Ο Αμερικανικός Στρατός ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε πλαστική ύλη, 14 φορές σκληρότερη και οκτώ (8) φορές ελαφρύτερη από το ατσάλι για χρήση σε μια σειρά από συστήματα: Αλεξίσφαιρα γιλέκα και κράνη, θωράκιση οχημάτων και αρμάτων μάχης, αεροσκαφών και πλοίων κ.ά. Η νέα πλαστική ύλη μπορεί να απορροφήσει την πίεση που ασκεί η σφαίρα και άλλα πυρομαχικά μεγαλύτερου διαμετρήματος.

Αναπτύχθηκε από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Buffalo University, οι οποίοι μιμήθηκαν τα χαρακτηριστικά του εξωτερικού κελύφους του μαργαριταριού. Η έρευνας και η ανάπτυξη του υλικού χρηματοδοτήθηκε από το Γραφείο Ερευνών του Αμερικανικού Στρατού (ARO : Army Research Office). «Το υλικό είναι δύσκαμπτο, ισχυρό και σκληρό» δήλωσε ο Dr. Shenqiang Ren, Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικής και Αεροδιαστημικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Buffalo.

Το νέο υλικό είναι μια επεξεργασμένη-βελτιωμένη έκδοση του πολυαιθυλενίου (κοινό πλαστικό) και ειδικότερα του πολυαιθυλενίου UHMWPE (Ultrahigh Molecular Weight Polyethylene : Πολυαιθυλένιο Υπερύψηλου Μοριακού Βάρους), το οποίο χρησιμοποιείται στην κατασκευή τεχνιτών ανθρώπινων μελών και πεννών για κιθάρες.

Το νέο υλικό ουσιαστικά αποτελείται από δύο (2) μέρη: Το εξωτερικό που είναι πολύ σκληρό και το εσωτερικό που είναι πιο μαλακό και ελαστικό, έτσι ώστε να μπορεί να απορροφήσει την πίεση που ασκεί το πυρομαχικό και να αποτρέπει τη διάτρηση. Επιπλέον, το νέο υλικό, σε αντίθεση με την τυπική ατσάλινη ή κεραμική θωράκιση, μπορεί ευκολότερα να σχηματιστεί σε σύνθετα μοτίβα.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του νέου υλικού είναι ότι αφενός είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στην υψηλή θερμοκρασίας, αφετέρου έχει την ιδιότητα να την «απομακρύνει» από πάνω και να ψύχεται ταχύτατα. Τέλος, οι ερευνητές πειραματίστηκαν περαιτέρω με το νέο υλικό προσθέτοντας ελάχιστη ποσότητα σιλικόνης (νανοσωματίδια) όπου και διαπίστωσαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν ακόμα ισχυρότερη θωράκιση.

Comments

  1. Είναι προφανές, ότι στο όχι τόσο μακρινό μέλλον, θα αλλάξουν πολλά. Ειδικά στα τεθωρακισμένα οχήματα, θα πάμε σε πολύ πιο ελαφρά και ανθεκτικότερα οχήματα (όμως περισσότερο φονικά) που θα προστατεύονται από συγκεκριμένες θωρακίσεις, λέιζερ κ.λπ. Μια από τις συνέπειες αυτού, θα είναι η αποκλειστική χρήση ηλεκτροκινητήρων ή/και υβριδικών κινητήρων (απουσία θορύβου, ίχνους, οικονομικότερα κ.λπ.).

      1. Yes!!! Και όχι μόνο!
        Επειδή το πλαστικό διαμορφώνεται εύκολα και ανάλογα με το καλούπι, μπορούμε να δούμε σχήματα και οχήματα επιστημονικής φαντασίας. Δεν είναι μέταλλο που κυρτώνει δύσκολα και οι γωνίες θέλουν διάφορα.

    1. Σωστό. Και σκάφη επιφανείας. Και ίσως και υποβρύχια, αφού μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, σημαίνει και μεγαλύτερα βάθη. Φυσικά και όλα τα όπλα, τα κανόνια, ίσως τα περιβλήματα των πυραύλων και των βλημάτων και οτιδήποτε άλλο. Ίσως και ότι δεν φανταζόμαστε τώρα (μέρη κτιρίων κ.λπ.). Επιπλέον εφαρμογές θα ήταν σε διάφορες φουτουριστικές σχεδιάσεις, όπου τώρα η διαμόρφωση είναι δύσκολη ή ανέφικτη.

  2. Ας το δούμε πρώτα σχετικά με τις εφαρμογές . Υπάρχουν εκατοντάδες παράμετροι που επηρεάζουν την επιλογη υλικών κατά συμφωνία με το είδος χρήσης τους. Εντυπωσιακή πάντως είναι και η ιδιότητα απαγωγής της θερμοκρασίας. Thermal stealth? 🙂

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *