβαινω οτι εχεις καλη προαίρεση λογω της αναγκης της χωρας αλλα δυστυχως τα χρονοδιάγραμματα δεν ειναι οπω τα χλτμε εμεις στο μυαλο μας

        1. Ενδιαφέρον το σχόλιο και το ακούω καθώς εκφράζεσαι ευγενικά, και φυσικά μπορεί να κάνω λάθος σε πολλά (και πάντα θα έλεγα καλοπροαίρετα, ωστόσο κανένας δεν έχει το αλάθητο ούτε θα διεκδικούσα τον τίτλο γκουρού ούτε καν κάποιου καλού στα αμυντικά), από την άλλη επειδή συνήθως όταν γράφω κάποιο σχόλιο το γράφω με πηγές που διάβασα, ίσως οι πηγές που διάβασα να ήταν λάθος.

          By the way, αυτό με το χρονοδιάγραμμα των βαίπερ μπορείς να μου θυμίσεις στο περίπου πιο ήταν το θέμα/πρόβλημα στο οποίο το είχα λάθος στο μυαλό μου? (καταλαβαίνω ότι δεν το λες κακοπροαίρετα, απλά επειδή έχω πει πολλά και έχω γκρινιάξει πολλές φορές για το χρονοδιάγραμμα, με τρώει η περιέργεια ποιο από όλα ήταν)

          1. Παντα φιλικα μιλαω καθως οσο διαβαζω σχολια σου βλεπω οτι δεν ειναι κακεντρεχή. Ειχες γραψει σε σχεση με το χρονοδιάγραμμα οτι η εαβ πρεπει να εχει παραδωσει μεσα του 2021 , 6 αναβαθμισμένα αεροσκάφη.

          2. 🙂 Ναι το θυμάμαι, εκείνη η αναφορά ήταν ημιτρολάρισμα, καθώς το πρόγραμμα γλυστρούσε προς μια καθυστέρηση 6 μηνών (εκεί που το πρώτο F-16 θα πήγαινε ΗΠΑ το καλοκαίρι 2020, έγινε φθινόπωρο και μετά χειμώνας 2020 και τώρα το σήριαλ είναι στον Ιανουάριο 2021).

            Εκεί έκανα 2 αναφορές,
            -μία ότι κανονικά επειδή στις δηλώσεις είχε αναφερθεί ότι 1 μήνα με το που πάει το F-16 στις ΗΠΑ θα δοθεί το ΟΚ και μετά θα βγαίνει ένα κάθε μήνα, όπερ το πρώτο έτοιμο 1/2021, και μετά ένα ανά μήνα=6 μέχρι το καλοκαίρι, κάτι που προφανώς δεν πιστεύω να επιτευχθεί.
            -μία άλλη αναφορά που είχα κάνει ήταν ότι ακόμη και αν τελειώσουμε με το πρώτο λίγο πιο αργά, θα έπρεπε να φορτσάρουν έστω για λίγους μήνες με διπλοβάρδιες για να βγάλουν πχ αλλα 5 μέχρι καλοκαίρι (και αυτό μη ρεαλιστικό, πιο πολύ σαν wishful thinking) ¨η τρολάρισμα, γιατί όποτε μια τέτοια εταιρεία έχει προβλήματα, όλοι οι εργαζόμενοι προσπαθούν να βασιστούν τον πατριωτισμό των Ελλήνων να τους στηρίξουν, αλλά όταν πρέπει να βάλουν πλάτες οι ίδιοι και να δουλέψουν πχ 16 ώρες την ημέρα για την πατρίδα που έβαλε πλάτες και έμειναν..

  3. Εγώ δε πιστεύω σε τίποτα αν δεν δω να προσγειώνοντε τα rafale και να πετούν με ελληνικά χρώματα.
    Ακόμη δεν έγινε και τίποτε και άλλοι όπως στη πτήση πανηγυρίζουν λες και θα έρθουν όλλα αύριο.
    Φάγαμε τα χρόνια, άσπρισε το μαλλί μας να περιμένουμε.
    Θα πάει 23′ και αν παραγγείλουμε ακόμη μια μοίρα rafale πάμε για 26′. Το 27′ αν πάνε (άραγε;) όλλα καλά, θα έχουμε και τα viper….
    Σε 6-7 χρόνια η τεχνολογία που θα έχουμε μπορεί να είναι ξεπερασμένη. Με τους ρυθμούς που πάνε τα μεμέτια θα έχουν έναν τεράστιο στόλο στις πρώτες γραμμές με μη επανδρωμένα σε στεριά, θάλασσα και κυρίως αιθέρες.
    Αν σκεφτεί και κανείς ότι μέσα σ’ ένα χρόνο μπήκαν Συρία, Ιράκ, Λιβυή, Καραμπάχ, Αν. Μεσόγειο και Αιγαίο, καταλαβαίνει ότι πρέπει τα πράγματα να τα τρέξουμε, δεν έχουμε 6-7 χρόνια.
    Δε καταλαβαίνω και γιατί πρέπει να περνάνε τα πράγματα από 15 επιτροπές, συνέδρια, όργανα. να κάτσει η βουλή 5-6 φορές για να πέσει μια ριμάδα υπογραφή.

    1. «Δε καταλαβαίνω και γιατί πρέπει να περνάνε τα πράγματα από 15 επιτροπές, συνέδρια, όργανα. να κάτσει η βουλή 5-6 φορές για να πέσει μια ριμάδα υπογραφή.»

      Γιατί κάπως πρέπει όλοι αυτοί οι άχρηστοι παρίες να δικαιολογήσουν τον μισθό τους.

  4. Το μονο μου σχολιο στα της Αεροπορίας ειναι πως αυτα τα 18 θα πρεπει να γινουν 40-50 και σε χρόνο ευλογο. Προτου τελειωσει η παράδοση των υπαρχόντων θα πρεπει να μπει συμπληρωματικη παραγγελια. Γιατι καλά τα Rafale αλλα ουτε το κοκκαλακι της νυχτεριδας έχουν, ουτε μπορουν να ειναι παντού και ουτε παντα ολα διαθέσιμα.

    Επίσης, οσο γαμάτα αεροσκάφη και να είναι, αν μας πιασουν στον υπνο και τα φάνε μερα μεσημέρι στο έδαφος… Οποτε αφου σκάσανε τοσα λεφτά γι αυτά, ας ξηλωθουν να πάρουν κανα 2-3 ρανταρ της προκοπης και ας βάλουν οτι πιο συγχρονο σε εγγυς αντιεροπορικη προστασια (CIWS Phalanx? Iron Dome?) μην μας τα φάνε τιποτα drones ή αλλα stand off (η και επιγειες απειλες).

  5. Καθόλου γκρίνια από εμένα για τη ΜΟΝΗ σοβαρή αγορά που γίνεται εδώ και 15 χρόνια στης ένοπλες δυνάμεις. Από τα υποβρύχια έχουμε να αγοράσουμε πραγματική τεχνολογια αιχμής και μάλιστα ΧΩΡΙΣ να είναι προσβάσιμη στην Τουρκία που μας απειλεί καθημερινά.

    Για την τιμή επίσης ΚΑΜΙΑ γκρίνια. Τα όπλα που μας δίνουν αξίζουν και και το όποιο καπέλο καθώς ΔΕ ΜΑΣ ΤΑ ΔΙΝΟΥΝ οι υπόλοιποι σύμμαχοι.

    Πάμε παρακάτω λοιπόν.

  6. Μερικά στοιχεία κόστους με βάση την προμήθεια της Ινδίας, για να μπορούμε να συνεννοηθούμε και για να μπορούμε να εκτιμήσουμε ορισμένα πράγματα (προμήθεια 36 νέων Α/Φ, η σύμβαση υπεγράφη το 2016 και τα πρώτα 5 Α/Φ παραδόθηκαν προ δύο μηνών περίπου, προκαλώντας ενθουσιασμό σε όλη την Ινδία, σαν μία μεγάλη γιορτή, πράγμα το οποίο προκάλεσε μεγάλη εντύπωση ακόμα και στη Γαλλία, αν και αυτό μάλλον πέρασε απαρατήρητο στην Ελλάδα):

    Κόστος μονοθεσίου Rafale (βασική έκδοση): 91 εκατ. €
    Κόστος διθεσίου Rafale (βασική έκδοση): 94 εκατ. €

    Κόστος προμήθειας 36 Rafale (28 μονοθεσίων + 8 διθεσίων): 3,3 δισ. €
    3,3 δισ. € για τα αεροπλάνα + 1,7 δισ. € για συγκεκριμένες ινδικές βελτιώσεις = 5 δισ. €
    0,7 δισ. € για όπλα, 1,8 δισ. € για ανταλλακτικά και υποδομές,
    353 εκατ. € για εν συνεχεία υποστήριξη (Performance based logistics με 75% διαθεσιμότητα για 5 χρόνια).

    Άθροισμα: 7,85 δισ. €

    Πηγές:
    http://ajaishukla.blogspot.com/2017/11/part-2-how-much-did-rafale-actually-cost.html
    https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2016/09/23/india-inks-deal-with-france-for-36-rafale-fighter-jets/
    https://aviationvoice.com/france-promises-50-years-of-support-to-indian-rafale-jets-201611241552/
    https://www.thehindu.com/news/national/India-France-ink-%E2%82%AC7.87-billion-agreement-for-36-Rafales/article14995775.ece

    Εν ολίγοις, τα δικά μας 18 Α/Φ Rafale ΜΑΖΙ με ανταλλακτικά και υποδομές (δηλ. εξοπλισμό αποστολής, προσομοιωτή πτήσεων, λοιπά εκπαιδευτικά βοηθήματα, εκπαίδευση Ιπταμένων και Τεχνικών, τεχνική βοήθεια, βιβλιογραφία, πακέτο αρχικής υποστήριξης, διαχείριση προγράμματος κλπ), που κόστισαν 1,8 δισ. €, έκαναν όσο τα “ανταλλακτικά και υποδομές” της προμήθειας της Ινδίας…

    Επίσης, παράδοση Α/Φ σε 6 μήνες δεν έχει παίξει πουθενά. Ακόμα και η παράδοση σε 20 μήνες για τα καινούργια είναι εξαιρετικά σύντομο διάστημα. Εκτός εάν συγκρίνουμε με τα Mirage F1CG που είχαμε παραγγείλει την άνοιξη του 1974 και τα πρώτα ήρθαν Αύγουστο του 1975…

    1. Ποια είναι η εκτίμησή σας για το κόστος μιας ακόμα ενισχυμένης μοίρας νέων Rafale FR3 ή F4 από την στιγμή που θα έχουμε πλέον υποδομές κ.λ.π. ;

      Θα μπορούσαμε να τρέξουμε ένα νέο συμπληρωματικό εξοπλιστικό αυτού του αεροσκάφους ;

      Γιατί F4, F16 BL30 θα πρέπει να φύγουν κάποια στιγμή.

      1. Τα πρώτα 6 αεροπλάνα αναμένονται στην Ελλάδα σε ένα χρόνο από σήμερα, οπότε εντός του 2022 θα έχουμε σχηματίσει μία αρχική εικόνα σχετικά με το Rafale. Προσωπικά εκτιμώ ότι θα υποστούμε ένα πολιτισμικό σοκ από τις δυνατότητές του, όπως έχω σχολιάσει παλαιότερα, τω καιρώ εκείνω όπου ουδείς ανέμενε ότι υπήρχε πιθανότης να παίξει το εν λόγω αεροπλάνο στην ΠΑ…
        Το Standard F4 αναμένεται να πιστοποιηθεί το 2024 και από την επόμενη χρονιά θα εισαχθεί στην Γαλλική ΠΑ: https://www.areion24.news/2020/06/02/rafale-le-standard-f4-se-devoile/ Συνιστά σημαντική αναβάθμιση σε δυνατότητες επικοινωνιών, αισθητήρων (π.χ. ίσως δούμε ραντάρ AESA τεχνολογίας GaN, αν και αυτό δεν είναι σίγουρο ακόμα) και όπλων, καθώς και λιγότερο εντυπωσιακές βελτιώσεις που αφορούν τη συντήρηση και τη διαθεσιμότητα, οι οποίες όμως έχουν τελικά μεγαλύτερη σημασία.
        Συνυπολογίζοντας μία αύξηση στην τιμή σε σχέση με τα 91 εκατ. € που κοστίζει το κάθε μονοθέσιο σήμερα (όπως προκύπτει από τις αγορές Ινδίας και Κατάρ), μία δεύτερη Μοίρα από 18 (καινούργια) Α/Φ Rafale Standard F4 εκτιμάται ότι θα κοστίσει έως 1,7 δισ. €, συμπεριλαμβάνοντας και κάποια επιπλέον ανταλλακτικά και επιχειρησιακό εξοπλισμό.

        1. Αν και μου φαίνεται εντελώς απίθανο, υπάρχει κάποια μέριμνα στην παρούσα συμφωνία (όπως έχει αφήσει να εννοείται ιστορικό περιοδικό του χώρου) για την αναβάθμιση στο πρότυπο F4 των αεροσκαφών που θα παραλάβουμε?

          1. Δεν έχει έννοια κάτι τέτοιο, καθώς το Standard F4 είναι υπό ανάπτυξη και έχει μέλλον ακόμα. Δεν θα ήταν δυνατή κάποια δέσμευση σε ένα μελλοντικό πρότυπο που θα βγει σε 4 χρόνια. Όταν με το καλό πιστοποιηθεί το πρότυπο και γίνει γνωστό το κόστος της ενδεχόμενης αναβάθμισης, τότε θα εξετασθεί το θέμα. Ίσως μάλιστα να υπάρχει η πιθανότητα μερικής αναβάθμισης, επιλέγοντας ορισμένα από τα χαρακτηριστικά (π.χ., εγκατάσταση νέου OSF, τουλάχιστον για το υπέρυθρο τμήμα).
            Η πράξη πάντως έχει αποδείξει ότι οι εκδόσεις του Rafale έχουν σχεδιασθεί με γνώμονα τη δυνατότητα αναβάθμισης. Οι Γάλλοι δεν είναι τόσο large ώστε να συζητάνε την πιθανότητα να αφήνουν αεροπλάνα σε παλαιότερα Standard. Έτσι, δεν υπάρχει πλέον κανένα Α/Φ σε Standard F1 (έχουν αναβαθμιστεί όλα), νομίζω ούτε F2, ενώ επί του παρόντος τα υπάρχοντα Rafale αναβαθμίζονται σε Standard F3R.

        2. κύριε Ζηκίδη προσωπικά πιστεύω οτι θα κοστίσει περί τα 2 δις διότι θα ήταν λάθος να μην μπει στην εξίσωση και να μην συνδιαστεί η αγορά, με την αναβάθμιση του συνόλου του αποθέματος των mica σε mica NG.

          1. Ας μην μπλέκουμε τα όπλα στα κόστη των αεροπλάνων γιατί χάνεται η μπάλα… Τα σύγχρονα όπλα είναι όλο και πιο εξελιγμένα και η τιμή τους είναι πλέον δυσανάλογα μεγάλη, καθώς όλο και πιο μεγάλη σημασία έχει το όπλο και όχι η πλατφόρμα από την οποία εκτοξεύθηκε.
            Συμφωνώ απολύτως μαζί σας για τον MICA NG, αν και δεν είναι σίγουρο ότι οι παλαιότεροι πύραυλοι μπορούν να αναβαθμιστούν σε NG.

    2. Πάμε να δούμε ξανά το πακέτο. Έστω μέσος ορος το καινούργιο αεροπλάνο 92 εκατ.
      -6 καινούργια Χ 92 εκατ=552
      -12 μεταχειρισμέναΧ65 εκατ (έστω)=780
      ΣΥΝΟΛΟ 1,332

      Μέχρι το 1.800 θα ήταν χρήσιμο αν μπορούσε κάποιο να αναλύσει κάποιος τα άλλα 470 εκατ έστω με ενδεικτικές τιμές, αν και το άρθρο λέει καθαρά ότι το 1.800 (βασικά 1.920) ότι είναι για αεροπλάνα, μην μας έρθει και άλλος λογαριασμός για τα άλλα:
      -εξοπλισμό αποστολής,
      -προσομοιωτή πτήσεων,
      -λοιπά εκπαιδευτικά βοηθήματα,
      -εκπαίδευση Ιπταμένων και Τεχνικών,
      -τεχνική βοήθεια,
      -βιβλιογραφία,
      -πακέτο αρχικής υποστήριξης-αυτό θα το έβαζα μηδέν αν μιλάμε για 470 εκατ, ή 120 εκατ αν μιλάμε για σύνολο κόστους 1.920 μαζί με την FOS)
      -διαχείριση προγράμματος
      Μου φαίνεται κομμάτι δύσκολο να κάνουν 470 εκατ όλα αυτά.

      Και σχετικά με την τιμή των Ινδών, ποτέ δεν χρησιμοποιώ σαν benchmark τις τιμές τους καθώς απλά να θυμίσω για όσους δεν το θυμούνται ή δεν βλέπουν ξένο τύπο, ότι οι εφημερίδες, αντιπολίτευση κτλ έκαναν πάρτυ με το θέμα της προμήθειας για μήνες και χρόνια, γιατί:

      1) αρχικά το ντηλ ήταν 126 αεροπλάνα με 11 δις και με μεταφορά τεχνολογίας για να χτιστούν στην Ινδία.
      2) μετά νέα κυβερνηση το αναδιαπραγματεύτηκε και συμφώνησε 36 αεροπλάνα με 7,8 δις λέγοντας ότι αφορά διαφορετικούς όρους (αντί για 18 θα κατασκευαζοταν στην Γαλλία και τα 36, θα υπήρχαν modifications κτλ)
      3) υπήρχε όρος ότι από τα 7,8 δις, η Ντασώ θα έπρεπε να πληρώσει το 50% σαν επένδυση/offset στην Ινδική αμυντική βιομηχανία και μάλιστα σε συγκεκριμένη. Έτσι έκανε στρατηγικό εταιίρο κάποιον που σύμφωνα με τις εφημερίδες είχε σχέσεις με την κυβέρνηση και ίδρυσε την εταιρεία κανα 15 μέρες πριν το ντηλ…
      4) Η αντιπολίτευση το χαρακτήρισε την μεγαλύτερη απάτη όλων των εποχών
      5) Αντίστοιχος χαμός έγινε στην Γαλλία
      6) Τα ινδικά δικαστήρια αποφάνθηκαν ότι δεν προεκυψε απάτη

      https://www.france24.com/en/20180829-india-france-rafale-jets-scandal-modi-corruption
      https://www.france24.com/en/20180924-india-france-rafale-deal-modi-hollande-threatens-bilateral-relations
      https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/rafale-deal-largest-defence-scam-in-indias-history-prashant-bhushan/articleshow/66196602.cms?from=mdr

      1. Όχι, μην ανησυχείτε, δεν θα έρθει κι άλλος λογαριασμός για άλλα. Μιλάμε για λίγο λιγότερα από 1,8 δισ. € για 18 Α/Φ, με όλα τα βασικά, εκπαιδεύσεις κλπ, μαζί με πακέτο αρχικής υποστήριξης. Συν 120 εκατ. € για την εν συνεχεία υποστήριξη για 4 χρόνια. Συν περίπου 400 εκατ. € για επαναπιστοποιήσεις και τροποποιήσεις υφιστάμενων πυραύλων (MICA, SCALP, Exocet) και βεβαίως προμήθεια Meteor (“ό,τι καλύτερο για τον άντρα”, που έλεγε και μια παλαιότερη διαφήμιση…). Το πακέτο είναι κομπλέ, συμπεριλαμβάνοντας όπλα και δυνατότητες που ούτε κατά διάνοια δεν μας αποδεσμεύουν οι σύμμαχοι πέραν του Ατλαντικού, παρά τις διάφορες διαψεύσεις του ενταύθα πρέσβεως.

        Οι τιμές των Α/Φ της Ινδίας (~91 εκατ. €) συμπίπτουν με αυτές του Κατάρ (της επιπρόσθετης παρτίδας των 12 Α/Φ, που κόστισαν περίπου 1,1 δισ. €). Για την Αίγυπτο δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

        Όσο για την ιστορία της προμήθειας των Rafale στην Ινδία, βεβαίως είναι γνωστή η ιστορία που έγινε και οι αντιδράσεις που υπήρξαν. Το γεγονός είναι ότι στον διαγωνισμό MMRCA το Rafale επικράτησε όλων των αντιπάλων του (στη short list ήταν το F-18 E/F, το Eurofighter και το F-16 INDIA, μία έκδοση του Block 60, πρόγονος του Viper) αλλά στη συνέχεια οι Ινδοί δεν τα βρήκαν κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για τα θέματα συμπαραγωγής. Το τελικό ντηλ για τα 36 Α/Φ, εκ πρώτης όψεως, φαίνεται όντως χειρότερο αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο παράγοντας του χρόνου: ενδεχόμενη ανάπτυξη δυνατότητας συμπαραγωγής θα προκαλούσε πολύ μεγαλύτερη καθυστέρηση. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό που έχει σημασία είναι οι συμβάσεις που υπογράφηκαν, όχι οι όποιες προσφορές.
        Λιγότερο γνωστό όμως είναι αυτό που αναφέρατε, δηλαδή το ότι το θέμα έκλεισε τελεσίδικα, με δικαστική απόφαση ότι δεν υπήρξε σκάνδαλο. Και ακόμα λιγότερο γνωστό αυτό που επεσήμανα, δηλαδή η εξαιρετικά θετική αντίδραση των Ινδών όταν ήρθαν τα πρώτα 5 Rafale (τα οποία, μαζί με τα επόμενα 3 που έχουν αφιχθεί στην Ινδία, ήδη επιχειρούν κανονικότατα): https://www.business-standard.com/article/defence/celebrations-galore-in-ambala-as-first-batch-of-rafale-jets-arrive-120072901624_1.html

        Τέλος, αναφορικά με προηγούμενα σχόλιά σας, θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω ότι δεν έχει έννοια το τι γράφτηκε στον τύπο, εν είδει διαρροών, τις πρώτες ημέρες που ακούστηκε η λέξη “Rafale” τον περασμένο Αύγουστο. Δεν νομίζω ότι έγινε κάποια επίσημη κυβερνητική ανακοίνωση. Ίσως κάποια μέσα βιάστηκαν και δημιούργησαν υπερβολικές προσδοκίες. Το πακέτο όμως όπως έχει διαμορφωθεί είναι πολύ καλό. Και, εάν λάβουμε υπόψη την δεκαπενταετή ανομβρία στα εξοπλιστικά, ισοδυναμεί με θαύμα. Μένει να δούμε την υπογραφή του και την ενεργοποίησή του…

  7. Αν λοιπόν από το Σεπτέμβριο που ανακοινώθηκε η απόφαση για αγορά των Rafale θα περάσουν 5 μήνες για την υπογραφή της σύμβασης τον Γενάτη και άλλοι 6 μήνες θα περάσουν (σύνολο 11 μήνες) για την παραλαβη του πρώτου Rafale, με με αυτούς τους ρυθμούς αυτούς καταλαβαίνουμε ότι φρεγάτες έστω και της ενδιάμεσης λύσης μες το 2021 ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ !

    1. Οποία σύγκρισης με τους ΧΙλιανούς όταν πήραν τις Αδελαίδες, εμείς ακόμη μαδούσαμε την μαργαρίτα αν θα τις πάρουμε ή όχι, αυτή έκλεισαν το ντηλ τσακ μπαμ, έστειλαν αμέσως προσωπικό στην Αυστραλία για εκπαίδευση και σε λίγους μήνες τα πλοία ήταν στο λιμάνι τους στην Χιλή πλέον και με το Χιλιανό προσωπικό.

      Ξέρω, θα πουν όλοι δεν γίνεται έτσι με τις αγορές οπλικών συστημάτων, υπάρχουν διαδικασίες, θέλουν χρόνο κτλ. Ναι, αλλά είναι προφανές ότι εμείς είμαστε σε έκτακτη περίπτωση και βιαζόμαστε.

      Για αυτό τον λόγο, η προμήθεια των μαχητικών αντί να πάρουν οι διαδικασίες επιλογής και συμφωνίας καμιά διετία, έγιναν σε δύο μέρες. Και εκεί που περικόπηκε η διαδικασία σε fast track, γιατί να μην προσπαθήσουμε και να πιέσουμε να γίνουν όλα τα στάδια fast track?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *