Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αυστραλιανού τύπου, τα οποία καταγράφουν απόψεις αξιωματούχων της Αυστραλίας σχετικά με το μέλλον των υποβρυχίων AUKUS, η χώρα εξετάζει εκ νέου τα γαλλικά υποβρύχια Shortfin Barracuda Block.1A («Suffren»), λόγω καθυστερήσεων στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, της αύξησης του κόστους και της έλλειψης παραγωγής τέτοιας κατηγορίας υποβρυχίων στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτές οι εξελίξεις οδήγησαν την Αυστραλία να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο τα γαλλικής υποβρύχια. Η Αυστραλία είχε προγραμματίσει να αποκτήσει 3-5 πυρηνοκίνητα υποβρύχια κλάσης «Virginia» από τις ΗΠΑ, από το 2032 και μετά, συν άλλα πέντε υποβρύχια νέας κατασκευής, από τη Μεγάλη Βρετανία, στο πλαίσιο του προγράμματος SSN-AUKUS. Ωστόσο, παραμένει ασαφές εάν αυτές οι παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν εγκαίρως λόγω της ανεπαρκούς τρέχουσας παραγωγικής ικανότητας των ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ θα πρέπει να διπλασιάσουν την παραγωγική τους ικανότητα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της Αυστραλίας. Αν όμως δεν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τα υποβρύχια που υποσχέθηκαν στην Αυστραλία είτε θα παραδοθούν καθυστερημένα είτε καθόλου. Επιπλέον, τα έξι υποβρύχια κλάσης «Collins» που βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία από την Αυστραλίας αναμένεται να παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2040. Την ίδια στιγμή, η ενασχόληση της Μεγάλης Βρετανίας με της παραγωγή των δικών της υποβρυχίων σημαίνει ότι το πρόγραμμα SSN-AUKUS θα μπορούσε επίσης να καθυστερήσει και να αυξηθεί το τελικό κόστος.
Αυτές οι αβεβαιότητες οδήγησαν ορισμένους ειδικούς και πρώην αξιωματούχους να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις. Ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας, Μάλκολμ Τέρνμπουλ, τόνισε ότι η Αυστραλία πρέπει να ενισχύσει τη δική της άμυνα ανεξάρτητα από τη σχέση με τις ΗΠΑ. Ο απόστρατος Ναύαρχος Πίτερ Μπρίγκς, υποστήριξε ότι τα υποβρύχια «Suffren» ήταν πιο κατάλληλη επιλογή για την Αυστραλία, σε σύγκριση με τα «Virginia» και τα SSN-AUKUS. Ο Μπρίγκς είπε ότι τα γαλλικά υποβρύχια είναι καλύτερη λύση, λόγω του μικρότερου μεγέθους τους και της μικρότερης απαίτησης πληρώματος (μόλις 60 άτομα). Επιπλέον, τα «Suffren» είναι απολύτως συμβατά με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ. Σύμφωνα πάντα με τον Μπρίγκς, τα «Suffren» είναι πιο κατάλληλα για επιχειρήσεις στα ρηχά νερά της βόρειας ακτής της Αυστραλίας, ενώ μπορούν να αγοραστούν με χαμηλότερο κόστος και σε συντομότερο χρόνο (σύμφωνα με το Ναύαρχο, αντί για τα οκτώ μεγάλα υποβρύχια που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος AUKUS, θα μπορούσαν να αγοραστούν 12 «Suffren» με το ίδιο κόστος). Υπενθυμίζουμε ότι η σύμβαση ναυπήγησης των 12 υποβρυχίων Shortfin Barracuda Block.1A, για την Αυστραλία, είχε υπογραφεί το 2016, αλλά το Σεπτέμβριο του 2021 η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία και οι ΗΠΑ υπέγραψαν τη συμφωνία AUKUS και η Αυστραλία ακύρωσε το πρόγραμμα με τους Γάλλους. Η ακύρωση της σύμβασης προκάλεσε κρίση μεταξύ της Γαλλίας και της Αυστραλίας, αλλά και μεταξύ της Γαλλίας και των ΗΠΑ.