Σε τροχιά υλοποίησης περνάει απόκτηση των νέων ελικοπτέρων του ΠΝ. Σύμφωνα με πληροφορίες του γράφοντος έχει υπογραφεί ο σχετικός φάκελος ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια τεσσάρων ελικοπτέρων MH-60R, ενός μικρού πακέτου εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων S-70 Aegeanhawk καθώς και προμήθειας ανταλλακτικών για τα προαναφερθέντα ελικόπτερα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η επόμενη ημέρα για τα ελικόπτερα του ΠΝ μεταβαίνοντας από τα ΑΒ212 στα MH-60R καθώς και η περαιτέρω αξιοποίηση των υφιστάμενων S-70 Aegeanhawk.  

Η όλη διαδικασία υλοποιείται μέσω του γνωστού FMS από τα προγράμματα των P-3B Orion και F-16 Viper.

Αναλυτική παρουσίαση:

Comments

  1. Ας ελπίσουμε τα παλαιότερα ελικόπτερα να αναβαθμιστούν έτσι ώστε να υπάρχει μια σχετική ομοιοτυπία με τα νέα.

    1. Ολα θέμα κόστους είναι, θα μπορούσε τουλάχιστον να αντικατασταθεί το ραντάρ και το σόναρ σε όμοια με τα ROMEO, αν και από ότι λέγεται δεν συμφέρει οικονομικά σε σχέση με το κόστος αγοράς ενός καινούργιου… τώρα αλήθεια ψέματα δεν γνωρίζω.
      Ας γίνει η επέκταση να πάρουμε και τα +3 υπόλοιπα μαζί με NSM και στην υγειά του θείου Ντένυ, άλλωστε εναλλακτική δεν υπάρχει.
      Τώρα γιατί ενώ οι τορπίλες ειναι πρώτη προτεραιότητα ακόμα δεν βλέπουμε τίποτα είναι ένα ερώτημα.

    2. Μακάρι να προχωρήσει το πρόγραμμα αλλά έχουμε ξεκινήσει ανάποδα κ φταίει ότι 15 χρόνια παράτησαν τις Ε.Δ τι εννοώ: ξεκινάς με ανανέωση του εξοπλισμού του προσωπικού τυφέκιο εξάρτυση κλπ fos για c27 αναβάθμιση Λεωνίδας θωράκιση leo 2a6 hel απόκτηση επιπλέον Chinook παραλαμβάνεις τα επιπλέον nh90 αναβάθμιση μέλι κ μετά πας για νέα καράβια ελικόπτερα αεροπλάνα η ταπεινή άποψη ενός έφεδρου λοχία….

  2. …..»ενός μικρού πακέτου εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων S-70 Aegeanhawk» δηλαδή σημειώσατε μηδέν ομοιογενοποίηση, μηδέν οικονομίες κλίμακας! Αρκεί που παίρνει το «μαρούλι» η LM.

    1. Έτσι φαίνεται, και ενώ αρχικά μιλούσαν για συμφωνίας 260 εκατ. ξαφνικά πήγαν στα 330 χωρίς πρόβλημα εννοείται, αφού για αυτά της ΛΜ δεν παίζει ρόλο η ύφεση στην οικονομία.

  3. Οπότε το Ναυτικό έχει κάνει την αεροπορία του αντί να κάνει τα πλοία του.

    Επόμενο βήμα είναι να παραγγείλει η Πολεμική Αεροπορία φρεγάτες.

    Άμα όμως είναι LM ένα σύστημα είδες τι καλά και γρήγορα τρέχει?

    By the way, επειδή σε άλλο σαιτ και καλά έλεγαν πόσο επιτυχία είναι που το παίρνουμε με έκπτωση 26%, να πω ότι κανονικά τα ελικόπτερα αυτά είναι ετοιμοπαράδοτα, είχαν παραγγελθεί για τις LCS και τελικά αφού αυτές αναβλήθηκαν, αυτά έμειναν στα υπόστεγα (καινούργια).

    Το ΠΝ των ΗΠΑ αποφάσισε να τα παραλάβει και να βγάλει «αγγελία» ότι τα πουλάει με 30% έκπτωση (τώρα πως τα πήραμε εμείς με 26% είναι άγνωστο)

    1. Δεν νομίζω να υπάρχει πουθενά ανακοίνωση ότι το ΠΝ των ΗΠΑ πουλάει τα πλεονασματικά του ελικόπτερα. Έτσι και αλλιώς θα τα χρησιμοποιήσει όταν αυξηθούν οι μονάδες του ενώ μεγαλύτερο κέρδος για την βιομηχανία τους είναι να πουληθούν καινούργιας κατασκευής.

      1. @Ranger
        Και όμως το US Navy είχε 35 πλεονασματικά MH-60R, αγορασμένα για τις LCS με $34 εκατ. το ένα, τα οποία του στοιχίζουν $1 εκατ. το ένα για αποθήκευση-συντήρηση.

        «Regardless, what this all means, though is that as of July 2018, the Navy had a requirement for a total of 206 MH-60Rs for operational and training requirements, as well as 29 backup helicopters that it could rotate into service when other choppers to had to go in for major maintenance or were otherwise out of commission. But the service presently has 270 of the R models, 35 more than it says it needs.

        As of 2018, the flyaway cost of every new MH-60R the Navy purchased was around $34 million. This means the 35 excess helicopters had cost the service at least nearly $1.2 billion, money that it could have spent on any number of other priorities in the interim.

        On top of that, while, the Navy says it has found a need for one more MH-60R, but will still have to pay to store all of the remaining 34 aircraft at least through the 2020 Fiscal Year at a total cost of more than $1 million each year in total. The service will have to pay hundreds of thousands of dollars more annually for routine maintenance and other services to ensure these helicopters retain their operational status.
        ….
        Depending on how its own requirements evolve, the Navy might be able to divest some or all of the extra helicopters and sell them to allies and partners.»

        https://www.thedrive.com/the-war-zone/26395/the-navy-has-dozens-more-mh-60r-helicopters-than-it-needs-due-to-lcs-debacle

      2. Το θέμα αυτό το διάβασα παλιά σε ένα πολύ αναλυτικό άρθρο και σε έκθεση του κράτους της Αμερικής, όπου κατηγορούσε την διαδικασια προμηθειών που ακολουθεί το κτάτος της Αμερικής και στηλίτευε το γεγονός ότι όταν παραγγέλθηκαν οι LCS, παραγγέλθηκαν και τα ελικόπτερά τους (μαζί με αναπληρωματικά). Όταν περικόπηκε ο αριθμός των LCS σοβαρά, κανένας δεν είπε στον προμηθευτή των ελικοπτέρων να περικόψει την προμήθεια.

        Εκεί έγινε ένα τεράστιο debate, investigation και ανακρίσεις καθώς η γκάφα ήταν τεράστια σε αξία, αν φταίει κάποιος άνθρωπος (που ξέχασε να το κάνει), η διαδικασία, ή αν συμβατικά δεν μπορούσαν να περικόψουν. Τελικά το ναυτικό αποφάσισε να τα παραλάβει και να τα πουλήσει σε κάθε ενδιαφερόμενο με ειδική έκπτωση 30% από την μαρκέ τιμή αν η παραγγελία γινόταν ως το τέλος του 2019, ενώ το ίδιο το ΠΝ των ΗΠΑ θα έβγαινε κερδισμένο, γιατί έτσι και αλλιώς τα είχε αγοράσει πολύ φτηνότερα (είναι πολύ ενδιαφέρον να συγκρίνει κάποιος την τιμή που τα πήρε το ΠΝ των ΗΠΑ και εμείς)

        Αν και δεν βρίσκω το άρθρο εκείνο και το report της κυβέρνησης, ένα καλό άρθρο είναι και το εξής:

        https://www.navytimes.com/news/your-navy/2019/02/05/watchdog-navy-bought-too-many-helicopters/
        Pentagon’s decision to scale back the size of the LCS fleet also led to the Navy buying more helicopters than it needs, costing taxpayers $1.4 billion — plus ongoing charges to store the choppers ― according to a report last month by the Defense Department’s Inspector General.

        Initial plans drafted in 2007 called for the Navy to build 55 of the multi-mission warships but as the LCS program fell victim to delays, escalating costs and other headaches, the Pentagon winnowed the fleet to 32 vessels.

        And although the Navy had received only 11 littoral combat ships by early 2018, the pace for purchasing new MH-60 Seahawk helicopters for the vessels never abated, IG determined.

        For reasons left unexplained in the report, no one told the Navy office in charge of procuring the aircraft that the size of the LCS fleet had dropped.

        “There is not a formal process to notify dependent weapon system’s divisions of changes in program status,” investigators wrote.

    2. agnostosependytis

      Ο νόμος του Μπένυ προφανώς φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί συγκεκριμένους προμηθευτές απο Αμερική, αφού η υλοποίηση των FOS για τα ευρωπαϊκά ελικόπτερα και αεροσκάφη ακόμα ελπίζει στο φιλότιμο των αρμοδίων που λιάζονται στις παραλίες αφού έχουν φροντίσει να προχωρήσουν τα προγράμματα της ΛΜ.

    3. agnostosependytis
      Ο νόμος του Μπένυ προφανώς φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί συγκεκριμένους προμηθευτές απο Αμερική, αφού η υλοποίηση των FOS για τα ευρωπαϊκά ελικόπτερα και αεροσκάφη ακόμα ελπίζει στο φιλότιμο των αρμοδίων που λιάζονται στις παραλίες αφού έχουν φροντίσει να προχωρήσουν τα προγράμματα της ΛΜ.

  4. Κατι που επιβαλλεται να γινει.

    Αναρωτιεμαι, τα ORION P3B, δεν πρεπει να εχουν την ικανοτητα να βαλουν αντι-πλοιακαους πυραυλους;;

    Καλα, τα αμερικλανακια δεν προκειται να πιστωποιησουν της Γαλλικες ΑΜ39, αλλα, ας εχει.
    Τουλαχιστον να μπορουν αν βαλουν τα ORION P3B με AGM-84H SLAM-ER – HARPOON block II ;

    1. Εύλογες απορίες. Δυστυχώς, όμως, ο εθνικός εργολάβος με τα Παπατζής 3 νίπτει τας χείρας του. Στο τέλος, να θυμάστε, θα βαπτίσουν επιτυχία ότι ο ιπτάμενος μαθουσάλας θα μπορεί να ρίχνει Sonobuoys! By the way, από πότε μας αποδέσμευσε ο «Σύμμαχος» από τα Lidl SLAM-ER και δεν το ξέρουμε;

      1. Οι SLAM-ER ειναι αποδεσμευσιμοι για την Ελλαδα απο την στιγμη που αποδεσμευτηκαν για την Τουρκια.50 χρονια το ιδιο παιχνιδι παιζουν οι Αμερικανοι με το Ελλαδα-Τουρκια

        1. Το ότι βρίσκονται στο τουρκικό οπλοστάσιο δεν σημαίνει ότι μπορούν να βρεθούν και στο ελληνικό. Και μεταξύ συμμάχων ΔΕΝ είναι όλοι ίσοι.

          1. Ακριβως επειδη υπαρχουν εκε μπορουν να βρεθουν και εδω.Μαλλον σκεφτεσαι τους JAASM. και μαλιστα πολυ παλαιοτερα.

          2. Καλησπέρα σας EST. Όχι, δεν αναφέρομαι στην υπόθεση των JASSM κατά το παρελθόν καθώς πράγματι το όπλο δεν ήταν διαθέσιμο για να αποδεσμευθεί. Αναφέρομαι στο SLAM για μια υπόθεση που κινήθηκε αμέσως μετά ανεπίσημα και βάλτωσε καθώς οι τότε ιθύνοντες έφαγαν μπλοκ από τον «Θείο Σάμη». Για το JASSM της έκδοσης (ER) δεν μπορεί να περιμένουμε αποδέσμευση, όμως, θέλω να ελπίζω πως θα προχωρήσει το θέμα της απλής έκδοσης.

      2. Γιατι ζητησες ποτε Slam -er για να στον δωσουν.Και που διαβασες οτι δεν τον αποδεσμευουν ειδικα εφοσον ηδη τον διαθετει η Τουρκια;

      3. Που ακριβως θα προσνειωνονται τα καινουργια αποκτηματα της LM,,στη βυθοκορο?,,,η στα καινουργια AB,,,που ρθαν το μαιο?

      4. Εαν καποιος δεν μπορει να κατηγορηθει, ειναι η Lockheed Martin, η οποια ειχε δηλωσει επισημα πως ο εκσυγχρονισμος των Ρ-3Β δεν ειναι συμεφερουσα επιλογη για την Ελλαδα. Την επιστολη την ειχαν διαρρευσει κυκλοι του Π.Ν. στην εφημεριδα Πρωτο Θεμα, καθως το Π.Ν. διαφωνουσε με αυτη την εξελιξη, αλλα ο Καμμενος το προχωρησε μονος του. Υπαρχει στο ιντερνετ, μπορεις να τη διαβασεις εδω

        https://www.protothema.gr/politics/article/468966/den-sumferei-tin-ellada-i-sumfonia-ton-500-ekat-gia-ta-aeroplana-/

        1. @Jason
          Καλησπέρα,
          Η LM αναδιπλώθηκε λίγο καιρό αργότερα και στήριξε το συγκεκριμένο εγχείρημα (δυστυχώς για το Π.Ν.). Τα αποτελέσματα τα είδαμε. Μηδέν τορπίλες, μηδέν ΕΜΖ ΜΕΚΟ 200ΗΝ… Μας «κατέκαψαν» οι Κόκκινες, οι Πράσινες, οι Μπλε πολιτικές παρεμβάσεις των τελευταίων 15+ χρόνων! Την ίδια εποχή υπήρξαν φωνές για την απόκτηση P3C από την Αυστραλία ή εναλλακτικά την αγορά μικρού αριθμού Lockheed S-3 Viking από το USN που έπεσαν στο κενό. Σήμερα, ομιλώντας για MH-60R διαβάζουμε για μερική αναβάθμιση των 8 B-6 (της αρχικής παραγγελίας) αποκρύπτοντας εσκεμμένα πως ουσιαστικά πρόκειται για FOS!

        2. O Καμμενος υπεγραψε το συμβολαιο των P3B, και φερει τη νομικη και ποινικη ευθυνη.
          Ομως το προγραμμα ειχε δρομολογηθει επί Αντωνάκη Σαμαρα, συνεπως οι βαρυτατες πολιτικες ευθυνες ειναι διακομματικες.

          Για να μην πιασουμε τις ευθυνες της ηγεσιας του ΠΝ, και ιδιως του ναυαρχου Αποστολάκη.

    2. ΑΜ39 για να πιστοποιηθεί θέλει χρήματα και δεν υπάρχει κανένας λόγος, πρέπει να πάμε σε αγορά NSM και πιστοποίηση στα ROMEO και στα F-16V,

  5. «Η όλη διαδικασία υλοποιείται μέσω του γνωστού FMS από τα προγράμματα των P-3B Orion και F-16 Viper.»

    Καταλαβαίνω καλά;
    Το άρθρο εννοεί ότι το ποσό των 330 εκ περισσεύει από τα συμβόλαια των P3 και F16V; Άρα δεν θα υπάρχει οικονομική επιβάρυνση του προυπολογισμού για την υλοποίηση των δύο ως άνω προγραμμάτων;

      1. Την απάντηση που ζητάτε μπορείτε να τη βρείτε στο ΥΠΕΡΔΙΑΥΓΕΙΑ.
        Πιο κάτω, πάντως, σας παραθέτω ένα χρήσιμο σύνδεσμο με ενδιαφέρον πληροφοριακό υλικό που προκύπτει από το ερώτημα των βουλευτών Κεγκέρογλου Αλ. Βασίλειου και Φραγγίδη Στ. Γεώργιου στα πλαίσια του λεγόμενου «Κοινοβουλευτικού Ελέγχου». Το επίσημο ερώτημα φέρει Αρ.Πρωτ.8035/07/07/2020 για όποιον θέλει να το αναζητήσει στο ιστολόγιο της Βουλής. Λογικά, οι δύο σύνδεσμοι θα κάνουν λίγη ώρα να αναρτηθούν καθώς πρέπει να ελεγχθούν από την αρχισυνταξία του DEFENCEREVIEW.

          1. @roger
            Είχα γράψει: Λογικά, οι δύο σύνδεσμοι θα κάνουν λίγη ώρα να αναρτηθούν καθώς πρέπει να ελεγχθούν από την αρχισυνταξία του DEFENCEREVIEW.
            Οι σύνδεσμοι πλέον έχουν ανέβει. Το σχετικό post βρισκεται πιο κάτω.

    1. Όχι γιατί σε άλλα δημοσιεύματα αναφέρεται ότι το κόστος επαναφοράς 4 φερετρων σε πτητική κατάσταση είναι 499.800.000 ευρώ εκ συνόλου 500.000.00 και μάλιστα με αστερίσκο ότι μπορεί να πάει και παραπάνω.

      Τρελό σκάνδαλο και απίθανοι τύποι στο πολεμικό ναυτικό που το παιζουν ΠΑ αλλά δεν έχουν φρεγάτες.

      1. Ο δούρειος είχε γράψει ότι υπάρχει ασυμβατότητα με τις νέες πτέρυγες που θα χρειαστούν τροποποιήσεις για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Αν ισχύει αυτό θα χρειαστεί επιπλέον χρόνος και χρήμα.

    2. @Thras

      ……………»Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν
      των 499.843.145,00$, το οποίο αναμένεται να αναπροσαρμοσθεί με το πέρας της
      Σύμβασης και τον απολογισμό που θα λάβει χώρα. Η απορρόφηση του ποσού της
      σύμβασης των επιπρόσθετων εργασιών, προϋποθέτει έγκριση των εργασιών αυτών
      από τον Πελάτη (Lockheed Martin), και κατ’ επέκταση, το Αμερικανικό Πολεμικό
      Ναυτικό (US Navy). Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η ΕΑΒ στην παρούσα χρονική
      συγκυρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Lockheed Martin, για την αναγνώριση
      εργασιών επισκευής κινητήρων και συγκροτημάτων αεροσκαφών (propellers, landing Gears, κλπ), πέραν των standard overhaul ως Over & Above, άρα κάλυψη του
      κόστους αυτών μέσω της σύμβασης επιπρόσθετων εργασιών.

      ΠΗΓΕΣ:
      ΕΡΩΤΗΣΗ:
      https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11319340.pdf

      ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
      https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/11341327.pdf

      1. Ευχαριστούμε για την πηγή και την είδηση, είμαστε για κλάματα, στην αρχή σκεφτόμουν ότι όταν λένε ότι το κόστος θα αναπροσαρμοσθεί στο τέλος, έλπιζα μήπως εννοούν προς τα κάτω, αλλά το over and above νομίζω με αποτελείωσε, καθώς φαίνεται ότι το κόστος θα ανέβει και αρκετά πάνω από 500 εκατ δολάρια.

        Θα έπαιρναν με 80 εκατ τα αμερικανικά, τα οποία θα πετούσαν από την πρώτη στιγμή και με ότι περίσσευε ισα που έπαιρναν Αδελαίδες με πυραύλους για αυτές, τορπίλες, αναβάθμιση ΜΕΚΟ και θα περίσσευαν κιόλας…

  6. Και όμως …η κίνηση μπορεί να φαίνεται περίεργη αλλά προνοητική.

    Σε λίγα χρόνια θα αρχίζουν να πέφτουν στα νερά τα τούρκικα Παπανικόλης.

    Με τί μέσα θα τα ανιχνεύει;

    Με τις «νέες» φρεγάτες που ΔΕΝ έχει ούτε κάνει παραγγείλει;

    Κορυφαίo ελικόπτερο με τεχνολογία αιχμής.

    Εκσυγχρονίζει τα -Β6, ανεβάζει τις οροφές με καλή τιμή, αυξάνει τις διαθεσιμότητες (fos).

    Ισως η μόνη σοφή κίνηση τα τελευταία 10 χρόνια.

    1. Χρειάζονται και 4 σύγχρονες ανθυποβρυχιακές φρεγάτες. Δε νομίζω από μονα τους να επαρκούν για κυνήγι των τουρκικών.

    2. Εμένα η κίνηση του ΠΝ μου φαίνεται ακόμη πιο ιδιοφυείς.

      Ξέρει ότι σε λίγα χρόνια θα μπουν στην θάλασσα τα 6 214 της Τουρκίας, οπότε δεν αγοράζει φρεγάτες, δεν κάνει αναβάθμιση σε όσους ίσως και να είναι πλόιμες σε 4-5 χρόνια, αλλά αντίθετα πήρε (αναβάθμισε) αεροπλάνα και ελικόπτερα.

      Έτσι τα υποβρύχια των Τούρκων θα σαπίζουν στον ναύσταθμο, αφού σε 4-6 χρόνια η Ελλάδα δεν θα έχει μονάδες στην θάλασσα να κυνηγήσουν, ενώ το ΠΝ θα κυριαρχεί στον αέρα (καιρός η Πολεμική Αεροπορία να πάει στο διάστημα και να αφήσει τους ουρανούς του Αιγαίου στο ΠΝ)

  7. Οι σχολιαστές εδώ στο DEFENCE REVIEW και σε άλλες ιστοσελίδες και forum, μπορεί να γράφουν συνέχεια για ανάγκη ύπαρξης AAW πλοίων, αλλά το ΠΝ με τις κινήσεις του δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτό που το απασχολεί πρωτίστως και αυτή την στιγμή είναι τα τουρκικά υποβρύχια και κάνει κινήσεις για την επιτυχή αντιμετώπιση τους.

    Και θεωρεί δευτερεύον την Α/Α προστασία των πλοίων με δικά του μέσα, δίνοντας τον ρόλο αυτό στην ΠΑ, μέσω της γενικής επικράτησης της στον αέρα.

    Σε πολλούς μπορεί να μην αρέσει αυτό, αλλά με τα υπάρχοντα διαθέσιμα χρήματα δεν μπορούν να γίνουν όλα.
    Και έθεσε τις προτεραιότητες του.

    Αρκεί βέβαια να τελειώσει επιτέλους και η φαρσοκωμωδία με τις τορπίλες!

    1. Το ΠΝ θέλει χθες φρεγάτες Γενικών Καθηκόντων με ικανή αντιαεροπορική αυτοπροστασία. Έχει επίσης ανάγκη από περισσότερα νέα υποβρύχια. Όλα τα άλλα είναι ύποπτες μεθοδεύσεις για οικονομικά βολέματα ημέτερων και υπερπόντιων νταβατζήδων. Αν πάλι φοβάται τόσο πολύ τα 6 υπό ναυπήγηση τουρκικά 214 δεν εμποδίσει κανείς το ΠΝ να στήσει δίκτυο ποντισμένων μόνιμων αισθητήρων στο Αιγαίο όπως είχαν πράξει οι Η.Π.Α. σε όλο το μήκος και το πλάτος του Ατλαντικού κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου! Καλό, λοιπόν, το παραμύθι της υποβρύχιας τουρκικής απειλής αλλά για τους γνωρίζοντες δεν έχει Δράκο.

      1. «Αν πάλι φοβάται τόσο πολύ τα 6 υπό ναυπήγηση τουρκικά 214 δεν εμποδίσει κανείς το ΠΝ να στήσει δίκτυο ποντισμένων μόνιμων αισθητήρων στο Αιγαίο όπως είχαν πράξει οι Η.Π.Α. σε όλο το μήκος και το πλάτος του Ατλαντικού κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου!»

        Αυτό δεν γίνεται γιατί στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου αλλά και της AOZ μας , πέρα από τα Ελληνικά και Τουρκικά υποβρύχια, κυκλοφορούν και υποβρύχια άλλων εθνικοτήτων.

          1. Εσύ με τις προτάσεις σου θες να μετατρέψεις το ελληνο-τουρκικό πρόβλημα σε ελληνο-παγκόσμιο.

      2. Προσωπικά, όποιους χρησιμοποιήσουν την έκφραση «καλό το παραμύθι αλλά δεν έχει και Δράκο», τους εντάσσω στην κατηγορία των «καθυστερημένων αντιγραφέων του διαδικτύου».

      3. Σωστή σκέψη, είχα προτεινεί σε παλαιότερο σχόλιο στο παρόν ιστολόγιο την πόντιση αισθητήρων στο Αιγαίο ακολουθώντας το αμερικανικό SOSUS για έγκυρη προειδοποίηση απο υποβρύχιες απειλές του TDK και παρακολούθηση των κινήσεων τους σε ελληνικά ύδατα, αλλά αυτό φαίνεται να είναι μια ιδέα που φοβίζει αρκετούς και ειδικά τους αρμόδιους στην πολιτική και στο ΠΝ.

    2. Και δεν μου λες αφού τον νοιάζει να αντιμετωπίσει τα εχθρικά υποβρύχεια, γιατί έχασε τις Adelaide που είχαν ανώτερα σοναρ από κάθε πλοίο στην περιοχή και γιατί στις ΜΕΚΟ δεν αλλάζουν τα σόναρ;

      Συμφωνώ ότι ο Νο1 κίνδυνος για το ΠΝ ειναι θα εχθρικά υποβρύχια. Αλλά στο τέλος το νεότερο σόναρ του είναι 30 χρονών και βάλε.

        1. Εγώ ξέρω τρία προγράμματα έχουν υπογράψει όλα LM, δύο προγράμματα το ΠΝ, ΑΦΝΣ και ROMEO πάνω από $800εκ. δολάρια, δεν έχει πάρει τορπίλες ακόμα για τα υποβρύχια και για τα πλοία ψάχνει δωρεές για να αλλάξει γεννήτριες, κάτι δεν κολλάει και δεν έχει λογική και όλη την ιστορία.

          Κάνουμε συμβόλαια για να δουλέψει η ΈΑΒ, αύριο για να προικίζουμε την ΕΛΒΟ και δεν ξέρω τι άλλο, ε αυτό δεν ειναι εθνική άμυνα.

          Αντε να δεχθούμε τα ROMEO ειναι πες σε καλή τιμή με ευκολίες πληρωμής και είναι μια ευκαιρία οπότε καλό ειναι να πάρομε και τα 7 ούτως ή άλλως θα υπηρετούν για 30-40 χρόνια.

          Τα παλιά ελικόπτερα θα μείνουν χωρίς EMZ; Και αφού τόσο μείζων θέμα η αντιμετώπιση των υποβρυχίων δεν πρέπει να τοποθετηθεί ένα καινούργιο σόναρ ίδιο με του ROMEO;

          Μέσα σε όλα χάθηκαν και 3 Adelaide… παλαιότερα χάθηκαν Seahawk της Αυστραλίας, ακόμα πιο παλιά τα S-3B… ΜΕΚΟ πασάλειμμα χωρίς νέα σόναρ… και ασχολούμαστε 10 χρόνια τώρα πως θα πάρουμε δύο πλοια από την Γαλλία, ενώ δεν κάνουμε τα βασικά.

          Τα 209/1400 της Βραζιλίας πάλι κανείς δεν συγκινείται είναι λίγα για ορισμένους φαίνεται…

  8. Θετικό για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού αλλά δεν αρκεί.

    Χρειαζόμαστε πλοία για την ανανέωση του στόλου άμεσα.

    1. Μιχάλης

      Αυτό έχω ακούσει και απο πολλούς ναυάρχους ε.α. που έχουν πάρει θέση για το θέμα σ πε πρόσφατες συνεντεύξεις, αλλά για λόγους που δεν αντιλαμβάνομαι το μήνυμα δεν πέρασε στην παρέα που πανηγυρίζει για κάθε υπογραφή συμφωνίας με την ΛΜ που φαίνεται να έχει εξαγοράσει το πεντάγωνο και το Μαξίμου.

  9. Κυριοι, βιαζεστε να πανηγυρίσετε. Για να ξεκινησει η υλοποιηση, πρεπει να υπογραφει συμβολαιο με τη Lockheed και να πεσει προκαταβολη.
    .Δεν εχει γιβει τετοιο πραγμα. Ο Γκούφυ Παναγιωτόπουλος απλως «υπεγραψε το φακελλο».
    Αυτος τωρα θα παει στη ΓΔΑΕΕ, που θα αρχισει ατερμονες συζητησεις με τη Lockheed, και οταν καποτε αυτες καταληξουν σε συμφωνια υα υπογραψουμε.
    Αυρο στα πλαισια του γνωστου «οποιος δε θελει να ζυμωσει 10 μερες κισκινιζει».
    Επειδη ειναι στη μεση η μαμα Λοκχηντ, αυτη τη φορα θα «ζυμωσουμε» και θα υπογραψουμε συμβαση. Προηγουμενως ομως θα το καθυστερησουν οσο μπορουν, ωστε να πληρωσουν οσο γινεται αργοτερα.

    1. @G-164g Ag-Cat
      Ας ελπίσουμε, έστω και την ύστατη ώρα, να διατεθούν περισσότερα χρήματα τουλάχιστον για έναν πιο ουσιαστικό ΕΜΖ των 4 ΜΕΚΟ 200ΗΝ .

    2. Το θέμα είναι ακόμη πιο τραγικό, γιατί οι δύο Αδελαίδες πήγαν Χιλή με 80 εκατ και οι δύο, ακόμη και αν προσθέσεις κότος πυραύλων, 40 εκατ για την τρίτη Αδελαίδα περισσεύουν πολλά από τα 300…

      Και φαίνεται ότι όταν ο τοτε ΥΠΕΘΑ νομίζω, έλεγε ότι θα τις πάρουμε 180 με τα οπλα, το εννοούσε παρότι συγκεκριμένο σαιτ το χλεύαζε (και το οποίο το ξεφτίλισε η Χιλή με τα 80 εκατ (και θα περίσσευαν και 100 εκατ για τους πυραύλους)

      1. @agnostosependytis
        Οι ευκαιρίες περνούσαν και οι εμπλεκόμενοι σφύριζαν αδιάφορα. Και δεν αναφέρομαι μόνον στα 2 (+1) αυστραλιανά σκάφη…

      2. Μας εχουν φάει οι μεγαλοιδεατισμοί, δεν εχουν να πάρουμε μια γεννήτρια στα πλοία πλοία AAW ψάχνουν.

        Και τώρα ασχολείται κανείς με τα 209 της Βραζιλίας, το πολύ-πολύ κανένας έξυπνος να γράψει ότι είναι παρατημένα και σάπια όπως οι Adelaide, ενώ τα δικά μας με 20 χρόνια μεγαλύτερα είναι του κουτιού ακόμα!!!

        Εστω και τώρα οι F-122 θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S… ίσως κοινός ΕΜΖ με τις τις ΜΕΚΟ, να έδινε κάποιες ανάσες, δεν ξέρω λύσεις προτείνω… για να ξεφύγουμε από την αδράνεια.

  10. Μακάρι να προχωρήσει το πρόγραμμα αλλά έχουμε ξεκινήσει ανάποδα κ φταίει ότι 15 χρόνια παράτησαν τις Ε.Δ τι εννοώ: ξεκινάς με ανανέωση του εξοπλισμού του προσωπικού τυφέκιο εξάρτυση κλπ fos για c27 αναβάθμιση Λεωνίδας θωράκιση leo 2a6 hel απόκτηση επιπλέον Chinook παραλαμβάνεις τα επιπλέον nh90 αναβάθμιση μεκο κ μετά πας για νέα καράβια ελικόπτερα αεροπλάνα η ταπεινή άποψη ενός έφεδρου λοχία….

    1. @Σταμάτιος Παππάς
      Αυτά τα C27J πραγματικά πονεμένη ιστορία. Ως προς το Πεζικό πράγματι τι να πρωτοπεί κανείς; Κράνη; Υποδήματα; Ιματισμός; Αντιβαλλιστική προστασία; Θαρρείς και η χώρα έχει αριθμητική πανσπερμία οπλιτών. Να ‘ναι καλά οι έφεδροι -όπως εσείς- και τα στελέχη με μεράκι που από ιδίους πόρους προβαίνουν σε προσεκτικές αναβαθμίσεις του ατομικού τους οπλισμού (πέραν των όσων τυπικώς/υπηρεσιακώς προβλέπονται).

  11. C-130 παρατημένα
    C-27 παρατημένα
    Μ-2000 παρατημένα
    blk-30 σχεδόν παρατημένα
    Απάτσι Α+ παρατημένα
    ΜΕΚΟ παρατημένες
    3S παρατημένες
    209 παρατημένα
    214 χωρίς τορπίλες
    άρματα χωρίς αυτοπροστασία
    drones ανύπαρκτα

    Tragic!

    1. Και κάποιοι μην τους χαρακτηρίσω αποκαλούν Γκούφη τον Υπουργό ʼAμυνας

      Απαράδεκτοι!!

      Δεν μπορούν να κατανοήσουν ποσο προσβλητικοί είναι απέναντι στην
      συμπαθέστατη φιγούρα του Γκούφη???

      https://en.wikipedia.org/wiki/Goofy

      Να μαζέψουν οι Ινδονήσιοι ότι έχει απομείνει από F122 που γραφει οAIM αποκάτω και το ******e to μαγαζί τελείως!!
      Αντί να μαζέψουν από τις F122 ότι μπορούν για S και MEKO
      ΠΛΉΡΗ ΑΔΙΑΦΟΡΊΑ και κατά αλλα γραβάτα και λογύδρια περί φρενήρης υπερπροσπάθειας

      ΤΑ ΝΕΎΡΑ ΜΟΥ ΒΡΑΔΙʼΤΙΚΑ

      Ακούς εκεί να προσβάλουν τον Goofy!!

      1. Σωστός!

        Ο υπουργός άμυνας κ.τίποτα (ο εάν και εφόσον) έχει πολύ «δουλειά»!
        Πρέπει να βολέψει όλους τους ημέτερους και τα κομματόσκυλα τους,αυτή είναι η βασική δουλειά του!
        https://www.militaire.gr/apisteytes-methodeyseis-toy-ypetha-gia-na-apomakrynthei-i-dioikisi-toy-polemikoy-moyseioy/

  12. Πάντως για την F-122/Bremen που κοιτάω, εντάξει σαν πλοίο δεν μου φαίνεται κάτι που να κανει διαφορά, είναι πολύ κατώτερο από Αδελαίδες, δεν υπάρχει κανα καλύτερο μεταχειρισμένο που να παίζει?

    1. Είναι ποιο σύγχρονη από τις δικές μας S αλλά πάλι δεν παύει να είναι παλιά η F-122.
      Οι Αδελαίδες σαφέστατα ήταν καλύτερες και με δυνατότητα υποστήριξης του SM-2!

      Επιλογές δεν υπάρχουν από ότι καταλαβαίνω ή τις άφησαν να χαθούν προβάλλοντας αστείες δικαιολογίες.
      Οι Αδελαίδες μάλλον είχαν «αμίαντο» όπως υποστήριζαν οι κομματικοί γενίτσαροι στην Πτήση και οι δύο Ιταλικές FREMM τους υποχρέωναν προφανώς να τρώνε καρμπονάρα και πίτσα μαργαρίτα για τα επόμενα 20 χρόνια!
      Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.
      Εξάλλου οι φρεγάτες και οι εξοπλισμοί δεν φέρνουν ψήφους.
      Ψήφους φέρνουν τα αναδρομικά,τα επιδόματα,τα μερίσματα και με το να συντηρούν τον κομματικό τους στρατό.

      Στη συμφωνία πακέτο με τους Γάλλους υπήρχε και ενδιάμεση λύση (εκτός όλων των άλλων) αλλά εδώ η παραπληροφόρηση (το παρόν site εξαιρείται) μιλούσε για 4 δις ευρώ προκειμένου να κάψουν την αγορά.
      Φυσικά όλες αυτές οι κατευθυνόμενες διαρροές ήταν από την κυβέρνηση σε ημέτερα Μέσα!
      https://www.militaire.gr/ti-proevlepe-i-amyntiki-symfonia-elladas-gallias-poy-quot-torpilistike-quot-apo-to-verolino/

      Κατά τη γνώμη μου η καλύτερη λύση είναι ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός για 4 XL Belharra (με 48 κελιά) και 6 FREMM γενικών καθηκόντων είτε 6 Belharra με 32 κελιά και χαμηλότερου κόστους.
      Σε μια τέτοια περίπτωση οι τιμές θα πέσουν αισθητά συνολικά, ενώ και τα ανταλλάγματα θα είναι σοβαρά,όπως η ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών και οι προμήθεια (σε λογική τιμή) μιας μοίρας μεταχειρισμένων Rafale με option για άλλη μια μελλοντικά.

      Οι Γερμανοί είναι φιλότουρκοι διαχρονικά και παίζουν υπέρ των Τούρκων και οι Αμερικάνοι δεν δείχνουν ενδιαφέρον για την περιοχή και συνεχίζουν το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου και μερικές ανέξοδες δηλώσεις για τα μάτια του κόσμου εκτός από τη βυθοκόρο!

      Δυστυχώς σε μια δύσκολη συγκυρία κυρίως για τα εθνικά θέματα έχουμε στο τιμόνι της χώρας έναν πολιτικό νάνο και έναν εντολοδόχο των Γερμανών.

    2. Είναι δέκα χρονια νεώτερη από τις παλιότερες S και εκσυχρονισμένη έτσι ώστε να είναι ανώτερη από τις δικες μας εξυχρονισμενες» S και MEKO

      Μεγάλος βαθμός omoiogoeneias με ότι υπάρχει ήδη στο ναυτικό
      κοινές μη χάνες με τις MEKO

      Μια Χαρά θα ερχόταν να αντικαταστήσει τις 3 S των 70S

      Ακόμη και υλικό από αυτές έχουν αποσυρθεί θα μπορούσε να αποκτηθεί για υποστήριξη μερικό εκσυχρονισμό των αφού θα πάμε με αυτεσ μεχρι το 2030

      Αλλα πάνε και αυτές

  13. «Κυριε Προεδρε της LM , ιδου το ναυτικο σας! Ιδου η αεροπορια σας»

    Καθομαστε 50 αδαείς, ενημερωνόμαστε, μαλώνουμε για τα εξοπλιστικα, ενω οι γαλοναδες, πολιτικοι και παρατρεχαμενοι του ΥΠΑΜ , βγαζουν σε ενα deal, οσα εβγαλαν σε ολη τη ζωη τους ο παππους μου, ο πατερας μου, εγω, τα παιδια μου, τα εγγονια μου και τα δισεγγονα μου.

    Μετα απο αυτη τη διαπιστωση, επανερχομαι στο ποια φρεγατα εχει περισσοτερα κελια, καλυτερο ρανταρ, αν θα εχει ram ή goalkeeper κλπ

    1. Το ότι η κυβέρνηση ξεκινάει διαπραγματεύσεις με την Τουρκία (με την υπόδειξη των Γερμανών) το μάθαμε από τους Τούρκους.
      Από την κυβέρνηση πλήρης αφωνία.
      Δεν ξέρω δεν είδα δεν άκουσα ένα πράγμα!
      Και αυτό το θεωρούν σοβαρή εξωτερική πολιτική.
      Λες και ο Ελληνικός λαός δεν πρέπει να γνωρίζει.
      Άρπαξαν την εξουσία με ψέματα και τώρα παζαρεύουν την Ελλάδα με τους Τούρκους, λες και είναι τσιφλίκι του πατέρα τους.

      Υ.Σ Ο γιος του Άδωνι σπουδάζει Αμερική και ανεβάζει φωτογραφίες στο istragram με Αμερικάνες,ξέρεις τι ζόρι τραβάει τώρα αυτός αν χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου και αν η Ελλάδα χάσει εδαφική κυριαρχία!
      Ας είναι καλά οι μίζες της Novardis!
      Βεβαίως ο Άδωνις είναι αθώος όπως και όλοι τους,ο μόνος ένοχος είναι ο Ελληνικός λαός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *