Δημοσίευμα της αμερικανικής ιστοσελίδας «Defense News» φέρνει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε πρόσφατα η φρεγάτα «Iver Huitfeldt» της Δανίας στην Ερυθρά Θάλασσα. Σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Άμυνας της Δανίας η φρεγάτα αντιμετώπισε προβλήματα πληρώματος, ενώ ο οπλισμός και τα συστήματα του δεν είχαν δοκιμαστεί επαρκώς. Επιπλέον, το πλοίο αντιμετώπισε προβλήματα στα όπλα και τα συστήματα αποστολής με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να εκτοξεύσει αντιαεροπορικό πύραυλο κατά επερχόμενης απειλής για 30 λεπτά περίπου. Η έκθεση, 13 σελίδων, αναφέρει ότι «το πλήρωμα του “Iver Huitfeldt” αντιμετώπισε προκλήσεις, κατά τη διεξαγωγή εμπλοκής, με το σύστημα πυραύλων της φρεγάτας, καθώς και υψηλό ποσοστό αποτυχίας πυρομαχικών πυροβολικού των 76 χιλιοστών κατά τη διάρκεια εμπλοκής με UAV στις 9 Μαρτίου».
Το πρόβλημα ξεκίνησε με το σύστημα εκτόξευσης των ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), όταν σημειώθηκε πρόβλημα μετά την εκτόξευση του πρώτου πυραύλου, κάτι που επηρέασε τη λειτουργία του δεύτερου εκτοξευτή ESSM για 30 περίπου λεπτά. Επικουρικά, το πλήρωμα προκάλεσε ακούσιο πρόβλημα, με το σύστημα διοίκησης και ελέγχου του πλοίου, κάτι που επηρέασε και αυτό τους εκτοξευτές. Στη διάρκεια της αστοχίας η φρεγάτα τέθηκε υπό την προστασία (κάλυψη ραντάρ) αμερικανικού πλοίου και κινήθηκε βόρεια σε πιο ασφαλή περιοχή. Η έκθεση αναφέρει ότι δεν σημειώθηκε αστοχία του ραντάρ του πλοίου. Το υψηλό ποσοστό αποτυχίας του πυροβόλου των 76 χιλιοστών είναι αποτέλεσμα της πρόωρης πυροδότησης των πυρομαχικών, κοντά στο πλοίο, ή της αδυναμίας του πυρομαχικού να προσβάλει το στόχο.
Ο πλοίαρχος κατέθεσε ότι το 50% των πυρομαχικών των 76 χιλιοστών που χρησιμοποιήθηκαν στις 9 Μαρτίου πυροδοτήθηκαν νωρίς και ότι τα συγκεκριμένα πυρομαχικά ήταν παραγωγής της περιόδου 1989-1992. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι το Δεκέμβριο του 2023 το πλοίο συμμετείχε σε πρόγραμμα επιχειρησιακής εκπαίδευσης του Βρετανικού Ναυτικού και ότι στη διάρκεια του σημειώθηκαν δύο περιστατικά σχετικά με τη ροή δεδομένων μεταξύ του συστήματος ελέγχου πυρός και του συστήματος διοίκησης και ελέγχου του πλοίου. Τέλος, λίγες μέρες πριν τον απόπλου για την Ερυθρά Θάλασσα ο Πλοίαρχος ανέφερε ότι στο πλήρωμα υπάρχουν άτομα χωρίς επαρκή εμπειρία.