Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της παρουσία του στη ΔΕΘ, ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα απόκτησης των μαχητικών αεροσκαφών Rafale, δίνοντας στη δημοσιότητα ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Αρχικά είπε ότι η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) θα παραλάβει έξι (6) νέα και 12 μεταχειρισμένα αεροσκάφη της Γαλλικής Αεροπορίας (ο κ. Μητσοτάκης δεν ανέφερε συγκεκριμένες εκδόσεις, πιθανολογούμε ότι τα νέα αεροσκάφη θα είναι της έκδοσης F3-R, και τα μεταχειρισμένα της έκδοσης F3). Επίσης είπε ότι ο στόχος είναι τα πρώτα αεροσκάφη να είναι στην Ελλάδα μέχρι τα μέσα του 2021 και ότι το σύνολο των 18 αεροσκαφών να είναι στην Ελλάδα μέχρι τις αρχές του 2022. Είπε επίσης ότι τα Rafale θα αντικαταστήσουν τα μη-αναβαθμισμένα Mirage-2000EGM/BGM.

Comments

    1. Πιστευω οτι στοχος της Π.Α ειναι τα ραφαλ σταδιακα να γινουν 30-35….με αποτελεσμα η Π.Α να εχει…20 φ-35…..30-35 ραφαλ….120 φ-16 βαιμπερ..
      –Μια τετοια συνθεση θα ητανε οτι καλυτερο.

      1. Πολύ λίγα, χρειάζεσαι και αριθμούς…
        ιδανικά 155 Viper +54 Rafal+ 25 F35
        το πιο πιθανό ομως να συμβεί είναι…
        122 V + 38 F16B52M+ 36 Rafal + 25 F35
        Αν πάρουν οι Τούρκοι Su 35 θεωρώ δεδομένο ότι τα υπόλοιπα M θα γίνουν V και θα πάρουμε επιπλέον F35 ή/και F15EX

    2. …..τους εμπλεκομενους. Με 1,5 δις φερανε το υπεροπλο στην Ταναγρα, οταν αλλοι δωσανε 7 και 8 δις. Επισης ειναι απο τις τελευταιες εκδοσεις, δηλαδη συγχρονα αεροσκαφη απο το 2013 και μετα. Τα Μιραζ 2000 δυστυχως τα νικησε ο χρονος των 30 ετων. Δεν μπορουν να σταθουν στα Advanced των Τουρκων. Απο εδω και περα θελει καλη διαχειριση απο την ΠΑ, με τα 38 μπλοκ 50 και τα 24 Μιραζ 2000 5 για αναχαιτησεις/ Scramble και λιγες ωρες πτησης για τα 18 Ραφαλ και τα 84 αναβαθμισμενα Viper μελλοντικα.

    1. γιατί δεν υπάρχει ένας δημοσιογράφος της άμυνας να τον ρωτήσει ξεκάθαρα για το τι έγινε με τις διαπραγματεύσεις με τους γαλλους για τις μπελαρα;

        1. Από την μία αυτό είναι θετικό από την άλλη χρονοβόρο εδώ που φτάσαμε, κανονικά ο διεθνής διαγωνισμός έπρεπε να γίνει πριν χρόνια, ενώ αν σκεφτότανε να τον κάνουν τώρα ας έπαιρναν Αδελαίδες σαν ενδιάμεση λύση, αφού αν περιμένουν ενδιάμεση λύση από όποιον πάρει τον διαγωνισμό, θα φάνε μερικά χρόνια.

          Κρατάω το θετικό του διεθνή διαγωνισμού, για πρώτη φορά, επιτέλους ξεφεύγουμε από τις απευθείας αναθέσεις που έδιναν πολύ χώρο για άλλα…

          Οι Μπελάρα με τον διεθνή διαγωνισμό νομίζω απομακρύνονται, καθώς είναι πανάκριβες, ενώ αν στον διεθνή διαγωνισμό σκοτώσουν την τιμή για να τον πάρουν, τότε θα φανεί ότι επί 2-3 χρόνια βάζανε αυτογκόλ διαρρέοντας (ή βοηθώντας στην διαρροή) τερατώδη τιμήματα. Τα έγραφα εδώ ότι θα την πατήσουν με την τακτική αυτή και την πάτησαν μόνοι τους.

          Με διεθνή διαγωνισμό νομίζω βγαίνουν απέξω και οι MMSC ή τουλάχιστον θα πέσει πολύ η τιμή τους, γιατί ούτε ποιοτικά θα είναι καλύτερες από άλλες, ούτε σαν τιμή. Όσο και να πριμοδοτούνται με το να γίνει ο διαγωνισμός για γενικής χρήσης, ακόμη και σαν γενικής χρήσης είναι υποδεέστερες και ποιοτικά και σαν τιμή.

          Τώρα σχετικά με την Damen και την Naval, για να θυμόμαστε και λίγο, κοντραρίστηκαν και αλλού, και ενώ όλοι θεωρούσαν ότι θα το πάρει η Damen και χαλαρά (αφού είχε και ναυπηγείο στην Ρουμανία), τελικά τον Ρουμανικό διαγωνισμό αν θυμάμαι καλά τον πήρε η Naval με τις Gowind σε καλουτσικη τιμή.

          1. Μην βιαζεσαι….Οταν με το καλο γινει ο διαγωνισμος τοτε θα δεις ποσο κανει μια φρεγατα αντιστοιχων επιδοσεων και κυριως Οπλων με την ακριβη….Μπελ. Αναγκαστικα θα κανουμε συγκριση Αστερ 30 με sm2 και χωρις υποστρατηγικα οπλα….Εκτος και τεθει βασικη προυποθεση στις νεες φρεγατες να υπαρχουν τα ευρωπαικα οπλα πραγμα λιγο δυσκολο γιατι δεν γινεται να μεινει στην απ εξω ο θειος Σαμ…

          1. Όταν θέλεις να καιροπετάξεις κάτι στα εξοπλιστικά, κάνεις ένα διαγωνισμό.
            Και γιατί δεν τον έκαναν από πέρσι που είχαν και υπεροπλεονάσματα?
            Σε ποιό ναυπηγείο θα μπει η πρώτη ΜΕΚΟ και πότε και με τι χρονοδιαγράμματα?
            Πολλά θα και στο πόδι βλέπω πάλι, εκτός των λίγων Rafale.

        2. Αγαπητέ κύριε Λάζο,

          Την καλησπέρα μου και τα συγχαρητήριά μου για την αρθρογραφία σας την οποία παρακολουθώ ανελλιπώς.

          Ως γνήσιος πολιτικός ο κος Πρωθυπουργός ανέφερε κατά λέξη τον όρο»προτάσεις» (όχι όμως διαγωνισμό) για τις φρεγάτες και επειδή σε αυτό το επίπεδο μη τεχνικό αλλά άκρως πολιτικό οι λέξεις έχουν το δικό τους νόημα προσβλέπω σε ένα επίσημο short list biding mechanism του στυλ «έλα εδώ εσύ αυτός μου προσφέρει αυτά, εσύ τι μπορείς να κάνεις» και αποκλεισμούς δια της «εις άτοπον απαγωγής» πχ Γερμανικών και Αγγλικών προτάσεων. Ο διαγωνισμός είναι πιο δεσμευτικός και αποκλείει πολιτικά κριτήρια (πχ συνδρομή και υποστήριξη) εκτός αν είναι «φωτογραφικός».

          Με εκτίμηση,

        3. Ουσιαστικά η Belharra της αρχικής διαμόρφωσης μένει εκτός.
          Το ΠΝ στρέφετε σε GP φρεγάτες και όχι με έμφαση ΑAW με πυραύλους περιοχής ASTER ή SM-2, τουλάχιστον σε πρώτη φάση….

          1. Οι Belharra ειναι φρεγάτες πολλαπλού ρόλου με έμφαση στο κομμάτι AAW….
            Επι της ουσίας όμως πλοία υψηλού κόστους τίθενται αυτομάτως εκτός στην ακριβή τους διαμόρφωση ώστε να μπορούν να προσφερθούν περισσότερες μονάδες.
            Ίσως δούμε και τις Gowind με ESSM ή FREMM Gr στο παιχνίδι χωρίς ακριβά ραντάρ.

            Ενα από τα καλά διαγωνισμού είναι ότι ΠΝ επιχειρεί να συνδέσει ενδιάμεση λύση, εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ και την αγορά νέων φρεγατών με κοινή φιλοσοφία, CMS και μέρος του οπλισμού.

          2. ΦΙΛΕ —- Geo—-οι φρεγατες μπελαρα…ΕΙΝΑΙ πολλαπλου ρολου..καθαρα κ ξαστερα…
            Δεν θα μπορουσε εξαλου να ειναι κατι αλλο με 16 κελια για αντιαεροπορικους πυραυλους…
            Οταν λεγαμε οτι εμεις θελαμε μια διαφορετικη κλαση της φρεγατας με περισσοτερα κελια..μιλουσαμε για αλλαγες στο πλοιο.
            –Πιστευω οτι οι μπελαρα ειναι πολλαπλου ρολου με εμφαση στον πολεμο κατα υποβρυχιων ..

        4. όχι μέσω διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού. Αν γίνει αυτό θα πάρει πάρα πολύ χρόνο και δεν υπάρχει και χρηματοδότηση. Απ’ ότι κατάλαβα λαμβάνουμε προσφορές για συμφωνίες G to G με ευκολίες πληρωμής σε βάθος χρόνου και προσφορά ενδιάμεσων λύσεων.

      1. «γιατί δεν υπάρχει ένας δημοσιογράφος της άμυνας να τον ρωτήσει ξεκάθαρα για το τι έγινε με τις διαπραγματεύσεις με τους γαλλους για τις μπελαρα;»

        Γιατί τους έχει πληρώσει όλους και τον ρωτάνε ότι τους πει.
        Δεν πιστεύω να ξέχασες τα εκατομμύρια που έδωσε στα ΜΜΕ;

      1. Μακαρι! Κ λογω ομοιοτυπιας κ λογω δυνατοτητων… Ελπιζω να πεσει μεσα ο στρατιωτικος συντακτης κ οχι ο κυριος Λαζος… Οχι οτι κ F3 να ρθουν θα φανε λιγοτερο ξυλο οι απεναντι, αλλα λεμε τωρα 😁

        1. Ικανοτατα ειναι ειναι απλα τ αλλα ειναι λιγο πιο ικανοτατα 😉. Κ λες αφου τα παιρνουμε που τα παιρνουμε, ας παρουμε τη full extra εκδοση

          1. Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ τα μεταχειρισμένα που θα λάβουμε θα είναι εξοπλισμένα με AESA ραντάρ και λογισμικό επιπέδου F3-O4T.

            Πιστεύω λοιπόν ότι μέσα στην παραγγελία θα περιλαμβάνεται και ένας αρχικός αριθμός Meteor

          2. φιλε ===andreasmp412c===η εκδοση φ4 η οποια θα εχει καλυτερες δυνατοτητες απο αυτα που θα παρουμε , ειναι ακομα στο σταδιο της εξελιξης,οποτε αν θελουμε την εκδοση φ4 πρεπει να περιμενουμε 3-4 χρονια.

            Η εκδοση που θα παρουμε ειναι ενα φοβερο πολλαπλου ρολου μαχητικο …κ κυριως τα μτχ με τα καινουργια δεν θα εχουν πολλες διαφορες,Αρα μπορουμε στην επομενη φουρνια που θα ερθουν στην θεση των -5ΜΚ2 θα ειναι στην εκδοση Φ4

          3. NIK-13 δε μιλαω για την εκδοση f4 αλλα για την περιπτωση που τα μεταχειρισμενα που θα παρουμε θα ναι εκδοσης f3 κ οχι f3r. Στα υπολοιπα συμφωνω απολυτα!

        2. Tα F3 είναι πρότζεκτ 16 χρόνων πίσω.
          Δεν πρέπει να κάνουμε τα ίδια λάθη που κάναμε μέχρι τώρα στα α/φ.
          Το μόνο, ότι εάν έρθουν τέτοια, να μην πάμε σε F3R αλλά ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ σε F4 σε 4 χρόνια.

          1. ΦΙΛΕ ===gdmast====ΔΕΝ εχει λογικη αυτο που λες διοτι η εκδοση F4 οταν παραδωθει θα ειναι προτζεκτ 10 χρονων…τι θα πει αυτο;;οτι θα ειναι ξεπερασμενα;;

            Τα F-16V ..οταν τα παραλαβουμε θα ειναι πρότζεκτ 10-15χρονων …δηλ θα ειναι κ αυτα ξεπερασμενα;;

            Τα φ-35 αν ερθουν το 2030 θα ειναι πρότζεκτ 15 χρονων κ παραπανω…θα ειναι ξεπερασμενα;;

            –Η Ελλαδα θα αποκτησει ΤΩΡΑ την εκδοση φ3….κ στην συνεχεια [διοτι θα υπαρχει συνεχεια] θα αποκτησει την φ4….Δεν νομιζω να ειναι κατι λαθος.

      2. Όλα είναι F3. Λογικά εμείς θα πάρουμε τα F3D. Είναι τα πιο πρόσφατα που παρέλαβε η Γαλλική πολεμική αεροπορία και είναι τα μόνα ελαφρώς μεταχειρισμένα.

    1. Προς τα πίσω σε σχέση με τα Viper όμως…..
      Αν πάρουμε F3 πρέπει να αναβαθμιστούν για να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του Rafale
      Μην κάνουμε τα ίδια πάλι όπως με τα Mirage

      1. Κ παλι εχουν τοσα αλλα πλεονεκτηματα σε σχεση με τα viper που δε θα το λεγα βημα πισω αλλα οχι το βημα μπροστα που θα μπορουσε. Για την αναβαθμιση μαζι σου. Υπαρχει κινδυνος να ξαναζησουμε την απαξιωση των egm

        1. Αν δεν αλλάξει η πολιτική και νοοτροπία σε αυτό το θέμα η απαξίωση των μέσων είναι ένα σενάριο που δεν αποκλείεται, Ο Μητσοτάκης μίλησε όμως και για αλλαγή πολιτικής σε αυτό το σημείο με τις αναβαθμίσεις η την συντήρηση λέγοντας «…το δόγμα σε αυτόν τον τομέα είναι, κάθε οπλικό σύστημα λειτουργεί όσο ζει όπως πρέπει και όπου χρειάζεται…», αυτό μένει να αποδειχθεί φυσικά πρώτα στην πράξη, αλλά θα φανεί νομίζω στην πορεία.

          https://m.youtube.com/watch?v=RDT0IinW7_M

      2. Τα ΡΑΦΑΛ που θα παρουμε ….ειναι πολυ καλυτερα απ τα Viper σε ολα…ακτινα δρασης-φορτιο-ταχυτυτα πανω απο 1 μαχ χωρις την χρηση μετακαυσης-συστημα αυτοπροστασιας-ρανταρ-κλπ αισθητηρες…

        -Επισης κανει χρηση οπλων οπως ΜΕΤΕΟΡ-ΣΚΑΛΠ που δεν εχουν τα Viper..
        Οποτε μαχητικο μαζι με τα οπλα=10 φορες καλυτερο απο τα Viper

        –Τα Viper ομως ειναι κ αυτα παρα πολυ ικανα μαχητικα…τα εχουμε σε μεγαλους αριθμους…κ εχουν χαμηλο κοστος χρησης…Επισης ειναι πολυ καλυτερα απ τα τουρκικα φ-16…

        1. Αυτό είναι το βασικό μειονέκτημα σε αυτό το μαχητικό. εχει υψηλό κόστος χρήσης και συντήρησης εν αντιθέσει με το f16 που όντας μονοκινητήριο και πιο οικονομικό..
          Επίσης δεν διαθέτουμε τις εγκαταστάσεις που και αυτό θα κοστίσει κάτι παραπάνω και όλο το οικονομικό βάρος θα πέσει στις πλάτες του λαού..

          1. ΦΙΛΕ ===Ανδρέας====

            -Λογικο ειναι..οπως μια φρεγατα εχει υψηλοτερο κοστος απο μια πυραυλακατο..

            -Το ραφαλ δεν το θελεις για την καθημερινη αναγνωριση αλλα για την μεγαλη ακτινα κ τα πολυ καλυτερα ηλεκτρονικα του συστηματα…

            –Με τα ραφαλ θα κανεις δουλειες που κανενα φ-16 η Μ2000 δεν μπορει να κανει…

  1. Εφόσον πάμε για διαγωνισμό για τις 4 φρεγάτες μένει να δούμε τις προδιαγραφές του ΠΝ
    Καταδρομικόφρεγάτα, αντιτοριλικοφρεγάτα? φρεγατοκορβέτα? φρεγατοπυραυλάκατο? 🙂

  2. Καλοριζικα! Ευχομαι να πάνε όλα καλα για την Πατρίδα!
    πίστευα στον Κυριακο οτι θα έκανε κάτι καλύτερο από τους προηγούμενους που εγκλήματισαν στο θέμα των εξοπλιστικών τα τελευταία 10 χρόνια..
    Να ευχαρίστησω το defencereview αλλά και ολους τους σχολιαστες για την αψογη και αμερόληπτη ενημέρωση.εχω γίνει πλέον φανατικός αναγνώστης.
    Μακαρι και στο θέμα των φρεγατών να έχουμε θετική εξέλιξη και η κυβέρνηση να κάνει το σωστο μένοντας μακρια από τις MMSC..
    Και εκει εχω αισιοδοξία παντως οτι θα κάνει το σωστο.θα δούμε σύντομα..

  3. Το σίγουρο είναι πως ενισχύεται η ΠΑ και βγαίνει από την αυταπάτη των φρεγατών αεράμυνας το ΠΝ, που το άφησε χωρίς νέα πλοία εδώ και 20 χρόνια. Πολλαπλών ρόλων και όποιος γουστάρει…

  4. Επιτέλους και λίγο ρεπορτάζ και να μάθουμε και κάτι παραπάνω.

    Το ότι η αναλογία μεταχειρισμένων καινούργιων είναι τέτοια να πω την αλήθεια μου αρέσει γιατί μου δίνει ελπίδες ότι:

    -θα τα πάρουμε γρήγορα
    -θα τα πάρουμε φτηνά

    με ξενίζει λίγο ότι θα θέλουν κανα 9μηνο να έρθουν τα μεταχερισμένα (γιατί όχι αύριο?) αλλά αυτό γέννησε μέσα μου και την ελπίδα μήπως στο μεσοδιάστημα αναβαθμιστούν σε F3-R.

    Αν είπε στην συνέντευξη και διεθνής διαγωνισμός για τις φρεγάτες, Οκ αυτό είναι ενδιαφέρον, είναι η πιο σωστή λύση, αλλά ξαφνικά φάνηκε τι βλακεία έγινε με τις Αδελαίδες. Αν είχαμε 3 Αδελαίδες τώρα, χαλαρά η πιο σωστή λύση θα ήταν ο διεθνής διαγωνισμός, αλλά χωρίς καμία ενίσχυση, ο διεθνής διαγωνισμός θα λήξει σε 1-2 χρόνια, άρα σε 2-3 χρόνια όποιος κερδίσει θα μας δώσει την ενδιάμεση λύση, που πάει πολύ πίσω

        1. Ποσα χρονια θέλουν???

          Από τη στιγμή που πέσουν οι προκαταβολές βάλε κάνα δυο χρονια μέχρι να αρχίσει ο εκσυχρονισμός του πρώτου πλοίου!

          Τα πλοία θέλουν γενική συντήρηση επιθεώρηση επισκευές σε σκάφος προωστήριο συστήματα και δεν συμμαζεύεται

          Εξαιρετικά δύσκολο όλα αυτά να γίνουν σε λιγότερο από 18-24 μήνες ανά πλοίο
          Δες το πρόσφατο άρθρο για τις Νεοζηλανδικές MEKO!

          Πόσες μπορούμε να έχουμε off ταυτόχρονα? 2 εξαιρετικά δύσκολο!!

          Οποτε και φέτος να πέσουν οι προκαταβολές το πρόγραμμα θα αρχίσει τέλη 22 και το 1o θα παραδοθεί end 24

          και το τελευταίο κατά το end 28 εάν όλα πάνε καλά !!

          end life upgrade!!

          1. Ρε συ δεν ειναι νέο πλοίο …χαλάρωσε .Μεχρι την άνοιξη απριλιο θα εχουν πεσει οι υπογραφες και τον επομενο Σεπτέμβρη θα εχει μπει το πρωτο πλοιο μέσα , 8 μηνο upgrade το κάθε πλοίο οχι στο σκαραμαγκα αλλα στο ναύσταθμο με ταυτόχρονα συντήρηση των πλοίων .Εχει τροπους το ΠΝ να κανει αυτα που χρειαζονται γρηγορα ,επισης εχουν γινει ηδη διερευνητικές επαφές και προσφορές !!!

          2. @digenis
            Κοίτα ποσο καιρό πήραν οι Νεοζηλανδικές και οι Πορτογαλικές MEKO
            να περάσουν από εκσυχρονισμό!
            2 years

            Και μάλιστα με πιο περιορισμένο εκσυχρονισμό από των δικό μας εάν πάει στα 400mil
            Υπάρχουν αντικείμενα με μεγάλο lead in time
            Καμια εταιρία δεν έχει απόθεμα ετοιμων συστημάτων

            Εμείς είμαστε οι ξύπνιοι???

          3. @AIM
            ’ντε μην αρχίσω πάλι με τις adelaide!!
            Θα τις είχαμε ετοιμοπόλεμες ΤΏΡΑ εάν τις είχαν πάρει πέρσι το καλοκαίρι
            Εγκλήματα!!

    1. Μακαρι τουλαχιστον αυτους τους 9 μηνες που θα τα περιμενουμε να εχει ξεκινησει και να εχει τελειωσει η εκπαιδευση πιλοτων και μηχανικων, ετσι ωστε οταν ερθουν με το καλο να ειναι απευθειας επιχειρησιακα απο εμας.

  5. Ποιος να μας το έλεγε ότι θα ερχοταν η στιγμή που θα είχαμε κι απογοήτευση αν κάποια Rafale θα ηταν F3… 🙂
    Πέρα απο την πλάκα ελπίζουμε για το καλύτερο και την πιο εξελιγμένη έκδοση F3R άντε να δούμε και τι θα παίξει με τις φρεγάτες.

    1. Όχι ότι δεν είναι χρήσιμο να υπάρχει κριτική, αλλά μερικοί γκρινιάζουν σε πολύ υψηλό επίπεδο και θεωρούν ότι το τέλειο είναι ίσα ίσα αρκετό για εμάς…λες και είμαστε Ιαπωνία η μια άλλη οικονομική υπερδύναμη. 😉

    2. F3R όλα θα είναι. Είναι 99% βέβαιο ώστε οι Γάλλοι να μας πείσουν να προχωρήσουμε σε μια δεύτερη παραγγελία. Θυμηθείτε, το μέλλον της ΠΑ θα πρέπει να περιλαμβάνει 2 Χ 24 F4.1 (2023-2027). Ξεχάστε Φαντάσματα και δίλιτρους αντικατοπτρισμούς. Εννοείται τα 24 -5 μέχρι να λιώσουν! Θα μιλάμε για κοσμογονία.

  6. https://www.sportime.gr/ellinotourkika/tourkia-anakinose-tin-agora-40-su-35-apo-ti-rosia-exalli-i-amerikani/ αμεση η απαντηση των τουρκων ,συνεχισε ερντο ο καλυτερος φιλος της ελλαδας!!! στρεφει ολο τον δυτικο κοσμο εναντιων του πιστευοντας οτι ο κοντος θα τον σωσει, καπως ετσι την πατησε κι ο καραμανλης τζουνιορ.

    1. Αν η Τουρκία απαντήσει με Gripen θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Θα μας εξαντλήσει οικονομικά. Αν διαλέξει Su35 θα είναι μεγάλο δώρο για εμάς. Επιτέλους μία κυβέρνηση έκανε σωστές επιλογές στα εξοπλιστικά. Μένει να δούμε τι θα κάνει η Τουρκία.

      1. Σιγα βρε τι εξοπλιστικά έχει κάνει….κάτσε πρώτα να τα κάνει…ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΎΣ ΤΟΥΣ ΈΧΩ ΙΚΑΝΟΎΣ ΝΑ ΠΆΡΟΥΝ ΜΜCS και να λένε και ευχαριστώ…..γιατί μηλησε για 4 φρεγάτες γενικών καθηκόντων και όχι ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ…ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΨΙΑΖΕΙ ΚΑΘΌΛΟΥ ????,δεν είναι δα και τόσο ξύπνιος….

        1. Πολλαπλών ρόλων είπε , οχι γενικών καθηκόντων …. και η αεράμυνα περιοχης ειναι ένας ρολος απο τους πολλους (πολλαπλους ) απο μια άποψη αν το δεις

          1. Όπως και να έχει, μας τα μπέρδεψε λίγο.
            Γιατί το ΠΝ ζητά εδώ και 10 χρόνια επιτακτικά φ/γ α/α.
            Εγώ νομίζω ότι μιλά για αντικατάσταση των ….μισών S, με τις άλλες μισές και τις α/α στις καλένδες, εκτός και γίνει κάποια έκπληξη από κάποιον ενδιαφερόμενο.
            Σε ΚΑΘΕ περίπτωση, όπως έγινε και με την ΠΑ, οι άνθρωποι ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ή ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να φτιάξουν ένα πρόγραμμα 15ετές που να λύνει το θέμα των πλοίων του ΠΝ.
            Έχουμε φτάσει στο χείλος του γκρεμού και εμείς πάμε αποσπασματικά και αααρρργγγααα.
            Και δεν βρέθηκε και ένας να τον ρωτήσει: Και γιατί ρε φίλε δεν πήρες τις τορπίλες από πέρσι? κ.λπ.

        2. Μέχρι στιγμής τα χει πάει καλύτερα από όλους τους Πρωθυπουργούς περιλαμβανομένης και της μεταπολίτευσης. Χαζός όπως είπες και προφανώς θα τα έκανες καλύτερα αν κατέβαινες απο το άλογο.
          Μάθε επίσης να διαβάζεις γιατί το «γενικών καθηκόντων¨ είναι αποκλειστικά δικό σου.

          1. Απέφυγε όμως να πει και α/α. Και η τελευταία πρόταση των Γάλλων ήταν για την Bel Γαλλικής διαμόρφωσης, ενώ και τα ουσαίοικα τα καρυδότσουφλα, α/α δεν είναι. Μακάρι να εννοούσε τις α/α, όπου με πολύ ευρεία έννοια μπορείς να τις πεις ως «πολλαπλών ρόλων». Για να δούμε και τις προδιαγραφές που θα βάλουν στον διαγωνισμό.

      2. Μάλλον για su-35 τον βλέπω. Ο Ερτογαν είναι τόσο υπερφιαλος που αποκλείεται να δεχθεί να αποκτήσει η ένα «μικρό» σε πρεστιζ αεροσκαφος σε σχέση με τα μελλοντικά μας rafale. Αλλά ποτέ δε ξέρεις μπορεί να δούμε κανένα eurofigther των Γερμανών, Ιταλών, Ισπανών, Άγγλων (τυχαία όλες φίλα προσκειμενες προς την Τουρκία χώρες.).

        1. Και με τι θα τα πληρωσει; με βερικοκα και πορτοκαλια; Απλα εχουν ορια καποια πραγματα δεδομενων της οικονομικης καταστασης της Τουρκιας, εκτος αν εχει σκοπο ο Ερντο και ανοιξει στριπτιτζαδικα για τους ρωσους τουριστες να πασπατευουν τις τουρκαλες…

      3. Ποιο Gripen, δεν έχουν πλέον φράγκο σε συνάλλαγμα, δεν τους πουλάει κανείς. Ότι μεγάλη παραγγελία έκαναν σε πολιτισμένη χώρα, εκείνη η χώρα τραβιέται (όπως οι Ιάπωνες με το πυρηνικό εργοστάσιο) γιατί ξέρουν ότι όταν παραδώσουν η Τουρκία δεν θα έχει συνάλλαγμα να πληρώσει.

        Τουρκία τετέλεσθαι οικονομικά, αν αρχίσουν διαπραγματεύσεις πρέπει να το πάμε λάου λάου. Κρίμα γιατί μας σύμφερε τρελλά να υπάρχει κρίση μέχρι την σύνοδο να αποφασισθούν κυρώσεις που θα τους έστελναν στον άλλο κόσμο οικονομικά, και μετά θα μιλούσαμε από άλλη βάση.

    2. Δεν παίζει αυτό, είναι παλιές δηλώσεις και συζητήσεις που απλά κάποιος τούρκος, κάπου αναθέρμανε και θύμισε στους δημοσιογράφους.

  7. Μια που βγαίνουν νέα από την συνέντευξη, άλλο σαιτ έγραψε ότι είπε στην συνέντευξη ότι το ΜΕΚΟ up θα διαρκέσει 6-8 χρόνια?

    Αν είναι έτσι, δεν έχει νόημα να γίνει, όταν τελειώσει θα είναι σχεδόν 40 ετών και θα αρχίσει να δίνει δωρεάν η Αυστραλία τα δικά της ΜΕΚΟ που θα είναι ήδη up.

    Νομίζω ότι η σύνδεση με το πρόγραμμα νέας φρεγάτας δημιουργεί πρόβλημα, γιατί κάτι που μπορεί να τελειώσει σε 2 χρόνια, θα ξεκινήσει σε δύο χρόνια και μάλιστα σαν δεύτερη προτεραιότητα του ανάδοχου (πρώτη θα είναι τα νέα που έχει και ποιο πολλά φράγκα)

  8. Ιδανικά με την απόσυρση των Phantom το 2027 θα αγοραστούν άλλες 2 μοίρες και με την απόσυρση των F16blk30 γύρω στο 2030 δύο μοίρες F 35 ούτος ώστε να διατηρηθεί η οροφή στα 230 μαχητικά με 72 Rafale, 84 F 16V, 38 F 16 50+Adv. και 36 F 35.

  9. Πιστεύω θα πάμε σε γερμανικές τορπίλες (καλύτερη προσφορά), σε δυο μπελ και σε δυο ολλανδικές. Μην σκεφτεί κανείς τις mmsc.
    Το 2030 καμιά 6 μπελ (+xl) και άλλα 6 πλοία (φρεμ, μεκο κτλ), 50 ραφάλε, 80 f16 και 20 φ35 καλό θα ήταν…
    Kαλοί οι πόθοι μας, αλλά πρέπει να βαστάει και οικονομικά.
    Μονόδρομος είναι και οικονομικότερες, έξυπνες και εγχώριες λύσεις, όπως τα μη επανδρωμένα. Πρέπει να μπούνε μαζικά σε όλλους τους κλάδους των ΕΔ και να μάθουμε, πως να αντιμετωπίζουμε αυτά των τούρκων.
    Αυτό είναι το μεγάλο χαρτί που έχουν αυτή τη στιγμή και που υστερούμε.
    Καμιά 100αρια nEuron να υπήρχαν και δεν θα χρειαζόταν ούτε πολλά ραφάλε, φ16 ή φ35

  10. Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Σύμφωνα με την Dassault, όλα τα Rafale που έχουν παράγει από τα μέσα του 2013 και μετά φέρουν το radar AESA. To radar AESA αν και είναι ένα σημαντικό μέρος του standard F3R, δεν είναι η μόνη βελτίωση που είχαν προγραμματίσει για το νέο πρότυπο. Κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνεται αν λάβουμε υπόψη πως συνολικά το standard F3R εγκρίθηκε από υπηρεσία αμυντικών προμηθειών της Γαλλίας (DGA) 5 χρόνια, μετά τον Οκτώβριο του 2018.

    Δηλαδή το χρονοδιάγραμμα αυτό ταιριάζει με τις δηλώσεις της εταιρίας πως έχουν γίνει συνολικές βελτιώσεις στους αισθητήρες και στα συστήματα του Rafale (και του SPECTRA!), αν υπολογίσει κανείς τον χρόνο που απαιτεί η εξέλιξη και οι δοκιμές των αναβαθμισμένων συστημάτων και λογισμικού. Έτσι, τον Ιούλιο του 2019 έγινε η επίσημη αποδοχή του F3R σε υπηρεσία, και την 6η Δεκεμβρίου το 2019 κατάφερε το IOC (Initial Operational Capability) στην Γαλλία.

    Αυτό που αξίζει να κρατήσουμε λοιπόν είναι ότι οι αναβαθμίσεις των Rafale στο standard F3R να έχουν ξεκινήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, μαζί με την παραγωγή νέων F3R που είναι άλλωστε και η διαμόρφωση που παραλαμβάνει η Αίγυπτος, η Ινδία και το Κατάρ.

    Άρα από όλα αυτά εικάζω πως τα μεταχειρισμένα Rafale που πάρουμε θα είναι κατά πάσα πιθανότητα αναβαθμισμένα στο τελευταίο standard F3R, αφού η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει ήδη αρκετό καιρό τώρα και στο διάστημα αυτό θα έχει μάλλον αποδώσει ικανό αριθμό αναβαθμισμένων αεροσκαφών που προορίζονταν για την Γαλλική ΠΑ. Αυτό εξυπηρετεί πολλαπλώς και την Γαλλία, αλλά ταυτόχρονα τυποποιεί όλα τα εξαγωγικά Rafale στο ενιαίο standard F3R εξυπηρετώντας και πρακτικούς λόγους αλλά και διαφήμισης/προβολής του Rafale προωθώντας το στην ικανότερη διαθέσιμη διαμόρφωσή του. Νομίζω αυτή η πιο λογική εξέλιξη.

    https://www.dassault-aviation.com/en/group/press/press-kits/rafale-f3-r-standard-qualified-dga/
    https://theaviationist.com/2019/12/16/upgraded-rafale-f3-r-achieves-initial-operational-capability-with-the-french-air-force/

    1. Ακριβώς.

      Πάμε όλοι για F3R και αργότερα όλοι οι χρήστες μαζί για F4.1. Η ΠΑ πρέπει να εξασφαλίσει τουλάχιστον 2 μοίρες των 24 μαχητικών (όχι των 18). Και όταν τα -5 λιώσουν να αποκτήσει ακόμα μια μοίρα των 24. Οι οχιές και τα Rafale πρέπει να αποτελέσουν τον κορμό του αεροπορικού στόλου. F35 μετά το 2030 και αν////////////////////////////////

  11. Στην σύμβαση, θα πρέπει να αναφέρεται σαφώς και η υποχρέωση των Γάλλων να αναβαθμίσουν το σύνολο των α/φ σε F4 με ένα συγκεκριμένο λογικό τίμημα, το οποίο οι Γάλλοι προφανώς (χονδρικά) έχουν υπολογίσει ήδη για τα δικά τους. Μην κάνουμε τα ίδια λάθη με τα Mirage και τα F-16. Επ’ ουδενί αυτό.
    Επιπλέον, θα πρέπει να αναφέρεται option για ανάλογη προμήθεια (μίξη μεταχειρισμένων και νέων) με περίπου ίδιο τίμημα, για τουλάχιστον άλλα 22-32 α/φ (για ένα σύνολο δύο ενισχυμένων μοιρών και 50 α/φ) και ας είναι σε βάθος 15ετίας. Είναι λάθος να κάνουμε αποσπασματικές αγορές, μη εντάσσοντάς τις σε ένα πλάνο τουλάχιστον 15ετίας.
    Εγώ από τις εξαγγελίες δεν είμαι ευχαριστημένος. Τα Rafale είναι λίγα και αποσπασματικά και μάλλον δύο εκδόσεων, για τα λοιπά F-16 κουβέντα, για αναβάθμιση των Mk-5 τίποτα, για τις φ/γ θα δούμε στο μέλλον και ΘΑ αναβαθμιστούν οι ΜΕΚΟ, κάτι που ακούμε 10 χρόνια περίπου. Το θέμα των φρεγατών που επείγει, θα έπρεπε να έχει ΗΔΗ λυθεί. Πάνω από 1 χρόνο είναι στην κυβέρνηση. Και τώρα να εξαγγείλει και το ναυπηγείο που αύριο θα μπει η πρώτη ΜΕΚΟ.
    Επιπλέον φαίνεται ότι γράφουμε στα παλαιά μας υποδήματα και το ΠΝ γενικότερα, αφού όπως διαφαίνεται, οι νέες φ/γ ΔΕΝ θα είναι αα/α. Δηλαδή πλοία που ζητά το ναυτικό 20 χρόνια τώρα.
    Γιατί ακούσαμε εξαγγελίες (ΘΑ), όχι ανακοινώσεις (εκτός των Rafale).
    Και βέβαια κουβέντα για τροποποίηση του νόμου Βενιζέλου.

    1. Τα F-16 block 50 θα αναβαθμιστούν, αναμένουμε το κόστος. Η συμφωνία με τα Rafale θα περιλαμβάνει μικρό αριθμό Meteor και AM-39, μάλλον κ πιστοποίηση των Exocet στα Μ-2000-5 που θέλει και η ΠΑ.
      Σύντομα θα έχουμε νεοτερα

  12. Μεχρι στιγμης ψυχραιμια.

    Υπαρχει ενα θεμα με τα Rafale.Θα ειναι μεταχειρισμενα F3 και καινουργια F3R/F4,μεταχειρισμενα F3R και καινουργια F3R η μεταχειρισμενα F3R και καινουργια F4;

    Στην πρωτη περιπτωση θα δημιουργηθει σιγουρα μεγαλο προβλημα μεσοπροθεσμα και θα δουμε επαναληψη της ιστοριας των Mirage.

    Στο θεμα των πλοιων αφου παμε σε διαγωνισμο με οριζοντα τα 5-7 χρονια παιζουν ολοι πια.Λογικα απομακρυνονται τα MMSC και οι Αμερικανοι θα κατεβουν με FFGX.Στους Γαλλους δινεται χρονος να προσφερουν την BelharaXL αφου επιμενουν να προσφερουν αυτο το σχεδιο.Δυναμικα «μπαινουν» και οι Ολλανδοι με την Omega.

    Το παιχνιδι θα παιχτει στο αν το ναυτικο ζητησει «αμεση» ενδιαμεση λυση και ποσο «αμεση» θα ειναι αυτη.Εκει περιπλεκεται η κατασταση και παιζουν ακομα και οι Αγγλοι με τα δικα τους σχεδια.Παντως σε αυτην την περιπτωση προβαδισμα εχουν οι Αμερικανοι με τα MMSC/LCS αν παμε σε καθαρα πολιτικη αποφαση χωρις επιχειρησιακα κριτηρια(καταστροφικο) η ληφθουν σοβαρα τα επιχειρησιακα κριτηρια οποτε το προβαδισμα παει στους Ολλανδους με τις Omega/M.

    Οι Γαλλοι δεν εχουν η δεν μπορουν να προσφερουν αξιολογη αμεση «ενδιαμεση λυση».Οι Γερμανοι επισης δεν εχουν αμεσα διαθεσιμα πλοια και για τους πολλους γνωστους λογους λογικα θα μειωθει το «αποτυπωμα» τους στους Ελληνικους εξοπλισμους.Οι Αγγλοι «παιζουν» σοβαρα απλα και μονο λογω του μεγαλου αριθμου Type 23 που μπορουν να προσφερουν.

    Δεν θα θεωρουσα απιθανο να προσφερουν οι Αμερικανοι τις FFGX με «ενδιαμεση» λυση τα LCS η Tico.Αν η αποφαση παρθει με μιξη επιχειρησιακων/πολιτικων κριτηριων ειναι μια win/win κατασταση για αυτους και το Ελληνικο πολιτικο προσωπικο αλλα το κοστος θα το πληρωσει το Π.Ν αφου μετα το 2027 θα εχει 2(+;;;) πλοια που θα πρεπει να χρησιμοποιει.Τα LCS ειναι αχρηστα και τα Tico παλια.Και τα δυο ειναι πανακριβα στην χρηση.Μονη ελπιδα η αντικατασταση με πιθανη επεκταση του ναυπηγικου προγραμματος που οι Αμερικανοι σιγουρα εχουν στο πισω μερος του μυαλου τους(ο καθε πονηρος/λογικος πωλητης το εχει αρα κανει και τις αναλογες προσφορες).Σε συνδιασμο με τα χρηματοδοτικα που μπορουν να προσφερουν μια πιθανη προταση FFGX/πλοια που σε 7-10 χρονια θα χρειαστουν αντκατασταση τους δινει μεγαλο προβαδισμα.Βεβαια εδω ειναι Ελλαδα και ποτε ενα προγραμμα δεν ολοκληρωνεται η συνεχιζεται.

    Για ολα τα υπολοιπα το μονο που ακουσαμε ηταν γενικολογιες και αοριστιες.Οποτε πρεπει να περιμενουμε να δουμε τι ηθελε να πει ο «ποιητης».Τα περι επενδυτων τα εχουμε ξανακουσει και τα εχουμε δει.

    Στο θεμα της προσληψης ΕΠΟΠ διαφωνω καθετα.Ο συγκεκριμενος θεσμος εχει αποτυχει παταγωδως.Η μεγαλη πλειοψηφια των ΕΠΟΠ ειναι επιεικως απαραδεκτοι.Η συγκεκριμενη εξαγγελια «κλεινει» το ματι στο κομματικο/ψηφοφορικο σωμα της κυβερνησης ως «εμεση» προσληψη στο Δημοσιο.

    1. Το μόνο που θα συμπλήρωνε, είναι ότι αν γίνει διαγωνισμός, ενδιάμεση λύση δεν βλέπω ή θα έρθει όταν δεν την θέλουμε ή θα είναι εντελώς στημένο το θέμα.

      Για να βγουν προδιαγραφές διαγωνισμού, να ετοιμασθούν οι προσφορές να εξετασθούν ποια είναι καλύτερη και κερδίζει, θέλει 1-2 χρόνια, βάλε και ενστάσεις από όποιον χάσει πάει στα 3 χρόνια. Τι να την κάνουμε τότε?

      Αν πάλι κάποιος πει ενόψει διαγωνισμού πάρτε από τώρα μια ενδιάμεση λύση ακόμη και αν χάσω, καταλαβαίνετε ότι δεν παίζει ή αν παίξει θα φανεί πολύ στημένο. Οπότε ο διαγωνισμός μοιάζει να σκότωσε την ενδιάμεση λύση ειδικά αν ήταν να είναι δωρεάν

    2. Λάθος. Η Γαλλία μπορεί να προσφερει τις πρώτες φρεμμ σαν ενδιάμεση λύση, που ειναι κ οτι καλύτερο μπορεί να μας συμβει κ μετα ας παμε 4 μπελ ελληνικής διαμόρφωσης.

      Πχ
      4μεκο
      4μπελ
      2 φρεμμ
      4 θεμιστοκληδες (δεν τoυς γλιτώνουμε αλλα 100000000000 φορές Θεμιστοκλή παρα mmsc 🤢😰😨😖🤢)

    3. @Q
      Συγχαρητήρια αγαπητέ μου φίλε Q,πάντα είσαι η φωνή της λογικης.
      Το Π.Ν.,έχει σίγουρα πρόβλημα χρόνου.χωρις επαρκή ενδιάμεση λύση και με δεδομένο ότι το τουρκικό ναυπηγικο πρόγραμμα πλέον εισέρχεται στη φάση απόδοσης πλοίων,τότε η ψαλίδα άνοιγει επικίνδυνα εις βάρος μας στη θάλασσα. Ίσως αν καταφέρουμε με τους γάλλους, να φέρουμε freda τότε έχουμε ελπίδες.στην παρούσα φάση αμερικανικες επιλογες(LCs,tico) θα είναι καταστροφή.
      Θελω τελος να αναφερω οτι σε αλλα σιτε διαβάζω για su35 στη ΤΗΚ.ψυχραιμια,έχουμε δρόμο μπροστά μας.

    4. φιλε ====Q=========

      -Η εκδοση φ4 θα ειναι ετοιμη σε 2 τουλαχιστον χρονια…αρα αν θελαμε φ4 πρεπει να περιμεναμε 4-5 χρονια.

      -Θα ειναι μεταχειρισμενα F3 και καινουργια F3R…ελαχιστες οι κυριες διαφορες….οτι καλυτερο θα ελεγα λογο κ την γρηγορης παραδοσης κ το κυριοτερο μπορουν να φερουν ΟΛΑ τα οπλα [μικα-σκαλπ-μετεορ-εξοσετ] αλλα κ με ελαχιστο κοστος για τετοιο μαχητικο.

      -Στοχος βεβαια ο αριθμος να αυξηθει κ να ερθουν ακομα περισσοτερα στην θεση των -5μκ2 κ τα ραφαλ να ειναι τα ΜΟΝΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΣΤΗΝ Π.Α

      —Για το Π.Ν–

      — αν παμε σε καθαρα επιχειρησιακα κριτηρια η ληφθουν σοβαρα τα επιχειρησιακα κριτηρια …τοτε το σημαντικο ειναι θα δεσουμε τα νεα πλοια με [Α] τον εκσυγχρονισμο των ΜΕΚΟ τον οποιο πρεπει να κανει δωρεαν βαζοντας σχεδον τα ιδια συστηματα με τα καινουργια πλοια αυτος που θα παρει την δουλεια….[Β] πλοια ενδιαμεσης λυσης …
      Λαμβανοντας υποψην το Α-Β ….οι Αμερικανοι σιγουρα εχουν το πανω χερι…κ μιλαω με καθαρα επιχειρησιακα κριτηρια διοτι μπορουν να προσφαιρουν πλοια κλασης FFGX …μπορουν να φτιαξουν δωρεαν τις ΜΕΚΟ αλλα κ να μας δωσουν πλοια μεχρι να ερθουν τα καινουργια…

      –Οι Αγγλοι μπορει να πουλανε εναν αριθμο Type 23 …αλλα εκει πας ΜΟΝΟ αν θελεις να παρεις 6 να τις εκσυγχρονισεις κ μαζι με τις 4 ΜΕΚΟ [που πλεον θα τις πληρωσεις μονος σου] θα πας για εναν στολο 10 φρεγατων…κ σκευτεσαι τις καινουργιες μετα απο 10-15 χρονια
      Μην νομιζεις οτι αυτη ειναι μια λυση χαμηλου κοστους διοτι θα δωσεις 300-400 εκ για τις ΜΕΚΟ κ 300-400 εκ για καθε μια Type 23 μαζι με τον εκσυγχρονισμο κ τα οπλα τους…κ ολα αυτα για 15-20 χρονια…χωρις χρηματοδοτηση

  13. Πρώτη φορά γράφω στο site αν και παρακολουθώ καιρό.Μεχρι στιγμής πολύ καλά τα νέα για τα Rafale και ελπίζω όπως είπαν και άλλοι φίλοι να αυξηθούν οι μοίρες με περισσότερα μαχητικά στο μέλλον.Κατι που είπε σήμερα ο πρωθυπουργός και πέρασε στα ψιλά είναι ότι η αγορά των νέων φρεγατών θα έχει ολοκληρωθεί σε πέντε με εφτά χρόνια εκτός αν δεν το έθεσε σωστά και εννοούσε κάτι άλλο.Σε 5 με 7 χρόνια δύσκολο να γίνει αυτο μέσω διαγωνισμού καθώς απαιτεί περισσότερο χρόνο η όλη διαδικασία.Μεχρι να μπουν τα specs να γίνει ο διαγωνισμός να αποφασιστεί φεξε μου και γλίστρησα .

    1. Όλοι εδω πέρα που γκρινιάζετε δεν λαμβάνετε υπόψιν ότι όλα αυτά είναι με πολύ στενούς οικονομικούς πόρους… ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΕΠ ΗΠΑ !!!

      1. Εάν δεν πάμε για ψώνια … η χώρα χάνεται……… Αν η χώρα χαθεί ακόμα και οι πιστωτές της βγαίνουν χαμένοι………. Πώς ακούγεται;

        1. Εξήγγειλαν κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Δηλαδή, εκτός προϋπολογισμού περί τα 1,2 δις ετησίως. Ας καταργούσαν το 50% και το υπόλοιπο 50%, ήτοι 600 εκ με ένα 10ετές πρόγραμμα να έπαιρναν 40+ Rafale, να αναβάθμιζαν και όλα τα F-16 και τα Mk-5, να έπαιρναν και όπλα και να φτιάχναμε την Π.Α. Και να έμενε ο λοιπός προϋπολογισμός μόνο για ΠΝ και ΣΞ. Και οι άνθρωποι να ανακουφίζονταν οικονομικά από το κόψιμο του αλληλεγγύης.
          ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΛΕΜΕΕΕΕΕΕΕ. Τα λεφτά για τα απαραίτητα, μπορούν να βρεθούν.

  14. Με μόλις 18 αεφη δεν νομίζω να μπουν σε υπηρεσία 2 τύποι ραντάρ και ηλεκτρονικών. Δεν είναι καθόλου λογικό.
    Πιστεύω και τα 18 θα είναι της έκδοσης F3R με AESA. Τα 12 «ελαφρώς μεταχειρισμένα» ενδεχομένως να είναι πρώην F3 – νυν εκσυγχρονισμενα F3R, και τα υπόλοιπα 6 από τα τελευταία των 50 αε/φων που παραδίδονται ως το 2021 στην AdlA.

  15. Είμαστε απίστευτοι όμως. Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ότι πάμε για αγορά Rafale και ακουγόταν ότι θα πάρουμε εκδόσεις F1 ή F2 μεταχειρισμένα και κάποια καινούρια της έκδοσης F3 παρακαλάγαμε όλοι να πάρουμε τουλάχιστον έκδοσης F3. Τώρα που απ’ ότι φαίνεται το σίγουρο είναι τα F3 μην σας πω ότι μπορεί και όλα να είναι F3R μεταχειρισμένα και καινούργια, μας ξυνιζουν. Επίσης όταν το θέμα με τις Belharra, τις MMCS και τις FFGX ήταν στα ντουζενια τους, θυμαμε πολλούς φίλους σχολιαστές να φωνάζουν για διεθνή διαγωνισμό. Δεν ξέρω αν θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό ή θα ζητήσουμε από συγκεκριμένες χωρες προσφορές αλλά και αυτό μας χαλάει πια.
    Κάπου νομίζω πρέπει όλοι να ηρεμήσουμε λίγο και βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Ας περιμένουμε λίγο. Μπορεί να εκπλαγούμε ευχάριστα.

    1. Έχεις απόλυτο δίκιο, ακόμη χαμογελάω με το σχόλιό σου (με την καλή έννοια) όντως θυμάμαι την συζήτηση ότι θα είναι F1, F2 και F3 (ανά εξάδα) και τώρα γκρινιάζουμε αν θα είναι όλα F3R γιατί μας χαλάει το F3.

      Βέβαια άλλο η γκρίνια και άλλο να προτείνει κάποιος ότι καλό είναι εκεί που γίνονται οι οριστικές διευθετήσεις να μην ξεχαστούν με το Α και Β θέμα.

    2. –ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΕ ====Ικαρος==== ΤΕΛΙΚΑ Κ ΝΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΑΝ ΔΩΡΕΑΝ 40 ΡΑΦΑΛ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ….ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ Φ4 ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΑ ΘΑ ΗΤΑΝΕ ΠΑΛΙΑ…

  16. Χθες και σήμερα ήταν μια καλή μέρα για τις ένοπλες δυνάμεις μας!

    Μένει βέβαια να δούμε λεπτομέρειες και χρόνους για όλο το πρόγραμμα όχι μόνο για τα Rafale.

  17. https://twitter.com/defencegreece_m/status/1305190143700107271

    Στον παραπανω λογαριασμο twitter (defencegreece – media) εγινε προσομειωση 4 Rafale vs 12 F-16 Block 50 Advanced της Τουρκικης Αεροποριας. Τα Rafale οπλισμενα με 4 Meteor, 2 Mica IR, 2 Mica EM ειχαν σκορ 12-0 και το σεναριο ετρεξε πολλες φορες. Η ηλεκτρονικη σουιτα Specra εκανε παρτυ…..

    Συγχαρητηρια Defencegreece!!!!

    1. Εντάξει αυτό με τις προσομειώσεις μην μας κάνει να τρελαινόμαστε. Ήξερε ο προσομοιωτής τις επιδόσεις του Spectra? Εδώ δεν τις ξέρουν ολόκληρες χώρες για να λάβουν τα αντίμετρά τους, τα ξέρει η προσομοίωση?

  18. Οταν λενε οτι το μεγαλυτερο μερος της πιτας θα παει στη γαλλια, και εχει παρει μεχρι στιγμης μονο τα ραφαλ ητοι 2-2,5 δις € ελπιζω πως το μεγαλυτερο κομματι των 4 δις € για τις φρεγατες θα παει και αυτο προς τη γαλλια, fingers crossed.

      1. Σιγά μην πάει και στα 20 δις, τι είναι αυτά που γράφει η κάθε φυλλάδα, ουτε καινούργια δεν κάνουν 2 δις, έχει πλάκα πήγα να γράψω σχόλιο για το 2 δις που είπε ο ανωτέρω αναγνώστης (για το 2,5 ούτε λόγος) και αναφέρεις εσύ ότι το ΠΘ λέει θα κοστίσει 4 δις. Τόσο μπορεί να κοστίσουν με τα καύσιμα και τους μισθούς των αεροπόρων κτλ για τα επόμενα 40 χρονια, όχι η αγορά…

  19. 4 αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ σε 6-8 χρόνια και 4 καινούργιες φρεγάτες πολλαπλών ρόλων συν όσες κορβέτες από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας είναι λογικό σχήμα; Είναι τυχαίο ότι χώρες με πολύ μεγαλύτερες οικονομικές δυνατότητες όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία κλπ περιορίζουν το μέγεθος των στολών τους;

  20. Ως λάτρης της απόλυτης αεροπορικής υπεροχής-δόγμα Ισραήλ (δικινητηρια μαχητικά + ιπτάμενα τάνκερ) εις βάρος του ναυτικού, που δεν χρειάζετε πλοία Aεραμυνας και κρούσης (δεν είμαστε στον ειρηνικό και στον Ατλαντικό ωκεανό για να τα χρειαζόμαστε) αλλά πλοία για αντιπλοικο και ανθυποβρυχιακο αγώνα, θα εκφράσω μια αιρετική άποψη.
    (μπορείτε να με κράξετε ελεύθερα)
    Την έχω εκφράσει και παλιότερα (μόνο ευρωκορβετες/Gowind. σαν των UAE, και υποβρύχια στο ναυτικό) αλλά καθώς ο ΠΘ μίλησε για 4 φρεγάτες πολλαπλόυ ρόλου πρέπει να την αναθεωρήσω.
    Αν ήταν στο χέρι μου η πρεσβεία και η λοκχιντ δεν θα παίρναν φράγκο, ούτε για το F 35, ούτε για τις αλουμινοτρατες, καθώς τους τελευταίους μήνες ειδικότερα και πάντα γενικότερα μας αποδεικνύουν πως οι Τούρκοι έχουν πολύ μεγαλύτερη γεωστρατηγικη σημασία γι αυτούς από ότι έχουμε εμεις, και κάνουν τα στραβά μάτια στον επεκτατισμο τους για να τους κρατήσουν στο δυτικό μαντρί.
    Οι Έλληνες πολιτικοί φυσικά δεν είναι σαν και εμένα, και σίγουρα θα τους δώσουν ένα μεγάλο κομμάτι της εξοπλιστικής πίτας, καθώς ποτέ δεν πάνε κόντρα στην υπερδύναμη.
    Οπότε πρέπει να διαλέξουμε τι από τα 2 θα τους δώσουμε, η λοκχιντ περιμένει να πληρωθεί και η θα πάρει τα 3,3 δις για τους 20 τενεκε δες 35 η τα 4 δις για τα 4 αλουμίνοχαρτα.
    Ο κος πρέσβης φυσικά τα θέλει όλα ως πλεονεκτης, και λαδωνει και τα ελληνικά ΜΜΕ για να προωθήσει τους σκοπούς του, αλλά αν ο Μητσοτάκης διανοηθεί να κάνει κάτι τέτοιο κόντρα στην ελληνογαλλικη συμμαχία όπως διαμορφώθηκε το τελευταίο 2μηνο της κρίσης με την Τουρκία, την επόμενη το πρωί έχει τελειώσει οριστικά σαν πολιτικός στη συνείδηση του κόσμου.
    Οπότε θεωρώ ότι ένα από τα 2 θα τα πάρει σίγουρα, και με πλέον πιθανότερο To F 35.
    Αν η λοκχιντ δεχτεί να χτίσει τις αλουμινοτρατες και να ξεχάσει οριστικά το F 35 για την Ελλάδα είναι ένα μεγάλο ερώτημα, αν το δεχτεί, ας δούμε αν μπορεί να μας προσφέρει το πλοίο που αναφέρετε και στη Wikipedia, με 16απλο mk 41 για SM-2, (και αν αποδεσμευετε) και 76αρι, και περισσότερο χάλυβα από αλουμίνιο φυσικα, και συμβατικό σύστημα προωσης και όχι waterjet.
    Γιατί τα λέω όλα αυτά θα μου πείτε?
    Μα γιατί αν η λοκχιντ χτίσει τις αλουμινοτρατες ίσως ανοίγει ο δρόμος τα 3, 3 δις του τενεκε35 να πάνε όλα για ραφαλ.
    Πήραμε 18, αλλά 32 καινούργια αφού δεν θα έχουμε πλέον το και το κόστος υποδομών και εκπαίδευσης και φτάνουμε στα 50 που όλα το 2030, όσα δεν είναι ήδη θα γινουν F4!
    Με 50 ραφαλ F4, και ελάχιστα μτχ φτηνά ιπτάμενα τάνκερ και η ΝΑ Μεσόγειος και η Κύπρος είναι πολύ κοντά.

    ,

    1. Συμφωνω Απολυτα.
      Τις μαχες κερδιζουν τα καταδιωκτικα…και τις νικες φερνουν τα βομβαρδιστικα.!!
      Με τα rafale αυτη τη στιγμη σε ικανοτερο αριθμο εχουμε 2 σε 1.
      Σαν σαμπουαν ενα πραγμα.Τα κανει ολα και συμφερει.
      Αρκει να μην τα απαξιωσουμε σε βαρος αμερικανικων τενεκεδων.
      Το γνωριζουν ολοι , γι αυτο δεν αφηνουν τετοια ανατροπη ισορροπιων.
      Προσθεσε και τον οικονομικο παραγοντα οποτε δυσκολο αρκετα να αποκτησουμε μοιρες rafale στο μελλον.
      Το φ-35 αργα η γρηγορα θα αγοραστει ,εκτος και υπαρξουν μελλοντικα σχεδιαστικες εξελιξεις που ανατρεψουν τα δεδομενα.
      Λογικα χρειαζομαστε 4 φρεγατες τυπου Μπελ αλλα Ελληνικα..αυτες με τα 48 κελια…
      Ολα τα υπολοιπα πλοια πρεπει να ειναι μικρα ,ταχυτατα…32 κομβοι το ελαχιστο…με Αριστες Ανθυποβρυχιακες ικανοτητες κ ram. 8 αντιπλοικους ειναι αρκετοι και ικανα πυροβολα.
      Δεν χρειαζονται σπαταλες στο ΠΝ.
      Εξυπνες σχεδιασεις για ενα κλειστο και περιορισμενο θεατρο επιχειρησεων.
      Ολα τα λεφτα στα rafale f4 ,στον οπλισμο τους,και συγχρονα ΑΣΕΠΕ σαν το Σουηδικο.
      Με 50 rafale οπως γραφεις τα μεμετια ουτε για συρτη στα στενα δεν βγαινουν….

      1. Ειστε 2-3 εδω που εχετε μπερδεψει τα πραγματα….Διαβαζω λοιπον οτι δεν μας χρειαζονται φρεγατες αλλα μονο αεροπλανα…
        Αυτα δεν τα λενε ουτε για αστειο…ειδικα εμεις που εχουμε Αιγαιο κ Αν.Μεσογειο….

        –Σκεψου μονο να ειχες [ανοιχτα της κρητης] μεταξυ κρητης κ κυπρου 2 μπελαρα π.χ με 24 αστερ 30 κ SF500 η καθε μια …δηλ 48 αστερ 30 ετοιμους…κ τακτικη εικονα στα 400-500 χιλιομετρα…κ διπλα τους 4 καλες ΜΕΚΟ εστω με τους ESSM για τα αποφαγια….λιγο πιο πισω ενα ΑΣΕΠΕ να κανει βολτες κ ενα αεροπλανο εναεριου ανεφοδιασμου…..η Π.Α θα εκανε αυτην την περιοχη δικη της για πλακα…ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ…..η οποια δεν θα την εχεις χωρις πλοια….ειδικα οταν επιχειρεις στην θαλασσα
        Τωρα θα ειναι περιτο να πουμε τι χρειαζονται τα πλοια για να σπασεις τον αποκλεισμο ενος νησιου πχ….Διοτι αν η Π.Α εχει να αντιμετωπισει κ τα πλοια αλλα κ τα αεροπλανα του εχθρου..πιθανον να χασει κ ευκολα…

    2. Τις τράτες ο ποδηλάτες να τις προωθήσει στους φίλους του τους Ουκρανούς.

      Την «Αστραπή», όταν πετάει (δηλ. μια στις δέκα) ας την κρατήσει για καμιά αεροπορική επίδειξη σε Αφρικάνους ιθαγενείς. Ο δε θείος Ντένης με το να γλύφει την Ακαδημία των Αθηνών και μερικά έμμισθα τρολλ του Τύπου πετυχαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλει. Και δεν είναι και πρακτικός, να προτείνει π.χ. την αγορά των ιρακινών 52+………………… σε αντικατάσταση των 30………………

    3. Αεροπορική υπεροχή με κάθε κόστος θα πρέπει να είναι ο στόχος.
      Η ανατολική Μεσόγειος χρειάζεται αεροπορική υπεροχή και 2 ακομα 214.
      Με 4 Bel με έμφαση στον Α/Υ και αντιπλοιοκο αγώνα,σε συνδυασμό με 24 κελιά για 16 Aster 30 και 32 camm-er είμαστε οκ.
      Το Sea Fire Θα δίνει δεδομένα σε ολα τα πλοια/αεροσκάφη της περιοχής και οι exocet blc 3 θα πέφτουν βροχή από SV,Bel και Rafale/Mirage,Κάρπαθο, Ρόδο.

      Τα νησιά του Αιγαίου πρέπει να γεμίσουν Α/Α μεγάλου/μεσαίου/μικρου βεληνεκούς και exocet.

      Αεροπορική υπεροχή κύριοι και η κυβέρνηση φαίνεται να το αντιλαμβάνεται.

    4. @Romeo 60
      Αγαπητέ φίλε,για τα f35,πρέπει να θεωρούμε σίγουρη την απόκτηση τους. Ίσως η αγορά των Ραφαλ τα φέρει πιο σύντομα για να μην τσατιστει ο θείος Σαμ.τωρα για τις αλουμινοτρατες,προτείνω όλοι μαζί να ανάψουμε κάνα κεράκι,μήπως ο Άγιος Νικόλαος κάνει το θαύμα του και τις γλιτώσουμε και αυτες και τα τικο.

      1. Να τσαντιστει γιατι; Αν τσαντιστει τι θα γίνει δηλ; δε θα μας δώσουν άλλα οπλα; θα αγοράσουμε από αλλού. Σόρρυ αλλά αυτή είναι υποτονική νοοτροπία.

    1. Ο Π/Θ στην συνέντευξη του χρησιμοποίησε τον όρο «ελαφρώς μεταχειρισμένα».

      Είτε πρόκειτε για F3-R που παραλαμβάνει απο τις αρχές του 2019 η AdlA (1-2 ετών) ή πρόκειτε για F3 που έγιναν ή θα γίνουν F3-R (7-8 ετών).

      Μακάρι να ισχύει το 1ο, μιλάμε για ολοκαίνουρια αεροσκάφη που χρησιμοποιήθηκαν για να επιτευχθει η IOC του F3-R στην AdlA.

    2. Σχεδόν καινούργια είναι και αυτά. Τα τελευταία της παρτίδας τα παρέλαβαν πέρυσι. Είναι πιο σύγχρονα από τα αναβαθμισμένα παλιά. Αφού εξάλλου είπε ελαφρώς μεταχειρισμένα. Τι 20ετίας λες?

  21. Επιτελους! Διευκρινιστηκε απο γαλλικες πηγες σημερα οτι τα μτχ ραφαλ θα ειναι με aesa αναβαθμισμενα κατασκευης μετα το 2013 , μαλιστα οι γαλλοι προτειναν την αναλογια 10+8 αλλα οι δικοι μας για οικονομια επελεξαν την 12+6 τοσο δυσκολο ηταν οι δικοι μας υπευθηνοι να μας ενημερωσουν? https://www.air-cosmos.com/article/rafale-grce-les-dessous-du-contrat-23589

    1. Όταν αναγνώστες κάνουν ρεπορτάζ, μπράβο (με την καλή έννοια).

      Για αυτό λέω ότι τώρα οι δημοσιογράφοι να θυμηθούν την πραγματική δημοσιογραφία με ρεπορτάζ, έρευνα, στοιχεία και σκάψιμο και να αφήσουν για λίγο τα άρθρα γνώμης, η ώρα για αυτά είναι αργότερα.

  22. ‘Κατά το ΠΡΏΤΟ ΘΈΜΑ τα 18 rafale με τα opla./υποστήριξη klpa πάει στα 4 bill euros!!’

    Dont buy it φιλε ck
    To κοστος των μαχητικων διχως οπλα γραφτηκε περι τα 75 εκ ευρω διχως fos οπλα κλπ.. ητοι 1,35 δις ευρω. Εξτρα οπλα ΜΟΝΟ Aasm, meteor πχ 40 (5εκ το τμχ αρα 200εκ) τα απαιτουμενα pods klp εφοσον ηδη εχουμε μικα σκαλπ εξοσετ τα οποια ουτως η αλλως επαναπιστοποιουμε σε αλλο κονδυλι..παμε με τα οπλα του ατρακτιδια κλπ και με συμπληρωμα αριθμων των ηδη υφισταμενων παραπανω, τραβηγμενο απ τις π.. τσ.. τριχες με το ζορι πας 2 δις… οτι θες αλλα τοσα για fos.. δε βγαινει.. Αυτο λεγεται κ δημοσιογραφια.. της περιοχης αρτεμιδος.. αλλιως Λουτσας…..

        1. Κανεις δεν ειναι στραβωμενος με το f 35 αρκει να ξεπερασει τα παιδικα του προβληματα που δε τα λες κ λιγα… Κ μεχρι να γινει αυτο εχουμε αρκετα χρονακια μπροστα μας

      1. gdmast

        Όχι μόνο στράβωσαν αλλά λύσσαξαν, επειδή δεν πήραν αυτό που ήθελαν αυτοί εκεί στην λέσχη της ΛΜ που προσπαθούσαν με όλα τα μέσα να ξεκάνουν τα γαλλικά μαχητικά στην αεροπορία.

        Απορώ πάντως πότε πρόλαβαν και τα υπολόγισαν χωρίς να έχουν ενημέρωση για τα πραγματικά έξοδα και το τι συζητείται πίσω απο κλειστές πόρτες και τι θα συμπεριλαμβάνει η συμφωνία.

          1. Πρόσθεσε και τις υποδομές και είσαι εντάξει για να ξεκινήσεις.
            Στην ανακοίνωση στην Θεσσαλονίκη είπε όμως επίσης ότι η ΕΑΒ αναδιοργανώνεται και μετατρέπεται σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών για την ευρύτερη περιοχή. Οπότε θα υπάρχουν και επιστροφές χρημάτων η έσοδα απο υπηρεσίες για ξένους πελάτες στην χώρα.

    1. @Giannis

      Πλακα κανεις έτσι???!!

      Μιλάμε για καινούργιο αεροσκάφος:
      καινούργια συστήματα καινούργια ηλεκτρονικά καινούργιος κινητήρας
      καινούργια εργαλεία καινούργια ανταλλακτικά και δεν συμμαζεύεται+εκπαίδευση πιλότων τεχνικών

      Για κοιτακτε ποσα πλήρωσαν Αίγυπτος και Quatar για 24 Rafale!! : 5- 6 billions euros!!

      Δεν κοιτάμε τη fly away price αλλα το weapons system cost!
      αυτή είναι μεταξύ και 160-200 million euros / 1 rafale!!

      1. Πιστευεις οτι για το συγκεκριμενο προιον δωσαμε πολλα…??
        Για 18 κομματια…?
        Μας επιασαν κοροιδα ?
        Επεσαν μιζες..?
        Ειναι υπερτιμημενο το αεροσκαφος..?
        Ολα τα υπολοιπα να χαμε να λεγαμε…..
        Προσωπικα πιστευω οτι η συγκεκριμενη προμηθεια με τις τιμες που επισημα ανακοινωθηκαν ειναι οτι καλυτερο μπορουσε να γινει.
        Ακομη δεν εχεις καταλαβει τη σημασια της αποκτησης.
        Αλλιως περιμενε την Καθαρα Δευτερα να αγορασεις κανεναν χαρταετο…Λογικα θα ειναι φθηνοτερος

        1. Ποσα M2000,F4, C130,T2,T6,NH90,SUPER PUMA,XXX,X,XXX, πετάνε??/
          Ποσα συστοιχίες XXX είναι επιχειρησιακές???
          Ποσα είναι XXXXX?

          Και αλλα πολλά που δεν μπορώ να γράψω!

          Και σε αυτό το περοβάλλον πας να δώσεις μερικά billions για 18 αεροπλάνα

          Τα οποια βεβαια με τη προηγουμενη εμπειρία θα μείνουν από FOS σε μερικά χρονια να κάνουν παρέα στα υπόλοιπα!!

          1. Ε ναι ρε CK με τι δικη σου λογικη να περιμεναμε να τα διναμε για τα f 35, 20 τεμαχια 3δις, μας δουλεευεις τωρα κανονικα; στη τελικη υπαρχει α/φος πλεον που χωρις να τα ακουμπησεις δε το παιρνεις οπως πρεπει;

          2. Εχεις δικιο σε αρκετα αλλα το χανεις με τις συνεχεις οικονομικες αναφορες.
            Δεν προσγειωθηκαμε με διαστημοπλοιο , γνωριζουμε την κατασταση της χωρας.
            Δεν απαντησες σε τπτ απ οτι εγραψα.
            Θεωρητικα ειμαστε εδω γιατι αγαπαμε το αντικειμενο, και πανω απ ολα την πατριδα.
            Εαν πιστευαμε σε παραξενα δογματα περι αφοπλισμων και ειρηνικης συνυπαρξης των λαων δεν θα υπηρχε λογος να συζηταμε.
            Οταν εχεις να αντιμετωπισεις πολυπληθεστερο αντιπαλο , ( εαν θελεις να τον αντιμετωπισεις ) ,με πληθωρα μεσων τοτε εχεις 2 επιλογες.
            Εξοπλιζεσαι αναλογα σε μεγεθος και αριθμους,
            Η επιλεγεις την ποιοτικη αναβαθμιση, ικανη να ανατρεψει την αριθμητικη ισορροπια.
            Ερωτω λοιπον τι ειναι πιο οικονομικο…?
            Η αγορα πχ 120 επιπλεον φ16, για να προσεγγισουμε τον αριθμο των εχθρικων αεροσκαφων ?
            Αγορα 60-80 rafale ?
            Οι εξοπλισμοι τουλαχιστο για μας τους Ελληνες δεν αποτελουν πανακεια,
            για αλλους λαους ισως.Δεν κερδιζουν τα μεσα μονον.
            Ομως οφειλουμε να ειμαστε προετοιμασμενοι .
            Σε ενδεχομενη αναμετρηση οπλα τυπου rafale κρινονται απαραιτητα,
            Τωρα , οχι αυριο , Και οσα περισσοτερα σε αποστολες, οχι στο εδαφος.
            Πιστευω οτι προκειται για μια καλη πολιτικη αποφαση,οικονομικα συμφερουσα , αρκει ομως να τη σεβαστουν οι επερχομενες κυβερνησεις.
            Πρωτη φορα ειδαμε επαγγελματικες κινησεις και ορους στην διαπραγματευση,
            Μεχρι τωρα αγοραζαμε μονο πλατφορμες,τα υπολοιπα εν ελθετω χρονω .
            Και αυτο πρεπει να το ομολογησουμε.
            Ασε τωρα τον απεναντι να τρεχει….Αυτοι καταλαβαν πολυ καλα τη σημασια της αποκτησης.
            Ειμαστε υπερηφανοι για τα mirage… και μας ξυνιζουν τα rafale…?
            Εαν δουμε αναλογη κινηση και για το ΠΝ ,θα βγαλω σημαια στο μπαλκονι.

          3. @PA,Ndgi
            Εσύ και ο Ndgi something πάτε να διαστρεβλώσετε ότι γράφω!!

            Επαναλαμβάνω τη θέση μου πως με τα 150 f16 και 40 m2000 με συμπληρωματικές αγορές οπλων ατρακτιδίων και FOS είμαστε εντάξει μέχρι το 2030!

            Τώρα το ότι σας μεταφέρω τι έχει δηλωθεί επανειλημμένα από Αρχηγό Αεροπορίας αλλα και Πρωθυπουργό περί δF35 εν σημαίνει ότι υιοθετώ την γνώμη τους!

            Τι ξέρουν αυτού άλλωστε???!!!

          4. CK

            Μαλλον εσύ δεν ξέρεις τι γράφεις, όταν άλλα γράφεις και άλλα εννοείς όπως λες, η όταν την μια λες να μείνουν τα Mirage και από την άλλη προτείνεις να φύγουν, επειδή θεωρείς ότι δεν μπορούμε να έχουμε διαφορετικά 2 αεροσκάφη. Άλλο ο προγραμματισμός για F-16 και μερικά F-35 σου φαίνεται εντάξει και ορθός.

            Άαφασισε πρώτα τι θέλεις να υποστηρίξεις και μετά γράψε, αντί να παίζεις με τις λέξεις γράφοντας αντιφατικά πράγματα.

      2. CK

        Εσύ αστειεύεσαι μάλλον, επειδή θεωρείς ότι όλα αυτά ισχύουν μόνο για το Rafale και ότι στο F-35 θα την εντάξει επειδή «δεσμεύτηκε» και,καλά ο πρωθυπουργός να τα αποκτήσουμε.

        Εσύ πρόσεξες πόσο ζητάνε οι αμερικάνοι απο τους Ιάπωνες για τα F-35 που γκρινιάζεις για τα ξοδεύει των Γαλλικών μαχητικών;
        Οι αμερικάνοι τσάμπα θα σου τα αφήσουν, η θα σου ζητήσουν και 10% φόρο βλακείας απο πάνω για τις FMSano υπηρεσίες που επιβάλλονται για να αποκτήσεις το αεροσκάφος;

        Μήπως έχεις δυο μέτρα και δυο σταθμά, η υπερβάλεις απλά απο συνήθειο όταν δεν γίνεται αυτό θα ήθελες;

        1. Μα τα ίδια γράφω για το F35!!
          Μετά το 2030 και βλέπουμε!!
          Εδώ οι διαθεσιμότητες είναι για ΚΛA’ΜΑΤΑ
          Εδώ Ίκαροι δεν μπορούν να τελειώσουν την εκπαίδευση επειδή ΔΕΝ υπάρχουν διαθέσιμα εκπαιδευτικά
          και πολλά αλλα που δεν λέγονται και σκάνε RAFALE!!

          1. Πως λες η γράφεις το ίδιο όταν αποδέχεσαι χωρίς να γκρινιάζεις ως δεδομένη «δέσμευση» μια διπλωματική έκφραση του πρωθυπουργού για αμερικάνικα αεροσκάφη, και όταν συμφωνείς με τον περασμένο πτέραρχο ότι τα F-35 είναι μονόδρομος για την Ελλάδα;

            Ακριβώς το αντίθετο λες όπως και στην περίπτωση των πλοίων.

          2. Ετσι για ενημερωση να αναφερω οτι προσφατσ οι νορβηγοι τρελλαθηκαν οταν στα f35 τους ενα λογισμικο LOI η καπως ετσι κατεγραφε τα παντα στο αεροσκαφος και συνδεοταν με τα κεντρικα της LM φυσικα οι αμερικανοι δικαιολογηθηκαν οτι ηταν για λογους σερβις

          3. Οι διαθεσιμότητες φτιάχνονται και ΠΑΡΆΛΛΗΛΑ αγοράζονται Κάιντα Rafale.
            Τι δεν καταλαβαίνεις;
            Για τα Mirage τελείωσε, τα Φ16 γίνονται Viper και ΗΠΑ ζήτησε να ενημερωθεί για το κόστος αναβάθμισης των block 50 σε block 50M.
            Αναφέρθηκε στα NH90,τα Seahawk που θα αναβαθμιστούν καθώς και στην επαναποιστοποιηση των οπών τους.

            ΠΑΡΆΛΛΗΛΑ CK
            ΠΑΡΆΛΛΗΛΑ

          4. @kostas
            Για να γίνουν όλα αυτά παράλληλα πρέπει να ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΟΎΝ παράλληλα
            για το υπόλοιπο του 020 πέρασαν επιπλέον 600mil για άμυνα +προσφυγες
            Για το 21 ο προϋπολογισμός θα βγει Νοέμβριο
            Εκεί θα δούμε τι πάει που!
            Η χωρα είναι σε βαθιά ύφεση οποτε επιπλέον έσοδα δεν υπάρχουν
            για να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες πρέπει να κόψει κάποιες άλλες
            Εκεί θα δείξει ένα είναι σοβαροί η πουλάνε σανό!!

          5. Χρηστος

            Αυτό να το έχουν υπόψην όσοι θεωρούν το F-35 μονόδρομο για την Ελλάδα.

            Οι Νορβηγοί πάντως δεν πρέπει να εκπλήσσονται και να γκρινιάζουν, αφού μόνοι τους φταίνε για την επιλογή αεροσκάφους που έκαναν, αν ήθελαν να έχουν τα στοιχεία του αεροσκάφους ασφαλή και μακριά απο τα ματιά άλλων ας περίμεναν λίγο για να έπαιρναν το Gripen E η ένα απο τα άλλα υποψήφια που τους προσφέρθηκαν. Ας πρόσεχαν τι παίρνουν πρίν υπογράψουν συμφωνία.

    2. φιλε == Giannis== τα 12 ραφαλ θα δωθουν δωρεαν λενε…οποτε πληρωνουμε μονο τα 6 αλλα κ τα οπλα τους..με συμφωνια απο τωρα να παρουμε ακομα 12 καινουργια οταν βγει η φ4….
      –τα 12 μας τα δινουν δωρεαν κ επιστρεφουμε τα απλα Μ2000 ..

  23. Ena thema to opoio tha ithela na thiksw einai oti edw sti Gallia tis teleftaies meres se ola ta site twn efimeridwn, toulaxiston twn se megali kukloforia stis opoies to thema exei arxisei kai pairnei ektasi, uparxei mia anef proigoumenou propaganda tis tourkikis koinotitas- pou arithmei ekatontades xiliades- me ti morfi ekatontadwn sxoliwn pou upostirizoun oti ta lefta gia ta aeroskafi tis xrewkopimenis opws lene elladas tha plirwsei telika o gallos forologoumenos. Gia tous gnwstes kati tetoio einai asteio. Polu periliptika mono tha pw oti se tetoies periptwseis ta lefta prokatavalontai panta stin kataskevastria etaireia apo ena consortium trapezwn- efthus meta tis upografes. Sti sunexeia to kratos apoplirwnei tis trapezes- kai oxi tin dassault i to galliko dimosio kai malista me ritres sklires. An logou xari mia xronia ta lefta den katavlithoun tin epomeni xronia ta epitokia einai eksontwtika. Kai paei legontas. Apo to edw prokseneio den perimenw kati- aneparkeis, akatalliloi, politika vusmata , oi triples apodoxes kai i dolce vita na einai kala. Epeidi omws kai edw opws kai pantou i koini gnwmi den kserei kai epireazetai mipws tha prepei na ginei kati? H katexakh akouei? Ta stoixeia mou sti diathesi tou d.r.
    Filika kai xeretismous se olous tous anagnwstes

    1. Πολύ καλό το σχόλιό σου και μπράβο που ενδιαφέρθηκες, ενημέρωσες κτλ

      Οργανωμένα δεν νομίζω να μπορεί να γίνει τίποτα, αλλά όντως είναι περίεργος ο Γαλλικός τύπος αλλά και οι Τούρκοι σχολιαστές εκεί. Να πω την αλήθεια, αν περίμενα να γίνει κάτι εκεί, είναι να μπουν οι Αρμένιοι στα σχόλια και να τους θερίσουν.

      Είχε πλάκα που ο Ερντογάν κατηγόρησε τους Γάλλους για αποικιοκρατική πολιτική και χιλιάδες θανάτους στην Αφρική, όταν οι Τούρκοι είναι υπεύθυνοι για γενοκτονίες εκατομυρίων ανθρώων.

  24. Tα μη-αναβαθμισμένα Mirage-2000EGM/BGM που θα παροπλιστουν γιατι να μην τα παρει δωρεα η Κυπρος για να δημιουργησει σε μια πρωτη φαση μια σχετικα μικρη αλλα αξιομαχη αεροπορια η οποια σε σηνεργασια με την Ελλαδα και Γαλλια θα ειναι σε θεση να αποτρεψει την Τουρκικη αεροπορια και να παρεχει καληψη στην εθνοφρουρα. Προσωπικα θα επρεπε να παει ενα βημα παραπερα και να αποκτησει πυραυλους κατα ναυτικων στοχων καθως και Λινκ-16 για να υπαρχει ομοιογενια με την Ελλαδα, ανταλαγει δεδομενων, δυνατοτητα να πληξει αποβατικες δυναμεις και να κοψει τον τσαμπουκα των Τουρκων. Τα αεροσκαφοι θα πρεπει να αβαθμηστουν η στην Ελλαδα η στην Γαλλια με εξοδα της Κυπρου ενω η Κυπριοι Ικαροι να εκπαιδευτουν στην Ελλαδα στα Ελληνικα δεδομενα. Η στην καλητερη περιπτωση θα μπορουσε αρχικα να προσλαβει Ελληνες Ικαρους σε αποστρατια για να στελεχωσει τα αεροσκαφοι αλλα και για να εκπαιδευση τους Κυπριοους πιλοτους μεχρι να φτασουν στο επιπεδο των Ελληνων για να υπαρξει αμεση αποτρεπτικη δυνατοτητα. Η Κυπρος πρεπει να παρει τη γεναια αποφαση να σταθει στα ποδια της. Ο λαος της το ξερει τωρα μελετε να το καταλαβει η δουλοπρεπης ηγεσια της. Τα δυο Ραφαλ των Γαλλων δεν φτανουν αλλα μαζι με 18 αναβαθμησμενα Μιραζ-2000 και την συνδρομη Ελληνικων Ραφαλ Μιραζ η Φ-16 θα βαλουν τελος στα ονειρα της Τουρκιας για ολικη κατληψει του νησιου και θα δωσουν στην Κυπρο τη δυνατοτητα και το δικαιωμα να απελευθεροσουν το νησι. Εκτος και αν καποιος ακομα πιστευει οτι η Τουρκια θα δεχθει να απολεσει το μισο νησι για χαρη της Ειρηνης.

    1. Εάν ποτέ θελήσουν να ασχοληθούν σοβαρά, ας πάρουν καμία 10αρια μαζί με τα δικά μας από Κρητηκανουν μια υπέρ μοίρα, τα υπολοιπανειναι για να γράφουμε, απλα.

    2. Επειδή συνέχεια διαβ΄ζω να πάρει φρεγάτες η Κύπρος να πάρει αεροπλάνα η Κύπρος κτλ, αντιλαμβάνεστε ότι η Κύπρος έχει πληθυσμό όσο είναι η Πάτρα? Σαν να λέμε η Πάτρα να κάνει αεροπορία, να πάρει φρεγάτες κτλ.

      Λόγω μεγέθους, δεν γίνεται. Αυτό που γίνεται είναι να πάρει όντως οπλικά συστήματα τέτοια που να είναι έξυπνα και να συμπληρώνονται τέλεια με τα δικά μας. Βασικά εγώ θα επένδυα τρελλά σε ραντάρ,, συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης για αεροπλάνα και πλοία, ηλεκτρονικό πόλεμο και πολύ πυραυλική τεχνολογία (αντιαεροπορικα, αντιπλοικά, NLOS). Και οι γείτονές τους (Ισραήλ) πουλάει όλα τα καλούδια που μπορεί να χρειαστούν

    3. Αγαπητε φιλε τι αεροσκάφη, λες να αγορασει η Κύπρος, η κυβέρνηση του Ανα(ν)στασιαδη,δεν έχει αγοραζει
      ουτε μια Ε.Μ.Α,όταν βλέπει ότι απέναντι τους οι Τούρκοι μεταφέρουν συνεχώς λεοπαρντ2,α/Κ φιρτινα ,κ.τ.λ.,αυτοί έχουν ακόμη σε υπηρεσία ρ/κ πυροβολα του Β.π.π.. όλο χαρτιά υπογράφουν .

    4. =Τα μη αναβαθμισμενα Mirage-2000EGM/BGM δεν κανουν ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ περα απ το να ριχνουν τους εξοσετ…Η ικανοτητα αεροπορικου αγωνα εχει χαθει γιαυτα τα μαχητικα εδω κ χρονια διοτι δεν μπορουν να φερουν πυραυλους μικα…
      Οι Γαλλοι θα τα παρουν θα τα φτιαξουν κ θα τα πουλησουν…

  25. Γιατί η απόφαση για τα Rafale ήταν ορθή και η μόνη λύση για σύντομη αισθητή ενίσχυση της αεροπορικής ισχύς.

    ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙ RAFALE…
    13/9/20
    Του Στέφανου Καραβίδα Επισμηναγού (Ι) ε.α

    Ο ρόλος των RAFALE ως μαχητικών 4ης γενιάς, εντός του δικτύου Αεράμυνας της χώρας, θα είναι αντίστοιχος της Σάρισας στην Μακεδονική Φάλαγγα, δίνοντας τους την δυνατότητα του πρώτου και μακρινού πλήγματος ή FLO (First Launch Opportunity) και απαγκίστρωσης πολύ πριν απειληθούν από τα εχθρικά αεροσκάφη…

    https://www.anixneuseis.gr/επιγραμματικα-περι-rafale/

  26. Καλημέρα,
    από αναγνωστη πιο πάνω που έψαξε μας ποσταρε από γαλλικά μέσα την πληροφορια ότι τα μτχ ελληνικά Ραφαλ είναι της έκδοσης F3 O4T. Ουσιαστικα προκειται για αεροσκαφη περιπου 5 ετών αναβαθμισμενα στο επιπεδο F3R με AESA ρανταρ κλπ κλπ/…
    μια χαρά δλδ.
    Το ΡΑΦΑΛ ειναι αεροσκαφος εναέριας υπεροχης, look first shoot first..kill…αποστολές TASMO με aim39 exoset οι οποιοι πρεπει να γινουν (ΝΟΜΙΖΩ ANTISHIP ΑΠΟ ΕΝΑΕΡΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ BL 3)
    CAP,..κρουσης με 2 σκαλπ guided bombs etc..και …καλυψη της Κύπρου καθώς ενδεικτικά η απόσταση Τανάγρα Ηρακλειο, Ηράκλειο Λάρνακα είναι 1150 χλμ και το αεροσκάφος έχει εμβελεια 1850 χλμ..επί παραδείγματι η μέγιστη επιχειρησιακή του εμβέλεια φτανει από Τανάγρα μέχρι την συνοριακή γραμμή Συριας Ιρακ ανατολικότερα της Deir Ezzor.

    1. Αν αυτά θα έρθουν τελικά F3 O4T δεν ειναι δύσκολο να γίνει προσπάθεια να έρθουν στο επίπεδο F3R ώστε να μια μικρή μοίρα να υπάρχει δύο εκδόσεις έστω και κοντινές και να υπάρχει πλήρη αξιοποίηση του METEOR και νέες δυνατότητες του SPECTRA.

      Οι αναβαθμίσεις το γάλλων από οτι φαίνεται θα είναι συνεχείς. Ενα ερώτημα ειναι αν θα μπορέσουμε να ακολουθήσουμε την εξέλιξη των γαλλικών αεροσκαφών…

      1. Φίλε AIM το F3-O4T με AESA είναι το ίδιο με F3R (από όσο γνωρίζω).
        Τα μεταχειρισμένα (5-7 ετών) θα είναι τα ίδια με τα καινούρια από πλευράς τόσο hardware όσο και software.

        1. Όχι αγαπητέ δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Το radar AESA υπάρχει μεν και στα δύο, αλλά μεταξύ του προτύπου F3 και της εξέλιξής του σε F3R δημιουργούνται διάφορα υπο-πρότυπα καθώς ενσωματώνονται σταδιακά περισσότερες λειτουργίες και αναβαθμίσεις. Το F3-O4T λοιπόν είναι ένα τέτοιο υπο-πρότυπο, κατά τα φαινόμενα όμως είναι πολύ κοντά στο τελικό πρότυπο F3R.

          1. Ο METEOR έχει πιστοποιηθεί στο πρότυπο F3R και οι Γάλλοι θα δαπανήσουν 1billionνα φέρουν τα 120?παλιότερα F3 στα επίπεδα F3R

      2. Έχεις δίκιο τελικά υπάρχουν μικροδιαφορές, κυρίως στο software:

        https://translate.google.gr/translate?hl=el&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fomnirole-rafale.com%2Fevolutif%2F

        Ενδιαφέρουσα η αναφορά του παραπάνω άρθρου πως η αναβάθμιση του F3 σε F3R μπορεί αν γίνει σε λίγες μόνο ώρες!

        Οπότε η μετατροπή όλων σε F3R μόλις παραληφθούν και τα 6 καινούρια θα είναι θεωρητικά εύκολη, αρκεί να προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση, αλλιώς τρέχα γύρευε, ουδέν μονιμότερο του προωρινού!

  27. ..θεωρητικά με το ΡΑΦΑΛ ολοκληρη η τουρκική επικράτεια μέχρι και τα σύνορα με το Ιραν είναι εντος της επιχειρησιακής του εμβέλειας.
    ο λογος που έτσουξε παραπάνω……κ δε χρειαζεται να φτασει ως εκει για να χτυπήσει κ τις πιο απομακρυσμενες περιοχες.

  28. Για όσους φίλους επιμένουν ακόμα στη αγορά F-35 από την χώρα μας, πόσο μάλλον με το πρόσχημα ότι «έχει επιλεγεί από τον Α/ΓΕΕΘΑ», ας μου επιτραπεί να αναδημοσιεύσω επιλεγμένα αποσπάσματα από την έκθεση του επίσημου φορέα DOT&E του έτους 2019 για το F-35. Η πλήρης έκθεση (link στο τέλος) είναι ακόμα πιο «ζουμερή», και ας σημειώσουμε ότι είναι η δημόσια αποχαρακτηρισμένη έκδοση όπου πολλά άλλα θέματα μπορεί να μην αναφέρονται καθόλου λόγω διαβάθμισης πληροφοριών. Συγνώμη για τα Αγγλικά δεν προλαβαίνω να κάνω την μετάφραση.

    — The Joint Strike Fighter (JSF) program continues to carry 873 unresolved deficiencies

    — The current Continuous Capability Development and Delivery (C2D2) process has not been able to keep pace with adding new increments of capability as planned.

    — Significant additional investments, well beyond the recent incremental upgrades to the signal generator channels and reprogramming tools, are required now for the USRL to support F-35 Block 4 MDL development.

    — Although the program released several new versions of ALIS in 2019 that improved ALIS usability, these improvements did not eliminate the major problems in ALIS design and implementation.

    — Cybersecurity testing to date during IOT&E continued to demonstrate that deficiencies and vulnerabilities identified during earlier testing periods have not been remedied.

    — Although the fleet-wide trend in aircraft availability showed modest improvement in 2019, it remains below the target value of 65 percent.

    — These reports do not include results from Electromagnetic Pulse (EMP) or gun lethality testing, which were still not completed by the end of FY19.

    — As of September 17, 2019, the program had closed out 493 of the 536 capability requirements. The 43 remaining represent either unmet requirements that require formal revision of the SDD contract (i.e., will never be met)

    — Full closure of the SDD contract may take years to complete.

    — The program is still carrying a large number of deficiencies, most of which were identified prior to the completion of SDD. As of November 4, 2019, the program had 873 open deficiencies, 13 of which were designated Category I.

    — The program has not been able to address more of these deficiencies for several reasons, including new discoveries with the fielded configurations, contractual problems, and limitations in software development and test capacity.

    — For example, some software changes to add capabilities or fix deficiencies introduced stability problems or adversely affected other functionality

    — For all F-35 variants, structural and durability testing led to significant discoveries requiring repairs and modifications to production designs, some as late as Lot 12 aircraft, and retrofits to fielded aircraft.

    — The F-35A has gun-related structural problems and the F-35A/C are experiencing longeron (structural component) cracks. The effect on F-35 service life and the need for additional inspection requirements are still being determined.

    — Units flying newer F-35A aircraft discovered cracks in the outer mold-line coatings and the underlying chine longeron skin, near the gun muzzle, after aircraft returned from flights when the gun was employed.

    — Based on F-35A gun testing to date, DOT&E considers the accuracy of the gun, as installed in the F-35A, to be unacceptable.

    — F-35B and F-35C air-to-ground accuracy results to date with the gun pod have been consistent and meet the contract specifications. The results do not show the accuracy errors of the internal F-35A gun.

    — In order to be ready to support the planned Block 4 capability development timeline, the Block 4 hardware upgrades for the USRL should have already been on contract. However, as of this report, the requirements for the Block 4 software integration lab and USRL have yet to be fully defined.

    — Sovereign data management allows foreign partners and military sales customers to block, delay, or pass through all structured data, including propulsion data, and gives the ability to filter certain parts of propulsion messages based on sovereign data requirements.

    — For example, ALIS 3.6 was to include migration to Windows 10 and cybersecurity improvements, including fixes to cybersecurity deficiencies. DOT&E is not aware of how the program will incorporate these changes to support the many fielded systems.

    — The program is also planning a re-architecture of ALIS, frequently termed ALIS NEXT, through a combination of new applications and re-hosted software code from the current ALIS. The program undertook this planning while simultaneously supporting ALIS 3.1.1, preparing to release ALIS 3.5, and developing and testing the service packs that will follow.

    — ALIS NEXT will use a cloud-focused model and will be government-owned and managed.

    — Although the program released several new versions of ALIS in 2019 that improved ALIS usability, these improvements did not eliminate the major problems in ALIS design and implementation and are unlikely to significantly reduce technical debt or improve the user experience.

    — ALIS remains inefficient and cumbersome to use, still requires the use of numerous workarounds, retains problems with data accuracy and integrity, and requires excessive time from support personnel.

    — Not all JSF cyber tests in 2019 were completed in accordance with their individual, DOT&E-approved test plans.

    — Cybersecurity testing to date during IOT&E continued to demonstrate that vulnerabilities identified during earlier testing periods still have not been remedied.

    — More testing is needed to assess the cybersecurity of the air vehicle. Actual on-aircraft or appropriate hardware- and software-in-the-loop facilities are imperative to enable operationally representative air vehicle cyber testing.

    — Cybersecurity testing to date identified vulnerabilities that must be addressed to ensure secure ALIS, Training System, USRL, and air vehicle operations.

    — According to the JPO, the air vehicle is capable of operating for up to 30 days without connectivity to ALIS via the SOU.

    — The whole U.S. [F-35] fleet can be broken down into three distinct sub-fleets: the combat-coded fleet of aircraft which are slated into units that can deploy for combat operations; the training fleet for new F-35 pilot accession; and the test fleet for operational testing and tactics development.

    The combat‑coded fleet represented roughly a third of the whole U.S. fleet over the period, and demonstrated significantly higher availability than the other two fleets. The combat‑coded fleet still fell short of the 65 percent monthly availability goal over the 12 months ending September 2019, but did achieve the goal each month for the last 3 months of FY19.

    — Low utilization rates continue to prevent the Services from achieving their full programmed fly rates, which are the basis of flying hour projections and sustainment cost models. For the 12 months ending September 2019, the average monthly utilization rate for the whole U.S. fleet was 18.1 flight hours per tail per month for the F-35A, 15.3 for the F-35B, and 23.8 for the F-35C. This compares to Service bed-down plans from 2013, which expected F-35A and F-35C units to execute 25 flight hours per tail per month and F-35B units to execute 20 flight hours per tail per month to achieve Service goals.

    — Only for three of the four specification threats, the F-35 variants meet JSF contract specification requirements to enable safe ejection of the pilot in the event of an engagement.

    — For two of the four specification threats, the F-35A and F-35C variants meet JSF contract specification requirements to return safely to the Forward Line of Troops following an engagement. The F-35B met the requirements for only one of the four threats.

    — The amount of time needed to repair aircraft and return them to flying status has changed little over the past year, and remains higher than the requirement for the system at maturity

    Ολόκληρη η έκθεση για το 2019 (επαναλαμβάνω, είναι η «κομμένη» έκδοση που εγκρίθηκε για δημοσίευση στο κοινό):
    https://www.dote.osd.mil/Portals/97/pub/reports/FY2019/dod/2019f35jsf.pdf?ver=2020-01-30-115432-173

    1. Ρε τους χαζούς τους Ιάπωνες δεν τα διαβάσανε αυτά και αγοράζουνε το σαπάκι
      https://www.defensenews.com/smr/2020/07/09/us-gives-the-green-light-to-japans-massive-23b-f-35-buy/

      Am οι άλλοι οι αραβαδες και αυτοί σαπάκι?
      https://www.haaretz.com/us-news/trump-administration-advances-f-35-sale-to-uae-despite-israeli-concerns-report-says-1.9087028

      Πόσες χιλιαδες σαπακια εχουν πουλιθει?

      ρε ποσο κοροιδα υπαρχουν στο πλανητη!!

      1. Εδώ συμφωνούμε, υπάρχουν πολλά κορόιδα που είναι έτοιμοι να ξοδέψουν τα λεφτά τους για να αγοράσουν πολιτική στήριξη και άλλα ανταλλάγματα από τις ΗΠΑ αντί για ώριμα και ικανά μαχητικά.

        Το US Navy, ο βραχίωνας της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ που γνωρίζει εκ των έσω το πρόγραμμα F-35 και δεν το παίρνει να είναι κορόιδo αγοράζει F-18 Super Hornet Block III και εξελίσσει νέας γενιάς (6ης) μαχητικό, το Next Generation Air Dominance (NGAD).
        https://www.defenseworld.net/news/27697/US_Navy_Sets_up_Program_Office_to_Develop_Sixth_Gen_Carrier_Borne_Fighter_Jet#.X188abFR0uV

        1. Το Ισραήλ δεν ψάχνει πολιτική στήριξη και παίρνει πλέον αυτά μετά μανίας. Πολιτική στήριξη μπορεί να ζητάνε άλλοι με τις αγορές τους, αλλά την παίρνουν αγοράζοντας ότι άλλο να είναι αν δεν τους αποδεσμεύουν αυτά.

          1. 260 διαιρεμένο με το 11 που είναι ο αριθμός των αεροπλανοφόρων, βγαίνουν μόλις 23 F-35C ανά αεροπλανοφόρο. Δηλαδή μόλις μια ενισχυμένη μοίρα F-35C στο καθένα. Tα αεροπλανοφόρα κλάσης Nimitz μπορούν να δεχθούν είτε 130 F/A-18, είτε 85-90 αεροσκάφη όλων των τύπων. Τόσο πολύ άρεσε στο US Navy το F-35.

        2. Δεδομένης της ανάπτυξης του FCAS και του μαχητικού 6ης γενιάς, μεγάλη κουβέντα ειναι αν αξίζει η επένδυση στο F-35, βέβαια με κάτι πρέπει να αντικατασταθούν τα F-16 στο μέλλον.

      2. Κανενας απ αυτους δεν αγοραζει f35. Οι ιαπωνες αγοραζουν προστασια κ οι αραβες καλες σχεσεις. Κ οι ιαπωνες πρεπει να χουν ενθουσιαστει τοσο που αναπτυσουν αυτο
        https://www.google.com/amp/s/www.popularmechanics.com/military/aviation/amp33265677/japan-new-jet-fighter/
        Μα γιατι δε παιρνουν κ αλλα αντι να ξοδευονται;

        Τωρα το κοψιμο παραγγελιων απ τους αγγλους θα το αφησω για να μη σε στεναχωρησω

        1. Έτσι είναι. ‘Η για τον βιομηχανικό partner Καναδά που θα κάνει διαγωνισμό για νέο μαχητικό. Ή για την Τουρκία που στην ουσία προτίμησε τους S-400 από τα F-35.
          https://www.defensenews.com/global/the-americas/2020/07/31/these-three-companies-submitted-bids-for-canadas-fighter-competition/

          Ή για την USAF που έχει δηλώσει πως αν δεν μειωθεί το κόστος λειτουργίας των F-35 κατα…38% μέσα στα επόμενα χρόνια θα κόψει τουλάχιστο 590 μονάδες από τις παραγγελίες της.
          https://www.extremetech.com/extreme/266746-us-air-force-considers-cutting-f-35-orders-third-pay-fighters-support-costs

          Ή για τους US Marines που λόγω αλλαγής δόγματος και σε προετοιμασία να αντιμετωπίσουν την Κίνα, κόβουν παρόλα αυτά τις παραγγελίες των F-35B κατά 1/4, δηλαδή 108 μονάδες από το σύνολο των 420 που σκόπευαν αρχικά, σχηματίζοντας μοίρες των 10 αεροσκαφών αντί για 16.
          https://www.defense-aerospace.com/article-view/release/210196/marine-corps-to-cut-12%2C000-troops%2C-tanks-and-108-f_35-fighters.html

        2. —Αφου δεν ειναι καλα τα φ-35….ας πουμε στην αμερικη να τα δωσει στην τουρκια…..να γλυτωσουμε…

          –ΟΤΙ Κ ΝΑ ΛΕΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ ΤΑ Φ-35 ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ….

          Μου αρεσουν τα ραφαλ κ ευτυχως που τα αγορασαμε κ ελπιζω να παρουμε αλλα τοσα…αλλα θελω κ 20-24 φ-35….

        3. Αν θυμάμαι σωστά την ιστορία, οι Ιάπωνες ζητούσαν F-22 αλλά επειδή δεν αποδεσμεύτηκε για εξαγωγή έκαναν και σκέψεις για το EF επειδή έψαχναν ένα μαχητικό αεροπορικής υπεροχής.

          Η «λύση» με το F-35 που τους επιβλήθηκε απο τους αμερικανούς δεν νομίζω ότι τους ικανοποιεί, αφού ο μεγαλύτερος τους αντιπάλος στην περιοχή έχει ήδη μαχητικά στέλθ στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της αεροπορίας, και μάλλον θα τα έχει σε μαγαλυυερους αριθμούς που δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν οι Ιάπωνες, οπότε χρειάζονται ένα ικανότερο σύστημα απο αυτό που έχουν να προσφέρουν αυτή την στιγμή οι αμερικάνοι σε εξωτερικούς πελάτες.

          1. ΦΙΛΕ ====Ndgi=====αυτο το αστειο οτι επιβληθηκε το φ-35 στον εναν η στον αλλον …εχει κουρασει,

            –Το φ-35…ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ 5 ΓΕΝΙΑΣ…ΤΕΛΟΣ…οποια χωρα το πηρε το εκανε επειδη ξερει οτι δεν υπαρχει αλλο..Εδω το Ισραήλ θελει ακομα περισσοτερα κ βαζει βετο να μην το παρουν χωρες που ειναι απεναντι του…

            –Το EF ειναι μια αποτυχια …με πονο καρδιας το πηρανε ακομα κ οι Γερμανοι…οτι χειροτερο εχει βγει τα τελευταια 20-30 χρονια..μια αποτυχια….σιγα μην επερναν EF οι Ιάπωνες….για χαζους τους εχεις;;

            –Ποιος αντιπαλος εχει στελθ;;οι κινεζοι;;;σε 15 χρονια μπορει αλλα τωρα το ραφαλ εχει μικροτερο ιχνος απ το κινεζικο στελθ…ας φτιαξουν δικο τους κινητηρα πρωτα οι κινεζοι κ μετα βλεπουμε.

            —Τα φ-35 ειναι οτι πρεπει να κανουν χωραφι κατι ρανταρ κ κατι σ-400….τα βασικα δηλ…τα υπολοιπα τα κανεις κ με φ-16

    2. Χαίρομαι για την αγορά των Ραφάλ που είναι μια πολύ σωστή και καλή εξέλιξη, και εύχομαι να πάρουμε και μερικά ακόμη.

      Από την άλλη, το F-35 είναι ότι καλύτερο υπάρχει. Οι διάφορες εκθέσεις που κυκλοφορούν με προβλήματα κτλ κτλ, τα μόνα πράγματα που δείχνουν είναι:

      1) Πόσο σωστό και διαυγές είναι το σύστημα στις ΗΠΑ, καθώς έχουν τις διαδικασίες ώστε κάτι καινούργιο και πολύ καλό, υφίσταται συνέχεια ξεψύρισμα και συνεχή κριτική, για να γίνει καλύτερο. Το γεγονός ότι υπάρχει μια επιτροπή που λέει ότι το F-35 έχει 800 προβλήματα, δεν δείχνει ότι το F-35 είναι κατώτερο από πχ το Ραφάλ ή το Su-57 ¨η ότι άλλο θέλετε, αλλά ότι για τα άλλα ΔΕΝ υπάρχουν επιτροπές και ακόμη και αν υπήρχαν δεν θα δημοσίευαν τις εκθέσεις τους.

      2) Πως έχει δομηθεί σήμερα ο κόσμος μας, καθώς το ίδιο το κράτος των ΗΠΑ θεωρεί ότι πλέον τα βασικά επιλύθηκαν και μια επιτροπή που παρακολουθούσε το διόρθωμα των βασικών deficiencies ζητήθηκε πλέον να κλείσει αφού το 90% της δουλειάς έγινε και το κόστος της επιτροπής ήταν μεγαλύτερο από το όφελος. Η επιτροπή αυτή, για να δικαιολογήσει τα λεφτά που αναλώνει και την ύπαρξή της (να μην καταργηθεί) έκανε έναν κατάλογο με διάφορα ατελείωτα deficiencies (όπως τα θεωρούσε αυτή) τα οποία όμως είναι μικροπράγματα ή δεν αφορούν σε πραγματικό πρόβλημα αλλά σε περιπτώσεις που μπορούν να βελτιωθούν.
      Αν η επιτροπή αυτή έπιανε να ερευνήσει προβλήματα των Ραφάλ και των SU 57 ή άλλου αεροπλάνου, ακόμη θα γράφανε, το report θα ήταν εγκυκλοπαίδεια, όχι γιατί έχουν προβλήματα, αλλά γιατί ψυρίζουμε την μαιμού.

      Πάντα έλεγα ότι αν θες να δεις αν ένα προιόν είναι καλό, δες τις αγοραστικές συμπεριφορές κορυφαίων αγοραστών (αλλά και όλου του αγοραστικού κοινού). Και όλοι παρακαλάνε να αγοράσουν το F-35 που απλά δεν αποδεσμεύεται σε όλους. Και όσοι έχουν επιλογή να πάρουν ότι θέλουν (πχ Ισραήλ μπορεί να πάρει αυτό ή το F-18, ή το F-15 ¨η ότι γουστάρει), παραγγέλνουν μόνο αυτό. Αυτό κάτι λέει, ή τα λέει όλα.

      1. Έτσι ακριβώς!

        Επίσης να μην ξεχνάμε πως ενδεχόμενη Ελληνική παραγγελία θα δοθεί περί του 2024-25 (όταν οι πληρωμές για το πρόγραμμα των Viper θα έχουν ολοκληρωθεί) με ορίζοντα παραδόσεων το 2027-30.

        Ως τότε τα όποια μικροπροβλήματα υπάρχουν σήμερα θα έχουν διορθωθεί.

      2. Συγνώμη αγαπητέ, από όλα αυτά που λέει η έκθεση για τον ατελείωτο φαύλο κύκλο προβλημάτων μετά από 20 χρόνια εξέλιξης, εσύ εξακολουθείς να συμπεραίνεις ότι το F-35… είναι ότι καλύτερο υπάρχει; Έχει καμία λογική αυτό που λες; Από που αν επιτρέπεται; Με τι στοιχεία;

        1) Τα Rafale, Su-57 κτλ. δεν ξεκίνησαν με τις εξωφρενικές και αντιφατικές σχεδιαστικές προσδοκίες του F-35, ώστε να μαζέψει η Lockheed τα λεφτά απ’ όλους (USAF, US Nave, US Marines, συμμάχους κτλ) και να φτιάξει ένα πρόγραμμα-τέρας με απώτερο στόχο να γίνει πρώτα «too big to fail»… και μετά βλέπουμε. Γάλλοι και Ρώσοι ήξεραν και υπολόγισαν που θα «χάσουν» και που θα «κερδίσουν», δεν πήγαν να κάνουν τα πάντα-όλα.

        2)Το σύστημα των ΗΠΑ έχει αρκετή διαύγεια (για την ώρα), αλλά μάλλον δεν βολεύει ΤΟΣΗ διαύγεια εξ ου και οι ανυπόστατες και αστείες κατηγορίες που έχει ακούσει το γραφείο DOT&E τις οποίες και εσύ επαναλαμβάνεις. Το DOT&E ελέγχει ΟΛΑ τα εξοπλιστικά προγράμματα των ΗΠΑ όχι μόνο το F-35. To ότι υπάρχει πίεση να κλείσει ολόκληρο το γραφείο (φαντάζεται κανείς από που) με πρόσχημα ότι…. το 90% της δουλειάς στο F-35 έχει γίνει, κάνει και εμφανές πόσο πονάει… η διαύγεια το F-35. Και για γλυτώσει την επίβλεψη το F-35 μάλλον θα πάρει στο λαιμό του και τον μοναδικό επίσημο φορέα επίβλεψης των ΗΠΑ. Άρα θα πάψει να είναι και «τόσο σωστό και διαυγές» όπως λες….

        Η χρηματοδότηση του DOT&E είναι μόλις $90 εκατομμύρια δολάρια (!) τον χρόνο, όσο κοστίζει ένα F-35! (δες το PDF που επισυνάπτω). Άρα το επιχείρημα ότι η επιτροπή…. κοστίζει περισσότερα από όσα προσφέρει με όλα αυτά που ερευνά και αποκαλύπτει είναι αστείο όταν το πρόγραμμα του F-35 αναμένεται να κοστίσει πάνω $1,5 τρισεκατομμύρια στον κύκλο ζωής του. Όποιος δεν βλέπει τα οικονομικά συμφέροντα και την Lockheed πίσω από την απόπειρα να κλείσει τo DOT&E, λυπάμαι αλλά εθελοτυφλεί για το πω όσο πιο ευγενικά μπορώ.
        https://comptroller.defense.gov/Portals/45/Documents/defbudget/fy2020/budget_justification/pdfs/03_RDT_and_E/14_0400_OTE_PB2020.pdf

        Το πόσοι αγοράζουν (ή πιέζονται να αγοράσουν) ένα προϊόν δεν λέει τίποτε για την ποιότητα του προϊόντος. Λέει σίγουρα πολλά για το marketing και το lobbying της Lockheed σε κυβερνήσεις και επιτελεία. Για ποιοτικά και όχι ποσοτικά δεδομένα (αυτά που μετράνε) κοιτάει κανείς τους επίσημους φορείς που εξετάζουν αυστηρώς τεχνικά το θέμα, όπως τον φορέα DOT&E που τόσο ανυπομονούν να κλείσουν.

        1. DOT&E 90 εκατ τον χρόνο επί 20 χρόνια είναι 1,8 δις έχει κοστίσει μια επιτροπή. Επειδή καταργείται μάχεται λυσσαλέα την κατάργησή της και λέει ότι να’ναι.

          Κανένα άλλο αεροσκάφος δεν έχει επιτροπή που να είναι τόσο σκληρή (γιατί αν δεν είναι θα καταργηθεί) και τόσο αναλυτική, και οι εκθέσεις της να δημοσιεύονται. Ούτε για το Ραφάλ ούτε για τίποτα.

          Αν αναλύσεις ένα ένα τα προβλήματα που θίγουν, το 90% αυτών είναι σαχλαμάρες, εκ των οποίων

          -το 1/4 μιλάει για το ALIS και ότι δεν έχουν γίνει διάφορες βελτιώσεις (επειδή δεν έχει πρόβλημα, έβγαλαν σαν πρόβλημα ότι δεν βγήκαν οι αναβαθμίσεις, πχ να είναι συμβατό με τα windows 10, έλεος, λες και υπήρχαν windows 10 όταν έβγαινε το πρόγραμμα, σε λίγο θα πουν ότι δεν είναι συμβατό με το iPhone 12 που θα βγει τον Οκτώβριο)

          -το άλλο 1/4 είναι για cybersecurity (ξέρεις εσύ αν έχεις θέματα το Ραφάλ και το Su 57 για cybersecurity), και μάλιστα όχι ότι έχει θέματα, αλλά ότι δεν έχει πάρει τις αναβαθμίσεις. Είναι σαν να ξέρεις ότι το 2022 στο Ραφάλ να είναι να περάσουν 30 βελτιώσεις, οπότε βγάζεις μια έκθεση σήμερα και λές το σημερινό αεροσκάφος έχει 30 προβλήματα και μάλιστα δεν τα έχουν φτιάξει ακόμη.

          Και μια που στο προηγούμενο σχόλιο αναφέρθηκα στους Ισραηλινούς, να πιάσω ένα άλλο παράδειγμα, του Γερμανού που είπε ότι η παραγγελία των F-35 είναι μονόδρομος.
          Ο άνθρωπος είναι επαγγελματίας, ζει από την δουλειά του, και του είπαν ότι αν πεις ότι το F-35 είναι καλύτερο από ότι άλλο έχουμε, και πρέπει να πάρουμε αυτό, απολύεσαι. Μπορούσε και αυτός να αρχίσει τις ιστορίες με την επιτροπή και τα deficiencies και μπλα μπλα και να σώσει την δουλειά του. Και όμως…

          Είχε το θάρρος και είπε ότι δεν υπάρχει καμία σύγκριση, το F-35 είναι μονόδρομος. Και αυτό δεν ήταν γενική αμπελοφιλοσοφία, ο άνθρωπος έπαιζε την επαγγελματική του ζωή, αλλά προτίμησε να είναι άνεργος παρά ψεύτης ή παραπλανημένος.

          1. Από την μια πριν εκθείαζες πόσο σωστό και διαυγές είναι το σύστημα των ΗΠΑ (προφανώς επειδή έχει μια επιτροπή σαν το DOT&E), από την άλλη η… «σκληρή» αυτή επιτροπή που προσφέρει διαύγεια… πρέπει να κλείσει. Δεν βγάζει κανείς άκρη με την λογική!

            Πάμε μια τελευταία προσπάθεια όπως το θέτεις: Είπαμε το κόστος του DOT&E είναι $90 εκατομμύρια ανά έτος για να επιβλέπει ΟΛΑ τα προγράμματα του Πενταγώνου. Στις ΗΠΑ έχουμε $700 δισ. αμυντικό προϋπολογισμό (κατά μέσο όρο) ανά έτος, άρα για 20 χρόνια σύνολο $14 τρισεκατομμύρια ή $14000 δισεκατομμύρια. Πες μας τώρα ότι το να ξοδεύεις σε διάστημα 20 χρόνων $1,8 δισεκατομμύρια για έναν οργανισμό όπως τον DOT&E ώστε να επιβλέπεις αν πιάνουν τόπο τα… $14000 (δεκατέσσερις χιλιάδες) δισεκατομμύρια δεν είναι καλή επένδυση (δηλαδή μόλις το 0,012% των χρημάτων!)

            Αν δηλαδή σκόπευες αγοράσεις ένα αδοκίμαστο και με ιστορικό προβλημάτων αυτοκίνητο των €20,000 και σου έλεγε κάποιος δώσε μου… €24 (το 0,012%) να στο κάνω φύλο και φτερό σε δοκιμές πριν το πάρεις, θα ήταν… ακριβός;

            Πραγματικά διαβάζετε (?) ότι θέλετε εσείς οι αμετανόητοι υποστηριχτές του F-35. Η επίκληση του Rafale ή του Su-57 τι σχέσει έχει με τα προβλήματα του F-35; Τα κάνει λιγότερα ή απλά να θολώνουμε τα νερά αλλάζοντας κουβέντα; Ας πούμε ότι έχουν και αυτά άλλα τόσα προβλήματα. To θέμα δεν ήταν αν το F-35 «είναι ότι καλύτερο υπάρχει» όπως δήλωσες και τώρα έγινε «έχουν και οι άλλοι προβλήματα»; Που δεν έχουν, καθώς τουλάχιστο το Rafale είναι πλήρως επιχειρησιακό και έχει αποδείξει στην πράξη ότι δουλεύει άριστα.

            Anyway, πραγματικά είναι πολύ κουραστικό να συζητάς όταν δεν ανταποκρίνεται ο συνομιλητής σε στοιχεία και δεδομένα, και στην τελική αναιρεί και κάθε λόγο για να γίνεται συζήτηση.

          2. agnostosependytis

            Ο Γερμανός πτέραρχος που μίλησε για μονόδρομο το F-35 έφαγε άκυρο απο τους πολιτικούς του προϊσταμένους, οι οποίοι εν συνεχεία απέρριψαν την πρόταση της ΛΜ επιλέγοντας άλλο αεροσκάφος ως αντικατάσταση των Tornado και ως ενδιάμεση λύση μέχρι την έλευση του FCAS.

      3. Μην ανχωνεσαι…και η Ελλάδα έχει λοκαρει την αγορά καμία 25 f35….όμως για το 2030….ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ…..αρχικά οι αρχικές εκδώσεις του f35 δεν έχουν καλύψει πλήρως τον επιχειρισιακο ρόλο αυτού του αεροσκάφους…δεύτερον αυτήν την στιγμή όσοι αγοράζουν f35 μέσα στα επόμενα 7 χρόνια μαζί με τα 150 εκατομμύρια που πληρώνουν αυτήν την στιγμή για την απόκτηση αυτού του αεροσκάφους θα πληρώσουν αλλά τόσα τουλάχιστον για την αναβαθμηση τους ώστε να παρθούν οι αναβαθμησμενες εκδώσεις που θα έχουν λυθεί τα πρόβληματα τους αεροσκάφους…. δηλαδή μου λες να αγοράσουμε αεροσκάφη που θα μας κόστησουν καμία 250 εκατομμύρια το κομμάτι ….αυτό είναι σκέτη τρέλα για τις οικονομικές μας δυνάμεις…. επιπλέον τι να το κάνεις το ραντάρ του f35 όταν ούτε καν το 30 f16 block 52+ έχουν link 16 για ανά εκμεταλλευτούμε τις πληροφορίες του ραντάρ….όμως κατά το 2030 θα έχεις τα 85 viper που θα έχουν link 16,τα. 18 ΡΑΦΑΛΕ,και σίγουρα μέχρι το 2030 θα τοποθετηθούν και στα 35 αναβαθμησμενα block 52 adv του υπολοίπου στόλου των f16 και σίγουρα θα μπουν στα εναπομείναντα mirage 2005 με ένα ελάχιστο κόστος….ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΣΟΥ ΥΠΕΝΘΞΜΙΣΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΌΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΝΟΣ f35 είναι δυπλασιο από ένα rafale και 4πλασιο από ένα f16….και τελςυτεο και φαρμακερό η διαθεσημοτητες των f35 στην αμερικανική αεροπορία και σε όλους τους χρήστες του είναι χηρωτερα και από την διαθεσημοτητες των δικών μας phantom και των mirage μαζί…..ΘΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ για να καταλάβεις πόσο ανορημο είναι αυτήν η υποταγμένη πλατφόρμα

      4. agnostosependytis

        Ο λόγος που υπάρχει ακόμα το πρόγραμμα του F-35 είναι πολιτικός, επειδή η παραγωγή έχει διασπαρθεί σε σχεδόν όλες τις πολιτείες στην Αμερική, έτσι ώστε να πιέζονται οι κυβερνήτες των πολιτειών και εν συνεχεία τα μέλη στο κογκρέσο με την δαμόκλειος Σπάθα της απώλειας των θέσεων εργασίας στις ορισμένες πολιτείες σε περίπτωση που σταματήσει η χρηματοδότηση του προγράμματος. Έμπειροι πολιτικοί που πολέμησαν με την USAF ως ιπτάμενοι στο Βιετνάμ έχουν χαρακτηρίσει το πρόγραμμα του F-35 ως ένα μεγάλο φιάσκο απο κάθε άποψη.

    3. Spiral

      Στην λίστα με τα προβλήματα που δεν διορθώθηκαν θα έπρεπε ίσως να προστεθεί τι θέμα υπερθέρμανσης σε σημεία που είναι κοντά στο ακροφύσιο συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου σταθερού όπου φουσκώνει το υλικό και η «μπογιά» ή η ειδική επίστρωση, με συνέπεια να υπάρχει περιορισμός στην χρήση μετάκαυσης και υποχρεωτική συνέχεια της πτήσης για την ψύξη η επαναφορά των σημείων που θερμαίνονται σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυτό το πρόβλημα δεν θα διορθωθεί επειδή είναι ακριβό όπως ανακοινώθηκε απο επίσημες πηγές.

      Επίσης ενδιαφέρουσα είναι η παρακάτω αναφορά, με ένα σχόλιο απο τον διευθυντή του προγράμματος ναύαρχο Ουίντερ που παραθέτω αυτούσια για προβληματισμό.

      A media report indicated that the Air Force was considering reducing its buy of F-35As due to its support costs. “The shortfall would force the service to subtract 590 of the fighter jets from the 1,763 it plans to order … the Air Force faces an annual bill of about $3.8 billion a year that must be cut back over the coming decade.”51 “‘If you can afford to buy something but you have to keep it in the parking lot because you can’t afford to own and operate it, then it doesn’t do you much good,’ says F-35 JPO Program Executive Officer Vice Adm. Mat Winter.”52 The Air Force has subsequently begun acquiring the F-15EX fighter, in part arguing that its operating costs are significantly lower than the F-35’s.

      https://fas.org/sgp/crs/weapons/RL30563.pdf

  29. Ο/Η Giannis
    13 Σεπτεμβρίου 2020 στις 21:26
    ‘Κατά το ΠΡΏΤΟ ΘΈΜΑ τα 18 rafale με τα opla./υποστήριξη klpa πάει στα 4 bill euros!!’

    Dont buy it φιλε ck
    To κοστος των μαχητικων διχως οπλα γραφτηκε περι τα 75 εκ ευρω διχως fos οπλα κλπ.. ητοι 1,35 δις ευρω. Εξτρα οπλα ΜΟΝΟ Aasm, meteor πχ 40 (5εκ το τμχ αρα 200εκ) τα απαιτουμενα pods klp εφοσον ηδη εχουμε μικα σκαλπ εξοσετ τα οποια ουτως η αλλως επαναπιστοποιουμε σε αλλο κονδυλι..παμε με τα οπλα του ατρακτιδια κλπ και με συμπληρωμα αριθμων των ηδη υφισταμενων παραπανω, τραβηγμενο απ τις π.. τσ.. τριχες με το ζορι πας 2 δις… οτι θες αλλα τοσα για fos.. δε βγαινει.. Αυτο λεγεται κ δημοσιογραφια.. της περιοχης αρτεμιδος.. αλλιως Λουτσας…..
    ——————————————————
    Να κανω μια πολυ σημαντικη διόρθωση στο πιο πάνω.
    Ξεχασα ότι τα 12 μτχ ειναι ΔΩΡΕΑΝ…
    ΑΡΑ το κοστος αγοράς είναι για 6 ΜΟΝΟ καινούρια κάπου στα 550-600 εκ ευρω κ όχι 1,35 δις
    οποτε 4 δις δεν φτανουν με την καμια,,….

    1. Που το είδες ότι τα μεταχειρισμένα παραχωρούνται τζάμπα?
      Για δώσε reference/link

      Μιλάμε γι καινούργιο αεροσκάφος και κινητήρα

      το κόστος δημιουργίας υποδομών εκπαίδευσης συντήρησης είναι τεράστιο

      Εάν το fly away price είναι X με όλα τα παραπάνω πάει τουλάχιστον 2X

      Κοίτα ποσο πλήρωσαν οι υπόλοιποι αγοραστές !

      Εκτος εάν τα πάρουμε να κάθονται και αυτά όπως συμβαίνει και με τα M2000 λόγω έλλειψης FOS!

    2. Δεν πιστεύω ότι ειναι δωρεάν τα μεταχειρισμένα ούτε ισχύουν και τα 4δισ. του ΠΘ.
      Το μόνο λάθος σε αυτή την φάση ειναι ο αριθμός 18 έπρεπε να είναι 24-30

      1. 36 – 40 επρεπε να ειναι, αλλιως δεν εχει λογικη η εισαγωγη νεου τυπου. Σε αυτη την περιπτωση θα κοστιζαν καπου 4 δισ. ευρω, χωρις οπλα και FOS, αλλα με το κοστος των υποδομων εδαφους.

        Μπορει να γινει, υπο τις κατωθι προϋποθεσεις
        1.Να ξεχασουμε αυτες τις κωλοφρεγατες AAW. Τι τις θελουμε, αν εχουμε Ραφάλ;
        2.Να αποσυρθουν ή να πωληθουν τα Φαντομ.
        3. Να αυξηθει σημαντικα ο λειτουργικος προϋπολογισμος της Αεροποριας.
        4. Αν και παλι δεν επαρκουν τα λεφτα, ενδεχομενως να πωληθουν τα Mirage 2000-5, ωστε με τα χρηματα να καλυφθει μερος του κοστους, και να διοχετευθουν και τα οπλα τους στα Ραφαλ.

    3. Δεν ειναι δωρεαν ρε Giannis, μη λεμε τετοιες παλλαβομαρες. Ειναι δυνατον να μας δωσουν δωρεαν τετοια κορυφαια αεροπλανα, νεοτατης εκδοσης, πολυ ελαφρως μεταχειρισμενα, που πιθανοτατα δεν εχουν κλεισει 5ετία; Θα ειναι λιγο φθηνοτερα απο τα καινουρια, ισως 10-15% φθηνοτερα.

      Αναφερεις ενα κοστος για τα καινουρια 100.000.000 το κομματι. Αυτο ισχυε για τα ινδικα, αλλα οι Ινδοι πηραν 36. Εμεις παιρνουμε μονο 18, αρα το κοστος μοναδας θα ειναι πολυ υψηλοτερο, κυριως λογω μεγαλυτερου επιμερισμου σε αυτο του σταθερου κοστους των υποδομων εδαφους. Προσωπικα δεν θα εκπλαγω αν ολο αυτο ξεπερασει τα 2.5 δισ. ευρω. Ειπαμε, οποιος εισαγει νεο τυπο για τοσο λιγα αεροπλανα, πληρωνει το τιμημα του ανορθολογισμου. Και αυτο ανεξαρτητως των πραγματι τρομερων δυνατοτητων αυτου του εξοχου αεροσκαφους.

  30. @CK

    Ρεπορταζ του Fabrice Wolf
    «According to information published by the Dictetorate General of FRENCH Armament, second hand devices will be OFFERED FREE OF CHARGE…
    In addition, to combat aircraft, the Hellenic Airforce will also receive ALL the WEAPON SYSTEMS, allowing an OPTIMAL implementation of the aircraft, including AIR to AIR MICA missiles, METEOR long range air to air missiles, SCALP EG cruise missiles and ASSM powered guided bombs.»
    https://www.meta-defense.fr/en/2020/09/13/athenes-announces-the-order-for-18-rafale-and-a-defense-agreement-with-France/

  31. Ευχαριστω τους φιλους για τις απαντησεις τους στο σχολιο μου.

    @Βασίλης

    Δεν ξερω κατα ποσο το Γαλλικο πολεμικο ναυτικο ειναι διατεθημενο να παραχωρησει πλοια.Αν μπορει καλως αλλα ειναι κατι που σε καμμια περιπτωση δεν ειναι σιγουρο.Για τα MMSC φυσικα συμφωνουμε.Τα Θεμιστοκλης ειναι σχεδιαστικα ακαταλληλα για το Αιγαιο.

    @Jason

    Αυτα εχουν και αυτα προσφερουν.Ειδικα τα LCS που ψαχνουν και τροπο να τα ξεφορωθουν.Γιαυτο ειπα και πως θα τα σκεφτομουν ΜΟΝΟ σε περιπτωση που οι Αμερικανοι κατεβουν με τα FFGX και προσφερουν χρηματοδοτηση για την αντικατασταση τους με συνεχιση των ναυπηγησεων οταν ολοκληρωθουν τα πρωτα 4 πλοια.

    @ΝΙΚ-13

    Τελικα απο οτι ακουγεται ολα τα Rafale θα ειναι F3R και F3 O4T που ειναι πολυ κοντινος υποτυπος οπως εγραψαν ο Giannis και ο Spiral οποτε ολα καλα αν ισχυει.
    Στο Π.Ν οι Αγγλοι «παιζουν» ακριβως λογω αριθμου πλοιων που μπορουν να προσφερουν.Κανενας αλλος δεν μπορει να προσφερει τοσα πλοια.Εκτος απο τους Αμερικανους με τα LCS.Αλλα αυτα οπως ειπαμε δεν ειναι πολεμικα πλοια.
    Γενικα παντως δυσκολο το βλεπω για αυτους.Αλλα επειδη ποτε δεν ξερεις με τους Αγγλους και σε κατι τετοια ειναι «μανουλες» αν κατεβουν με προσφορα εκσυγχρονισμο των ΜΕΚΟ + εκσυγχρονισμο προσφερομενων Type 23 + νεες ναυπηγησεις + ναυπηγησεις/εκσυγχρονισμοι σε Ελληνικο ναυπηγειο σε ενα προσιτο οικονομικο πακετο θα μπουν πολυ σοβαρα στο παιχνιδι.

    @C.p.

    Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια φιλε.Δυσκολο το βλεπω για FREDA.Ειναι «σπανιο» ειδος.Μεταξυ μας παντως περιμενω πως και πως την ανακοινωση του Γαλλικου ναυτικου για εναρξη ναυπηγησων της FREMM-ER η αναβαθμισεως καποιων απο τις πρωτες σε αυτο το επιπεδο.Κατι τετοιο θα λυσει νομιζω τα χερια του Ναυτικου για το ποιο θα ειναι το επομενο πλοιο.

    @gnostosependytis

    Φιλε οσον αφορα το F-35 σε πολλα εισαι λαθος.Το προγραμμα εχει πολυ σοβαρα προβληματα.Το αεροσκαφος ειναι ενα βαρελι χωρις πατο που καταβροχθιζει χρηματα και δεν πετυχαινει τους στοχους/ικανοτητες με τις οποιες «φορτωθηκε».Γινονται πολλοι συμβιβασμοι.

    Μην φερνεις τους Ισραηλινους σαν παραδειγμα.Πολυ μεγαλο μερος του εξοπλισμου αλλα και του κωδικα των Ισραηλινων F-35 ειναι Ισραηλινης προελευσης και αντικαθιστουν τα συστηματα των «κανονικων» F-35.Τα F-35I ειναι τελειως διαφορετικο αεροσκαφος.Το μονο κοινο που εχει με το F-35 ειναι το σχημα και ισως η βαφη.
    Αν ηθελα να βγαλω καποια χρησιμα συμπερασματα,στην θεση σου θα κοιτουσα την μεχρι στιγμης χρηση του «Adir» απο τους Ισραηλινους σε σχεση με οσα «διαφημιζουν» οι Αμερικανοι για τα δικα τους F-35 που τα κανουν ολα αλλα δεν πετανε.

    Οι Ιαπωνες και Κορεατες απο την αλλη εχουν δικη τους αεροπορικη βιομηχανια και απωτερους σκοπους.Μπορουν ομως μεσοπροθεσμα να «υποστηριξουν» την χρηση του αεροσκαφους και τους συνεχεις εκσυγχρονισμους που θα απαιτει μεχρι να καταστει εστω και μερικως επιχειρησιακο.

    Οι Αραβες εχουν χρηματα και δεν τους απασχολουν τετοια «ποταπα» προβληματα.

    Εμεις απο ολα τα παραπανω δεν εχουμε τιποτα.

  32. 🙂 και για να ευθυμήσουμε, μήπως να τους ρωτήσουμε αν έχουν και κανέναν μεταχειρισμένο Meteor να μας δώσουμε κοψοχρονιά? (βέβαια αν ήταν μεταχειρισμένος χωρίς κατάρριψη θα ήταν λίγο αναποτελεσματικός…).

    Φυσικά ελπίζω η παραγγελία των Μετέορ να μην εξελιχθεί όπως οι τορπίλες και περιμένουμε μέχρι το 2035 για να παραγγείλουμε και στο τέλος να τρέξουμε διαγωνισμό για Μετεορ που να έχει προυπόθεση να κατέβουν τουλάχιστον τρεις εταιρείες που να παράγουν μετεορ με ανταγωνιστικές προσφορές 🙂

  33. Πάντως από όλες αυτές τις εξαγγελίες, πρακτικά αποτελέσματα αξιόλογης ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων μας θα αρχίσουμε να βλέπουμε σιγά σιγά μετά από 12 μήνες.

    Κέρδισε δηλαδή ο Κουλός αρκετό χρόνο ώστε να πάμε σε Χάγη και να «δώσουμε» στους Τούρκους, μετά από δικαστική μας ήττα, τα περισσότερα από αυτά που θέλουν.
    Συγκυριαρχία και συνεκμετάλλευση… ότι θέλουν και οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί.

    Θυμηθείτε και την συμφωνία με την Αίγυπτο.

    Μακάρι να κάνω λάθος.

    Προσωπικά, αν δεν δω αλλαγή του Νόμου περί Στρατιωτικών Προμηθειών με νομοθεσία πραγματικά καλύτερη και ωφέλημενη για την χώρα και τις Ένοπλες Δυνάμεις, κρατάω ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ καλάθι και είμαι τα ΜΕΓΙΣΤΑ επικριτικός.

    Πόσο μάλλον όταν αυτή η πολιτική ηγεσία έχει αποδείξει ότι όταν θέλει, βρίσκει αμέσως χρήμα και κάνει αμέσως πράξη αυτά που θέλει (τρανό παράδειγμα τα εκατομμύρια στα ΜΜΕ).

  34. O NEΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ..Οι Αμερικανοί προσφέρουν τη δυνατότητα ναυπήγησης τεσσάρων φρεγατών πολλαπλών ρόλων τύπου MMSC, ενώ υπονοείται και η πιθανότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα των πιο προηγμένων FFG….ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ FFG, ΚΑΙ ΛΕΓΑΜΕ ΤΙΣ BELL ΑΚΡΙΒΕΣ?ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ FREMM ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑSTER30 KAI NA ΜΕΙΝΕΙ ΕΞΩ Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ SM2[ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΔΙΝΑΝ]ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ,ΠΟΛΛΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΡΑΤΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ ΘΑ ΒΓΕΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ,ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ RAFALE TA ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΠΑΤΑΤΑΣ[ΦΤΟΥ35]ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *