Θετικές είναι οι προοπτικές που διαμορφώνονται για το μέλλον των ελληνικών αεροσκαφών F-16 Block 50. Το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών λαμβάνει σήμερα τη πρώτη του θετική έγκριση σε θεσμικό επίπεδο από το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) για να ακολουθήσει εκ των υστέρων το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) και το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ).

Παρά το γεγονός πως η ΠΑ δεν ενσωμάτωσε αρχικώς στην σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των Block 52+ και Block 52+ Advanced, το εν λόγω πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, εκ των υστέρων έρχεται να το συμπεριλάβει. Δυστυχώς, μέριμνα για εκσυγχρονισμό με βάση το πακέτο CCIP Lite δεν έχει υπάρξει για τα Block 30 παρά το γεγονός πως τα αεροσκάφη από δομικής πλευράς είναι σε πολύ καλή κατάσταση.

Βάση για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών της 347 Μοίρας θα αποτελέσουν τα απάρτια που θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό των Block 52+ και Block 52+ Advanced.

Να επισημάνουμε πως η ΠΑ όπως έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη λόγω συρρίκνωσης των οροφών μαχητικών δεν έχει τη πολυτέλεια να αποσύρει ή να πουλά αεροσκάφη δεδομένης της κάλυψης αναγκών και του προς εκτέλεση επιχειρησιακού έργου.

Comments

  1. Γιατί όχι σε Viper? Εγώ θα το πήγαινα εκεί να τελειώνουμε και τα 30άρια σε 52+ και να τα πουλήσω σαν αναβαθμισμένα σε 52+ (ή και σε Viper) και θα έβγαζα τα λεφτά της μετατροπής των 50 σε Viper (και ίσως και παραπάνω)

    1. Φίλε Viper πλέον δεν γίνεται υπογράφτηκε η συμφωνία , το θετικό είναι αναβαθμίζουν τα υπόλοιπα που ήταν βέβαια αναμενόμενο

      1. Από τα άρθρα της εποχής καταλαβαίνω ότι έχει δοθεί τιμή για μετατροπή όλων ή διαφόρων συνδυασμών, και εμείς ενεργοποιήσαμε μέρος αυτού του συνόλου.

        Δεν είμαι σίγουρος ότι η συμφωνία δεν προβλέπει ότι μπορούμε να επεκτείνουμε την option και για τα άλλα. Θυμάμαι ακόμη τον Τραμπ που έλεγε μπροστά στον Τσίπρα για 2+ δις (ενώ εμείς ξέραμε ένα) και τότε λέγαμε ότι τα δυο δις είναι το σύνολο αν εξασκήσουμε όλα τα options, αλλά εμείς στην ουσία θα εξασκήσουμε μόνο το ένα (όμως νομίζω ότι στην Αμερική έχει εγκριθεί όλο το πακέτο σε περίπτωησ που ζητήσουμε και άλλα)

      2. Φιλε swan1908

        Φυσικα και γινεται να μετατραπουν σε Viper.

        Η συμβαση μπορει να τροποποιηθει η να επεκταθει ωστε να περιλαβει και τα blk 50, οπως περιλαμβανε ο αρχικος σχεδιασμος της Lockheed Martin, αρκει φυσικα να πληρωσουμε το κοστος για τα επιπλεον ρανταρ, υπολογιστες κτλ.

        Ο αρχικος σχεδιασμος ηταν να εκσυγχρονιστουν ΟΛΑ τα F-16, απλα τα Blk 30 θα χρησιμοποιουσαν κομματια απο τα BLK 52+ Adv. και θα εφταναν το επιπεδο F-16 M6

        Δες τη σελιδα 12 στην παρακατω παρουσιαση της Lockheed Martin.

        https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/aero/documents/F-16/F-16V-Geece-Exec-Sum.pdf

    2. Εξοικονόμηση πόρων ονομάζεται….τα 84 f16 που εχουν συμορφες δεξαμενές καύση μου αξίζουν να γίνουν viper άσε που έχουν λίγα χρόνια στην πλάτη τους, ενωτα 38 block 50 να γίνουν block 50+ με πολύ φθηνό κόστος μερικών λίγων εκατομμυρίων εάν σκευτεις ότι ειδι μετράνε κάπου στα 20 χρόνια υπηρεσία…..ΤΟ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΕΝΑΕΡΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΡΑΝΤΑΡ ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ!!!με 1 δις καινούρια όπλα πρέπει να εξοπληστει η ΠΑ εάν θέλησει να υπερνικήσει την πολυάριθμη τουρκική αεροπορία…..ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΡΑΝΤΑΡ,ΕΑΝ ΒΛΕΠΩ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΗΨΕΙ!!!!!!ΜΑΚΑΚΙΑ ΠΑΕΙ ΣΎΝΝΕΦΟ !!!! Ή καλύτερα σκληρωκεφαλια του ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ !!!!

      1. Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στα όπλα αέρος εδάφους όπου έχουμε τεράστιες ελλείψεις σε stand off weapons

        Το ερώτημα μου είναι εάν φταίμε εμείς που δεν ζητάμε η μήπως μας έχουν πει να μην ζητήσουμε διότι δεν θα μας τα πουλήσουν οι στρατηγικοί μας σύμμαχοι!!

        Είχαμε τα F16 να στέλνουν μήνυμα αποτροπής με AGM65G για ναυτική κρούση!!

        ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΈΣ ΚΑΤΑΣΤAΣΕΙΣ

        1. Δεν ζητάμε πολύ απλά και κάποιοι καλλιεργούν παραμύθια ότι δεν μας δίνουν ενώ ούτε LOI δεν στέλνουμε για επίσημη απάντηση για όπλα που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν άμεσα .Απόδειξη ότι καμία επίσημη διάψευση δεν υπάρχει από ΗΠΑ για συγκεκριμένες αιτήσεις παρά μονάχα υποθέσεις και φαντασίες που διακινούνται ελεύθερα του είδους ξέρουν ότι θα εισπράξουν άρνηση και δεν στέλνουν αίτημα και άλλα φαίδρα χαρακτηριστικά του αποτυχημένου κρατιδίου. .

          1. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα όπλα μακρού πλήγματος για τα Φ16, τα Jassm δεν τα δίνουν τα slamm δεν τα δίνουν αν και τα έχουν οι τούρκοι, τα spice αν και ισραηλινά κολλάνε σε άρνηση της Αμερικής επειδή χρησιμοποιούν αμερικανική τεχνολογία και το Taurus θέλει πιστοποίηση αν δεν υπάρχει πρόβλημα αμερικάνικης τεχνολογίας κάτι και αυτό αμφίβολο. Μόνο οι Γάλλοι φροντίζουν να μην χρησιμοποιούν αμερικάνικη τεχνολογία για να μην έχουν εμπόδια στις εξαγωγές τους. Αγοράζοντας τόσο μεγάλο αριθμό F16 είμαστε εγκλωβισμένοι να είμαστε άοπλοι, σε κάποιους δεν φτάνουν αυτά θέλουν και f35 για να ρίχνουν τι άραγε.

          2. Φιλε Mitch

            Εαν υπηρχε προβλημα με την αποκτηση του Taurus KEPD, τοτε οι Αμερικανοι θα ειχαν εμποδισει και τη Νοτια Κορεα απο τον αποκτησει, οπως εκαναν με τους JASSM. Η πιστοποιηση δεν θα ειναι και τοσο δυσκολη υποθεση, εφοσον υπαρχει εμπειρια πιστοποιησης στα F-15 της Νοτιας Κορεας.

            Τα spice εχουν τις ιδιες δυνατοτητες περιπου με τα JSOW, τα οποια ηδη διαθετουμε.

            Εαν οι Αμερικανοι ΔΕΝ μας αποδεσμευουν οπλικα συστηματα, τοτε θα πρεπει να σταματησουμε να αγοραζουμε Αμερικανικα οπλικα συστηματα, τοσο απλα. Ας αρχισουμε επιλεγοντας μια κανονικη φρεγατα και οχι την MMSC.

          3. Φίλε Stealth
            Οι Αμερικανοί δεν έχουν κανένα πρόβλημα η νότια Κορέα να εξοπλιστεί άλλωστε παίρνει τα πάντα ακόμη και αντιβαλλιστικούς πυραύλους αυτό απλά που δεν ήθελαν ήταν οι πύραυλοι που στοχεύουν τη Βόρεια Κορέα να είναι αμερικανικοί πρόκειται για δημόσιες σχέσεις και όχι ουσία. Οι πύραυλοι αυτοί σχεδιάζονται από τους σουηδούς και κατασκευάζονται στη Γερμανία για τις ανάγκες της Γερμανικής αεροπορίας και οι σουηδοί δεν μπορούν να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν τα πάντα. O turbofan για παράδειγμα είναι αμερικάνικος της Williams και σίγουρα όχι μόνο αυτός. Θα ήταν περίεργο ο πύραυλος αυτός να κατέληγε ας πούμε στην Ινδία.

    3. …..η ΠΑ κανει αλματα προς τα εμπρος αφου τα καλυτερα αεροσκαφη στην Ιστορια της (Μιραζ 2000 5 και Φ16Μ) θα πανε τελευταια σε ποιοτητα και στανταρντς, μετα την ελευση των Ραφαλ , Φ16 βαιπερ και σε ευλογο χρονικο διαστημα των Φ35. Μεγαλη αναβαθμιση λοιπον και με εντυπωσιακες κινησεις απο πλευρας συμμαχιων.

  2. @ agnostosependytis
    Εσύ το τερματισες……. Μιλάμε για ένα πρόγραμμα το οποίο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και μια δεκαετία.
    Κάνε το σταυρό σου να γίνει τουλάχιστον η συγκεκριμένη κι ας μείνουν τα F16/30 όπως είναι παρόλο κι εγώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για συνολικό εγκσυχρονισμο και όχι μερικο.
    Το καλό είναι ότι τα F35 δεν θα ακουμπήσουν ελληνικό αεροδρόμιο πριν το τέλος της δεκαετίας ένα γεγονός πολύ θετικό γιατί επιτέλους θα έχουμε χρήματα να κάνουμε τα επειγόντως και τα απαραίτητα.
    Όταν δεν έχεις να φας δεν σε ενδιαφέρει η ανώτερη ποιότητα και τα γκουρμέ αλλά να γεμίσεις το τραπέζι σου με τρόφιμα που να σου εξασφαλίζουν την επιβίωση σου και στη συγκεκριμένη στιγμή στην αμυντική μας διατροφή το καλύτερο τρόφιμα είναι το Rafale αλλά σε μεγάλυτερους αριθμούς.
    Ας σκεφτούμε επιτέλους λογικά… Έστω και στο παρά πέντε.

  3. Εκσυγχρονιζεις 84.
    Αρα σου μενουν 84 απαρτια να τα χρησιμοποιησεις σε 38 block 50, στα αναπομειντα block 30 κκαι εχουμε και περισευμα. Αν μαλιστα η αναβαθμιση των 50 σε 50+ γινει στην 111ΠΜ, νομιζω οτι καλιστα μπορουν να υο κανουν και στα block 50. Μηπωσ αυτος ειναι ο λογος που δεν κατεβηκαμε στον διαγωνισμο της Κροατιας ξανα; ξερετε, αυτον που μας πηγε ο Ακαυτος.

    1. Tα 84 απαρτία που σου μένουν δεν είναι ίδια, γιατί θα χρησιμοποιηθούν κυρίως των -52Μ όπως ο υπολογιστής, EGI, Radar, APX-113. Θα χρειαστούν extra Link-16, ARC-238,JHMCS κτλ κτλ

    1. Απλα διοτι ειναι εντελως παραλογο το πιο νεο ηλικιακα αεροσκαφος σου, που εχει λιγοτερες ωρες πτησης κ που θα υπηρετησει περισσοτερα χρονια, να ειναι πιο πισω τεχνολογικα απο παλιοτερες πλατφορμες. Γιατι αυτο θα συνεβαινε αν αναβαθμιζες 50 κ 52+. Συν οτι στα πιο συγχρονα αεριπλανα σου καλο ειναι να χεις cft κ τα 50αρια απ οσο ξερω δεν εχουν

  4. Αγαπητοί.

    Προβλέπω το Βάιπερ να ειναι αποτυχία λόγω ΑΕΣΑ που δεν βλέπει καλα πάρα μονο κεντρικά. Ετσι δεν εχει σαρ. Όποτε όλα adv με απαρτία απο usaf η ταιβαν και λεφτά σε όπλα όπως aargm, sdb και aim 9 x ii. Ετσι την φέρνουμε στους απέναντι που πανε για ΑΕΣΑ χωρις να ξέρουν τι ειναι. Τα ΑΕΣΑ ειναι στα παιδικά τους χρόνια και τα GaN. Μονο με αλλαγή στοιχείων το εύκολο και αλλα που ειναι ποιο δυσκολα στέκονται αξιοπρεπώς.

    1. σαρ=? SAR? Synthetic Apperture Radar??

      Μην τα μπλέκεις! A’λλο το ένα άλλο το άλλο!!

      Σίγουρα βλέπει το AESA σε μικρότερο κώνο από ένα radar με μηχανικά κινούμενη κεραία αλλα τα πλεονεκτήματα του AESA είναι παρα πολλά

      Και εγώ θα προτιμούσα να μείνουμε στο ccip/apg68v9 και να πάνε τα χρήματα για όπλα και ατρακτίδια αλλα μην υποτιμάμε τόσο πολύ τα πλεονεκτήματα των AESA

      Και οι Αμερικανοι στα δικά τους F16 για αυτό το AESA πάνε με ότι αυτό συνεπάγεται σε υποστήριξη εκσυχρονισμούς και τελικά κόστος χρήσης

    2. Φιλε General Lee,

      Απο οτι βλεπω στην παρουσιαση της Lockheed Martin, το ρανταρ AESA εχει δυνατοτητα SAR.

      Air-to-Surface
      • Ground map (10–160 NM)
      • Sea search
      Synthetic Aperture Radar (SAR) – long-range, wide-area, high-resolution mapping
      • Fixed-target track
      • Ground moving-target indicator Ground moving-target track (can be overlaid on map)
      • Air-to-ground ranging

      Σελιδα 4 κατω δεξια στο παρακατω

      https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/aero/documents/F-16/F-16V-Geece-Exec-Sum.pdf

      1. Δεν μας ειπαν το σ (rcs) των στοχων.

        Απο τη θεωρια τα AESA βλεπουν καλα μονο αξονικα. Δες και τη μελετη του κ. Ζηκιδη. Εκει φαινεται οτι υπερεχει σε εμβελεια κεντρικα και οτι πασχει στα πλαγια οποτε και κατω (sar) και πανω. Μονο με κινουμενο AESA λυνεται αυτο η με αλλες τεχνικες που δεν ειναι του παροντος οπως αλλα στοιχεια που ειναι το σχετικα ευκολο. Το ιδιο προβλημα θα εχουν και τα Rafale F-3R γιατι ετσι ειναι η θεωρια των στοιχειοκεραιων και εγω λεω Rafale F-2 που εχει PESA που ειναι ισχυροτερο και ολα τα F-16 σε Adv. Απαρτια υπαρχουν. Προβλεπω μετα τα Οριον να τους κραζουμε και για τα Viper. Μια δοκιμη θα μας πεισει και πρεπει να ακυρωσουμε.

        1. Έχεις εν πολλοίς δίκιο γιατί ο C.Kopp σε μια παλιά του ανάρτηση (περι το 2007 νομίζω) αυτό ακριβώς τόνιζε και μάλιστα συγκρίνοντας το Irbis-E PESA των Su-27M με το υβριδικό σύστημα κίνησης της κεραίας σε πολύ μεγαλύτερο τόξο τόσο σε αζιμούθιο όσο και σε ανύψωση σε σχέση το APG-79 AESA των F18 Super Hornet το οποίο έτσι κι αλλιώς είχε κορυφαία απόδοση στο κεντρικό τόξο λόγω της κορυφαίας ψύξης και απόδοσης των λυχνιών.
          Το κακό με τα ραντάρ AESA σε μικρές διαστάσεις όπως αυτό των F16 έχει περιορισμούς σε αντίθεση με αυτά΄ μεγάλων αεροσκαφών όπως των Su-35, F22, F15 όπου οι κεραίες/λυχνίες είναι πολλαπλάσιες και οι δυνατότητες ψύξης σημαντικά καλύτερες.

          1. Αυτο ακριβως θελω να πω. Όλα Adv λοιπόν και μόλις βγει καλό AESA με αλλα στοιχεία όποτε το κέρδος της κεραίας ειναι μεγαλύτερο φουλ να το πάρουμε. Μεχρι τότε APG-68v9 και AIM 9 X II γιατί έχουμε μειονέκτημα σε κοντινές αποστάσεις με τον iris-t

          2. Δεν ειναι απαραιτητο να κανουμε οτι χαζομαρα κανουν τα αμερικανακια usaf.

            Εμεις υποτιθεται εχουμε μυαλο.

            Επισης τα AESA επεθδη δεν εχουν ισχυ εκπομπης αλλα απλως ακουνε καλυτερα θα εχουν μεγαλυτερο προβλημα με ΗΠ

          3. General Lee

            Συμφωνώ ότι δεν θα έπρεπε να ακολουθούμε συνέχεια τους αμερικανούς στα διάφορα προγράμματα.
            Η Ελλάδα μπήκε όμως ήδη στο πρόγραμμα αναβάθμισης για τα 84 F-16 με πυρίνα το ραντάρ SABR APG-83 οπότε θα το φορτωθεί όπως οι άλλες χώρες στην Ασία που μπήκαν πιο νωρίς στο πρόγραμμα.

            Όσον αφορά τον AIM-9X πάντως, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα IRIS T όπως η Ελλάδα δεν μπορούν να αποκτήσουν τον αμερικανικό πύραυλο, αν θυμάμαι σωστά, ούτε υπάρχει λόγος αφού οι επιδόσεις του ευρωπαϊκού είναι παραπάνω απο ικανοποιητικές.

          4. CK

            Ποιός τα λέει αυτά τα πράγματα;

            Ο AIM-9X Blk II δεν συγκρίνεται στην εμβέλεια με τον MICA επειδή δεν φτάνει τα 60 χλμ εμβέλεια που έχει ο γαλλικός πύραυλος στην έκδοση IR, ενώ ο IRIS T έχει εμβέλεια 25 χλμ επίσημα που ξεπερνάει αρκετά τις αποστάσεις για DF´s οπότε δεν στέκει αυτή η σύγκριση και αναφορά.

            Όλα αυτά τα όπλα όπως και ο αντίστοιχος αγγλικός AIM-132 η και ο νοτιοαφρικανικός A-DARTER είναι για μικρές και μεγαλύτερες αποστάσεις εντός του οπτικού ορίζοντα.

          5. CK

            Οι αμερικάνοι του USN λένε τα εξής για τον συγκεκριμένο πύραυλο:

            «AIM-9X Sidewinder Missile
            Last updated: 26 Oct 2020

            Description
            The AIM-9X is a joint air-to-air missile designed to provide U.S. short-range first-look, first-shot missile superiority. The AIM-9X Block II is the latest generation short-range, heat-seeking missile and provides the pilot with high off-boresight and lock-on-after-launch capabilities.»

            https://www.navy.mil/Resources/Fact-Files/Display-FactFiles/Article/2168989/aim-9-sidewinder-missile/

            Ακριβές στοιχεία δεν αναφέρονται στην συγκεκριμένη αναφορά, αλλά απο το βάρος και διατάσεις του πυραύλου μπορούν να εξαχθούν μερικά συμπεράσματα για επιδόσεις όπως π.χ. την εμβέλεια.

            Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μιλάνε ακόμα για ερευνητή Heat Seeker ενώ υπάρχει ήδη νεότερο image Seeker σύστημα που δεν παραπλανάται εύκολα όπως ένας HS με εκτόξευση Flares η ένας ΕΜ με εκτόξευση Chaffs…

  5. Αμφιβάλω αν ειναι plug and play οι συσκευες .Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι θα χρειαστει παραμετροποίηση και update λογισμικού απο LM και μετα ξανα έλεγχο και πιστοποίηση …

        1. @George
          Στο νέο πρότυπο θα πατήσουν (αλλά με κάποια απάρτια εκτός και κάποιες διαφορές στο TAPE του λογισμικού). Να δείτε που αυτό θα το κάνουν για να δικαιολογήσουν κάποιο έξτρα κόστος για την Λ & Μ…

  6. Ξέρουμε αν θα απαιτηθούν νέες καλωδιώσεις και αν θα είναι δυνατή η αναβάθμιση σε επίπεδο 111ΠΜ ή θα πρέπει να πάνε και αυτά στην ΕΑΒ;

    1. Η αναβάθμιση μάλιστα μπορεί να γίνει σε επίπεδο Πτέρυγας και το κόστος θα είναι σχετικά μικρό, αλλά θα κρατήσει αρκετά, ίσως και μέχρι το 2028-29

  7. Ολα καλά αλλά μια μικρή λεπτομέρεια μας διαφεύγει.
    Όλα αυτά ΧΩΡΙΣ ΝΕΑ ΟΠΛΑ ΜΑΚΡΟΥ ΠΛΗΓΜΑΤΟΣ η αλλά υψηλών δυνατοτήτων πχ Spice,Rampage,NSM,κλπ.
    Υπενθυμιζω ότι τα Leo2HEL ακόμη δεν έχουν επαρκή πυρομαχικά άρα μονάχα για μερικές μέρες αγώνα και κανείς δεν ασχολείται.

    1. To RAMPAGE είναι μια φουσκα, αυτό που αξίζει από Ισραήλ είναι τα Delilah από τέτοια όπλα. Όσο για τα Spice ,δεν υπάρχει λόγος να πάρεις ακόμη ένα όπλο διαφορετικής φιλοσοφίας και εκπαίδευσης και τεχνικών απαιτήσεων. Προτιμώ SDB type i $ ii

        1. Φίλε, για το κόστος τους αν και στην SDB ii είναι πιο μεγάλο, προσφέρουν απαράμιλλες δυνατότητες σε εμβελεια , ακρίβεια και δυνατότητα μεταφοράς πολλών από τα αφή. Έχουν και πολύ μικρό RCS και είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν, στο ΝΑΤΟ πάνε προς τα εκεί οι αεροπορίες..

  8. Τα Φου-35 πάνε για μετά το ’27

    Όταν ενταχθούν επιχειρησιακά …το 2030,θα είναι ο μοναδικός

    φορέας που θα μπορεί να …..εξαπολύσει Dallas Maverick….

    από ασφαλή απόσταση (λόγω stealth). Γελάνε και τα σκυλιά..

    Μόνη ελπίδα για όπλα μακρού πλήγματος, η δεύτερη φάση εξοπλισμού

    των Rafale,με δεδομένο οτι οι »Χορηγοί Βυθοκόρων» δεν δίνουν τα αντίστοιχα

    ΥΓ; Λαλίστατος ο Κος Πρέσβης,δεν θέλουν να ανατραπεί η ισορροπία με την προμήθεια των

    Φου-35. Βέβαια αν δεν γινόταν η στραβή με τους S-400, οι γείτονες θα το είχαν ήδη και σε

    μεγάλους αριθμούς……αλλά τότε δεν θα είχαμε ανισορροπία …..Θα έγερνε ίσα λίγο η πλάστιγγα
    ενώ ο Κος Πρέσβης θα έκανε…. τον Alex (Αλέκο), ως συνήθως

  9. Δουλειές του ποδαριού, στην σκιά του φεγγαριού.
    Έγκλημα να μην συμπεριληφθούν και αυτά για να αναβαθμιστούν σε Viper.
    Λες και άμα τους λέγαμε να βάλουμε και αυτά για Viper με μια τροποποιησούλα στη σύμβαση θα έλεγαν όχι.
    Όλα τα άλλα, να είχαμε να λέγαμε.
    Καλά, τα 30αρια τα έχουμε ξεγράψει.
    Είπαμε. δουλειές του ποδαριού και όσα πάνε και όσα έρθουν.

    1. Ο αντίλογος για αυτά που γραφεις:

      Τα B50 είναι κατασκευές τέλη δεκαετίας 90
      Η μετατροπή τους σε v θα είχε υψηλότερο κόστος από αυτό των νεωτερων b52+/m
      Τα B50 έχουν ήδη 20 χρονια στη καμπούρα τους ενώ τα B52+/Mείναι νεωτερα από αυτά καμια 10χρονια οποτε θα μείνουν σε υπηρεσία πολλά περισσότερα χρονια

      οποτε αξίζει η επένδυση να γίνει σε αυτά

      Τα B50 μια χαρά θα εKSυχρονιστουν»\ από τα B52+/M Parts εάν και έχει γραφει πως θα πάρουν το ίδιο υπολογιστή με τα V

      Το έγκλημα θα είναι εάν ΔΕΝ εKSυχρονιστουν!

      1. Δεν με νοιάζει το κόστος. Δεν το δέχομαι αυτό.
        Σήμερα με πήρε ο λογιστής να κάνω χαρτιά για μια επιστροφή απο την εφορία (όπως σε όλους φαντάζομαι, τουλάχιστον τους ελεύθερους επαγγελματίες). Επιστρέφει 1.000 ευρώ. Που τα βρήκαν αυτά?
        Δέχομαι οτιδήποτε διαφορετικό, εάν είναι υπηρεσιακή ανάγκη, ΠΛΕΟΝ για κόστος, σόρυ, αλλά ΔΕΝ δέχομαι κουβέντα. Να κόψουν το λαιμό τους. Όπως και πριν 3 μήνες πήραν πίσω το αλληλεγγύης 1,2 δις το χρόνο. Αυτά που τα βρήκαν?
        Καταλαβαίνω ότι όπως τα αναφέρεις, είναι καλά. αλλά δεν δέχομαι ότι δεν γίνεται το καλύτερο που μπορούμε. Αυτά τα α/φ θα υπηρετήσουν άλλα 20-25 χρόνια. Πρέπει να γίνει αυτό που πρέπει.
        Βέβαια συμφωνώ ότι θα είναι έγκλημα το εάν δεν αναβαθμιστούν. Όπως έγκλημα είναι να μείνουν έτσι και τα 30αρια.

  10. Δίχως όπλα απλα ΔΕΝ….εστο χαρποον κ σλαμμερ…

    Βασικα αμεσα δεύτερη μοιρα ραφαλε κ επισης τα μιραζ απο τα ΗΑΕ… Ετσι αποκτας σεβασμό κ εχεισ το κεφάλι σου ήσυχο

  11. «ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, για ΗΠΑ ΚΑΙ Ελλάδα, είναι το ΠΝ»
    Ασχετο αλλα σχετικο, ποσο εχει ξεφτιλιστη πλεον η χωρα, ο κορμος του στολου να ειναι προταιρεοτητα για μια αλλη χωρα και μετα για το ΠΝ και για τον πρωθηπουργο. Και θέλουν και αντιτορπιλικα…
    Δε ξερω τι αλλο να γραψω ποσο ξεδιαντροπα πια…

  12. Οι HAMMER θα πρέπει να έρθουν με την δεύτερη μοίρα Rafale η οποία θα πρέπει να κλείσει από τώρα για το 2025 ώστε να έρθουν Rafale F-4 κ η παραγγελία θα πρέπει να είναι 24+6 + αναβάθμιση των f3R σε F-4.
    Τώρα με μόνο 18 Rafale f3R τι αποστολές να προλάβουν να αναλάβουν;
    Μόνο αν παίζει πιστοποίηση των HAMMER στα -5mk2 (τα Mirage D των Γάλλων είναι πιστοποιημένα)θα έλεγα πως δεν θα μας χαλούσε η απόκτηση των HAMMER από τώρα.
    Καλό θα ήταν να εξεταστεί κάτι τέτοιο κ ταυτόχρονα κ η πιστοποίηση των exocet AM-39 Block 2 στα -5mk2 (αν δεν κάνω λάθος μόνο λογισμικό είναι η δουλειά).
    Αντί για AGM-84 θα προτιμούσα NSM που είναι πιστοποιημένα στα f-16 κ θα μπορούσαν να να μπουν κ στα MH-60 Romeo που θα πάρουμε.
    Επίσης θα πρέπει να κινηθούμε κ για AGM-84H SLAM- ER καθώς επίσης κ για AGM-88E AARGM ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους τουρκικούς s400 χωρίς να μπαίνουμε στην εμβέλεια των βλημάτων που έχουν αγοράσει οι Τούρκοι.
    Τα Mirage 2000-9up θα μπορούσαμε να τα πάρουμε μόνο μετά την παραλαβή του συνόλου των 50 F-35 από τα ΗΑΕ ή στην καλύτερη να παίρνουμε μια μοίρα Mirage όταν συμπληρώνουν μια μοίρα F-35 .
    Λογικά αυτό θα πάει μετά απο το 2025 μην πω κ λίγο αργότερα.
    Κ καλά θα είναι να κινηθούμε κ να τα βρούμε πρώτα με τους Γάλλους των οποίων το ΟΚ χρειάζεται για να γίνει ένα τέτοιο deal.
    Κ.για να γίνει αυτό θα πρέπει να τους βάλουμε στο μυαλουδακι τους ότι θέλουμε περισσότερα
    αεροσκάφη γιατί πρέπει να αποσυρθούν τόσο τα F-4 όσο κ τα Mirage EGM-BGM κ θα πέσουν οι αριθμοί, προτιμούμε τα Rafale αλλά τώρα λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν.
    Οπότε για να μην πάμε σε επιπλέον f-16 Viper ή F-35 από Αμερικη που δίνει χρηματοδότηση θα ήταν προτιμότερο για αυτούς να βολευτουμε με τα Mirage2000-9up μέχρι να μπορούμε να πάρουμε τα επιπλέον Rafale.
    Μετά θα πρέπει να μιλήσουμε κ να κινηθούμε κυρίως για την τελευταία παρτίδα των Mirage 2000-9 που αγόρασαν τα ΗΑΕ(αν δεν κάνω λαθος 31 κομμάτια) κ όχι για όλα γιατί τα πρώτα 22Mirage 2000EAD που έγιναν -9 μετέπειτα τα έχουν τα χρονακια τους, αλλά κυρίως για το απόθεμα σε ανταλλακτικά αλλά και σε όπλα(500+ black Shaheen k 700+ MICA IR-EM) που έχουν τα ΗΑΕ ώστε να μην έχουμε τα χάλια που έχουμε σήμερα με τις διαθεσιμότητες.

  13. OLA KAI TA 154 F16 MUST BE REBUILD TO LEVEL VIPER. THE BEST AND EASIEST WAY IN ORDER TO CREATE STRONG AIR POWER. THEN 30 F 35 AND 40 TO 50 RAFALE AND MIRAGE WITH APPROPRIATE WEAPONS AND YOU HAVE POWER. OLA TA ALLA EINAI MALAKIES.

  14. Εκτος τοπου και χρονου το ΑΑΣ.
    Εφ΄οσον η αναβαθμιση των Block 50 γινει στην ΕΑΒ, δεν υπαρχει περιπτωση αυτη να ξεκινησει πριν το 2027, οταν τελειωσει το προγραμμα των F16V. Δεν εχει καν νοημα η συζητηση, αν δεν μπει σε ταξη το καφενειο που λεγεται ΕΑΒ, ή αν ολες οι αναβαθμισεις των F-16 δε γινουν εκτος Ελλαδας. Φυσικα αυτο απαιτει μια Κυβερνηση σοβαρη με την αμυνα της χωρας, και η Κυβερνηση του Μονόχειρος σε καμια περιπτωση δεν ειναι τετοια.

    1. Λοιπόν, αν τα ναυπηγεία τα πάρουν οι Αμερικανοί, και αν θέλουν να δώσουν δουλειά κανα δις στα ναυπηγεία που να αφορά αμερικανικά συστήματα και δει της ΛΜ, και για αυτό να θέλουν να αγοραστούν οι MMSC, να τους αναθέσουν την μετατροπή των 50 και 30 σε Viper 🙂

      Τι ναυπηγείο, τι αεροναυπηγείο, όλα σχετικά είναι, σάμπως η ΕΑΒ θα κάνει κάτι καλύτερα?

  15. Η αναβάθμιση θα γίνει στην 111ΠΜ από τεχνικούς της ΠΑ υπό την εποπτεία Αμερικανών (της LM) και θα τρέξει παράλληλα με αυτή των 52Plus/Adv στην EAB. Ακόμα και αν αρχίσει ένα χρόνο μετά ώστε να υπάρξουν πρώτα διαθέσιμα απάρτια, δεδομένου ότι αφορά μόλις 37 αεροσκάφη (ένα είναι ήδη αναβαθμισμένο) πολύ πιθανόν να τελειώσει νωρίτερα από το 2027.

    Από καινούρια απάρτια όπως υπολογιστές και Link-16 μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα ήδη υπο παραγγελία των Viper.

    Ως τότε θα υπηρετεί και μία μοίρα με τα 30ρια (18-20 αεροσκάφη) τα οποία και θα αποσυρθούν με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης. Θεωρητικά τότε περίπου θα αρχίσουν να παραδίδονται και τα πρώτα F-35.

    1. @ Nikolaos

      Γιατι να αποσυρθουν τα Block 30, οταν υπαρχουν τοσα απαρτια οπως ρανταρ, υπολογιστες κτλ απο τα εκσυγχρονισμενα block 52+ Adv , 52+?

      Μπορουν και αυτα να αναβαθμιστουν σε επιπεδο τουλαχιστον ισο με τα Τουρκικα CCIP με ελαχιστο κοστος. Δεν εχουμε την πολυτελεια να αποσυρουμε αεροσκαφη που εχουν ακομη πολλα να προσφερουν. Εχουμε απεναντι μας 245 Τουρκικα F-16, τα περισσοτερα αναβαθμισμενα σε επιπεδο CCIP, ενω στα δικα τους 30αρια θα κανουν εγχωριο εκσυγχρονισμο με ηλεκτρονικα Τουρκικης κατασκευης.

      1. @jason
        εαν υποθεσουμε πως τα parts απο τα M πανε στα B50
        τοτε απαρτια για τα B30 πρεπει να ειναι διαθεσιμα κατα το 24-25?
        Τοτε τα B30 θα εχουν 35+ χρονια σε υπιHρεσια
        Η ζωη τους νομιζω πως εχει ηδη επεκταθει στις 8000FH
        Το ερωτημα ειναι ποσες ωρες θα εχουν τοτε και ποσο κοστιζει η επεκταση τους
        Τοτε θα πρεπει να κοιταμε επιπλεον RAFALE και F35 οποτε λογω πολυτυπιας δεν βλεπω να εχουν μελλον

        1. CK

          Γιατί δεν σου αρκούν F-16 με πακέτο AIM-2000+120 C7, JSOW, JDAM, LGB, Stormbreaker και Rafale + M2000-5 με πακέτο Meteor+MICA EM/IR, Scalp EG, LGB, Exocet και αργότερα AASM για το Rafale;

          Πρέπει να πληρώσεις και 3+ δις για μερικά ελαττωματικά και πανάκριβα στην λειτουργεία F-35 για να λες στον γείτονα ότι αγόρασες «αόρατο» αεροσκάφος;

          1. Μιλαμε για το τελος της δεκαετιας
            Τα B30 και αργοτερα τα B50 θα πρεπει να αντικατασταθουν
            Και κατα πασα πιθανοτιτα οι γειτονες θα εχουν τοτε F35 οπβς θα φροντισουν οι στρατηγικοι μας συμαχοι και ισο αποστασιτες !!

          2. CK

            Όσο είναι ο Ερντογάν στην εξουσία η προσωπική μου εκτίμηση είναι, ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει.
            Ούτε με έναν που σκέφτεται ανάλογα με τον σημερινό πρόεδρο της Τουρκίας που θα ακολουθήσει μια μέρα τον σημερινό πρόεδρο.
            Οι γείτονες δεν πλήρωσαν μερικά δις για να αγοράσουν ένα ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα για να το στείλουν σε μακρά αποθήκευση -όπως η Ελλάδα στην περίπτωση του S-300 που πήρε απο την Κύπρο- μόνο για να αγοράσουν ένα αεροσκάφος που δεν μπορούν να το έχουν υπό τουρκικό έλεγχο.
            Αν ήθελαν το αεροσκάφος οι Τούρκοι θα μπορούσαν να το έχουν χωρίς πρόβλημα. Προτίμησαν όμως όπως είδες ο ίδιος να μην το πάρουν…και αυτό γνωρίζοντας ότι θα έχαναν και την συμμετοχή στα μέρη παραγωγής του αεροσκάφους η και συντήρησης του κινητήρα που χάνουν μετά την απόφαση να στραφούν σε ένα ρωσικό σύστημα.

            Για μερικούς υπάρχουν πράγματα που έχουν μεγαλύτερη αξία απο την «συμπάθεια» των αμερικανών…
            Σε 10 χρόνια θα υπάρχουν άλλες λύσεις για τους Τούρκους και έτσι δεν θα χρειάζεται να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο αεροσκάφος που δεν είναι πινάκιο ούτε η ιδανική λύση όπως θεωρούν μερικοί.

  16. είναι εξαιρετικά λυπηρό που το defencepoint μπαίνει και αυτό στο πόλεμο της προπαγάνδας
    https://www.defence-point.gr/news/quot-etsoyxe-quot-aschima-tin-agkyra-i-apantisi-tz-paiat-gia-ta-f-35-tha-to-kanei-kai-gia-tis-mmsc
    Οι τούρκοι θα στενοχωρηθούν σφόδρα που παίρνουμε MMSC, τι άλλο θα ακούσουμε.

    1. Έπιασε τόπο η σφοδρή κριτική των προηγούμενων ημερών καθώς ήταν από τους περισσότερο επικριτικούς ιστότοπους (πχ για την επιλεκτική ενημέρωση κτλ) και έβγαζε φωτιές.

      Πολύ ενδιαφέρον, μπορεί απλά να τους ξέφυγε και να το παρερμηνεύουμε, ή έχουν προκύψει εξελίξεις ή εκεί ή στα εξοπλιστικά (πχ να έμαθαν ότι έχει τελειώσει η φάση και να είναι σε φάση ο βασιλιάς πέθανε ζήτω ο βασιλιάς)

      Αυτή την περίοδο πλέον δεν παίρνω κανένα άρθρο τοις μετρητοίς, ο καθένας ΄καλό είναι να την ψάχνει και να διαμορφώνει άποψη.

      Άσχημο πράγμα μια προμήθεια 4 δις όπου έχουν αφηνιάσει όλοι και ακόμη πιο άσχημο να πρέπει να υποστηρίξεις μια επιλογή που θα καταστρέψει γεωπολιτικά την χώρα σου, τα παιδιά και τα εγγόνια σου…οπότε θα προκύψουν διάφοροι από όλες τις πλευρές που θα είναι καλοθελητές, να δούμε και ποιοι θα κρατήσουν την υπόληψή τους

    2. συγνώμη, αλλά το άρθρο λέει το ανάποδο. Ότι οι τούρκοι αδιαφορούν για τις MMCS αλλά θα λυσάξουν αν έρθουν Arleigh Burke. Ακόμα και από τον τίτλο φαίνεται ότι το άρθρο είναι επικριτικό για τις MMCS.

    3. «Οι τούρκοι θα στενοχωρηθούν σφόδρα που παίρνουμε MMSC, τι άλλο θα ακούσουμε.»

      Ρε τι είναι αυτά πυου γράφεις;
      Το ακριβώς αντίθετο γράφει το άρθρο!

      «Σιγή ιχθύος καταγράφεται στην τουρκική πλευρά για την προοπτική ναυπήγησης για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό φρεγατών MMSC. Φανταζόμαστε ότι δεν θα συμβεί το ίδιο εάν συμβεί… το θαύμα και οι Αμερικανοί αποδεσμεύσουν για την Ελλάδα τα πολυπόθητα Arleigh Burke, καλύπτοντας άμεσα την πάγια επιχειρησιακή απαίτηση για πλοία αεράμυνας περιοχής.»

      «Διότι κατά τα άλλα, όταν τα MMSC μοιάζουν… σκανδαλιστικά με τις τουρκικές Milgem, ιδίως την τελευταία διαμόρφωση που ετοιμάζουν, έστω κι αν τα ελληνικά θα είναι κατά κάτι ικανότερα πλοία, τους Τούρκους ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΘΟΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ , ΝΑΥΤΙΚΟ εν προκειμένω, ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΙΣΧΥΟΣ στην περιοχή.»

      To DefencePoint είναι σταθερά ενταντίον των αλουμινένιων ψαροκασέλων αφρικανικής λίμνης.

      Και οι Τούρκοι θα κάνουν τρελό πάρτυ αν πάρουμε τις MMSC χωρίς τα Arleigh Burke.

  17. Από τη στιγμή που στα block30 δε θα γίνει σοβαρός εκσυγχρονισμός, καλό θα είναι αν ενδιαφέρουν τα ΗΑΕ να τα ανταλλάξουμε με 20 κομμάτια 2009. Έτσι θα υπάρχουν 3 μοίρες γαλλικών αεροσκαφών φορείς όπλων που κάνουν τη διαφορά και ειναι όλα αποδευσμεύσιμα και διαθέσιμα σε 4 χώρες συμμάχους της ελλάδας

  18. Να ρωτήσω κάτι σχετικά με τα Mirage 2000-5…..

    Υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση link16……???…..είναι λίγο περίεργο αυτά τα πολύτιμα μαχητικά να παραμένουν τα μόνα χωρίς σύνδεση…..

    Επίσης……έχουμε σκοπευτικό επι κράνους για τα Mirage 2000-5….???

    1. Ευχαριστώ για την πληροφορία…..

      Τι πιθανότητα έχει να επιβιώσει ένα Mirage 2000-5 με MICA απέναντι σε F-16 CCIP με JHMCS και ΑΙΜ9Χ….???

      Υποθέτω ότι το Mirage έχει ξεκάθαρη υπεροχή σε BVR μάχη…..αλλά τι γίνεται αν χρειαστεί να εμπλακεί σε κλειστή αερομαχία??

      1. Εμβέλεια ραντάρ mirage mk2=140km
        Eμβελεια ραντάρ τουρκ ccip=105km
        Εμβέλεια mica ir =60km
        Εμβέλεια Aim9xii=35km
        Συστημα αυτό προστασίας χαοτικά ανώτερο του mirage vs ccip.
        Φυσικά πρώτα είναι και θεμα πιλότου αλλά λογικά το mirage θα έχει τελειώσει την αερομαχία πριν μπει εντός βολης του ccip.

        1. Romeo60
          Υπήρξε μια περίπτωση στο νεότερο παρελθόν που έγινε γνωστή, όπου ένα M2000-5 πλησίασε ένα F-16 με τακτικούς ελιγμούς και το «έφαγε» απο μικρή απόσταση πρίν προλάβει να αντιδράσει ο τούρκος ιπτάμενος.

          1. @TJOLOLO & @Ndgi
            Τα Dash-5 ρίχνουν απίστευτο ξύλο στα CCIP της THK.
            Επίσης, το σπάσιμο κλειδώματος από εχθρικό αε/φος είναι πολύ πιο εύκολο για ένα Μ2000 (δελταπτέρυγο) απ’ ότι για ένα «Γεράκι»… Το δε ICMS I & II υπερτερεί! Τέλος, με IR MICA κλάφτα τα «Γεράκια»… Αλλά, ακόμα κι αν δεχτούμε πως δεν μπαίνουν στην εξίσωση πύραυλοι και μένουμε σε γυμνά όπλα το DEFA υπερτερεί του Vulcan… Γενικά, οι φάπες που ρίχνουν οι «Γαλλοπούλες» στα «Γεράκια» σε 1 προς 1 καταστάσεις είναι πολλές. Τα 16άρια, βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους σε καταστάσεις 4 προς 4 (έχουν καλύτερο συνεργατικό υπόβαθρο σε συγκεκριμένες τακτικές εναέριας μάχης)

          2. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Ήξεραν προφανώς γιατί προτιμούσαν δελταπτέρυγα μαχητικά οι Ισραηλινοί, αλλά οι Γάλλοι τους είχαν επιβάλει εμπάργκο για την επεκτατική πολιτική, και έτσι αφού δεν μπορούσαν να αγοράσουν Mirage πήγαν αναγκάστηκα σε αμερικάνικα αεροσκάφη που έχουν άλλο σχήμα πτέρυγας και ελαφρύτερα πολυβόλα.

    2. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

      Λέγεται ότι υπάρχει η δυνατότητα να χρησημοποιειται ο ερευνητής του MICA IR ως IRST που αν και δεν είναι ακριβώς το ίδιο με ένα σκοπευτικό σύστημα επι κάσκας προσφέρει ένα Squint angle μέχρι ένα σημείο ώστε να μην είναι πάντα απαραίτητο να στρίψεις την μούρη του αεροσκάφους ακριβώς προς τον αντίπαλο για να πιάσει στόχο ο ερευνητής.

      1. Παθητικη σκόπευση λέγετε, το irst του mirage ειναι ο Mica ir.
        Ενδιαφέρον θα ειχε να ξέραμε και την εμβέλεια που μπορεί να το κάνει.
        Εινακ τα 60km του πυραύλου?
        Πάντως είπαμε τα 24 mirage mk2 θα γίνουν σχεδόν μίνι rafale αν γίνουν 2 μικρές κινήσεις.
        Το targo ii κράνος που θα πάρουν τα Rafale μας, θα ειναι ακριβό βέβαια αλλά πόσο να κάνει 200-250 χιλιάρικα? Και άλλα 300-400 χιλ/κα το Link 16?
        X24= 12-15 εκρια το πολυ όταν θα δώσουμε τόσα
        2+ δις για τα Rafale και τα όπλα τους.
        Και μην ξεχνάμε ότι από το 2026 θα ανάβαθμισουμε και τους mica σε NG (και τους ir και τους em) και από τα 60km η εμβέλεια θα αυξηθεί στα 80-85km (30-40%).
        Οποιος ξαναπεί να διώξουμε τα mk2
        (τα απλα διλιτρα καλώς φεύγουν για να απελευθερωθει η μοίρα τους για τα, rafale, και επιπλέον μείωση κόστους)
        Είναι απλα άσχετος.

        1. Η λειτουργεία του υπέρυθρου ερευνητή αυτή είναι, εγώ αναφέρθηκα όμως στην ικανότητα του να «λοξοκοιτάζει» η να «στραβοκοιτάζει» σε γωνία ΧΥ° ακολουθώντας και στοχοποιώντας τον στόχο που προσπαθεί να ξεφύγει απο το σκοπευτικό του αεροσκάφους που δεν «στρίβει» το βλέμμα όπως ένας σύγχρονος ερευνητής πυραύλου σαν τον MICA η έναν με αντίστοιχες ικανότητες ου χρησημοποιεί υπέρυθρο ερευνητή.

          Όσο για την εμβέλεια η απάντηση δεν ξέρω πια είναι, αλλά έχοντας υπόψην μου αναφορές για σημερινά συστήματα IRST η εμβέλεια νομίζω ότι είναι αρκετά μεγάλη, ενώ ο πύραυλος παίρνει πριν την εκτόξευση και στοιχεία απο το ραντάρ του αεροσκάφους, ενώ σε καθαρό ουρανό λέγεται ότι αυτά τα συστήματα εντοπίζουν στόχους σε αποστάσεις που ξεπερνάνε τα 100 χλμ με παράδειγμα το Pirate του EF, οπότε ο ερευνητής του πυραύλου θα έχει αρκετά μεγάλη εμβέλεια που θα ξεπερνάει τις επιδόσεις των αντίστοιχων αμερικανικών AIM-9X η και των γερμανικών.

          Συμφωνώ ότι τα M2000-5 δεν θα έπρεπε να αποσυρθούν ακόμα, αφού θα έπρεπε να υπάρχει και μια σειρά σε αυτές τις αποφάσεις.
          Όσο έχουμε ακόμα F-4 Phantom σε ενεργό υπηρεσία δεν μπορούμε να συζητήσαμε για απόσυρση των M2000-5 που είναι νεότερα και πιο σύγχρονα αεροσκάφη.
          Όταν φύγουν οι ιπτάμενοι δεινόσαυροι και γίνει άλλη μια παραγγελία για επιπλέον Rafale αλλάζει ίσως το πράγμα.

      2. @Ndgi
        Το έχουν κάνει πιλότοι της ΠΑ… Απλώς για επιτυχή κατάληξη υπάρχουν συγκεκριμένες κατά περίπτωση προϋποθέσεις. Άλλως μπορεί να γίνει break (σπάσιμο) από την εμπλοκή ακόμα και τυχαίο.

  19. Ας ελπίσουμε όπως έχει γραφτεί (τίποτα δεν είναι δυστυχώς σίγουρο ακομα) να μπει ο ίδιος υπογιστης που θα μπει και στα viper.
    Αποκλείετε να κάνει πάνω από 500χιλιαρικα, άρα μιλάμε για ένα επιπλέον κόστος το πόλυ 20 εκριων που όμως αξίζει περισσότερο και από το aesa που δεν θα πάρει καθώς ο υπολογιστής είναι που καταφέρνει να κλειδώνει πολλαπλούς στόχους ταυτόχρονα , και όχι μόνο 2 όπως κάνουν τώρα όλα τα ελληνικά 52+ και όλα τα Τουρκίκα ccip.
    Δηλαδή θα έχουμε ένα viper χωρίς aesa ένα semi-viper δηλαδή.
    Νομίζω το 80% των υλικών θα τα πάρει από τα απαρτία των 52+ και μερικά όπως ασύρματοι, iff, θα αγοραστούν καινούργια ας ελπίσουμε και ο υπολογιστής.
    Τα 30αρια τώρα δεν νομίζω πως γίνετε να γίνουν 50+, στην μονάδα τους στην Αγχίαλο καθώς δεν υπάρχει πρότυπο (όπως έχουν τα 50αρια) και λόγω του ότι είναι αναλογικά θα εχουν απείρως περισσότερη αλλαγή καλωδιωσεων άρα θα πρέπει σίγουρα να μπουν. στην ΕΑΒ.
    Καθως όμως πριν το 2030 δεν υπάρχει χρόνος λόγω των viper για κάτι τετοιο, μάλλον μια τέτοια σκέψη απομακρύνετε οριστικά.
    Καθόλου όμως δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστα.
    Αν πάρουν hmd κάσκα φυσικά και κυρίως το ατρακτιδιο των phantom το litening μαζί με ότι αλλο μπορεί να μπει από πιο καινούργιες οθόνες από 52+, μπορούν να γίνουν πολύ χρήσιμα κρούσης η ακόμα
    και για αποστολές CAS.
    Θα ριχνουν όλες τις κατευθηνομενες! GBU με το ατρακτιδιο και θα μπορούν να πάρουν και 2 tubes με apkws δηλαδή 38 ρουκέτες, (τις αγοράζουμε για τα romeo άρα καλώς τις δεχτηκαμε) τύφλα να έχει το, A10.
    Αν αγοράσουμε! Spice 1000 η! Rampage extra από το Ισραήλ ίσως πάρα τον αρχαίο υπολογιστή να μπορούν να ρίχνουν και αυτές.

    Aim120C5 ριχνουν νομiζω, θα βαράνε και drone και ελικόπτερα, φτηνά στη συντήρηση είναι μια χαρά κρατάμε οροφές με αυτά.

    1. @ Romeo60
      Γι’ αυτό ομιλούμε. Ο MMC που θα περισσέψει (λέγεται πως θα αφορά τον 5000) θα πάει στα 30 ενώ, μάλλον ο ΜΜC7000 των τωρινών θα πάει στα 50άρια μαζί με κάποιες προσθήκες/αντικαταστάσεις LRUs! Τα 84 θα πάρουν new mission computer MMC 7000AH…

      1. @ Romeo60, @Ndgi
        Επίσης, για τα 50άρια θα πρέπει να αναμένονται τα ακόλουθα:
        Νέα αρτηρία δεδομένων, νέες έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD, δυνατότητα χρήσης έγχρωμου κινούμενου χάρτη, συμβατότητα με NVG, ενσωμάτωση δυνατότητας JHMCS, μεταφορά του βλήματος IRIS-T, ζεύξη δεδομένων Link-16 με τερματικό MIDS και ενσωματωμένη δυνατότητα ACMI, αναβάθμιση λογισμικού πολύ ανώτερη της (Τ/Μ5) των CCIPs, αναβάθμιση ή και αντικατάσταση (!!!) του APSIS I.

        1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

          Οι παρεμβάσεις για να εγκατασταθούν όλα αυτά τα συστήματα στο α αεροσκάφος είναι αρκετές. Η αλλιώς ένας Εκσυγχρονισμός μεγάλης έκτασης στο αεροσκάφος.
          Απορίας άξια είναι η ασυμβατότητα των Blk 50 με συστήματα NVG ενώ αυτή υπάρχει απο το προηγούμενο Blk 40 που λεγόταν και ˋNight Falconˋ εξαιτίας αυτής της ικανότητας που συμπεριλάμβανε και την χρήση του συστήματος Lantirn.

          Οι έγχρωμες οθόνες είναι άλλο ένα σημείο που προκαλεί απορίες, αν σκεφτείς ότι έχουν εγκατασταθεί εδώ και αρκετά χρόνια ακόμα και στα F-16A MLU που χρησημοποιεί μεταξύ άλλων και η ROCAF, τα οποία εκσυγχρόνισε στο πλέον σύγχρονο επίπεδο.

  20. Αυτο , που ενας που δεν μπορει να γραψει σωστα το ονομα του εχει αποψη για εκσυγχρονισμους αεροσκαφων, οικονομικες συμφωνιες δισεκατομμυριων και δυνατοτητες οπλικων συστηματων και μαλιστα αποψη μη αμφισβητισιμη ,ειναι ενα θεμα

  21. Από όλη αυτή την συζήτηση νιώθω ότι λείπουν 1-2 άτομα, τα οποία όταν στο παρελθόν είχα γράψει ότι καλύτερα το μεγαλύτερο κομμάτι της αναβάθμισης να είχε γίνει στις ΗΠΑ για να πάρουμε πιο γρήγορα τα αεροπλάνα καθώς η ΕΑΒ είναι άστα να πάνε μου είχε σύρει τα μύρια όσα, ότι είμαι γνωστός πολέμιος της ΕΑΒ, ξενοτσολιάς και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, ενώ οι ίδιοι προσπαθούν ηρωικά να σταθούν στο ύψος των απαιτήσεων.

    Εεεε λοιπόν πάνω που διάβαζα σήμερα σε άλλο site τι είναι παρκαρισμένο εκεί και ανατρίχιαζα, και η πλάκα είναι ότι είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν άλλα τόσα πτητικά μέσα που δεν πετάνε και δεν είναι στο παρκινγκ της ΕΑΒ απλά γιατί δεν χωράνε. Έχει φρακάρει ότι πτητικό μέσο υπάρχει στην Ελληνική Άμυνα, γιατί απλά δεν προχωράει. Τα C-130 έχουν βγει off, τα SP έχουν βγει off, τα F-4 είναι νοκ άουτ, τα P-3 περιμένουν αμέριμνα.

    Και είμαι πολύ περίεργος τι γίνεται με το ένα F-16 πάνω στο οποίο δουλεύουν από τον Ιανουάριο και το οποίο σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό θα είχε τελειώσει πτητικές δοκιμές και θα πήγαινε στις ΗΠΑ τον Μάιο/Ιούνιο 2020, μετά έγινε Αύγουστο Σεπτέμβριο, μετά είπαν ότι όλα ΟΚ και με υπερπροσπάθεια είναι ΟΚ στα χρονοδιαγράμματα και θα κάνει πτητικές δοκιμές τον Νοέμβριο και θα φύγει για εκεί τον Δεκέμβριο και τώρα το πάνε για πρώτο τρίμηνο του 2021. Και εκεί που η ΕΑΒ δεν προλαβαίνει τίποτα, θα της δώσουμε να κάνει για τα 50άρια 50+ Adv. Αυτό υποθέτω θα σημαίνει μια παρόμοια διαδικασία, δηλαδή θα πάει κάποιο έξω, να τσεκαριστεί, πιστοποιηθεί, να έρθει εδώ να κάνει η ΕΑΒ ένα και να ξαναπάει ΗΠΑ να δουν ότι όντως όλα καλά, και μετά να αρχίσει η φάμπρικα εδώ. Πότε είπαμε ότι τα θέλουμε?

    Και φυσικά έχω και την απορία αν για τις συντηρήσεις όλων αυτών που είναι παρκαρισμένα έχουμε πληρώσει ήδη και τελικά θα τα ξαναπληρώσουμε σε άλλους πχ Ισραήλ (πως θα πετάξουν μέχρι Ισραήλ αν είναι στο πάρκινγκ γιατί έχουν θέμα?)

    Νομίζω ότι το DR θα έπρεπε να κάνει ένα αφιέρωμα στο θέμα, πόσα αεροπλάνα και πτητικά μέσα βγήκαν έτοιμα και φτιαγμένα τα τελευταία 2 έτη από εκεί, και σίγουρα θα έπρεπε να μας πει κάποιος τι γίνεται με το Viper που είναι εκεί και πότε θα κάνει πτητικές δοκιμές.

  22. 700 mil $ θα κοστισει ο εξυχρονισμος των 38 B50 κατα το militaire.gr!!

    Εαν αληθευει μιλαμε για μεγα σκανδαλο!!

    Με απαρτια απο τα M και με τη δουλεια σε επιπεδο πτερυγας πανω απο 10mil $ το πολυ το ενα ειναι εκτος πραγματικοτιτας

    ποιο ακριβα απο τα Viper θα μας κοστισουν?

    Μαλον πατατα το δημοσιευμα η κατευθυνoμενο!!

    1. Η αναβάθμιση θα κοστίσει 450 εκ. ευρώ……κόστος φυσιολογικό.

      Τα υπόλοιπα μέχρι τα 700 είναι καινούργια ατρακτίδια και link 16……αυτά είναι έξτρα…..αν θες κάνεις τον εκσυγχρονισμό και χωρίς αυτά…..

      Το σάιτ που αναφέρεσαι είναι γνωστός μίζερος-αντιπολιτευόμενος…..ο οποίος πρόσφατα μέχρι και άρθρο έγραψε στο οποιο απορούσε για το γεγονός ότι η αναβάθμιση των F-16 Viper θα ξεκινήσει από τα adv….κι όχι από τα Block 52+….

      Αν είχε μπει στον κόπο να κάνει ρεπορτάζ θα του έλεγαν ότι αυτό γίνεται ώστε τα απάρτια των F-16 Block 52+ adv……να χρησιμοποιηθούν αμέσως στα Block 50……

      Αν εξαιρέσεις το παρόν σάιτ…..και την ΠΤΗΣΗ……όλοι οι υπόλοιποι του χώρου είναι για κλωτσιές…….ή χρηματοδοτούμενοι…

    2. CK

      Μέγα σκάνδαλο ήταν ίσως εξαρχής αυτή η υπόθεση όταν αγοράστηκαν τα 50αρια που ήταν υποδεέστερα σε εξοπλισμό απο τα παλαιότερα Blk 40 των γειτόνων, εάν ισχύουν αυτά περί ασυμβατότητας με συστήματα NVG που ανέφερε ο φίλος Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ πιο πάνω ως απάντηση προς στον φίλο Romeo60 και σε εμένα.

      Ο αριθμός που ανέφερες για τα έξοδα δεν φαίνεται παράξενος εάν λάβεις υπόψην σε πόσα σημεία θα απαιτηθούν παρεμβάσεις για να εκσυγχρονιστούν αυτά τα αεροσκάφη με όλα τα απαραίτητα συστήματα και εξαρτήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *