Από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων στα πλαίσια της ψήφισης για τον προϋπολογισμό του 2021, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι βρισκόμαστε στη τελική ευθεία για την απόκτηση των 18 μαχητικών Rafale. Όπως πληροφορούμαστε σήμερα εισάγεται στο κοινοβούλιο και συγκεκριμένα στην αρμόδια επιτροπή το νομοθετικό πλαίσιο για την οριστικοποίηση της συμφωνίας. Αύριο ο υπουργός θα ενημερώσει τη σχετική επιτροπή και όπως όλα δείχνουν εκτός απροόπτου ως τη Παρασκευή το θέμα θα έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς λαμβάνοντας τη πολιτική και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση.  

Το τελευταίο εικοσιτετράωρο όπως πληροφορείται το DefenceReview.gr έχει προκύψει το θέμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ενδέχεται να καθυστερήσει τη τελική υπογραφή της σύμβασης που εκτιμάται για τις 23 Δεκεμβρίου ημερομηνία ορόσημο για τη Πολεμική Αεροπορία αφού στις 23/12/2019 είχε υπογραφεί μετά από δέκα χρόνια η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των Mirage. Εκείνη την ημέρα αναμένεται στην Αθήνα η Γαλλίδα υπουργός άμυνας Φλορένς Παρλί.

Ευχή όλων είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο να μην προβεί σε νέες καθυστερήσεις ώστε εντός του 2020 να υπογραφεί η σύμβαση και να δοθεί η προκαταβολή που ανέρχεται στο 30% της αξίας του προγράμματος.

Ανακεφαλαιώνοντας, τα κόστη του προγράμματος απόκτησης των 18 αεροσκαφών Rafale έκδοσης F3R είναι τα εξής. Το κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται στο 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ, το κόστος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης στα 120 εκατομμύρια ευρώ με τετραετή διάρκεια και τέλος το κόστος των νέων όπλων (Meteor) καθώς και των εργασιών συντήρησης και των μικρών τροποποιήσεων του υφιστάμενου οπλοστασίου για τα Rafale στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Από τεχνικής πλευράς η πλέον ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η εγγύηση ωρών πτήσης που έδωσε η κατασκευάστρια εταιρεία στη Πολεμική Αεροπορία για τα 12 μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Βασικός παράγοντας αξιολόγησης της κατάστασης ενός μαχητικού δεν είναι μόνον οι ώρες πτήσεις (καθότι είναι διαφορετικό να πετάει ευθεία και οριζόντια και διαφορετικό να πραγματοποιεί αερομαχίες και εμπλοκές) αλλά ο δείκτης κόπωσης του μαχητικού. Σημειώνεται, ότι τα Rafale έχουν σχεδιαστεί με εγγυημένες 5000 ώρες πτήσεις με συγκεκριμένο φάσμα κόπωσης. Τη παρούσα στιγμή πραγματοποιούνται μελέτες ώστε να αυξηθούν οι ώρες σε 7000.

Comments

  1. Πολύ ευχάριστα τα νέα…λιγο αλμυρό το κόστος αλλά όλα βενουν καλός..ΑΝΤΕ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΦΑΜΕ ΚΑΙ ΚΟΥΦΈΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΌ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΦΡΕΓΑΤΑ (ΑΓΓΛΊΑ , ΟΛΛΑΝΔΙΑ,ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΊΑ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΛΥΒΆ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΈΣ ΠΕΙΡΑΥΛΑΚΑΤΟΥΣ ΜΜCS!!!!!
    ΑΝΑΡΩΤΙΈΜΑΙ ΠΩΣ Η ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΠΡΩΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ TYPE 31 ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΩΜΆΤΙΟ ΚΑΙ ΚΑΘΟΝΥΑΙ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ MMCS ΓΙΑ ΟΜΟΙΟΤΥΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΚΟ…..ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΘΕΡΙΝΉΣ ΝΥΚΤΌΣ ΑΒ…ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΜΕ ΤΥΠΟΤΑ ΠΩΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΥΠΟΤΊΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΟΙΟΤΥΠΙΑ ΜΕ 4 ΜΜCS και 4 meko και όχι οι ΒΡΕΤΑΝΟΊ ΠΟΥ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΛΟΊΟ ΣΕ ΚΌΣΤΟΣ ΝΑΥΠΗΣΗΣ ΚΟΡΒΈΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕ 6 ΔΙΣ ΜΡΩΡΕΙ ΝΑ ΑΓΩΡΑΣΕΙ 4 ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΑΕΡΑΜΟΙΝΑΣ ΤΥPE 31 ΚΑΙ 6 ΤΥPE 31 ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΌΝΤΩΝ ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΏΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΓΕΙΝΟΥΝ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΟΥ ΠΟΛΈΜΟΥ!!!!ΚΑΙ ΕΝΔΥΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ M Ή ΤΥPE 23????
    ΚΑΙ μην μου πείτε ότι φοβούνται ότι δεν θα βγει τόσο φθηνή η ναυπήγηση και έχει τεράστιο ρίσκο γιατί θα σας υπενθυμίσω ότι και belharra ήταν μακέτα και ΑΥΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΜΟΝΟ Diesel πρόωση !!!!ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΑΙ ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ TΙΣ ΑΓΟΡΑΖΑΜΕ…ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΥΗΡΑΞΑΝ ΟΙ ΤΥPE 31

    1. Όλα δείχνουν πως η συμφωνία για τις MMSC (ευτυχώς) ναυάγησε, διότι οι Αμερικανοί δεν παραχωρούν A. Burke.

      Αναμένεται νέα πρόταση των Γάλλων μάλλον για συνδυασμό 2 [email protected]/FDI & 2 [email protected] ΗΝ. Το θέμα είναι τι ενδιάμεση λύση είναι διατιθεμένοι να προσφέρουν και σε τι κόστος.

      1. @Nikolaos
        Αγαπητέ φίλε Νίκο, μακάρι να γλυτώσουμε τις αλουμινοτρατες. Στην περίπτωση των [email protected], οι 2 της γαλλικής διαμόρφωσης πρέπει να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε ram,strales,ec.м.,με μελλοντική πρόβλεψη θέσης επιπλέον εκτοξευτη πυραύλων αστερ.
        Τώρα για το ζήτημα της ενδιαμεσης λύσης το βλέπω εξαιρετικά δύσκολο να δώσουν λύση η γάλλοι,πιστεύω πως πρέπει να κλείσουμε άμεσα με αυτούς για 2+2,σπέρνοντας τις 2πρωτες [email protected] και ενδιάμεση λύση οι ολλανδικές Μ.

      2. Πάντως η Φτύση είναι ενθουσιασμένη με τις LCS ως ενδιάμεση λύση, «μακάρι να μας δώσουν, είναι πλοία 5ετίας», …. τώρα τι σόι πλοία είναι, δεν έχει σημασία …

        1. Εξαρτάτε πως τα €€€ η τα $$$ σε κάνουν να βλέπεις τα πράγματα….. δεν υπάρχει λογική όταν ο ίδιος ο χρήστης λέει ότι είναι προβληματικό και έχει συντάξει δεκάδες εκθέσεις με τα προβλήματα τους,εσύ
          να επιμένεις ότι το ελληνικό πν ξέρει και να πετάς σε αυτούς τους ανθρώπους το μπαλάκι ενώ γνωρίζεις ότι το κάνουν καταναγκαστικά…..
          Η άλλη περίπτωση είναι να είσαι εντελώς ηλίθιος και να μην γνωρίζεις το αντικείμενο….
          Το 2ο δεν το νομίζω άρα καταλήγω στο πρώτο.

  2. Αφού το γράφετε εσείς το αναφέρω:
    Τα μεταχειρισμένα που μας δίνουν έχουν αρκετές ώρες πτήσης
    Μεσήλικα είχε αναφερθεί σε γαλλικό aviation forum
    Η αεροπορία ζήταγε νεότερα αλλα οι γάλλοι αρνιόντουσαν
    προφανως τη μειωμένη τιμή θα τα πάρουν πίσω εάν και όταν τα αεροσκάφη χρειαστεί να περάσουν από Life extension

      1. Δεν είναι F3R, θα αναβαθμιστούν σε F3R, με το βασικό μέρος της αναβάθμισης να είναι λογισμικό και ψιλολόγια (από άποψης κόστους, γιατί από άποψης ωφέλειας είναι σημαντική)

    1. Ti μεσηλικα γράφεις?
      Τα αεροσκάφη ήταν F3 O4T παραγωγής 2013-18,και μας τα αναβαθμίζουν σε F3R.
      2-7 χρόνων είναι αυτή τι στιγμή που μιλάμε.
      Τα viper που θα κάνουμε είναι παραγωγής 2004-2010 και έχουμε σκοπό να τα κρατήσουμε ως το 2050 και βάλε.
      Μην παραπληροφορεις λόγω της μόνιμης γκρίνιας σου και της απέχθειας σου σε κάθε γαλλικό.

      1. Καθόλου δεν παρα πληροφορώ!!
        Στο γραφει και το άρθρο!
        Τα rafale έχουν 5000 ώρες διάρκεια ζωής
        Εάν αυτά που θα σου δώσουν έχουν κάνει 1800-2000-2500? ώρες τι είναι?/
        Υπόψη οι Γάλλοι τα πετάνε τα μαχητικά τους σε αντίθεση με μας
        και τα αναπτύσσουν από Κεντρική Αφρική μέχρι Περσικό Κόλπο
        Για να πάει από Γαλλία σε Dubai πόσες ώρες πτήσης θέλει ένα RAFALE??
        Δεν ξέρω τι χρονια παραγωγής είναι τα μεταχειρισμένα
        Οι Γάλλοι αεροπόροι σίγουρα δεν είναι και pol χαρούμενοι από το και σίγουρα δεν θα δώσουν από τα καλύτερα αεροπλάνα τους!!

        1. Το μόνο που ξέρουμε είναι ο τύπος F3 O4Τ και τα χρόνια κατασκευής. 2013-2018. γιατί πολύ απλά αυτός ο τύπος (F3 Ο 4T) τότε κατασκευαστηκε.

          Είχε γραφτεί σε όλα τα σαιτ το Σεπτέμβριο.
          Αυτα με τις τόσες πολλές ώρες πτήσης είναι αυθαίρετα από το μυαλό σου (αδύνατον αεροσκάφος 5ετιας να έχει 2500 ώρες πτήσης) και το κάνεις όπως πάντα για να υποτιμήσεις τα γαλλικά οπλα.

          1. 2020-2013 = 7

            Εάν θυμάμαι καλά κατά για να είναι κάποιος πιλότος αξιόμαχος θέλει 150 fh
            το χρόνο κατά ελάχιστο Οποτε εάν βάλεις 2? χειριστες ανά αεροπλάνο επί 150fh το χρόνο το ελάχιστο επί χρονια πόσες ώρες βγάζεις?

            Επαναλαμβάνω πως δεν τα βγάζω από τη κεφαλα μου τα xv διαβάσει!

            Δες εδώ για παράδειγμα:
            https://www.dassault-aviation.com/en/defense/rafale/mission-ready-with-low-operating-costs/

            3300 FH τα πιο φορτωμένα RAFALE!!

            Το σίγουρο είναι πως δεν ξέρουμε εμείς πόσες ώρες έχει το κάθε αεροπλάνο
            Εάν η Αεροπορία κατάφερε και πέρασε τέτοιο ορο στο συμβόλαιο προφανώς τα αεροπλάνα έχουν αρκετές ώρες!

          2. https://www.defensenews.com/air/2016/11/03/french-pilot-training-suffers-at-expense-of-rafale-sales-support/

            Combat missions over Syria and Iraq have boosted fighter pilots’ flying hours to 168 hours this year, higher than 159 hours in the military budget law, he said. Pilots are expected to fly 164 hours next year.

            Οι Γάλλοι τα πετάνε τα αεροπλάνα και τους πιλότους τους σε αντίθεση με τα δικά μας M2000!!

          3. Η Αεροπορία ξέρει ακριβώς ποια αεροπλάνα θα πάρει και πόσες ώρες πτήσης έχουν. Ακριβώς ομως

        2. Αν κρίνω από τα mirage2000 (ναι αυτα της 332 -και οι γάλλοι θα γελουν που θα τα πάρουν γιατι θα τα μοσχοπουλήσουν- που ειχαν για χρόνια το ρεκόρ σε scrable στις τάξεις της ΠΑ), ούτε πολλές ωρες έχουν αλλά κυρίως ΔΕΝ έχουν κανένα απολύτος δομικό θέμα.

          Θεωρώ το επόμενης γενιας Rafale δεν θα έχει δομικά προβλήματα.

          1. Δεν έχουν δομικό θέμα διότι από το 08? που έχει λήξει η FOS έχουν πετάξει ελάχιστα
            Τελικά μάλλον έπρεπε να τα κρατάγαμε
            με μερικό εκσυχρονισμό και σύχρονα όπλα(LITENING+SPICE+LGB)
            Έτσι θα είχαμε μια μικρή αεροπορική δύναμη 3 μοιρών ανεξάρτητη από τους στρατηγικούς μας συμμαχους

  3. Ερώτηση, πώς γίνεται τα 18 αεροσκάφη να κοστιζουν 1.8 δις «ο κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται στο 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ» δλδ 100 εκ ανα αεροσκάφος όταν μάλιστα λεγόνταν ότι και τα μεταχειρισμένα τα παίρνουμε σε εξαιρετικά καλή τιμή;
    Εδώ είναι καθαρα τα θεματα 1.8 δις αεροσκάφη, 120 εκ ευρω υποστηριξη, 400 εκ όπλα./επαναπιστοποιησεις.
    Πάντως το αεροσκάφος …θεωρώ ότι είναι ΚΟΡΥΦΑΙΟ και δαύλα..όπου δ κ.

    1. Υποθετικά μιλώντας βγαίνει περίπου 200 μύρια τα καινούρια και 50 τα μτχ. Για τα καινούρια η τιμή είναι λογική και κοντά στα κόστη των άλλων εξαγωγικών πελατών του τύπου. Για τα μτχ. εξερτάται σε τι κατάσταση βρίσκονται, πάντως οι τιμές είναι υψηλότερες από αυτές που αρχικά κυκλοφόρησαν. Ίσως είναι και η τιμή της αναβάθμισης στο ίδιο πρότυπο με τα καινούρια που ανεβάζει την τιμή. Μήπως περάσουν καμία συντήρηση πριν παραδοθούν;

    2. Στην τιμή μέσα είναι και το «κατιτίς» που πέρνουν όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

      Επειδή είμαστε στην Ελλάδα… για να μην ξεχνιόμαστε.

  4. @ Bill

    Προφανως καποιοι εχουν παρει μεγαλο πακετο, ισως και ποσοστα πωλησης, για να διαφημισουν τις ακαταλληλες αλουμινιες ψαροτρατες LCS σε καθε αρθρο τους, ενω την Κυριακη απαντησαν ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΑ των αναγνωστων τους για τις MMSC. Ποιος θα καθοταν να κανει τετοια δουλεια μονο και μονο για να προωθησει ενα τοσο ακαταλληλο και προβληματικο πλοιο, εαν δεν ειχε ιδιον οφελος;;;;

    Ειλικρινα, εχετε δει εσεις πουθενα τοση αρνητικη ΔΙΕΘΝΗ δημοσιοτητα για ενα συγκεκριμενο οπλικο συστημα, και ταυτοχρονα ορκωτες καταθεσεις και εκθεσεις στο Αμεικανικο Κονγκρεσο και Γερουσια που να περιγραφουν τα πολλαπλα προβληματα του πλοιου αυτου;;; Και στην Ελλαδα καποιοι μας λενε οτι δεν υπαρχει κανενα προβλημα, ολα ειναι ενταξει.

    Θελουν να μας τα φορτωσουν ωστε να φανε αυτοι καλα με χρυσες μασελες και να τρωνε και τρισεγγονα τους. Τι τους νοιαζει αυτους η εθνικη αμυνα, οταν θα φτιαξουν κομποδεμα με τα χρηματα των Ελληνων φορολογουμενων θα τα μαζεψουν και θα φυγουν για Ελβετια και ΗΠΑ και θα αφησουν τα «κοροιδα» να βγαλουν το φιδι απο την τρυπα με τα προβληματικα πλοια Rio Mare που τους εβαλαν και αγορασαν. Δεν εχουν καθολου αισθημα ευθυνης και ντροπης αυτοι οι κυριοι.

  5. 1. Χαρούμενη είδηση γιατί πα΄ρνουμε καλά αεροπλάνα και γρήγορα.

    2. Κακιά είδηση γιατί με 1,8 δις τα 18 αεροπλάνα οι Γάλλοι μας έπιασαν τον κ..λο και μάλιστα χοντρά. Κανονικά fly away (γιατί τέτοια είναι η τιμή του 1,8 δις) τα καινούργια κάνουν 80 εκατ, άντε 100 εκατ με καπέλο των Γάλλων προς εμάς, και τα μεταχειρισμένα 50 εκατ. Οπότε η μέγιστη τιμή έπρεπε να είναι κάπου κοντά στο 1,2 δις. Με 1,8 δις fly away τιμή, θα παίρναμε 24 F-35, που και όλα θα ήταν ολοκαίνουργια και περισσότερα και επόμενη γενιά. Για πολλοστή φορά, τιμολογιακά οι Γάλλοι δεν ήταν και πολύ φιλικοί μαζί μας (για να μην πω κάτι χειρότερο). Και δεν θεωρώ ότι από πλευράς μας η μεγάλη τιμή έχει κάτι επιλήψιμο (σαν το εξάρτημα που ξεκινά το αυτοκίνητο) γιατί είναι G2G συμφωνία, αλλά τέτοια τιμή δεν την λες και κάτι καλό. Να δούμε τι τιμή θα κάνουν στην Κροατία ή όπου αλλού κατέβηκαν με μεταχειρισμένα και αν είναι χαμηλότερη πως θα το δικαιολογήσουν.

    1. Οι αγαπημένοι σου τενεκεδες35 σου κάνουν 208 εκρια $ ο καθένας χωρίς καθόλου όπλα και καθόλου Fos.
      Δες εμιράτα. 10.4 δις για 50
      Μονό αεροσκάφος και υποδομές, όχι όπλα όχι fos

      1. Τα ανταλλακτικά και την υποστήριξη που βάζουν οι Άραβες φίλε, δεν την ξέρουμε ακριβώς. Άρα μέχρι να τα παραγγείλουμε εμείς, δεν έχουμε μια τάξη μεγέθους

      2. Romeo60

        Σε αυτά που παρατήρησες να συμπληρώσω ότι θα χρειάζονται συνεχόμενη ενημέρωση του λογισμικού με τα ανάλογα έξοδα…

        Πανάκριβη υπόθεση για ένα ελαττωματικό προϊόν πολύ περιορισμένης αξίας για χώρες με παθητική η ανύπαρκτη εξωτερική πολιτική.

    2. Η τιμή fly away είναι 80-90 εκ ευρώ, τα μεταχειρισμένα στη μισή τιμή και από εκεί και πέρα ως τα 1,8δις ευρώ:
      Ανταλλακτικά
      Πακέτο υποστήριξης (φορείς, δεξαμενές κτλ)
      Πακέτο υποστήριξης εδάφους
      Τεχνική βιβλιογραφία
      Simulator και σύστημα εκπαίδευσης
      Σύστημα αποστολής και υποστήριξη
      Εκπαίδευση
      Τεχνική υποστήριξη + υποστηριξη προγραμματος
      Δεν τα λες και λιγα

      1. Ανταλλακτικά: Κανονικά είναι στην FOS (δεν φαντάζομαι να νομίζει κάποιος ότι μερικά εκατομύρια το χρόνο ανά αεροσκάφος είναι εργατικά της FOS)

        Πακέτο υποστήριξης (φορείς, δεξαμενές κτλ). Π¨οσα να βάλεις για 18 αεροπλάνα και πόσο να κοστίζει το καθένα? Άντε πες 30 δεξαμενές, πόσο κάνουν?
        Πακέτο υποστήριξης εδάφους. Πολύ γενικό μου ακούγεται, τι αφορά και τι κόστος?
        Τεχνική βιβλιογραφία. Αυτό θα έπρεπε να είναι δωρεάν
        Simulator και σύστημα εκπαίδευσης. Πόσα να βάλουμε, 10, 20, 30 εκατομύρια?
        Σύστημα αποστολής και υποστήριξη. Πόσο να κάνει?
        Εκπαίδευση. Έστω 12 πιλότοι που θα γίνουν εκπαιδευτές στα επόμενα, και έστω ένα υστερικό κόστος 1-2 εκατομύρια στον καθένα, να το κάνουμε 1,5Χ12=18 εκατομύρια?
        Τεχνική υποστήριξη + υποστηριξη προγραμματος. Πολλές φορές τελικά είναι αυτή η υποστήριξη, τι θα πει τεχνική υποστήριξη, δεν είναι στο FOS?

        Δεν μου φαίνεται να αξίζουν πάνω από 100 εκατ όλα μαζί

    3. Το site του ιστορικού περιοδικού γραφει πως η συμφωνία ΔΕΝ είναι διακρατική αλλα εμπορική με τη Dassault

      Είπαμε υπάρχει το fly away price και το weapons system cost :

      Qatar:
      https://www.arabianaerospace.aero/new-squadron-is-rafale-prize-for-qatar.html
      6300milE / 24 = 260+mil euros—weapons system cost

      Egypt:
      https://www.defenseworld.net/news/24147/Egypt_Likely_to_Order_12_Additional_Rafale_Fighters_during_Macron___s_Visit#.X9oTSXritPY
      5200/24 =216mil euris—weapons system cost

      India
      https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/rafale-deal-cleared-to-be-signed-on-friday/articleshow/54449611.cms?from=mdr
      3420/36= 95 mil E fly away price

      f35:
      Belgium
      https://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/197056/us-applauds-belgian-decision-to-buy-f_35-fighters%2C-offers-record-low-price.html

      Belgium will pay €76.3 million for each of its 34 aircraft, including training and weapons, for a total of €2.594 billion. Belgium will also pay about €1 billion to upgrade its air bases, and pay for other related training expenses.

    4. Δεν θα διαφωνήσω στο προκείμενο αλλά 18 μαχητικά δικινητήρια με όλα τους τα όπλα δεν νομίζω να σου έδινε κάνεις σε αυτή την τιμή και άμεσα….
      Οι Αμερικάνοι για 6 φου 35 είπαν όχι…..
      Άρα όταν κάτι το χρειάζεσαι άμεσα και βρεθεί κάποιος να στο προσφέρει, όσο να ναι θα βάλει και κάτι παραπάνω (νόμος του εμπορίου σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής) έτσι γίνεται σε όλα.
      Οπότε συμπερασματικά, είναι μια πολύ καλή αγορά με άμεσα οφέλη στην αποτελεσματικότητα της άμυνας μας.

  6. Σοβαρη και προσγειωμενη ενημερωση.

    Το αντιστοιχο αρθρο της μπροσουρας με το ιδιο ποσο εχει ανακαλυψει οτι καλυπτουμε και μελλοντικους εκσυγχρονισμους αφου «η Dassault εκσυγχρονίζει συνεχώς τα αεροσκάφη, σε έναν αέναο κύκλο εξέλιξης. Αυτό το έχει συμπεριλάβει η ΠΑ μέσα στο FOS. »

    Τα δεδομενα ειναι λοιπον 4ετης FOS αρα οχι πολυετης και 400 εκατομμυρια για νεα οπλα(Meteor €2,000,000 ο ενας) και επαναπιστοποιησεις υφισταμενων οπλων οποτε το ποσο ειναι σχετικα μικρο.

    Σε καθε περιπτωση ειναι η πλεον λογικη αγορα που μπορουσε να γινει.Ας ελπισουμε οτι θα συμπληρωθει με περισσοτερα αεροσκαφη και επεκταθει με αγορα ολων των καταλληλων οπλων γιατι και παλι βλεπουμε αποσπασματικες και οχι μακροχρονιες συμβασεις.

    1. Και μετά από 4χρονια όταν θα έχει τελειώσει η FOS και θα έχουν επανέρθει οι δημοσιονομικοί περιορισμοί μαντέψτε τι θα κάνουν τα RAFALE!!

      Τα 400mil είναι αρκετά για επαναπιστοποίηση των υπαρχόντων 400+ γαλλικών πυραυλων
      Για καινούργια δεν ξέρω εάν περισσεύουν!!

      1. CK

        Ένας χρήστης που αδυνατει να συντηρήσει σωστά τα συμβατικά μαχητικά, και ειδικά ένα Rafale που σχεδιάστηκε εξαρχής για έχει χαμηλό αποτύπωμα υποστήριξης και έξοδα, δεν πρέπει ούτε να σκέφτεται για F-35 όχι να τα αγοράσει κιόλας ενώ γνωρίζει ότι μετά απο λίγα χρόνια θα τα έχει παρκαρισμένα στα υπόστεγα επειδή δν θα έχει το χρήμα ούτε για ενημέρωση και ανβθμιση του λογισμικού που πρέπει να γίνεται τακτικά για να τα οικονομαει και η εταιρία.

        Ένα Rafale η το Gripen είναι υπεραρκετό, και πολύ τους είναι λέω εγώ αφού δεν ξέρουν να συντηρούν ούτε τα Mirage 2000 όπως θα έπρεπε με συνέπεια να είναι σήμερα απαξιωμένα και παρκαρισμένα στην άκρη…

        Οποίος αγοράζει F-16 χωρίς πλήρες πακέτο επικοινωνιών και αυτοπροστασίας, είναι πελάτης για τα πανηγύρια και δεν πρέπει -ούτε θα έπρεπε να του επιτρέπουν- να ασχολείται με περίπλοκα «αόρατα» αεροσκάφη μόνο για να τα κάνει μόστρα σε αεροπορικές επιδείξεις.

        1. Και πως ακριβώς τα συντηρούσε τα Μ-2000 χωρίς πρόβλημα για 35 χρόνια και ξαφνικά το ξέχασαν;
          Είπαμε κριτική αλλά μέχρι ένα σημείου. Κάτσε εσύ 7 χρόνια χωρίς να κάνεις ένα service στο αμάξι σου ή να κάνεις service και να μην βρίσκεις ανταλλακτικά και μετά το αυζηταμε!

          1. Αν θυμάμαι σωστά έχεις παρατηρήσει ο ίδιος σε παλαιότερη συζήτηση ότι αγοράσαμε M2000-5 χωρίς πιστοποίηση για Scalp EG στο σύνολο αεροσκαφών αυτής της έκδοσης.
            Ενώ θυμάμαι ότι αγοράσαμε επίσης 100+ F-16 που εμφανίζουν επίσης πολλές ελλείψεις σε αυτά τα σημεία + το ότι δεν έχουν Link 16 που είναι εδώ και αρκετά χρόνια στάνταρ εξοπλισμός όπως το IFF που εμφανίζεται σε μορφή ´bird slicer´ σε αυτά τα αεροσκάφη.

            Συνεπώς θα έλεγα ότι δεν έχει νόημα να ψάχνεις για δικαιολογίες για αδικαιολόγητα πράγματα, αποδίδοντας ευθηνες στα ανταλλακτικά, όταν έχεις ένα στόλο μαχητικών αχταρμά που ενώ η πλειοψηφία αποτελείται απο δυο τύπους αεροσκαφών είναι σαν έχεις 5 διαφορετικούς και αυτό με αρκετές ελλείψεις στον εξοπλισμό που ενσωματώνεται στα αεροσκάφη.
            Για να μην μιλισουμε για τους αστείους αριθμούς των ´snap on toolsˋ όπως ατρακτίδια αναγνώρισης που είναι δυο «ολόκληρα» Goodrich για αεροπορία 150+ μαχητικών, η για ατρκτιδια ναυτιλίας και σκόπευσης Lantirn που περιμέναμε να χαρίσουν αποθέματα για «πάρουμε» περισσότερα.

            Όταν θα μάθουν να προγραμματίζουν σωστά μέσο και μακροπρόθεσμα για σύνθεση αεροπορικού στόλου και αναπτύξουν αξιόλογη «πολιτική στόλου» όπως έχουν σε άλλες νατοϊκές χώρες, ευχαρίστως να συζητήσουμε για το θέμα έλλειψης ανταλλακτικών…

            Απο μια συζήτηση για αγορά F-35 είμαστε όμως έτη φωτός μακριά.

          2. @ Ndgi

            Δεν είναι θέμα το εάν η Αεροπορία μπορεί να συντηρεί τα RAFALE
            Το θέμα είναι ότι η Αεροπορία δεν μπορεί να κάνει προγραμματισμό όταν
            έχουμε να κάνουμε με πολιτικές αποφάσεις!
            Τα RAFALE προέκυψαν από το πουθενά τον Ιούλιο όταν δεν προχώρησαν με τις [email protected]!!
            Τα ίδια και παλιότερα
            Και είμαστε στη κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα με πολυτυπία υλικού

          3. CK

            Εγώ δεν στάθηκα στο Rafale αφού ανέφερα και το πιο οικονομικό απο όλα που είναι το σουηδικό Gripen.
            Έθιξα επίσης το σημείο του προγραμματισμού αν και δεν θεωρώ ότι αξίζει να ονομάζεται προγραμματισμός το λόμπινγκ υπέρ της ΛΜ στις ηγεσίες της αεροπορίας που είχαν ανέκαθεν αμερικανικό προσανατολισμό παρά τις φόλες που έχουν φάει απο τους αμερικανούς -προφανώς είναι γλυκά τα αντάλλαγμα που προκύπτουν απο τις συνεργασίες με τους αμερικανούς για τα στελέχη που έχουν επιρροή στις αποφάσεις- σε περασμένες εποχές σύμφωνα με μαρτυρίες στελεχών εκείνης της εποχής.

            Όπως και τα Mirage παλιότερα έτσι και τα Rafale σήμερα ήταν πολιτικές αποφάσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν η είναι η υποδεέστερη επιλογή, αλλά μάλλον το αντίθετο…αν δεν ήταν η περίεργη νοοτροπία με τις αμερικανιές ορισμένων στην μέση…

          4. Φίλε Ndgi, δεν είπα ποτέ ότι δεν είναι όλα τα αφή πιστοποιημένα για SCALP. Είπα ότι δεν υπάρχουν φορείς για όλα τα αφή, είναι πολύ διαφορετικό.
            Επίσης, τώρα μιλάς για προγραμματισμό, όχι για συντήρηση. Ναι σε προγραμματισμο πάσχουμε αλλά δεν φταίει πάντα η Αεροπορία ή ο Στρατός ή το ΠΝ

          5. Αγαπητέ φίλε Patatinos, έτσι όπως το θέτεις για τους φορείς με μπερδεύεις , επειδή εγώ θυμάμαι να έλεγες ότι δεν είναι όλα τα M2000-5 που αποκτήσαμε φορείς για τα Scalp EG, και ότι αυτοί δεν είναι αρκετοί για τον αριθμό αυτών των πυραύλων που έχουμε αποκτήσει.

            Ο προγραμματισμός είναι το Α και Ω σε οποιοδήποτε σύστημα η υπηρεσία που θέλουν να λέγονται και να λαμβάνονται υπόψη ως οργανωμένα, αυτά που παρατηρώ εγώ εδώ και αρκετά χρόνια είναι ένα μπάχαλο με αποφάσεις όπου φυσάει ο άνεμος που εξυπηρετούν οτιδήποτε άλλο εκτός απο αυτά για τα οποία προβλεπόταν και υπάρχουν, σε αυτό δεν εξαιρείται το πρόγραμμα συντήρησης που συμπεριλαμβάνει και τον έγκαιρο και συνεπή ανεφοδιασμό με ανταλλακτικά και όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα εργαλεία.

            Για να λυθεί η παρεξήγηση που προφανώς υπήρξε, θέλω να επισξμανω ότι εγώ δεν αποδίδω ευθύνες «μόνο» σε συγκεκριμένους όπως παρατήρησες, αλλά σε όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτές τις υποθέσεις, εκτός απο τους αντιπροσώπους των εταιριών που έχουν συγκεκριμένη αποστολή και στόχο την επιχειρηματική επιτυχία των εταιριών που αντιπροσωπεύουν στις συμφωνίες.

            Εκεί που θέλω να καταλήξω, είναι ότι χωρίς σωστό και σοβαρό προγραματισμό δεν πας πουθενά, άσχετα αν
            πρόκειται για αγορά αεροσκαφών η για ανεφοδιασμό με ανταλλακτικά και λοιπά αναλώσιμα υλικά για συντήρηση.
            Αυτό σημαίνει ότι όταν έχεις εκτεταμένο «πρόγραμμα» πτήσεων λόγου αυξημένης δραστηριότητας επιθετικών γειτόνων πρέπει να φροντίζεις έγκαιρα να υπάρχουν αρκετά ανταλλακτικά και για εποχές όπου θα υπάρχει θέμα ρευστότητας που στην περίπτωση μας ήταν προβλέψιμη για όσους δεν εθελοτυφλούσαν όσο έτρεχε ασταμάτητα το εύκολο χρήμα.
            Επίσης σημαντικό είναι και το σημείο με τους συνεπείς εκσυγχρονισμούς και των αναβαθμίσεων που απαιτεί επίσης ορθό και ρεαλιστικό προγραματισμό.
            Σε αυτά είναι συνυπεύθυνες οι ηγεσίες στην αεροπορία και όπου αλλού έχουν προκύψει ανάλογα προβλήματα για τους ίδιους λόγους, επειδή αυτοί θα έπρεπε να ξέρουν ποσά έχουν και τι χρειάζονται ακόμα για την εκτέλεση της αποστολής, αντί να ασχολούνται με ίντριγκες εναντίον συναδέλφων και λοιπές πολιτικές χαζομάρες που είναι για πολιτικούς που είναι επαγγελματίες ψεύτες…

        2. Νομίζω όμως ότι το ζήτημα που τίθεται, δεν είναι αν τα F-35 είναι πολύ ακριβό σπορ στην συντήρηση (φυσικά και είναι πολύ πιο ακριβό).

          Το θέμα είναι αν ήταν δίκαια η τιμή που μας χρέωσαν, και όχι, αν είναι fly away τιμή το 1.8 δις, δεν είναι δίκαια, είναι μια πολύ ακριβή τιμή για 18 καινούργια.

          Και το ότι συμφωνήθηκε FOS για 4 χρόνια σε αυτή την τιμή δεν είναι ότι καλύτερο.

          Τέλος πάντων, αν είναι G2G, μας βρήκαν στην ανάγκη, είναι καλά και τα θέλουμε, αλλά εκμεταλεύτηκαν την ανάγκη μας, δεν ήταν φιλική τιμή. Αν δεν είναι G2G, τότε…

          1. agnostosependytis

            Όλοι οι έμποροι εκμεταλλεύονται ευκαιρίες η Γάλλοι δεν είναι εξαίρεση σε αυτό αλλιώς δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν στην αγορά με τον υψηλό ανταγωνισμό.

            Εκτός αν θεωρούμε την πρόταση της ΛΜ φιλική προς την «σύμμαχο» ασιατική χώρα Ταϊβάν που ετοιμάζεται να πληρώσει 8 δις $ για 66 F-16V νέας παραγωγής, σύμφωνα με την παρακάτω αναφορά.

            Εγώ τα υπολόγισα γύρο στα 120 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος για ένα μοντέλο παλιάς σχεδίασης, που θεωρώ ολίγων υπερβολικό σε σύγκριση με ένα σχέδιο 4+ γενιάς με ενσωματωμένους όλους τους State of the Art αισθητήρες επάνω στο αεροσκάφος όπως π.χ όλα τα Eurocanards που προσφέρονται σήμερα στην αγορά.

            https://nationalinterest.org/feature/f-16v-fighters-taiwan-8-billion-well-spent-yes-and-no-167572

          2. Δίκιο έχεις, αλλά θα θεωρούσα ότι η περίπτωση της Ταιβάν σαν πιο μοναδική, καθώς μιλάμε για μια χώρα περίπου μη αναγνωρισμένη και στην οποία δεν υπάρχει ανταγωνισμός να πουλήσουν όπλα, γιατί όλοι φοβούνται την Κίνα. Σε εμάς κανονικά θα υπήρχε ανταγωνισμός.

            Περαιτέρω, οι τιμές πλέον στις σοβαρές χώρες και ο τρόπος που τρέχουν τους διαγωνισμός τους, δεν είναι fly away cost, αλλά το συνολικό κόστος του Life cycle μαζί με το FOS για όλη την ζωή του συστήματος, για αυτό βλέπουμε τιμές κοντά στα 200 εκατ συνεχώς σε ένα σωρό συστήματα. Και αυτό γιατί η FOS μπορεί να παρασχεθεί μόνο από τον κατασκευαστή, άρα δεν έχει νόημα να αγοράσεις ένα μαχητικό με ένα ευρώ, αν είναι να σε χρεώσουν μετά 300 εκατ/σκάφος για FOS, άρα πρέπει να τα συμφωνήσεις μαζί.

          3. agnostosependytis

            Ασφαλώς είναι αναγνωρισμένη χώρα η Ταϊβάν, απλά η Κίνα δεν την αναγνωρίζει ως πολιτικά ανεξάρτητη χώρα.

            Η ίδια περίπτωση είναι όμως, αφού εκμεταλλεύονται την ανάγκη εκείνης της χώρας για να της πουλάνε παλιό μοντέλο αεροσκάφους που ζητάνε να χρυσό-πληρώσει επειδή έχει ανάγκη. Φταίει όμως και η Ταϊβάν που μπήκε σε αυτή την ομηρία απέναντι στον υποτίθεται σωτήρα Αμερική, αφού ήθελα να ποντάρει συνειδητά σε αυτό το άλογο, αντί να παίξει όπως η Ινδία έξυπνα που επιτρέπει τον ανταγωνισμό στους εξοπλισμούς. Εμείς δεν θα έπρεπε να πέφτουμε στην ίδια παγίδα, αφού έχουμε και άλλες επιλογές απο Ευρώπη που δεν εκμεταλλευόμαστε σωστά, επειδή μερικοί εμπλεκόμενοι θέλουν να παίζουν περίεργα παιχνίδια με παχυλό χαρτζιλίκι ως ανταμοιβή για τις «υπηρεσίες» που προσφέρουν σε ορισμένες αμερικανικεσ εταιρίες που εκμεταλλεύονται αυτή την νοοτροπία για τα οικονομάνε απο διεφθαρμένους και κορόιδα που πληρώνουν για ύποπτες μπίζνες όπου μοιράζονται απλόχερα δισεκατομμύρια για εξυπηρέτηση ξένων συμφερόντων.

      2. Η 4ετής FOS μου κάθισε πάρα πολύ άσχημα. Έπρεπε να είναι τουλάχιστον 10ετής. Με τους ρυθμούς που εγκρίνονται τα προγράμματα στην Ελλάδα πρέπει από το 2021 να συζητιέται η επέκταση της FOS των Rafale για να είναι έτοιμη στην ώρα της το 2024.

        1. Προφανώς δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα για να πληρώσουν FOS για περισσότερα χρόνια, αφού έχουν και πολλά άλλα θέματα που χρειάζονται επίλυση τα οποία έχουν επίσης μεγάλα έξοδα.

  7. Το πλέον ευχάριστο νέο των τελευταίων μηνών για να μην πω χρόνων…
    Ότι πληρώνεις παίρνεις τελικά σε αυτή τη ζωή και ευτυχώς η συγκεκριμένη αγορά αξίζει στο 100% τα χρήματα μας
    Και τώρα είναι η ευκαιρία να επεκτείνουμε αυτή τη συνεργασία με τους Γάλλους γιατί και οι δυο ωφελημένοι θα βγούμε στο διηνεκές.
    Αυτοί εξασφαλίζουν ένα μόνιμο πελάτη/σύμμαχο κι εμείς προστασία
    Εξάλλου τα κοιτάσματα φυσικού αερίου νοτίως της Κρήτης και ανατολικά της Καρπάθου είναι τεράστια ενώ τα οικόπεδα ανατολικά της Ρόδου και νοτίως του Καστελορίζου ενδέχεται να κρύβουν μια από τις μεγαλύτερες λεκάνες υδρίτη παγκοσμίως για τα οποία η Γαλλία δεν έχει κρύψει το έντονο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στην εξόρυξή τους μέσω της TOTAL

    1. Εδώ ποια ο πλανήτης πάει καλπάζοντας σε κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, δυστυχώς η πολιτική της Τουρκίας ότι αν δεν τα συνεκμεταλευθεί αυτή, δεν θα αφήσει εμάς να τα εκμεταλευτούμε, μην από τον πλούτο μας γίνουμε ισχυρότεροι από αυτή, μοιάζει να πιάνει. Εάν όλα διευθετηθούν σε 4-5 χρόνια, μέχρι να γίνουν οι διαγωνισμοί, οι εξορύξεις κτλ κτλ, αέριο και πετρέλαιο θα βγει σε 15 χρόνια, που πλέον η αγορά αυτών θα πνέει τα λοίσθια.

      Παλιά φοβόμασταν ότι εξαντλούνται τα κοιτάσματα στον πλανήτη και τι θα κάνουμε μετά, και τώρα πλέον είμαστε στο ότι έχουμε βρει το μετά, και αφήστε τα κοιτάσματα ήσυχα

  8. Τα ραφαλε είναι τέλεια. Μια χαρά μας κάνουνε κ κριμα που ειναι μοναχα 18 κ οχι 24.
    Θεωρώ την καλύτερη επιλογή 4 μπελ με μιξ απο ελληνικές κ γαλλικες.

    Παίρνουμε την πρώτη που θα ειναι έτοιμη το 23 νομιζω στην γαλλικη διαμόρφωση κ μετα επίσης μια επόμενη σε ελληνική διαμόρφωση. Ταυτόχρονα φτιάχνουμε 2 μπελ κ στο ελλαδισταν αφου πρεπει.

    Ενδιάμεση λύση: δεν βλέπω να μας δινουν 2 φρεμμ, αλλα ισως μια φρεμμ κ μια λαφαγεττε αλλιος να μας δώσουν 3 λαφαγεττε κ βάζουμε εξοσετ3. επάνω τους.

  9. Κοστίζουν πιο πολύ από τα F35! Αυτό να μας βάλει σε σκέψεις να μην αγοράσουμε Φ35. Στο μέλλον ελπίζω να αγοράσουμε σε πολύ καλή τιμή από τα ΗΑΕ τα mirage τους όταν πάρουν αυτοί Φ35. Εμείς αντί για F35 δε μπορύμε να εντάξουμε ένα stealth drone για να μπαλώσουμε κάπως το κενό?

  10. Καλησπέρα που θα μπορούσαμε να δούμε όλοι τους όρους και της λεπτομέρειες της συμφωνίας?
    Δεν θα αναρτηθεί στην ανοιχτή διαβούλευση?
    Γνωρίζει κάποιος να μας απαντήσει που θα αναρτηθεί?

  11. Πολλοί πανηγυρίζουν μεν, αλλά δεν θα ξεχαστεί εύκολα η κατάσταση στην οποία φέρανε τα Μ-2000 ούτε βέβαια τα πανέξυπνα «καλώς να έρθουν τα Ραφάλ αν είναι να τα δώσουν οι Γάλλοι δωρεάν».

    Είναι σαφές ότι ο φόβος των Τούρκων και η γείωση ΗΠΑ και ΕΕ έφεραν την έσχατη επιλογή των γαλλικών μαχητικών.

    Ας ελπισουμε να τα αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα.

  12. Και μια γκρίνια….

    Στην αρχή λέγαμε μήπως προλάβουν να τα φέρουν στο πρώτο τρίμηνο 2021. Μετά είπαν ότι θα τα φέρουν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2021. Τώρα άλλο σαιτ λέει ότι θα έρθουν στο τέλος του 2021.

    Με ανησυχεί όλη αυτή η ιστορία, μέσα σε δύο μήνες, μοιάζει ότι η παραλαβή μετακινείται κάθε μήνα που περνάει και 4 μήνες πιο πίσω, ελπίζω τον Ιανουάριο να μην μας πουν ότι θα τα πάρουμε αρχές 2022…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *