Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «Paris Air Show 2023» ο Ανώτατος Εκτελεστικός Αξιωματούχος της Eurofighter Jagdflugzeug GmbH, Giancarlo Mezzanatto, έδωσε στη δημοσιότητα έναν «οδικό χάρτη» σχετικά με την εξέλιξη του μαχητικού αεροσκάφους Eurofighter, το οποίο, όπως είπε, θα παραμείνει σε υπηρεσία τουλάχιστον έως το 2050. Για το άμεσο μέλλον δήλωσε ότι η δεκαετής πρωτοβουλία LTE (Long-Term Evolution) θα αποδώσει το πρόγραμμα P4E (Phase-4 Enhancements), το οποίο βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης και αναμένεται να μετουσιωθεί σε συμβόλαιο στα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024 και να λάβει Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα έως το 2028.
Το πρόγραμμα P4E εντάσσεται στο πρόγραμμα «Quadriga» της Γερμανικής Αεροπορίας για την ενσωμάτωση, στο Eurofighter, των δυνατοτήτων και ικανοτήτων των Tornado ECR, κυρίως της δυνατότητας καταστολής και καταστροφής της εχθρικής αεράμυνας (SEAD/DEAD) και των πληγμάτων από και σε απόσταση. Τα συγκεκριμένα Eurofighter θα ενσωματώνουν το ηλεκτρονικό σύστημα Arexis της Saab, το ραντάρ ECRS Mk.1 (European Common Radar System), ενώ θα έχουν την ικανότητα εκτόξευσης των βλημάτων μακρού πλήγματος Taurus KEPD-350. Η Γερμανία θα αποκτήσει 38 τέτοια μαχητικά (Tranche-4) και η Ισπανία θα αποκτήσει 20, στο πλαίσιο του προγράμματος «Halcon».
Για το μέλλον ο Giancarlo Mezzanatto ανακοίνωσε την ανάπτυξη των προγραμμάτων P5E και P6E (αμφότερα εντός της πρωτοβουλίας LTE). Τα προγράμματα αυτά αφορούν στον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των εν υπηρεσία των αεροσκαφών και ενσωμάτωση των βελτιώσεων στα Eurofighter νέας παραγωγής (αντικατάσταση υποσυστημάτων που δεν υποστηρίζονται πλέον, αντικατάσταση υποσυστημάτων παρωχημένης τεχνολογίας με νέα). Επίσης, τα αεροσκάφη των εκδόσεων P5E και P6E θα έχουν και δυνατότητα ελέγχου UAV, ενώ θα πιστοποιηθούν και νέα όπλα.