Τον προγραμματισμό της Πολεμικής Αεροπορίας με στόχο την απόκτηση συνολικώς 40 καινούργιων μαχητικών με ορίζοντα το 2025 σημείωσε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στη Βουλή. Αναφέρθηκε επίσης, στο ζήτημα της τεχνικής υποστήριξης των Mirage καθώς και των μεταγωγικών αεροσκαφών.

Θα ρυθμίσουμε κι αυτό το θέμα, όπως πράξαμε και σε πολλά άλλα σ’ αυτούς τους 18 μήνες, όπως δρομολογήσαμε την αναβάθμιση των ογδόντα τεσσάρων F-16 στην εκδοχή “Viper”. Ήταν ένα τελματωμένο ζήτημα, το οποίο αποτελματώθηκε και «τρέχει» τώρα. Όπως δρομολογήσαμε την εν συνεχεία υποστήριξη των “Mirage 2000 -5” που είχαν φτάσει σχεδόν σε οριστικό απόλυτο σημείο καθήλωσης, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών από το 2012. Όπως ρυθμίσαμε, φέραμε ενώπιον της Επιτροπής Εξοπλιστικών κι εγκρίθηκε, η εν συνεχεία υποστήριξη του μεταγωγικού μας στόλου, των αεροσκαφών C-27 και C-130. Τώρα θα αρχίσει να τρέχει η εν συνέχεια υποστήριξή τους που ήταν για πολύ καιρό αδρανής.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της διαρκούς και εντατικής προσπάθειας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το πρίσμα των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο, με βάση τις απαιτήσεις της ισχύουσας δομής Δυνάμεων 2015 – 2027 και της υπό έγκριση δομής Δυνάμεων 2020 – 2034 (για την οποία θυμίζω ότι η Επιτροπή Εξοπλισμών έχει γνωμοδοτήσει θετικά, πριν από δύο μήνες περίπου) και βέβαια με γνώμονα το συνολικό οργανωμένο, προτεραιοποιημένο και κοστολογημένο σχέδιο που εκπονήθηκε και εκτελείται σχετικά με τα εξοπλιστικά της χώρας, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει να αποκτηθούν σαράντα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη για την Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2025.

Σαράντα σύγχρονα μαχητικά στο σύνολο! Βάσει λοιπόν αυτών αποφασίσαμε και την προμήθεια των “Rafale” στην εκδοχή του “F3R” που είναι η πιο προηγμένη αυτού του υπερσύγχρονου αεροσκάφους, τα ειδικά χαρακτηριστικά και η ισχύς των όπλων του οποίου, διαμορφώνουν υπέρ της Πολεμικής Αεροπορίας σαφείς συνθήκες υπεροχής επί του πεδίου, δηλαδή στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και στο συνολικό ισοζύγιο αεροπορικής μαχητικής ισχύος Ελλάδας – Τουρκίας.

Comments

  1. Παραγγειλαμε ηδη 18 Ραφαλ.Ας κοιταξουμε να τσιμπησουμε-κατ αρχας- κ εκεινα τα 12 απ το διαγωνισμο της Κροατιας.
    Και υπαρχουν κ κατι «λουκουμακια» Μιραζ-09(μαζι με οπλα…) στην Αραβια που θα συμπληρωναν ιδανικα τα 24 δικα μας 5αρια………

    30 Ραφαλ(μακαρι μαζι με αλλα 6 καινουρια ωστε να γινουν 36…)
    +
    36 Μιραζ (σε υψηλες διαθεσιμοτητες λογω FOS κ ολα με link-16,Mica IR/ER,Exocet,Scalp,κρανη/σκοπευτικα)
    —————————————————————————————————————————————–
    =66(72) » FENERBAHCE BYE-BYE»

    1. Αλλα,βεβαια,δεν θα πεξει αυτο το σεναριο…….

      Too good to be true…………………………………………………………….

      Προφανως οταν λεει «40 καινουρια α/φη μεχρι το 2025» αθροιζει τα 18 Ραφαλ με οσα f-16 γινουν Viper………….

      1. Από πότε ο εκσυγχρονισμός υπαρχόντων αεροσκαφών θεωρείτε σαν απόκτηση νέων ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ( ελπίζω να μην εννοεί τίποτα τέτοια γιατί θα τρελαθούμε στο τέλος. εκτός και αν δεν ξέρουν το νόημα των λέξεων που χρησημοποιούνε και τα ελληνικά τους είναι ελλειπή)

        1. Απ τη στιγμη που τα λεγομενα μας εχασαν την πραγματικη διασταση αυτων που πραγματικα λενε κ τα χρησιμοποιουμε μονο κ μονο για να κοροιδευουμε τους εαυτους μας «πολικαλ κορεκτ»……….
          Μακαρι να κανω λαθος εγω

      2. @ΜΑΝΙΑΟΥΡΗΣ
        Είναι πολύ σημαντικές οι επενδύσεις για τις «Ριπές» που δημιουργούνται. Δε νοείται αυτού του ύψους η επένδυση εάν ήδη δεν υπήρχε ο προγραμματισμός για μια ακόμα μοίρα «Ριπών». Ο Θεός της Ελλάδος (ο από Μηχανής Θεός…) κοιτάζει τα 12 του κροατικού διαγωνισμού (που οδεύει προς τις Οχιές) συν μια ακόμα παραγγελία νεότευκτων… Η ΠΑ άλλωστε επιχειρούσε πάντε με μοίρες που είχαν είκοσι αε/φη.

    2. Μαλλον για τα 12 της Κροατιας θα παμε εφοσον τα αποριψει, για -9 της ΣΑ δε νομιζω γενικα να τα δινουν, οπως τα θελουμε και εμεις ετσι τα θελουν και αυτοι οποτε σ αυτο το κομματι γενικα ειναι να κραταμε μικρο καλαθι.

      1. @Π.Α
        Με τα 12 της Κροατίας και μια παραγγελία για μερικά διθέσια θα είμαστε σούπερ για πολλά χρόνια. Παράλληλα Link 16 & Targo στα Dash-5 και κλάμα ο Σουλτάνος…

      2. Μακάρι! Άλλωστε το F-16 φαίνεται πιο κατάλληλο και οικονομικό στην χρήση για μια χώρα σαν την Κροατία με μικρό ΑΕΠ που μέχρι τώρα χρησιμοποιούν τα ελάχιστα Mig-21 που τους έχουν απομείνει. Η Σερβία που θεωρούν ως κίνδυνο έχει μόλις λίγα Mig-29, ενώ η Κροατία γενικά είναι στη ζώνη επιρροής των ΗΠΑ με πρώην πρωθυπουργό που υπηρετούσε στο ΝΑΤΟ, άρα… εύχομαι να μας κάνουν την χάρη να αφήσουν τα Rafale για άλλες χώρες που τα χρειάζονται πιο πολύ και έχουν μεγαλύτερη αεροπορική παιδεία. 🙂

  2. Ουάου!
    Μετά τον κεραυνό εν αιθρία με την προαναγγελία απόκτησης των πρώτων 18 Ραφάλ, έρχετε τώρα και η προαναγγελία για απόκτηση δεύτερης μοίρας!
    Αν υπάρξουν ευχάριστα νέα και για τις Φρεγάτες το επόμενο δίμηνο, θα έχουμε κάθε λόγο να ελπίζουμε.

    1. Εγώ δεν διάβασα καμία προαναγγελία για Ραφάλ. Κάτι για προγραμματισμό διάβασα, όπως οι δεκάδες που έχουν ακυρωθεί τα τελευταία 15 χρόνια.
      Και επειδή είναι του Φθινοπώρου, άραγε περιλαμβάνει και τα μεταχειρισμένα Φ-35;
      Καλύτερα να μας έλεγε αν τελικά θα δώσουμε πίσω στους Γάλλους τα παλιά Μιράζ και πότε θα γίνει αυτό.

      1. Όπως βλέπουν όλοι, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των «δεκάδων που έχουν ακυρωθεί τα τελευταία 15 χρόνια» και των προγραμμάτων που έχουν ΗΔΗ προχωρήσει τους τελευταίους μήνες.
        Ευτυχώς!

      2. Ο υπουργός είπε ότι με βάση την ισχυουσα όπως και την μελλοντική δομή δύναμεων καθώς και με το σχέδιο που έχει συντάξει η κυβέρνηση για την ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων προβλέπεται η απόκτηση 40 σύγχρονων μαχητικών μέχρι το 2025. Έχω δύο παρατηρήσεις. Πρώτον πως ότι προβλέπουν οι εκάστοτε δομές δυνάμεων η πείρα δείχνει πως κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι πως θα υλοποιηθεί οπότε μπορούμε μόνο να ελπίζουμε πως η νυν κυβέρνηση έχει πραγματικά αντιληφθεί την κρισιμοτητα των περιστάσεων και σκοπεύει να κάνει όσα λέει. Το δεύτερο είναι η σημασια στη λεπτομερεια. Κάνει λόγο για σύγχρονα μαχητικά. Σύγχρονα δεν σημαίνει απαραίτητα και νέα οπότε ίσως μπορεί να εκληφθεί ως μια ένδειξη υπέρ των μεταχειρισμένων ραφαλ του κρατικού διαγωνισμού εφόσον όπως πιστεύουμε νομίζω οι πιο πολλοί μας κάνουν οι Κροάτες την… Χάρη να επιλέξουν το Φ 16 βαιπερ. Ελπίζω ειλικρινά αυτη να είναι η σωστή ερμηνεία καθώς 18 ραφαλ όσο αξιόλογα κι αν είναι δεν παύουν να είναι λίγα ενώ 36 η ακομη πιο καλά 40 αποτελούν πραγματικά γνήσιο παράγοντα αποτροπής. Ίδωμεν.

        1. Εννοείται και το έχουν επισημανει και άλλοι πως για να φτασεις τα 40 χρειάζεσαι αλλά 10 εκτός αυτών του κρατικού διαγωνισμού. Αυτά σίγουρα δεν μας χαλάει καθόλου να είναι του κουτιού…

  3. Αν μιλάμε για επιπλέον Ριπές, μακάρι, θα πρέπει να ζητήσουμε κάτι καλό σαν ΑΩ, καθώς η συνολική συμφωνία θα πάει 5 δις €… Τί θα μπορούσαν να προσφέρουν οι Γάλλοι; Επιπλέον αεροσκάφη; Εκσυγχρονισμό παλιών Μιράζ; Αντιαεροπορικά συστήματα;

  4. Καλα πηγαιντε και ζητηστε αυτα τα 12 Rafale που πανε να δωσουν στους Κροατες οι Γαλλοι και μετα με 30 Rafale, 24 Mirage 2000-5, 84 F-16 συν τα αλλα F-16 που εχουμε και εισαι μια χαρα. Ριξτε το βαρος μετα στο Ναυτικο μονο με φρεγατες και για μενα οπωσδηποτε ενα mini αεροπλανοφορο mistral σαν αυτα που εχει η Αιγυπτος και υστερα στην παραγωγη δικο μας τεθωρακισμενων (τωρα που η ΕΛΒΟ περασε σε ιδιωτες και συμμετεχει και το Ελληνικο Δημοσιο με 25%) και οπωσδηποτε σε δικα μας drones σαν αυτο το Lotus που ακουγεται συνεχεια.
    Υ.Γ. Με ολα αυτα απο τα πιο δυνατα κρατη θα εισαι μετα σε ολη την Ευρωπη και οι Μογγολοι δεν θα βγαζουν κουβεντα.

  5. Kυριοι μη βιαζεστε να πανηγυρισετε.

    Οπως αναφερει ο Δουρειος, τα Ραφάλ δεν θα ειναι και τοσο «ελαφρως μεταχειρισμενα». Θα εχουν 3500 ωρες πτησεις.
    Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ειναι 12-18 ετων και θα εχουν διανυσει πανω απο τη μιση δομικη ζωη τους. Βεβαια τα γαλλικα μαχητικα εχουν πολυ μεγαλες δομικες αντοχες, και η ζωη τους μπορει νσ παραταθει κατα πολυ με προγραμμα δομικης ενισχυσης, το οποιο ομως κοστιζει αρκετα χρηματα.

    1. @ΝF
      Υπό άλλες συνθήκες, εάν θέλαμε να αποκτήσουμε έναν ομοιογενή στόλο 40 Ριπών F3R πόσο θα μας στοίχιζε; Μήπως 8+ δις;

      1. @ΓΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
        Θα κοστιζε αναλογικα σαφως λιγοτερο ανα αεροσκαφος απο οτι θα κοστισει τωρα. Οσο λιγοτερα, τοσο ακριβοτερα.

        Αλλα απαντω στο ερωτημα:
        Η Ινδια πηρε 36 ολοκαινουρια Rafale
        Αεροπλανα και υποδομη εδαφους 3.6.δισ. ευρω, πολυετης FOS 700 eκ., οπλα 1.7 δισ., μετατροπες για να επιχειρουν στα Ιμαλάια 1.8 δισ.
        Συνολο 7.8 δισ.

        Εμεις μετατροπες δεν χρειαζομαστε. Απο οπλα αγοραζουμε για την ωρα μονο καποιους Meteor, καπου 220 εκ. , και κατα τα αλλα τα εξοπλιζουμε με τα οπλα των Μιραζ.

        Συνεπως αν παιρναμε 40 ολοκαινουρια Rafale , με τα οπλα που τωρα παιρνουμε, και τη FOS μακρας διαρκειας των Ινδων, θα μας εβγαινε καπου 5 δισ. Αν παρουμε και αφθονα επιπλεον οπλα, λογαριασε αλλο 1 δισ.

        Θα χρειαζοταν φυσικα να πωληθουν τα εξαιρετικα M2000-5 για να καλυφθει μερος του κοστους.
        Το 2007 οι Γαλλοι μας ειχαν πει «δωστε μας πισω ολα τα Μιραζ, δωστε μας και 3 δισ. ευρω, και σας δινουμε 40 ολοκαινουρια Ραφάλ. Τα οπλα τα εχετε ηδη». Δεν το δεχθηκαμε…….
        Τονιζω οτι ειναι τεχνικοοικονομικως ανορθολογικη η εισαγωγη νεουψτυπου για λιγοτερες απο 40 μοναδες, και η Πολεμικη Αεροπορια ουδεποτε εισηγαγε νεο τυπο για λιγοτερες απο 36 μοναδες (τα Φαντομ του 1972)

    2. Αντιγράφω το σχόλιο του υπουργού από την ομιλία στη βουλή:

      «Η λύση που πρότειναν, τελικά, οι Γάλλοι κρίθηκε άκρως ικανοποιητική από την Πολεμική Αεροπορία και επιπλέον (αυτό είναι ένα πολύ θα έλεγα σημαντικό σημείο) εξασφαλίζεται το 70% της επιχειρησιακής ζωής κάθε αεροσκάφους, δηλαδή η γαλλική πλευρά μας εξασφαλίζει 3.500 ώρες από ένα σύνολο πέντε χιλιάδων ωρών που είναι το όριο ζωής κάθε “Rafale”. »

      Αυτό που λέει είναι το ακριβώς αντίθετο, ότι από τις 5000 ώρες έχουμε εξασφαλισμένες τουλάχιστον 3500

      1. @nikosgr
        Εχεις δικιο, τωραψτο ειδα. Παντως ο εν λογω Υπουργος δεν εκφραζεται γενικωςψκαι με πολλη καθαροτητα (ωρες ωρες νομιχω οτι σκοπιμως θολωνει τα νερα) οποτε ειναι ευκολο να μπερδευτει κανεις. Θα μπορουσε να πει απλως «Εχουν 1500 ωρες, εχουν οριο ζωης 5000 ωρες, αρα τους μενουν αλλες 3500 ωρες, που μπορουν ομως να αυξηθουν πολυ με καταλληλο προγραμμα εργοστασιακης συντηρησης»

    3. Μια χαρά κάνουμε και πανηγυρίσουμε. Είναι μια τεράστια προσθήκη στις ένοπλες δυνάμεις, ενός υπερσύγχονου αεροσκάφους, σε χρόνο ρεκόρ και με πολύ καλή τιμή.
      Να αρχίσουμε πάλι την μίρλα από συνήθειαα

    4. Υπάρχουν στιγμές που αισθάνομαι ότι η πλειοψηφία δεν ξέρει να διαβάζει βασικά Ελληνικά.

      Θα έχουν 3.500 ώρες πτήσης ΥΠΟΛΟΙΠΟ ακόμη από τις 5.000 που προβλέπεται κατά την κατασκευή.Επιπλέον η κατασκευή προβλέπει την δυνατότητα αύξησης σε 2 χρονικές στιγμές με την επέκταση σε 7.000 και 9.000 πτήσης.

      Επίσης αναφέρθηκε σε 40 ΝΕΑ αεροσκάφη και όχι εκσυγχρονισμένα.Έχει υπολογίσει κανείς πόσα Viper θα έχουν παραδοθεί το 25 με το πρόγραμμα να λήγει το 27;Απλά γιατί κάποιοι βρήκαν μόνο 16 παραδοταία σύν τα Rafale.

      Κοιτά να δεις ρε γκρίνια, 15 χρόνια ούτε βίδα, μέσα σε 1 χρόνο κοσμογονία και σε λίγο θα ζητήσει κανείς και κανένα Nimitz.Ξέχασα έχουμε και τις τρισκατάρατες αλουμινότρατες, τα σαπάκια που λέγονται Bel και τις μικρές Ολλανδέζες που δε χωράνε 32VLS.

  6. Δύο περιοχές που κάνουν κλικ με τις δηλώσεις:

    1) Το πρώτο που κάνει κλικ είναι το προφανές, όταν λέει για 40 νέα, καταλαβαίνω ότι εννοεί νέα και δεν εννοεί τα 18 Ραφάλ και όσα από τα Viper έχουμε παραλάβει ως τότε. Άρα θα αγοράσουμε άλλα 22, με παράδοση ως το 2025. Αυτό είναι πού ενδιαφέρον, γιατί θεωρητικά ήταν σίγουρο ότι θα πάρουμε και F-35 απλά είχε διαρρεύσει ότι θα τα πάρουμε μετά το 2027. Μήπως τελικά στις συζητήσεις τα βρήκαν με ΗΠΑ και εννοεί ότι θα πάρουμε 22 F-35? (ή 2 ακόμη από τα Ραφάλ της Κροατίας να συμπληρώσουμε 20άδα και 20 F-35). Μου φαίνεται λίγο δύσκολο να εννοεί 40 Ραφάλ.

    2) Για την FOS μίλησε για FOS μόνο για τα 2000-5 και όχι για τα σκέτα 2000. Θυμάμαι όταν συζητιόταν το τίμημα της FOS είχε ειπωθεί ότι είναι για όλα τα 2000, παλιά και νέα γιατί αν το βάζαμε μόνο για τα νέα έβγαινε πολύ ακριβή. Τελικά είναι για όλα ή για τα -5?

    1. «Η προμήθεια των A/Φ Rafale εντάσσεται στον συνολικό προγραμματισμό για παραλαβή 40 μαχητικών αεροσκαφών έως το 2025».
      Aυτο ειπε, οποτε σημαινει ή +40 μαχητικα ή συν 22 rafale.

      F-35 δε νομιζω να γινεται ΕΩΣ το 2025 ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΑΛΛΟΥΣ.

      Στην εξισωση θα μπορουσαμε να βαλουμε και τα -9, αλλα με τη λογικη θα πηγαιναμε για επιπλεων rafale με συγκροτηση δευτερης μοιρας.

      Θα δουμε στην πορεια

      1. Και βασικα για 40 μαχητικα το αποκλειω λογο κοστους, οποτε παμε στα +22 (12 Κροατιας +10 καινουργια), οσο παταει η οικονομια της χωρας αλλο τοσο ευθραστη ειναι.

        1. @ΠΑ
          Νομιζω μια πολυ καλη ιδεα θα ηταν να πουλησουμε στους Κροατες τα F16 Block 50 του 1997, μαζι με τα υλικα αναβαθμισης τους σε Block 50+ Adv. (τα Block 30 δεν φαινεται να τα πολυθελουν.) Και να αγορασουμε εμεις τα μεταχειρισμενα Ραφάλ που προορίζονταν για εκεινους. Δε χρειαζονται αυτοι τετοιο πανισχυρο αεροσκαφος, και απο οτι εχω αντιληφθει θα ηθελαν να τη βγαλουν φθηνα.
          Θα τους χαρισουμε και τα Φαντομ ως bonus. 🙂

  7. Όταν ο ποιητής μιλάει για 40 νέα αεροσκάφη ως το 2025 δεν μπορεί να εννοεί τα F-35, που βεβαίως θα έρθουν κάποια στιγμή αλλά μετά το 2027 όταν τελειώσει το πρόγραμμα των Viper.

    Πιθανότα στην ΠΑ να έχουν βάλει στο μάτι τα 12 μεταχειρισμένα που προσφέρονται στην Κροατία σε συνδυασμό με 10 καινούρια. Επίσης μιλάει για πρόγραμμα SLEP το 2025. Αν είναι να περάσουν από SLEP τότε να θεωρείτε βέβαιη και την αναβάθμιση τους σε F4.

    @NF
    Κατάλαβες το ανάποδο. Τα Rafale θα έχουν τουλάχιστον 3500 υπόλοιπο από 5000 ώρες πτήσης. Δηλαδή θα αγοραστούν με το πολύ 1500 ώρες στην πλάτης τους.

  8. Πιθανή εικόνα της ΠΑ το 2027:
    40 Rafale F3R/F4
    24 Mirage 2000-5
    84 F-16V Block 72
    38 F-16 Block 50 Adv.
    18-20 F-16 Block 30

    το 2030:
    20 F-35A Block 4
    40 Rafale F4
    24 Mirage 2000-5
    84 F-16V Block 72
    38 F-16 Block 50 Adv.

    το 2040:
    40-60 F-35A Block 4
    40-60 Rafale F4
    80 F-16V Block 72

    …και μετά το 2040 αντικατάσταση των Viper με FCAS.

  9. Είναι δεδομένο ότι δεν θα μείνουμε στα 18 rafale γιατί ο αριθμός είναι πολύ λίγος για να ενταχθεί ένας νέος τύπος στην αεροπορία. Ο αριθμός 40 δεν είναι τυχαίος αφορά 2 μοίρες όπως είχε γίνει όλες τις προηγούμενες φορές που εντάχθηκε νέος τύπος στην Π.Α. (f-16,mirage-2000,κλπ).Εγω απλά εύχομαι να μπορέσουμε να συμπληρώσουμε και τον αριθμό των mirage 2000-5 είτε από τους Γάλλους είτε από τα ΗΑΕ ώστε να έχουμε από 2 μοίρες rafale και mirage.

  10. F-35 δεν ειναι με τιποτα αφου για να παραλαβεις το 2027-28 πρεπει να δωσεις βαρβατη προκαταβολη μεσα στο 2021.
    Θα μπορουσε να ειναι ραφαλ, (+22) αλλα δυστηχως δεν το νομιζω.
    Το πιο πιθανον ειναι να λεει οτι με βαση το πλανο της ΠΑ το 2025 θα ειναι πληρως επιχειρησιακα 40 F-16 viper.
    Εξαιρει τα 18 rafale φυσικα, και μιλαει για 40 ετοιμα viper, υποθετω.
    Μεσα στο 2021 θα πεσουν βαρβατες προκαταβολες για τις φρεγατες (οποιες και αν ειναι αυτες, επιησς για τα rafale , τα romeo κτλ).

    1. @Romeo60
      Eτσι ειναι. Οταν ο ανοητος Μονόχειρ ζητουσε «ευκολιες πληρωμης» για F35 και Μπελχαρες τελη του 2019, εγω εγραφα οτι οι οπλοβιομηχανοι δεν πουλανε με βερεσέ και με δοσεις.

    2. Από τα 2.5 billion που έχουν προβλεφτεί για αμυντικές επενδύσεις δηαλδή αγορά υλικού το 21,
      1.3-1.5 billion θα πάει για τα RAFALE οποτε δεν μένει και τίποτα σοβαρό για Φρεγάτες και ..F35

      Και βεβαια οι προϋπολογισμοί προσαρμόζονται και η ύφεση που είμαστε μάλλον είναι πάνω από τις προβλέψεις τους

      Κρατάμε μικρό καλαθάκι

  11. Αν δεν είναι άλλο ένα παπατζιλίκι ανάμεσα στα άλλα…η λογική λέει ότι θα αυξηθούν τα Rafale και θα αντικαταστήσουν σχεδόν όλα τα Mirage…αλλά και τα Mirage 2000-5.
    Πώληση των Mirage 2000 και των DASH 5 στην Dassault και χρήση των χρημάτων για αγορά νέων 10 και πιθανόν επιπλέον μεταχειρισμένων, είτε της Κροατίας, είτε από την Armee d;l Air και Upgrade σε F4.
    Αν…τα ελληνικά του ΥΠΕΘΑ είναι σωστά εννοεί πως προβλέπεται να έχουμε 40 νέα μαχητικά,…ως το 2025. Μέσα σε αυτά δεν εννοεί τα VIPER καθώς με βάση το χρονοδιαγραμμα κάθε έτος από το 2023 θα παραλαβουμε περίπου μια 12άδα και μετά κάθε έτος μέχρι το 2027 περίπου 20.
    Επίσης δεν είναι δυνατό να εννοεί επιπλέον 20 22 24 F35, καθώς πρέπει να υπογραφεί συμβόλαιο…σήμερα για να μπουμε στη γραμμή παραλαβής οπερ σημαίνει αν εκκινήσουμε τη διαδικασία σήμερα το σύνολο των αεροσκαφών θα έχει παραληφθεί το 2025 και βλέπουμε.
    Οπότε…GO FOR RAFALE…!!!
    Πάντως,..δε θα προλάβουμε να παραλάβουμε καλά καλά ούτε τα Ραφάλ…καθώς το καλοκαίρι θα έχουμε νέες εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά χειρότερες από εκείνες του καλοκαιριού του 2020. Το Π.Ν πάλι θα σηκώσει το βάρος χωρίς καμία προσθήκη ακόμα ούτε καν ενδιάμεση λύση…η αποφαση για φρεγάτες πάει για Μάρτη…γιατί τότε αποφασίζετε και το καθεστώς των ναυπηγείων…αλλά ούτως ή άλλως αυτό το πρόγραμμα ολοκληρώνεται 2025-6, οι ΜΕΚΟ ακόμα να αναβαθμιστούν…οι ΛΑΦΑ θα θέλουν εκσυγχρονισμό κανά χρόνο η μία..ΑΝ πάμε για Μπελαρά….ποιός θα προβάλει ναυτική ισχύ παλι το καλοκαίρι;;; Σε ένα ολοένα χειρότερο για μας περιβάλλον ναυτικής ισορροπίας;

    1. @Giannis
      Ω, μην ανησυχεις καθολου. Οταν ο Μονόχειρ επικαλείτο την αποφαση του ΣτΕ για τα αμαδρομικα των συνταξιουχων, αναζητουσε ενα προσχημα για να αποδεσμευτει απο τις υποσχεσεις που ειχε δωσει στον Μακρόν για τις Μπελχαρες. Οι ελληνικες Κυβερνησεις οταν θελουν μπορουν ευκολα να επιβληθουν σε «γενναιόδωρους» δικαστες που παριστανουν τους Ρομπέν των Δασών με ξενα κολλυβα, και νομιζουν οτι τα λεφτα φυτρωνουν στα λεφτόδεντρα.
      Επισης, στην Ελλαδα η εφαρμογη των αποφασεων του ΣτΕ απο την Κυβερνηση ειναι περιπου….. προαιρετικη!
      Ενα παραδειγμα:
      Το 1996 το ΣτΕ εκρινε παρανομο τον διορισμο τουωδιαβοητου Α. Λιακου ως Καθηγητη Πανεπιστημιου και διεταξε την απολυση του. Αυτος και ο δικηγορος του Ν. Αλιβιζάτος ηταν φιλοι του τοτε Πρωθυπουργου Σημίτη. Ο Αλιβιζάτος προεβλεψε οτι η αποφαση δεν θα εφαρμοστει ποτε. Και δεν εφαρμόστηκε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *