Πρωτοφανή απαξίωση και εγκατάλειψη βιώνει η ΠΑ και ειδικότερα ο στόλος των εναερίων μέσων είτε αφορά μαχητικά είτε αεροσκάφη υποστήριξης. Οι ευθύνες του σημερινού Α/ΓΕΕΘΑ Πτέραρχου Χριστοδούλου περιλαμβάνουν εγκληματικές αμέλειες και ευθύνες τόσο στη διαχείριση προγραμμάτων της ΠΑ όσο στο θέμα του προσωπικού.

Ειδικότερα, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του ως Α/ΓΕΑ υπήρξε μαζικό κύμα παραιτήσεων από ανώτερους και χαμηλόβαθμους αξιωματικούς χειριστές της ΠΑ. Το πρόβλημα έγκειται στις χαμηλές διαθεσιμότητες των πτητικών μέσων για τις οποίες ο τότε Α/ΓΕΑ και νυν Α/ΓΕΕΘΑ δεν πίεσε όσο θα έπρεπε τη πολιτική ηγεσία αλλά αντιθέτως διατηρούσε άριστες σχέσεις με τον πρώην ΥΦΕΘΑ Ρήγα προωθώντας τα δικά του συμφέροντα. Τελικώς, όλα στον βωμό του προσωπικού συμφέροντος.

Οι ιπτάμενοι της ΠΑ έφτασαν στο σημείο των μαζικών παραιτήσεων απόρροια της εγκατάλειψης που βιώνει η ΠΑ ελέω εξαιρετικά οριακών και ευθραύστων διαθεσιμοτήτων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη περίπτωση των Mirage της 114 ΠΜ των 331 και 332 Μοιρών όπου εδώ και χρόνια εκκρεμεί η υπογραφή της περιβόητης σύμβασης τεχνικής υποστήριξης. Άραγε πρόκειται για αδιαφορία ή για συμφέροντα; Και προφανώς δεν είναι μόνον τα Mirage. Αρκεί κανείς να δει τις εξόδους των αεροσκαφών όπως τα C-130, τα C-27 και τα ελικόπτερα Super Puma για να αντιληφθεί τη κατάσταση που επικρατεί. Μήπως να αναφερθούμε στο ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης; Με εξαίρεση τα νέα εκπαιδευτικά της Σχολής Ικάρων παραμένει εκκρεμές το ζήτημα των T-6 και των T-2. Διαθεσιμότητες τραγικά ανεπαρκείς. Υλικό που πληρώθηκε με αίμα και θυσίες απαξιώνεται. Χειριστές της ΠΑ φτάνουν στο σημείο να παραιτούνται γιατί απλά δεν πετούν!

Η πρωτοφανής παρακμή που βιώνει η ΠΑ έχει όνομα και επίθετο. Ο πρώην Α/ΓΕΑ και νυν Α/ΓΕΕΘΑ πρέπει να μας απαντήσει γιατί οι συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης είναι στο ράφι. Μόνον το πρόγραμμα των F-16 προχώρησε και αυτό μετά κόπων και βασάνων. Όμως έχει επιδειχθεί χαρακτηριστική αδιαφορία και αμέλεια για τα αεροσκάφη Mirage της 114 ΠΜ των οποίων τα όπλα χαρακτηρίζονται ως στρατηγικά.

Ένα άλλο εξαιρετικά μείζον ζήτημα ήταν αυτό της 31 ΜΕΕΔ της κατ’ εξοχή μονάδας ειδικών επιχειρήσεων της ΠΑ η οποία βιώνει πρωτοφανή απαξίωση και εγκατάλειψη.

Ως προς το ζήτημα διαχείρισης του προσωπικού. Δεν λήφθηκε ούτε ένα μέτρο για να αντιμετωπιστεί το κύμα μαζικών αποστρατειών από άξιους και ικανούς χειριστές της ΠΑ. Πάνω από 100 ιπτάμενοι αποχώρησαν τα τελευταία δύο έτη και αναζήτησαν καριέρα στον ιδιωτικό τομέα. Το νούμερο είναι αρκετά πάνω από 100… Για ευνόητους λόγους δεν το αναφέρουμε. Γιατί; Διότι πολύ απλά κανείς δεν φρόντισε να δώσει βάση στο ζήτημα της αξιοποίησης του υφιστάμενου υλικού. Ακόμα θυμόμαστε μια ενημέρωση στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους του ΥΠΕΘΑ στην οποία ο τότε Α/ΓΕΑ είπε την ατάκα πως η ΠΑ δεν έχει ανάγκη από νέα ατρακτίδια τη στιγμή που οι ανάγκες σε ατρακτίδια στοχοποίησης, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου είναι μεγάλες.

Για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν αποκαλύπτουμε τον ακριβή αριθμό των Ιπταμένων που έχει παραιτηθεί ούτε τα ακριβή νούμερα διαθεσιμοτήτων.

Υπήρξε υπέρμαχος της πώλησης των F-16 Block 30 λες και έχουμε τη πολυτέλεια να αποσύρουμε αεροσκάφη τη στιγμή που οι οροφές της ΠΑ συρρικνώνονται δραματικά. Στη σύμβαση των F-16 δεν εξασφαλίστηκε ο εκσυγχρονισμός των Block 50 αφήνοντας το ζήτημα μετέωρο. Πάλι καλά που δεν θέλει να τα πουλήσει και αυτά. Ευτυχώς μέσα στην ατυχία μας είμαστε τυχεροί καθώς δεν βρέθηκε αγοραστής για τα ελληνικά Block 30. Και καλά ορισμένοι επιχειρηματικοί κύκλοι της γνωστής εταιρείας που λυμαίνεται τα ελληνικά εξοπλιστικά εδώ και 4 έτη να θέλουν να πωληθούν τα Block 30 ώστε να μας οδηγήσουν σε νέες ανάγκες αεροσκαφών άρα να πιέσουν για να αγοραστούν τα F-35 αλλά ο Α/ΓΕΕΘΑ να μην αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα;

Μάλιστα ο εκπρόσωπος της γνωστής αμερικανικής εταιρείας επειδή δεν κλήθηκε αρχικώς στο συνέδριο αεροπορικής ισχύος τα έκανε άνω κάτω και τελικά με άνωθεν παρέμβαση μίλησε. Και ο λόγος που δεν κλήθηκε να μιλήσει αρχικώς ήταν πως είχε μιλήσει πέρσι.

Εδώ η Αεροπορία της Ταϊβάν και οι ΗΠΑ εκσυγχρόνισαν τα δικά τους F-16 με το πρόγραμμα CCIP Lite εξασφαλίζοντας μέλλον και επιχειρησιακό βίο για τα αεροσκάφη τους.

Ούτε και οι εξελίξεις στο τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών απασχόλησαν ιδιαιτέρως τον τότε Α/ΓΕΑ και σημερινό Α/ΓΕΕΘΑ. Μολονότι καταβλήθηκαν προσπάθειες ο νυν Α/ΓΕΕΘΑ σφυρίζει αδιάφορα. Προείχαν οι σχέσεις με τον τότε κομισάριο του ΥΠΕΘΑ τον Ρήγα. 

Ουδεμία προσπάθεια έγινε στον τομέα απόκτησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών ώστε να ενισχυθεί ο στόλος των Mirage με κράτη όπως η Ταιβάν που υπάρχει δυνητικό ενδιαφέρον. Eνδεχομένως και από τα ΗΑΕ ή το Κατάρ ή ακόμα και τη Γαλλία. Για το θέμα αυτό έχουμε γράψει αναλυτικά άρθρα.

Το ζήτημα των ΑΣΕΠΕ παραμένει νευραλγικό καθώς τα αεροσκάφη ταλαιπωρούνται από επίσης οριακές διαθεσιμότητες. Αεροπορικές πλατφόρμες με πολύτιμες δυνατότητες αφήνονται στη τύχη τους ακροβατώντας μεταξύ των καθυστερήσεων στην ΕΑΒ. Το ΣΑΕ της χώρας που πρέπει να αναβαθμιστεί άμεσα δεν έχει λάβει τη προτεραιότητα που πρέπει.

Επανερχόμαστε στο φλέγον που είναι το προσωπικό και τα εναέρια μέσα που διαθέτουμε. Προέχει να υποστηριχθούν επαρκώς γιατί όσες φιλότιμες προσπάθειες και να καταβάλουν μηχανικοί και τεχνικοί δεν μπορεί να υποκαταστήσουν το οργανωμένο σύστημα ροής ανταλλακτικών. Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα και η απειλή κλιμακώνεται και διογκώνεται ποσοτικός και ποιοτικώς.

Η νέα πολιτική ηγεσία ήδη ενημερώνεται για την κατάσταση που επικρατεί και οφείλει άμεσα να κινηθεί στο ζήτημα αποκατάστασης διαθεσιμοτήτων υλικού και προσωπικού.

Και εάν κάποιοι μας πουν: μα και τι να κάνει ο Α/ΓΕΕΘΑ η απάντηση είναι απλή. Να πιέσει και να μην ωραιοποιεί τη κατάσταση προς τη πολιτική ηγεσία και εάν δεν εισακουστεί να παραιτηθεί. Να κάνει αυτό που έκανε ο Γάλλος Α/ΓΕΕΘΑ όταν τέθηκε ζήτημα περικοπών.

Και είναι πραγματικά απαράδεκτο να έχουν παραιτηθεί τόσες σειρές ιπταμένων τα τελευταία χρόνια και να μην ιδρώνει ένα αυτί. Και να είστε σίγουροι πως αυτοί οι ιπτάμενοι δεν παραιτήθηκαν για τα χρήματα αλλά για την κατάσταση που καθημερινά βίωναν.

Κύριε Α/ΓΕΕΘΑ παραλάβατε Αεροπορία μην παραδώσετε Αερολέσχη.


Comments

  1. Δυστυχώς το άρθρο απεικονίζει τη ζοφερη πραγματικότητα. Η κρίση δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στις ένοπλες, τα οποία διογκωθηκαν την τελευταία γνωστή… Τετραετία (του δόγματος «θα το ρισκάρουμε» του «μέγιστου ανδρός» Μπαλαφα-τρομαρα του). Έγιναν πολλά λάθη και εκτιμώ ότι κάποια ήταν και εκ προθέσεως (ένας εισαγγελέας ρε παιδιά…). Στην ΠΑ έγινε όμως κατά τη γνώμη μου ένα ακόμα λάθος, κατά την άποψή μου τραγικό, το οποίο ήταν η απόσυρση των Α-7. Ναι πολλοί θα πουν για παλαιότητά, για για… Ήταν όμως ένα βομβαρδιστικο που αν εκσυγχρονιζοταν θα μπορούσε για πολλά ακόμα χρονιά να αποτελεί το φόβητρο των Τούρκων (εμβέλεια, φορτίο κτλ). Οι Ινδοί εκσυγχρονισαν τα Jaguar και με νέους κινητήρες φέρνοντας τα τουλάχιστον σε επίπεδο ηλεκτρονικών ίσως και να ξεπερνούν σύγχρονα αεροσκάφη 4ης+ γενιάς. Κάτι ανάλογο έπρεπε να πράξουμε και εμείς. Δυστυχώς. Ελπίζω η νέα ηγεσία (στρατιωτική & πολιτική), να πράξει τα αυτονοητα

    1. Δεν υπήρχαν άλλα ανταλλακτικά για να συνεχίσουν να πετάνε τα Α-7 ενώ δεν είχαν την δυνατότητα να επιβιώσουν στο σύγχρονο πεδίο της μάχης. Το μόνο που μπορούσαν να κάνουν ήταν C.A.S.
      Πως να εκσυγχρονίζονταν ? Δεν υπάρχει κάποιο ,,πακέτο,, εκσυγχρονισμού τους. Και στην τελική τι νέο ραντάρ κτλ ηλεκτρονικά θα βάλεις σε ένα αεροπλάνο ηλικίας 40 χρονών και πως είσαι σίγουρος ότι θα πετύχει αυτός ο εκσυγχρονισμός ?
      Η Ινδία είχε προχωρήσει στην εγχώρια παραγωγή του Jaguar και αν θυμάμαι καλά αυτά ήταν πιο καινούργιας κατασκευής αεροπλάνα από τα Α-7Η που παραλάβαμε καινούργια το 1977+ και από τα μεταχειρισμένα που παραλάβαμε το 1992+.
      Οικονομικά δεν συμφέρει η αλλαγή κινητήρα σε αεροπλάνο από κάποιας ηλικίας και πάνω.

      1. Προφανώς και δεν αναφέρομαι για εκσυγχρονισμο την ύστατη στιγμή της απόσυρσης τους, νομίζω ότι είναι κατανοητό. Ο εκσυγχρονισμος θα έπρεπε να είναι σταδιακος καθολη τη διάρκεια της υπηρεσίας τους. Πακέτα εκσυγχρονισμο όντως δεν υπήρχαν πολλά μόνο το ακυρωθεν Α-7F και μια πρόταση γερμανική. Ανταλλακτικά, εάν μεριμνουσαμε θα μπορούσαμε να «σκουπισουμε» όλα τα ανταλλακτικά από usn & usaf, αλλά εδώ δεν ενδιαφέρθηκαμε να παρουμε τους παρεμβολεις των Α-7Ε. Εάν είχαν γίνει σταδιακοι εκσυγχρονισμο, θα μπορούσαν να υπηρετούν ακόμα. Ραντάρ θα μπορούσαν να μπουν διαφορά ισραηλινά, μεχρι και SABR (ναι αυτό του f-16V), το οποίο προβλέπεται να μπει σε πολλά αεροσκάφη παλιά και καινούρια. Οι Ινδοί έχουν τοποθετήσει το AESA ELM2035 και επιπλέον μπορεί να βάλει και BVR βλήματα για αύξηση της επιβιωσιμοτητας

        1. Eίναι άτοπο να γίνεται λόγος για εκσυγχρονισμό των Α-7 από την στιγμή που δεν υπήρχαν πακέτα εκσυγχρονισμού, είμασταν ο μοναδικός χρήστης του παγκοσμίως και δεν είχαμε εμπειρία σε εκσυγχρονισμούς αεροπλάνων που ούτε καν υπήρχαν πακέτα εκσυγχρονισμού για αυτά. Κατά 99,9% ο εκσυγχρονισμός τους θα ήταν μία παταγώδης αποτυχία. Eπίσης, καλό είναι να μειωθεί η πολυτυπία ενώ είναι πολυτέλεια μαχητικά αεροπλάνα που μπορούν να κάνουν μόνο μία δουλειά. (π.χ Α-7, RF-4E, A-6, F-111, F-117, Super Etendard, Tornado IDS, Tornado ADV, A-4 κ.α) Οι περισσότερες Π.Α έκαναν ,,αμάν,, να αντικαταστήσουν αυτά τα αεροπλάνα με άλλα που να είναι πολλαπλού ρόλου, ενώ όσες δεν το έχουν κάνει ακόμη δεν το έχουν καταφέρει για διάφορους λόγους. (κυρίως οικονομικούς)
          Aυτό που κάνουν οι Ινδοί δεν είναι παράδειγμα προς μίμηση.

    2. Το μόνο που μπορούσε να γίνει με τα Α7 θα ήταν να διατηρηθεί μια ενισχυμένη μοίρα 25-30 αεροσκαφών(όλα τα υπόλοιπα πηγή ανταλλακτικών) για να θερίσουν τους τουρκικούς τεθωρακισμένους σχηματισμούς στον Έβρο.

    3. Σωστή η απόσυρση των A-7, όσο και καλά αεροσκάφη για CAS να ήταν, δεν τα σήκωνε η ΠΑ με αυτές τις χρηματοδητησεις, εδώ παράτησαν F-16 και Mirage 2000 χωρίς ΕΜΖ, απαξιώνοντας τα!!!

  2. Εξαιρετικό άρθρο!

    Να δούμε τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση

    Όπως έχω γράψει το γεγονός πως τα πρωτοκλασάτα στελέχη αρνήθηκαν να αναλάβουν το υπουργείο δείχνει πολλά

    Σχετικό με το άρθρο δείτε και το ακόλουθο από τον αντιπτέραρχο εν αποστρατεία Τζαβέλα:

    https://www.militaire.gr/i-methodeymeni-dialysi-ton-ed-to-arthro-quot-lagos-quot-toy-simiti-kai-sto-vathos-aigaio-oi-sklires-alitheies/

    Δίνει και κάποια νούμερα παραιτήσεων ιπταμενων.
    Και μιλάμε για παραιτήσεις αξιωματικών πριν καν συμπληρώσουν το ελάχιστο που απαιτείται για να υποβάλουν παραίτηση

    Σχετικά με τη FOS των M2000 που εκκρεμεί από το 2011 εάν θυμάμαι σωστά δείτε και το ακόλουθο από τον K Φράγκο (Στρατηγό εν αποστρατεία νομίζω)

    https://www.militaire.gr/quot-giati-i-epilogi-stefani-sti-thesi-toy-yfetha-einai-lathos-quot-o-k-fragkos-grafei-stoys-diaxifismoys/

    #Η Υπηρεσία Προμηθειών της Γαλλικής ΠΑ μας ανακοίνωσε ότι η παράδοση υλικών για τα MIRAGE μας θα γίνει 90, ναι ενενήντα μήνες, μετά την τοποθέτηση παραγγελίας!! Επειδή η πληροφορία μου φαίνεται τραγική ας την διαψεύσει ή επιβεβαιώσει το ΥΕΘΑ.#

    Εάν αληθεύει αυτό τότε τα M2000 έχουν τελειώσει!
    Κάποιοι δεν θα θέλουν τόσο εντός της Αεροπορίας αλλα και εντός της Γαλλίας!

    Τονίζω πως δεν προωθώ το militaire αλλα θεωρώ τους δυο παραπάνω αξιωματικούς εξαιρετικά σοβαρούς και αξιόπιστους

  3. Οταν το ταμειο ειναι μειον,ολα ειναι μειον. Δυστυχως αυτο πληρωνει και η Π.Α. πραμα που ειναι δυσαρεστο,ας ελπισουμε με την νεα κυβερνηση θα αλλαξουν πολλα,ειδικα με προτεραιοτητα αυτα που sos για την αμυνα της χωρας μας.

  4. Aπό εσωτερική πληροφόρηση και διάφορες συζητήσεις με στέλεχος της ηγεσίας της Π.Α.
    1ον) Τα λεφτά δεν φτάνουν για τίποτα.
    2ον) Τα Φάντομ πρέπει να αποσυρθούν.
    3ον) Τα F-16 Block-30 πρέπει να πουληθούν. Κακώς που δεν εκσυγχρονίστηκαν όταν έπρεπε -όπως και τα Block-50, τώρα είναι αργά για τον εκσυγχρονισμό τους ενώ πρέπει να χρηματοδοτήσουμε τον εκσυγχρονισμό των υπόλοιπων F-16.
    4o) Για χρόνια έγινε υπερβολική χρήση των C-130 αλλά δυστυχώς δεν είχαμε άλλα μικρότερα μεταφορικά αεροπλάνα.
    5ο) Η πυρόσβεση και οι αεροδιακομιδές πρέπει να φύγουν από την Π.Α αλλά είναι ανίκανοι να τις αναλάβουν άλλοι φορείς του ελληνικού κράτους.
    6ον) Η Π.Α δεν ήθελε τα Mirage F-1 και -2000 και ούτε θέλει στην πορεία γαλλικά μαχητικά.
    7ον) Σε ότι αφορά το θέμα της δημιουργίας διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου στην Καλαμάτα το θέμα είναι ακόμη σε εκκρεμότητα. Ο λόγος που δεν έγινε μέχρι τώρα είναι γιατί οι ιταλοί (τα αεροπλάνα θα είναι ιταλικά) θέλουν οι ξένοι να πηγαίνουν για εκπαίδευση σε ιταλικές βάσεις.

    1. 6ον) Η Π.Α δεν ήθελε τα Mirage F-1 και -2000 και ούτε θέλει στην πορεία γαλλικά μαχητικά.
      Αυτο ακουγεται τουλαχιστον αστειο.
      Τι εχει να κανει με την χωρα καταγωγης του μαχητικου το αν θελει η ΠΑ να το πεταει?
      Αν αγοραζαμε σωστα απο τοτε με τα F-1 κ δεν τα ειχαμε τυφλα κ αυτα οπως κ τα πρωτα χρονια τα EGM δεν βλεπω λογο να μην θελει καποιος να πεταει τα μιραζ.
      Ακομα κ μια αεροπορεια με μονο μιραζ εγω θα μπορουσα να σκεφτω.
      Μετα απο τοσα χρονια χρησης γνωριζουμε πολυ καλα οτι το μιραζ δεν υστερει απο το 16 σε τιποτα και μαλιστα υπετερει στον αεροπορικο αγωνα.

      1. Ναι αλλα όπως μου χε πει επί λέξει πριν από πολλά χρονια ανώτατος ιπτάμενος τα Mirage δεν σπουδάζουν παιδιά στην Αμερική…με υποτροφίες

        Έχει γραφτεί από πρώην αξιωματικούς πως η Αεροπορία έμαθε για τον εκσυχρονισμό των 2000 σε και την αγορά νέων -5 από την ανακοίνωση του ΚΥΣΕΑ
        Δεν ήταν στη λίστα τους μονο αντικατάσταση απωλειών συζητούσαν τότε

        Το πρόβλημα είναι πως μιλάνε αφού αποστρατευτούνε και έχει γίνει ήδη η ζημια

        1. Tο μονο που μπορω να δεχτω ειναι οτι δεν επρεπε να γινουν 2 τυποι μαχητικου στην αγορα του αιωνα κ τωρα μετα απο τοσο καιρο που βαλαμε μυαλο να εχουν γινει 5. αυτο ειναι λογικο.
          Αλλα απο την στιγμη που υπαρχουν κ που δινουν τοσες ξεχωριστες δυνατοτητες στην ΠΑ
          ειναι δυνατον να λενε οτι δεν τα θελουν??

          Αλλιως f16 με τα ιδια οπλα(στα α-ε ακομα λιγοτερα) με τους απεναντι κ σε λιγοτερους αριθμους πως να επικρατησεις?

  5. … και πού να δείτε τον Στρατό!!! Ένα σκιάχτρο ντυμένο με λιωμένα από την πολυκαιρία παλιόρουχα!!!

    Οι ευθύνες ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ!!! ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ!!!

    1. Που να δεις και το ναυτικο φιλε μου.
      Η μονη ελπιδα να ειναι και οι απεναντι τοσο ασχετοι και αδιαφοροι.
      Μερικες φορες απορω γιατι δεν ορμανε.

  6. Η αεροπορια και τα ματια μας. Αυτη πρωτη κραταει ανεξαρτητη την Ελλαδα μας, καθημερινα πανω στο Αιγαιο…Φυσικα και δεν υποτιμω ναυτικο και στρατο ξηρας.Ας ελπισουμε να δουλεψει σωστα η νεα ηγεσια με σοβαροτητα και υπευθυνοτητα.

  7. Φιλικά απέσυρε το άρθρο γιατί μπορεί να παρεξηγηθεί ο Α/ ΓΕΕΘΑ και να απειλεί όπως ο άλλος τιτανοτεράστιος
    πισοκρότης ΟΥΚ Καμμένος ή Αποστολάκης με μήνυση, γιατί θιγεται προσωπικά, και από defencenet, defencereview, να το μετονομάσετε σε defenceview

  8. Πριν ενα μηνα στο militaìrè.gr /λαγός (αναζητηση)
    γραφτηκε κάτι σχετικο. Αξιζει να το δει καποιος γιατί καί τα δύο λενέ αληθειες σοβαρες.

  9. «Την Αεροπορία και τα μάτια μας»- σίγουρα.
    Κατά τα λοιπά, επιστροφή στα Εθνικά μας Σπόρ, την Φοροδιαφυγή και την Αρπαχτή.

  10. ΓΡΑΦΕΤΕ «Για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν αποκαλύπτουμε τον ακριβή αριθμό των Ιπταμένων που έχει παραιτηθεί ούτε τα ακριβή νούμερα διαθεσιμοτήτων. »
    ΣΧΟΛΙΑ
    1. Μα οι αποστρατείες δημοσιεύονται σε επίσημα Προεδρικά Διατάγματα, δεν είναι απόρρητες. Προς τί λοιπόν οι δήθεν εχεμύθεια??? Δώστε τα Προεδρικά Διατάγματα, διαφορετικά θα υποθέσουμε Κακόβουλο Σπεκουλάρισμα και Προσωπική Εμπάθεια για τον Α/ΓΕΕΘΑ Χριστοδούλου. Δεν σας αρκούν τα όσα γράψατε πριν τις Εθνικές Εκλογές (με σίγουρη την έκβαση ασφαλώς…) για τον ίδιο και τον Αποστολάκη ????
    2. Αν έχετε πρόσβαση εσείς – ένας πολίτης – σε άκρως απόρρητα έγγραφα που δίνουν την Διαθεσιμότητα των Αεροπορικών Μέσων τότε πρέπει να επέμβει ο Εισαγγελέας. Έχετε καμιά διαβάθμηση ή απλώς εικοτολογείτε ???
    3. Γιατί παραλείπετε σκόπιμα να σημειώσετε οτι οι πλείστες εθελοντικές αποστρατείες Ιπταμένων έγιναν επί ΣΑΜΑΡΟΒΕΝΙΖΕΛΩΝ που ευτέλισαν το Πτητικό Επίδομα με περικοπές μέχρι και το μισό και εν γένει τον Προϋπολογισμό για την Εθνική Άμυνα ??? Επιλεκτική Μνήμη…. Μήπως και για την ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ της Χώρας φταίει ο Χριστοδούλου????

  11. Δυστυχώς δεν έχετε καταλάβει ότι είμαστε μια πτωχευμένη χώρα. Είμαστε υπό συνθηκολόγηση (ανευ όρων-και χωρίς να χυθεί μια σταγόνα αίμα) με την Τουρκία.
    Είναι λυπηρό να μιλάτε για εξοπλισμούς εκσυγχρονισμους όταν ξέρετε ότι η χώρα είναι υπο επιτροπεία. Και όταν χρωστά το 190% του ΑΕΠ . Σώστε ο καθένας ότι μπορείτε να σώσετε.

    1. Να υποθέσω πως έχετε αρχίσει να μαθαίνετε τουρκικα οικογενειακώς?
      Σίγουρα με όλα αυτά τα τουρκικα δακρύβρεκτα στη τηλεόραση σας βοηθάνε!!!

      Ξοδεύουμε 4bill E στο budget άμυνας από τα οποια ξοδεύονται για εξοπλισμούς κάτω των 500 mill / year

      Υπάρχουν τεραστια περιθώρια αύξησης των εξοπλιστικών δαπανών με το δεδομένο budget αρκεί βεβαια κάποιος να σπάσει αυγά με το υπάρχον σύστημα

      Επιπλέον οι οποιες εξοπλιστικές δαπάνες πρέπει να γίνουν όπως απaιτουνε οι ανάγκες και οι όπως τρίτοι παράγοντες (δες P-3 και MH60 ROME for example)

      Κοίτα ποσο χρέος % αεπ έχει η Ιαπωνία
      Εάν πετύχουν ρυθμούς ανάπτυξης τότε η κατάσταση είναι αναστρέψιμη
      Αλλα και εκεί πρέπει κάποιος να σπάσει αυτά με το υπάρχον δημόσιο κεντρικό σύστημα

    2. Xaxaxa. Καλή προσπάθεια. Στα του άρθρου τώρα. Κάθε αεροπορία έχει τα προβλήματα της. Φτάνει να συνομιλήσεις με ξένους ιπτάμενους η να ψάξεις στο διαδίκτυο. Προσωπικά, εκτιμώ πως οποιαδήποτε αεροπορία θα είχε καταρρεύσει εάν βίωνε την κρίση που περάσαμε και που περνάμε. Η δικιά μας αντιστάθηκε πολύ καλά. Κρατήστε αυτό το γεγονός για την ώρα.

  12. ενδιαφερον το αρθρο, ερχεται ομως σε αντιθεση με τη γνωμη των πολιτων που ειναι συμφωνη παντα με τα ΜΜΕ οσον αφορα τους ιπταμενους. Εχουμε βαρεθει να ακουμε απο πολιτες και δημοσιογραφους οτι οι πιλοτοι μας ειναι οι καλυτεροι, παιρνουν πολυ λιγα χρηματα, πετανε απο φιλοτιμο και υπερ της πατριδας χωρις να τους νοιαζει κι εκτελουν υψιστο εργο. Κατ`αρχην οι στρατιωτικοι κανουν ενα επαγγελμα αλλα επειδη δεν εχουμε πολεμο, απλα προετοιμαζονται ωστε να ειναι ετοιμοι εαν χρειαστει να πολεμησουν(μεχρι τωρα δεν εχει συμβει ακομη…κι ουτε προκειται φυσικα). Οσον αφορα το μισθολογιο επειδη γραφονται ανακριβιες, ο μισθος και το πτητικο επιδομα των πιλοτων τους κατατασει χαλαρα στην κορυφη των δημοσιων υπαλληλων(κατω απο βουλευτες και δικαστικους). Τα χρηματα μισθος+πτητικο+φυλλα πορειας ειναι παρα πολλα!!!Κι αφου αγαπανε την πατριδα, δεν τους νοιαζουν τα χρηματα…γιατι φευγουν σε ηλικιες κατω των 40 και πανε σε εταιριες του εξωτερικου οπου παιρνουν μεχρι και 8.000 ευρω το μηνα ενω εχουν παρει και εφ απαξ και συνταξη απο το δημοσιο;Επειδη αγαπανε την ελλαδα ε;Τις ΕΔ τις διελυσαν τα 40 χρονια ρεμουλας, μιζας και κοματισμου της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ…..Αυτα πληρωνουμε τωρα.

  13. Κρίσεις και επικρίσεις, σκέψεις, απόψεις και εισηγήσεις από τους γράφοντες πράγματι ενδιαφέρουσες, αλλά όλα αυτά είναι στη θεωρία.
    Όμως εκτιμώ ότι όλα αυτά τα ωραία που γράφονται,είναι εις γνώσιν των εκάστοτε κυβερνόντων και η αδιαφορία από αυτούς συνιστά ΕΘΝΙΚΉ ΠΡΟΔΟΣΊΑ. Και ο νοών νοείτω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *