Με καθυστέρηση τριών (3) ετών το Γερμανικό Ναυτικό παρέλαβε τελικά, στις 30 Απριλίου, την πρώτη φρεγάτα τύπου F-125 κλάσης «Baden-Württemberg». Ωστόσο, όπως ανακοίνωσε το Γερμανικό Ναυτικό, πριν ενταχθεί σε υπηρεσία το πλοίο θα εκτελέσει σειρά δοκιμών. Αρχικά το πλοίο έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2016, αλλά προέκυψαν προβλήματα, τα οποία ανάγκασαν το Γερμανικό Ναυτικό να μην το παραλάβει, λόγω τεχνικών προβλημάτων σε ορισμένα συστήματα και σε λογισμικό.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα, ύψους € 2,6 δις περίπου, αφορά στη ναυπήγηση τεσσάρων (4) πλοίων προς αντικατάσταση των δύο (2) φρεγατών T-122 κλάσης «Bremen». Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2011, το πλοίο καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 2013 και έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2016. Το δεύτερο πλοίο (F-223 «Nordheim-Westfalen») άρχισε να ναυπηγείται τον Οκτώβριο του 2012, καθελκύστηκε τον Απρίλιο του 2015 και επρόκειτο να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2017, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα. Τα άλλα δύο πλοία (F-224 «Sachsen-Anhalt» και F-225 «Rheinland-Pfalz») ξεκίνησαν να ναυπηγούνται τον Ιούνιο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2015 αντίστοιχα, καθελκύστηκαν τον Μάριο του 2016 και τον Μάιο του 2017 αντίστοιχα και, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο πλέον δεν ισχύει, έπρεπε να παραδοθούν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2019 αντίστοιχα.

Τα πλοία F-125 είναι εκτοπίσματος 7.200 τόνων, μήκους 149,52 μέτρων και πλάτους 18,8 μέτρων. Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas) με μία (1) τουρμπίνα, δύο (2) ηλεκτροκινητήρες και τέσσερις (4) πετρελαιοκινητήρες. Η μέγιστη ταχύτητα των πλοίων είναι 20 κόμβοι την ώρα (37 χιλιόμετρα την ώρα) με τη χρήση μόνο πετρελαιοκινητήρων ή 26 κόμβοι την ώρα (48 χιλιόμετρα την ώρα) με τη χρήση συνδυασμένων μεθόδων πρόωσης. Η μέγιστη εμβέλεια του είναι τα 4.000 ναυτικά μίλια (7.400 χιλιόμετρα). Οι F-125 μπορούν να μεταφέρουν δύο ελικόπτερα επιπέδου ΝΗ-90, μη-επανδρωμένα εναέρια και υποθαλάσσια οχήματα και τέσσερις (4) πνευστά σκάφη μήκους 11 μέτρων. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 190 άτομα, ενώ το πλοίο παραμένει λειτουργικό και με πλήρωμα 110 ατόμων.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ένα (1) πυροβόλο Otobreda των 127 χιλιοστών με δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων Vulcano μέγιστου βεληνεκούς 100 χιλιομέτρων, δύο (2) τηλεχειριζόμενα πυροβόλα MLG-27 των 27 χιλιοστών, πέντε (5) τηλεχειριζόμενους πύργους Hitrole-NT με ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο χειροκίνητα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο (2) συστήματα εγγύς προστασίας (CIWS) τύπου RAM Block.2 με 21 βλήματα έκαστο σύστημα, οκτώ (8) εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων τύπου RGM-84 Harpoon (ενδιάμεση λύση, μέχρι την έλευση των βελτιωμένων βλημάτων RBS-15 Mk.4) και μη-θανατηφόρα κανόνια νερού.

Στο μεταξύ, ξεκίνησε η ναυπήγηση της έκτης κορβέτας τύπου K-130 και πρώτης του προγράμματος ναυπήγησης της δεύτερης παρτίδας των πέντε (5) κορβετών του τύπου. Πρόκειται για την F-265 «Köln». Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του 2018. Τα πλοία ναυπηγεί η κοινοπραξία ARGE K130, την οποία συγκροτούν η Lürssen Werft, η ThyssenKrupp Marine Systems και η German Naval Yards. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα οι κορβέτες θα παραδοθούν μέχρι το 2023. Μολονότι τα δέκα (10) πλοία K-130 θα είναι όμοια εξωτερικά, οι πέντε (5) κορβέτες της δεύτερης παρτίδας θα ενσωματώνουν νεότερα ηλεκτρονικά συστήματα και τεχνολογίες.

Comments

  1. Είναι γενικών καθηκόντων η συγκεκριμένη; Μου έκανε αρνητική εντύπωση η χαμηλή ταχύτητα και η έλλειψη VLS και θετική η ύπαρξη των δύο RAM με 21 πυραύλων έκαστο. Τα δύο RAM σε ποιο βαθμό θα μπορούσαν να μειώσουν την ανάγκη για αεράμυνα περιοχής όσο αφορά την προστασία από πυραύλους;

    1. Άμυνα σημείου ναι και πάρα πολύ καλή, περιοχής όχι.
      Όντως, είναι έως και εξωφρενικό το ότι δεν διαθέτει VLS.
      Οποιαδήποτε φρεγάτα οιονδήποτε καθηκόντων, εάν θέλει να σέβεται τον εαυτό της θα πρέπει να διαθέτει κατ’ ελάχιστο 16 VLS.
      Αν και για μένα οι φ/γ γενικών καθηκόντων είναι ειδικώς κανενός καθήκοντος. Περίπου πεταμένα λεφτά.

      1. Ρωτάω για το αν μια τέτοια λύση θα μας ψευτοβόλευε για α/α άμυνα των πλοίων μας ώστε να μη χρειαστεί να πάμε σε φρεγάτες άμυνας περιοχής. Δηλαδή αν αυτά τα δύο συστήματα με τη μικρή εμβέλεια προλαβαίνουν να αντιμετωπίσουν επίθεση κορεσμού. Δε θα μπορούμε βέβαια να απειλήσουμε επιτιθέμενα αεροσκάφη, αλλά από το ολότελα.

        1. https://nationalinterest.org/blog/buzz/germanys-navy-total-embarrassment-29537

          Τα πλοία αυτά δεν είναι φτιαγμένα για πολεμικές επιχειρήσεις!!!

          Διάβασε στο παραπάνω link ;

          Με μονο RAMτα πλοία αυτά είναι ευάλωτα σε προσβολές με συμβατικές βόμβες από μαχητικά:

          but these expensive vessels do not have an answer to aircraft toss-bombing with laser-homing bombs (no active radar, no heat source; making the RAM useless) from ranges that will allow the attacking aircraft to escape RAM. Even a spread of unguided fragmentation bombs could be delivered by almost any modern fighter with enough accuracy to take out most antennas and sensors, leaving the ship useless and unable to defend itself against further attack

          Όπως γραφει το παραπάνω άρθρο τα πλοία αυτά προορίζονται βασικά μονο για επιχειρήσεις αντί πειρατείας και …διασώσεις προσφυγων

          1. Ευχαριστώ για την απάντηση, είναι απολύτως σαφές. Προφανώς χωρίς πραγματικούς κινδύνους οι Γερμανοί έχουν άλλες προτεραιότητες, δηλαδή τα αστυνομικά καθήκοντα που ανέφερες και τη στήριξη της αμυντικής βιομηχανίας τους.

    2. Είναι γενικών καθηκόντων, με την έννοια ότι μπορεί να εκτελέσει όλες τις ναυτικές επιχειρήσεις κατά απειλών στον αέρα, την επιφάνεια και υπό της επιφάνειας. Τα RAM και τα βλήματα αεράμυνας περιοχής είναι αμυντικά συστήματα με διαφορετική φιλοσοφία. Η αεράμυνα περιοχής έχει ως στόχο να απαγορεύσει το εχθρικό αεροσκάφος να προσεγγίσει το πλοίο και να εξαπολύσει το βλήμα κατά πλοίων, ενώ το RAM έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει τα επερχόμενα βλήματα κατά πλοίων απ’ όπου και αν προέρχονται, δηλαδή από αέρα, από ξηρά ή από εχθρικό πλοίο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *