Το Ιαπωνικό Ναυτικό (JMSDF, Japan’s Maritime Self Defense Forces) έχοντας να αντιμετωπίσει το κινέζικο ναυτικό διατηρεί ένα μεγάλο στόλο από αντιτορπιλικά πλοία. Το 2015, το υπουργείο άμυνας  αποφάσισε τη σχεδίαση και κατασκευή μιας νέας κλάσης πλοίων μεγέθους φρεγάτας για την αντικατάσταση 15 αντιτορπιλικών ηλικίας 35 ετών των κλάσεων Asagiri και Abukuma. Το 2017 επιλέχθηκαν η MHI (Mitsubishi Heavy Industries) και η Mitsui Engineering & Shipbuilding για να φέρουν εις πέρας τη σχεδίαση και την κατασκευή της νέας κλάσης πλοίων μεγέθους φρεγάτας 4000 τόνων περίπου με αυξημένα χαρακτηριστικά stealth και παραπλήσιες επιχειρησιακές ικανότητες με τα αντιτορπιλικά κλάσης Akizuki φέροντας όμως τα μισά κελιά Α/Α πυραύλων. Η νέα κλάση πήρε την κωδική ονομασία FFM 30 και φέρει το όνομα του πρώτου πλοίου Mogami. Το κόστος κατασκευής είναι περίπου στα 450 εκάτ. δολάρια ανά πλοίο.

Η φρεγάτα Mogami έχει ολικό μήκος 133 μέτρα, μέγιστο πλάτος 16,3 μέσο βύθισμα 4,7 μέτρα και ύψος της γάστρας μέχρι το κύριο κατάστρωμα 9 μέτρα, ενώ εκτοπίζει 5500 τόνους σε πλήρες φόρτο. Οι σχεδιαστικές γραμμές της γάστρας και της υπερκατασκευής είναι συνεχόμενες και επικληνείς τονίζοντας τη stealth σχεδίαση του πλοίου. Η γενική σχεδίαση του πλοίου είναι συμβατική με το κύριο πυροβόλο των 5 ιντσών στην πλώρη και ακριβώς πίσω του τοποθετημένοι βρίσκονται δύο κάθετοι εκτοξευτές πυραύλων Mk41 με δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων ESSM, SM-2 και ASROC, ακολουθεί η ενιαία υπερκατασκευή χωρίς ανοίγματα και εξάρσεις όπου βρίσκεται και ο κύριος ιστός του ραντάρ και των άλλων ηλεκτρονικών συσκευών και τέλος το υπόστεγο του ελικοπτέρου με ικανότητα φιλοξενίας ενός 10-τόνου ελικοπτέρου και ένα ευρύχωρο ελικοδρόμιο στην πρύμνη.

Το κύριο σύστημα πρόωσης του πλοίου είναι ένας συνδυασμός κινητήρων ντήζελ  και αεροστρόβιλου (CODAG) που κινούν δύο άξονες που καταλήγουν σε δύο προπέλες μεταβλητού βήματος. Το συγκρότημα ισχύος αποτελείται από δύο τετράχρονους υπερτροφοδοτούμενους δωδεκακύλινδρους σε σχήμα V ναυτικούς κινητήρες ντήζελ 12V28/33D της MAN με ισχύ στα 6000 kw στα 1000 rpm έκαστος για επίτευξη χαμηλών ταχυτήτων που δίνουν κίνηση στους άξονες μέσω μειωτήρων. Η κατανάλωση των μηχανών είναι στα 193 g/kWh στο 100% της ισχύος της μηχανής. Για τις υψηλές ταχύτητες κουμπώνει ένας ναυτικός αεροστρόβιλος ΜΤ-30 της Rolls Royce ισχύος 40ΜW. Η σύζευξη όλων των παραπάνω κύριων μηχανών για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας των 30 κόμβων του πλοίου επιτυγχάνεται μέσω ενός συνδυαστικού συγκροτήματος μειωτήρων κατασκευής της Kawasaki. Τέλος στην πλώρα υπάρχει και ένας προωθητήρας πλώρης (Bow Thruster) για την επίτευξη υψηλής ευκινησίας σε περιορισμένα ύδατα και λιμένες.

Οπλισμός

Η φρεγάτα διαθέτει πλήρη οπλισμό για την διενέργεια πολεμικών επιχειρήσεων πλήρους κλίμακας. Διαθέτει στην πλώρη ένα μεγάλου διαμετρήματος ναυτικό πυροβόλο Mk45 Mod4 127/62 της Bae Systems. Το πυροβόλο έχει τη δυνατότητα να βάλει συμβατικά πυρομαχικά ή εκτεταμένου βεληνεκούς. Για αντιαεροπορική κάλυψη διαθέτει δύο οχταπλούς κάθετους εκτοξευτές πυραύλων Mk41 VLS με δυνατότητα βολής Α/Α πυραύλων ESSM, SM-2, Type 03 καθώς και Type 07 VL ASROC για ελαφρές τορπίλες κατά υποβρυχίων. Οι πύραυλοι Type 03 είναι ανάπτυξης της ιαπωνικής Mitsubishi Electric με βεληνεκές 50 χιλιομέτρων και αναπτύχθηκαν ως αντικαταστάτες των Α/Α συστημάτων MIM-23 Hawk. Διαθέτει υψηλής εκρηκτικότητας κεφαλή 73 κιλών με πυροκροτητή προσέγγισης. Με τον κινητήρα μονού σταδίου στερεού καυσίμου επιτυγχάνει ταχύτητα 2,5 μαχ. Η καθοδήγηση προς το στόχο επιτυγχάνεται με αδρανειακή καθοδήγηση και ενδιάμεση καθοδήγηση μέσω ζεύξης δεδομένων ενώ στο τελικό στάδιο ενεργοποιείται ο ερευνητής που αποτελείται από ραντάρ έρευνας.

Ο Type 07 VL ASROC, επίσης της Mitsubishi, είναι ένας πύραυλος στερεού καυσίμου δύο σταδίων που εμπεριέχει μια ελαφριά τορπίλη. Έχει εμβέλεια 30 χιλιόμετρα και κινείται προς την περιοχή του στόχου χρησιμοποιώντας αδρανειακή καθοδήγηση. Για ανθυποβρυχιακό πόλεμο το οπλοστάσιο συμπληρώνουν δύο τριπλοί τορπιλοσωλήνες Type 68 (HOS-303) παρόμοιας κατασκευής με τους αμερικάνικους Mk32 με απόθεμα 12 τορπίλες.

Επίσης διαθέτει δύο τετραπλούς εκτοξευτές πυραύλων κατά πλοίων Type 17. Οι Type 17 είναι εξέλιξη των πυραύλων Type 12 και επιτυγχάνουν βεληνεκές της τάξης των 400 χιλιομέτρων. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ανάπτυξη ένα εξελιγμένο μοντέλο με αυξημένα χαρακτηριστικά stealth και εμβέλειες 1000 χλμ και άνω. Ο συγκεκριμένος πύραυλος είναι βάρους 700 κιλών και χρησιμοποιεί συνδυασμό αδρανειακής καθοδήγησης και GPS ενώ στην τελική φάση ενεργοποιείται το ραντάρ πρόσκτησης στόχου που εκπέμπει στην μπάντα Ka. Ο πύραυλος έχει τη δυνατότητα να πλήξει ναυτικούς στόχους καθώς και στόχους στην ξηρά.

Πάνω από το ελικοδρόμιο βρίσκεται το σύστημα τερματικής άμυνας σημείου Mk15 Mod 31 SeaRAM με έντεκα πυραύλους RAM έτοιμους προς εκτόξευση. Τέλος για εγγύς άμυνα και κατά ασσύμετρων απειλών υπάρχουν δύο συστήματα RWS με τηλεχειριζόμενους πύργους πυροβόλων.   

Ηλεκτρονικά

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός αποτελείται από ένα ραντάρ τεχνολογίας ιαπωνικής ανάπτυξης AESA OPY-2. Το OPY-2 όπως και το μεγαλύτερο μέρος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι τοποθετημένο στον κύριο ιστό του πλοίου και αποτελείται από τέσσερις επίπεδες κεραίες καλύπτοντας 360 μοίρες. Εκπέμπει στην μπάντα Χ που έχει μεγάλη διακριτική ικανότητα και είναι κατάλληλη για παραράκτια ύδατα. Το κύριο ραντάρ έχει εμβέλεια πάνω από 300χλμ και ικανότητα παρακολούθησης στόχων αέρος και θαλάσσης καθώς και καθοδήγησης των όπλων του πλοίου. Επίσης διαθέτει ολοκληρωμένο  ηλεκτροπτικό/υπέρυθρο αισθητήρα OAX-3. Στον κύριο ιστό πάνω από το ραντάρ υπάρχει ο διηλεκτρικός θόλος “Unicorn Integrated Mast” που εμπεριέχει πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων. Είναι κατάλληλα σχεδιασμένος για να μειώσει την Η/Μ εκπομπή του πλοίου. Στον θόλο ύψους οχτώ μέτρων, βρίσκεται το σύστημα IFF του πλοίου, το ολοκληρωμένο σύστημα Η/Π ESM/ECM NOLQ-3E, το σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 16, οι κεραίες UHF και VHF του πλοίου καθώς και το TACAN.  

Unicorn Integrated Mast

Όσον αφορά τον Α/Υ πόλεμο το πλοίο διαθέτει σόναρ εντοπισμού ναρκών OQQ-11 στη γάστρα και το σόναρ μεταβλητού βάθους και παθητικό συρόμενο σόναρ OQQ-25. Το OQQ-25 βρίσκεται στην πρύμνη κάτω από το ελικοδρόμιο και αναπτύσσεται μέσα από μία καταπακτή που ανοίγει στην αριστερή πλευρά της πρύμνης.

Πρυμναία αριστερή καταπακτή συστήματος σόναρ VDS

Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της νέας κλάσης είναι η εκτεταμένη σχεδίαση stealth και η εκτεταμένη ψηφιοποίηση και αυτοματισμοί του πλοίου που επιτρέπουν τη δραστική μείωση του πληρώματος σε σχέση με τα υπάρχοντα πλοία του στόλου. Το σύστημα μάχης OYQ-1 είναι η επιτομή της ψηφιοποίησης. Αποτελείται από 18 οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και δύο οριζόντιους πίνακες τακτικής, μια επιτοίχια κυκλική οθόνη εμφανίζει μια όψη «επαυξημένης πραγματικότητας» 360 μοιρών γύρω από το πλοίο κάνοντας σύντηξη πληροφοριών από τους διάφορους αισθητήρες του σκάφους. Μπορεί επίσης, πέραν των τακτικών πληροφοριών μάχης, να προβάλει πληροφορίες όπως του συστήματος ελέγχου ζημιών (damage control system) και του συστήματος ελέγχου μηχανοστασίου και καλής λειτουργίας των μηχανημάτων (machinery control system).

Τέλος από την κεντρική καταπακτή της πρύμνης μπορούν να καθελκυστούν και να ανακτηθούν συστήματα USV και UUV καθώς και να γίνει άφεση ναρκών.   

Πρυμναία κεντρική καταπακτή
Σύστημα εξαπόλυσης ανάκτησης UUV & USV