Σύμφωνα με δημοσίευμα της ολλανδικής εφημερίδας «De Telegraaf» το κοινό πρόγραμμα, Ολλανδίας και Βελγίου, αντικατάστασης των φρεγατών «Μ» ενδέχεται να καθυστερήσει λόγω διαφωνιών στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το χρονοδιάγραμμα και το κόστος των πλοίων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Ολλανδία, η πρώτη νέα φρεγάτα, για την Ολλανδία, θα έπρεπε να παραδοθεί το 2024, αλλά πλέον η ημερομηνία που δίδεται είναι το 2025. Το πρόγραμμα FSC (Future Surface Combatant) αφορά στη ναυπήγηση οκτώ (8) πλοίων, έξι (6) για την Ολλανδία και δύο (2) για το Βέλγιο.

Comments

  1. Σε αυτό το πρόγραμμα έπρεπε να έχει μπει η Ελλάδα και όχι στο πρόγραμμα της FDI. Ενδεχομένως να έπαιρνε κι ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, σε αντίθεση με το πρόγραμμα των FDI που πάμε να το κάνουμε G to G.

    1. Αν δεν ονειρευόταν συνέχεια παραχωρήσεις αμερικανικών αντιτορπιλικών, ίσως να είχε εκφράσει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο πρόγραμμα η για ένα άλλο ήδη υπάρχον ευρωπαϊκό που έχει πλοία στο νερό…

  2. Ωραια πλοια οι Karel Dorman,θα επρεπε στο παρελθον να κινηθουμε για την αποκτηση τεσσαρων μεταχειρισμενων σκαφων,στη συνεχεια θα τις εκσυγχρονιζαμε μαζι με τις ΜΕΚΟ και με ενα ποσο περιπου 800εκ θα ειχαμε οχτω αξιομαχες φρεγατες ενω τις Μ θα μπορουσαμε να τις μετατρεψουμε και σε AAW πλοια..

    1. Αν ήταν σοβαρό για το ΠΝ το ζήτημα AAW θα μπορούσαν να πάρουν και τις 2 Jacob van Heemskerck-class Jacob van Heemskerck και Witte de With που πουλήθηκαν το 2005 στην Χιλή που τα απέσυρε -το ένα πέρσι και ένα φέτος- μετά απο 15 χρόνια υπηρεσίας, και αφού φρόντισε για την αντικατάσταση με τις φρεγάτες που απέσυρε το αυστραλιανό ναυτικό αφού πάλι απέκτησε και εμπειρία μαζί με υποδομή για τους πυραύλους της οικογένειας SM με την ένταξη των ολλανδικών φρεγατών πρίν απο 15 χρόνια στον στόλο του AdC.
      Ίσως να ενοχλούσε τους υπεύθυνους πολιτικούς και το ΠΝ η έλλειψη ελικοδρομίου στα ολλανδικά πλοία με εξειδίκευση στην αεράμυνα, αφού έτσι δεν ήταν δυνατή η σύντομη κρουαζιέρα για τους επισήμους και ανώτατους αξιοματικούς όταν τα πλοία θα ήταν έξω απο τα λιμάνια…
      Πάντως αν τις έπαιρναν στο ΠΝ δεν θα μας απασχολούσε μια μετατροπή των Μ σε πλοία AAW που θα ήταν μάλλον οικονομικά ασύμφορη.

      https://www.defensa.com/chile/baja-fragata-ffg-11-capitan-prat-armada-chile

        1. Απο άποψη εξοπλισμού και όπλων προφανώς όχι αφού έφεραν τα ίδια συστήματα όπως οι νεότερες J. v. Heemskerck, με την διάφορα ότι είχαν και ελικοδρόμιο με υπόστεγο.
          Προσωπικά θα προτιμούσα μια συνέχεια της συνεργασίας με τους Ολλανδούς αφού ξέρουν απο πλοία και στις παραδόσεις είναι γρήγοροι αν θυμάμαι καλά την ιστορία με τις φρεγάτες Standard που ζητούσαμε γρήγορα όπου είχαν ανταποκριθεί άμεσα στο αίτημα του ΠΝ. Αλλά και επειδή πιστεύω ότι εκτός απο φρεγάτες έχουν να μας προσφέρουν και άλλου είδους πλοίων που θα χρειαστούμε σε λίγα χρόνια για να αντικαταστήσουμε αυτά που είναι πλέον ξεπερασμένα σαν σχέδιο για τις σημερινές και μελλοντικές απαιτήσεις…

  3. Αν είχαμε πάρει τις δύο Αυστραλιανές φρεγάτες και τις δύο Ιταλικές FREMM θα είχαμε μετά την πολυτέλεια του χρόνου να μπούμε σε ένα πρόγραμμα με ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό όπως αυτό όπως και σε άλλα προγράμματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ώστε και την αμυντική μας βιομηχανία να αναγεννήσουμε και θέσεις εργασίας,προστιθέμενη αξία κτλ.
    Μύθος των πολιτικών για να κρύψουν τη δική τους ανικανότητα και κακοδιαχείριση όλα αυτά τα χρόνια ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι και οι συνδικαλιστές για τα χάλια στην πολεμική βιομηχανία μας.
    Πολλές ιδιωτικές πολεμικές βιομηχανίες στην Ελλάδα τα καταφέρνουν μια χαρά είναι κερδοφόρες παράγουν πολύ αξιόλογα προιόντα και κάνουν και εξαγωγές!
    Αλλά εκεί δεν διορίζει η κάθε κυβέρνηση τον κάθε τσομπάνο κομματικό μόνο και μόνο επειδή είναι του κόμματος.
    Ούτε και εκτελούν εντολές των Γερμανών αλλά και ούτε διορίζουν υπεράριθμο προσωπικό για να βολέψουν το κάθε αφισοκολλητή του κόμματος.
    Λειτουργούν με αξιοκρατικά κριτήρια και μόνο.
    Δώστε τη Lockheed Martin στους εδώ πολιτικούς και σε πέντε χρόνια θα έχει ελλείμματα και έτοιμη για φαλιμέντο.
    Πείτε ποια κρατική επιχείρηση κερδοφόρα και μονοπώλιο που δεν την κατέστρεψαν ή δεν την πούλησαν;
    Και τα ναυπηγεία στην Ελλάδα με σχέδιο απαξιώθηκαν και είναι κλειστά όπως και οι περισσότερες αμυντικές βιομηχανίες.
    Αυτές τις εντολές πήραν οι εδώ μαριονέτες από τους Γερμανούς το σχέδιο τους εκτελούν που το μόνο που τους νοιάζει είναι να βρίσκονται στην εξουσία και να εξασφαλίζουν τα προνόμια της αγέλης τους.
    Και θα το ξαναπώ όσο μας κυβερνάει η γάγγραινα τις μεταπολίτευσης τα πολιτικά τζάκια οι γόνοι και η ανθελληνική οικονομική ελίτ άσπρη μέρα δεν πρόκειται να δούμε σε αυτόν τον τόπο.

    1. Οι Γερμανοί δεν νομίζω ότι είναι αυτοί που δίνουν τον ρυθμό στην ελληνική πολιτική, αφού δεν κάνουν ούτε στην χώρα τους κουμάντο όπως θα ήθελαν.
      Αν ήταν αυτοί σήμερα θα είχαμε πιθανόν ήδη επιχειρησιακές νέες τορπίλες για τα νέα υποβρύχια και αρκετά πυρομαχικά για τα σύγχρονα άρματα μάχης που ευτυχώς προλάβαμε και αγοράσαμε, αλλιώς θα ήμασταν ακόμα με τα Leo1 που πήραμε και τα Μ48 εποχής ψυχρού πολέμου που μας παραχώρησαν οι αμερικάνοι…και θα περιμέναμε μαλλον για παραχώρηση των μολυσμένων Μ1 απο τον πρώτο πόλεμο του Ιράκ, όπως περιμένουμε για κάτι Μπράντλεϊ που ακούγονται για αντικατάσταση των Μ113 που ακόμα λατρεύουν μερικοί νοσταλγικοί που παρέμειναν λάτρεις του οχήματος…
      Άλλοι είναι αυτοί που αποφασίζουν τι θα πάρουμε και τι όχι, αυτό φαίνεται στον πιο δαπανηρό κλάδο την ΠΑ με αναλογία μαχητικών 4:1 υπέρ των αμερικανών-να έχουν αποσυρθεί και αρκετά επίσης αμερικάνικα αεροσκάφη, αλλά και στα προγράμματα της ΑΣ όπως είδαμε στις πρόσφατες συμφωνίες για FOS που πήγαν στα Σινούκ ενώ έχουμε ολοκαίνουργια ελικόπτερα μεταφοράς που είναι καθηλωμένα επειδή δήθεν δεν βρίσκουν λύση για συμφωνία συνεχόμενης υποστήριξης, ενώ βρήκαν χρήματα να φέρουν τα OH-58 και τα Μark V που ήταν τα αγαπημένα του ναυάρχου. Δεν πετάνε τα ολοκαίνουργια όπως θα έπρεπε -ελικοφόρα μαζί με τα C-27J- που πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος, αλλά μαζεύουν τα σαράβαλα και αγοράζουν καινούργια απο Αμερική όμως, αφού εκείνοι έχουν προτεραιότητα να αρπάζουν συμβόλαια…

      Πρίν μερικά χρόνια φώναζαν για τα ακριβά ΝΗ90 των 35 εκατ. ανά τεμάχιο και σήμερα στοχεύουν στην αγορά Romeo για 45εκατ. φεύγα το κομμάτι που το λένε και προνομιακή τιμή ευκαιρίας ενώ σε λίγο δεν θα έχουν λειτουργικά πλοία για ανοιχτή θάλασσα…

      1. Όλα τα παραπάνω για να μην πικάρουν τα αγαπημένα του ΝΑΤΟ παιδιά όπως παραδέχθηκε ο Γένς ο τρομερός διπλωμάτης πρόσφατα στο θέμα προκλητικότητα της Τουρκίας, αφού πήραν φορά τα μεμέτια και αλωνίζουν ελεύθερα απο Ανατολική Μεσόγειο έως το Λιβυκό Πέλαγος, με τις ευχές του Αμερικάνου εννοείται, που μας μετέφερε μέσο του ΝΑΤΟ. Παρόλο που οι φίλοι γείτονες μας δεν μασάνε να τους φτύνουν κατάμουτρα αμφισβητώντας και την αποτελεσματικότητα των Patriot https://www.trtworld.com/americas/the-patriot-missile-is-a-myth-23963 ενώ αγοράζουν παρά τις έντονες ενστάσεις ρωσικούς S400, και ενώ προσκυνούν παράλληλα τον Ρώσο για εμπορική συνεργασία…
        Η περίπτωση με τους S300 έπρεπε να μας είχε γίνει μάθημα αλλά δυστυχώς δεν έγινε.

  4. Οταν έπρεπε να πάρουμε τις Μ, ασχοληθήκαμε με την κουτσή αναβάθμιση των S, όταν έπρεπε να τις αναβαθμίζουμε μαζί με τις ΜΕΚΟ, επιλέξαμε την αναβάθμιση των P-3. Βρείτε τα λάθοι..

  5. Μιλαμε για μολις 2 χώρες και δεν τα βρίσκουνε. Φανταστειτε τι θα γινει με την κορβέτα της PESCO που εχουν μαζευτει 500 νοματαιοι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *