Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι στις 2 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση του Ακολούθου Άμυνας (ΑΚΑΜ) της Αυστραλίας, Captain Bruce Legge, με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ. Σκοπός της συνάντησης ήταν η διεξαγωγή συζήτησης-ενημέρωσης επί της επικείμενης πώλησης των 12 αεροσκαφών C-130J Super Hercules της Αυστραλίας. Υπενθυμίζουμε ότι στις 2 Νοεμβρίου το Υπουργείο Άμυνας της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο του προγράμματος «Project AIR 7404 Phase-1», θα αντικαταστήσει τα 12 εν υπηρεσία μεταφορικά αεροσκάφη C-130J Super Hercules, με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους, αλλά σε μεγαλύτερο αριθμό. Μια ημέρα αργότερα οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι ενέκριναν την πώληση 24 C-130J-30 Super Hercules στην Αυστραλία, με δυνητικό κόστος $ 6,35 δις.
Είναι η δεύτερη ενημέρωση, που γίνεται στο ΓΕΑ, σχετικά με μεταχειρισμένα C-130 Super Hercules. Είχε προηγηθεί, στις 18 Νοεμβρίου, ενημέρωση από την Marshall Aerospace για πιθανή αγορά των βρετανικών μεταφορικών αεροσκαφών C-130 Super Hercules. Και στις δύο (2) περιπτώσεις η πιθανή αγορά των C-130 Super Hercules αφορά στην αντικατάσταση των 15 εν υπηρεσία C-130B/H Hercules AUP της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). To 1995 η Αυστραλία προχώρησε στην προμήθεια 12 C-130J, τα οποία άρχισε να παραλαμβάνει το 1999. Μέχρι το 2012 τα αεροσκάφη είχαν εφοδιαστεί με σύστημα προειδοποίησης εντοπισμού από ραντάρ, ενώ μέχρι το 2015 είχαν αποκτήσει συστήματα δορυφορικών επικοινωνιών, ικανότητα Link-16, νέα οπίσθια ράμπα και αναβαθμισμένο λογισμικό. Στις αρχές του 2020 ξεκίνησαν και δοκιμές πιστοποίησης/χρήσης του ατρακτιδίου Litening.
Η πρώτη φορά που η Αυστραλία ανέφερε ανάγκη αντικατάστασης των C-130J Super Hercules και αύξησης του αριθμού των μεταφορικών αεροσκαφών ήταν το 2020 στο έγγραφο «Force Structure Plan». Ο λόγος για τον οποίο η Αυστραλία δεν επιλέγει την αναβάθμιση των εν υπηρεσία αεροσκαφών είναι διότι η χώρα ήταν από τις πρώτες που παρέλαβαν αεροσκάφη του τύπου, τα οποία είναι της αρχικής έκδοσης, και σήμερα παράγονται αεροσκάφη με πιο σύγχρονα συστήματα (ηλεκτρονικά, πλοήγησης, αυτοπροστασίας και διαχείρισης φορτίου). Ένας άλλος λόγος είναι η εκτεταμένη τους χρήση, άρα η μείωση των διαθέσιμων ωρών πτήσης των αεροσκαφών. Προφανώς, κρίθηκε ότι ένα πρόγραμμα αναβάθμισης και επέκτασης της επιχειρησιακής τους ζωής θα ήταν ασύμφορο και ότι η προμήθεια νέων αεροσκαφών είναι η βέλτιστη λύση.