Με ανακοίνωση (δείτε ΕΔΩ) της η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) προσκαλεί για τη διενέργεια τεχνικού διαλόγου για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών συστημάτων (Avionics) και του συναφούς εξοπλισμού των αναβαθμισμένων F-4E Phantom II AUP (Avionics Upgrade Program). Σε επίπεδο ηλεκτρονικών συστημάτων, το αντικείμενο αφορά στα ακόλουθα συστήματα: Το ραντάρ, τον υπολογιστή ADT (Air Data Computer), το σύστημα IFF (Identification Friend or Foe), το TACAN, τους ασυρμάτους VHF/UHF, το αλτίμετρο, το σύστημα GPS/INS, τις οθόνες, το σύστημα DTS (Data Transfer System), το SMS, το σύστημα ελέγχου πυρός και τον ραδιοθόλος (Radome). Η διάρκεια του τεχνικού διαλόγου έχει προσδιοριστεί στις 60 ημέρες από την ημερομηνία ανάρτησης της πρόκλησης στην ιστοσελίδα της ΠΑ, δηλαδή μέχρι τις 21 Μαΐου του 2022.
Η σύμβαση αξίας € 273.900.000 για την αναβάθμιση 39 F-4E Phantom II στο επίπεδο F-4E Phantom II AUP υπογράφηκε τον Αύγουστο του 1997. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης το πρωτότυπο αεροσκάφος θα αναβαθμιζόταν στις εγκαταστάσεις της γερμανικής DASA, ενώ τα υπόλοιπα 38 αεροσκάφη θα αναβαθμίζονταν στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Λόγω της απώλειας δύο (2) μη αναβαθμισμένων αεροσκαφών, τελικά αναβαθμίστηκαν 36 αεροσκάφη, ενώ σήμερα σε υπηρεσία απομένουν 34. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση του πρωτότυπου αεροσκάφους πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 1999. Αν και το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την ολοκλήρωση του προγράμματος έως τα τέλη του 2000, αλλά λόγω ορισμένων τεχνικών προβλημάτων οι παραδόσεις ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του 2002 και ολοκληρώθηκαν το Νοέμβριο 2004.
Η Ελλάδα άρχισε να παραλαμβάνει F-4E Phantom II στις αρχές του 1974 σε μια παραγγελία 38 μαχητικών προκειμένου να εξοπλίσουν δύο (2) Mοίρες Δίωξης-Βομβαρδισμού και αναχαίτισης. Το 1975 δρομολογήθηκε η προμήθεια 18 επιπλέον μαχητικών του τύπου ενώ στα τέλη της δεκαετίας του ’70 η χώρα μας παραλαμβάνει και τα πρώτα οκτώ (8)αναγνωριστικά της έκδοσης RF-4E Phantom II. Ο στόλος των ελληνικών F-4E Phantom II/RF-4E Phantom II συμπληρώθηκε με την παραχώρηση 28 μονάδων από το πλεονάζον υλικό της USAF και την παραχώρηση 20 αναγνωριστικών από το πλεονάζον υλικό της Γερμανικής Αεροπορίας. Το πρόγραμμα αναβάθμισης των 36 αεροσκαφών κάλυψε τους παρακάτω τομείς:
1/ Εφαρμογή προγράμματος επέκτασης ορίου επιχειρησιακής ζωής με στόχο τον διπλασιασμό του ορίου ζωής του αεροσκάφους προκειμένου αυτά να διατηρηθούν σε υπηρεσία για 15 περίπου χρόνια.
2/ Αντικατάσταση του ραντάρ APQ-120 με το ραντάρ APG-65GY προκειμένου το αεροσκάφος να αποκτήσει σύγχρονες δυνατότητες αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους.
3/ Εγκατάσταση νέου σύγχρονου σπονδυλωτού ηλεκτρονικού υπολογιστή πολλαπλού ρόλου προκειμένου το αεροσκάφος να αποκτήσει νέες δυνατότητες αποθήκευσης δεδομένων αλλά και να διαθέτει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο.
4/ Εγκατάσταση σύγχρονου και ενοποιημένου συστήματος αδρανειακής ναυτιλίας και προσδιορισμού θέσεως του αεροσκάφους μέσω συστήματος GPS (Global Positioning System) προκειμένου να μπορεί να εκτελεί την κίνηση του προς τον στόχο με ιδιαίτερη ακρίβεια.
5/ Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής αναγνώρισης για άμεση της ταυτότητας του μαχητικού από τις φίλιες δυνάμεις.
6/ Εγκατάσταση νέων και σύγχρονων αρτηριών μεταφοράς δεδομένων.
7/ Πιστοποίηση των φορέων οπλικών συστημάτων σε συγκεκριμένα όπλα προκειμένου τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη να μπορούν να βάλουν σύγχρονα βλήματα.
8/ Εκσυγχρονισμός του cockpit προκειμένου οι χειριστές να αντιμετωπίζουν ποιο λειτουργικό επιχειρησιακό περιβάλλον.