Με ανακοίνωση της η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα εν συνεχεία υποστήριξης του αντιαεροπορικού συστήματος μικρού βεληνεκούς Crotale-NG λαμβάνει παράταση, ως προς την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών και επιλογής, μέχρι τις 31 Μαΐου, από τις 30 Μαρτίου που είχε οριστεί κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού στις αρχές Φεβρουαρίου. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει το λόγο της παράτασης. Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού € 18.496.420,04 (αν αφαιρεθούν οι φόροι και οι προβλεπόμενες κρατήσεις το καθαρό ποσό διαμορφώνεται στα € 14.916.467,78) και διάρκειας τεσσάρων (4) ετών με τη δαπάνη να καταβάλλεται ισόποσα ανά έτος).

Comments

  1. Δηλαδή ποιες αλλες εταιριες πέραν του κατασκευαστή θα μπορουσαν να υποστηριξουν το Crotale και κάνουμε σχετικό διαγωνισμό?

    1. Όπως γράφτηκε σε άλλο σχόλιο:

      Όταν είναι μονο ο κατασκευαστής κάνουμε διαγωνισμό και όπου είναι και άλλες εταιρίες κάνουμε απευθείας ανάθεση!!!

      Απλά τα πράγματα

    2. Για το Crotale δεν υπάρχει,αλλά ίσως για τα λάστιχα του Trailer στο οποίο είναι φορτωμένο,αφού γίνεται λόγος για υποστήριξη όλου του συστήματος(γραφειοκράτες είναι αυτοί όλα να τα περιμένεις).
      Προσωπικά πιστεύω ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν και για αυτό προσφεύγουν σε τακτικές καθυστέρησης με αμφισβητήσιμες αιτιολογίες.

    3. Κανονικά, διεθνώς οι σοβαρές χώρες κάνουν το εξής:

      1) Ξέρουν τι προδιαγραφές θέλουν για το σύστημα που θέλουν να αγοράσουν και ξέρουν περίπου ποιοι προμηθευτές θα συμμετέχουν

      2) Με βάση την γνώση τους βλέπουν για ποια συστήματα και σε ποιο βαθμό βρίσκουν FOS γενικά από την αγορά (δηλαδή υπάρχουν γνήσιοι ανταγωνιστές) ή υπάρχει μόνο ο προμηθευτής. Το κομμάτι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί φανταστείτε να πουλιέται αυτοκίνητο, για το οποίο να υπάρχουν συνεργεία, αλλά ανταλλακτικά πχ να κάνει μόνο ένας (ο πωλητής) και να μην υπάρχουν απομιμήσεις κτλ που να είναι φτηνές.

      3) Για όσο μέρος της συνολικής αγοράς (σύστημα και FOS) υπάρχει μόνο ένας πωλητής, μπαίνει όλο το πακέτο σε διαγωνισμό, και η FOS είναι για ΟΛΗ την διάρκεια ζωής του μέσου και όχι οι μπούρδες που κάνουμε εμείς για 3-4 χρόνια. Μάλιστα η FOS πρέπει να έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για τον πωλητή, και δέσμευση ότι θα μειώσει την τιμή αν την μεώσει και σε άλλους, αλλά όχι υποχρέωση για τον αγοραστή να την αγοράσει (μπορεί ως τότε να βρει πιο φτηνή λύση/πατέντα).

      Το κομμάτι αυτό είναι εξαιρετικά σοβαρό, γιατί όταν τα αγοράζεις, έχεις ανταγωνιστές για το σύνολο, αν πάρεις το σύστημα και σου μείνει η FOS έχεις μονοπώλιο που θα σε εκβιάσει να πάρει ότι θέλει. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα στρέβλωσης (υποθετικό, τα νούμερα ΔΕΝ ισχύουν αλλά είναι για να δείξει το θέμα).

      Έστω πύραυλος αντιπλοικός από
      -ΗΠΑ που κοστίζει 5 εκατ και έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια χωρίς να χρειαστεί να τον ακουμπήσει κανείς, και από
      -Γαλλία που κοστίζει 3,5 εκατ και κάθε 5 χρόνια θέλει πιστοποίηση

      Στην Ελλάδα θα λέγαμε ο 2ος είναι πιο φτηνός και τον παίρνουμε. Το πολύ για να μας ρίξει στάχτη στα μάτια κάποιος γάτος, θα έλεγε ότι τον αγοράζουμε 4 εκατ, μαζί με FOS 5ετίας, ενώ ο άλλος δεν έχει FOS στην τιμή του (αλλά δεν μας λένε ότι δεν χρειάζεται, ούτε μας λένε ότι η περίφημη FOS 5 ετίας είναι μια επίσκεψη τον 5ο χρόνο μόνο για να μας επιβεβαιώσει ότι όλα καλά και το ονομάζουν πιστοποίηση).

      Οπότε παίρνουμε το δεύτερο και μας κοστίζει 4 εκατ στα 5 πρώτα ΄χρόνια (3,5 ο πύραυλος και 0,5 η FOS) και στα επόμενα 25 κοστίζει είτε άλλα ,2,5 εκατ ο ένας για πιστοποιήσεις το λιγότερο, είτε πολύ παραπάνω (καθώς ο προμηθευτής δεν έχει δεσμευτεί σε τιμή και θα μας χρεώσει ότι θέλει).

      Ετσι τελικά το δεύτερο θα κοστίσει από 6,5 εκατ έως παραπάνω και αν θεωρήσουμε ότι έχουν ίδιες επιδόσεις, ζημιώσαμε την χώρα κατά μερικά εκατομύρια ανά πύραυλο, είτε από κακή διαδικασία (τύπου την πατήσαμε) ή από πολύ καλά σχεδιασμένη διαδικασία (αλλά όχι για την χώρα αλλά για άλλους).

      Για αυτό βλέπουμε να γράφουν για απίστευτες τιμές για φρεγάτες ενώ στην ουσία είναι κόστος κύκλου ζωής, που στην Ελλάδα τα παπαγαλάκια μας τα περνάνε για κόστος συστήματος να αυξήσουν τα κέρδη του πωλητή και μεσολαβητή σε ζημιά της χώρας

  2. Εχει καταντήσει αηδία πια ο Μονόχειρ.
    Διαγωνισμος για ενα προγραμμα FOS υψους 15 εκατομμυριων, οταν ο μοναδικος δυνητικος αναδοχος ειναι η κατασκευαστρια Thales. Oποιος δεν θελει να ζυμωσει δεκα μερες κοσκινιζει.

    Στις φρεγατες των 5 δισ. ομως βιαζεται: Θελει να πεσουν υπογραφες μεχρι τον Ιούνιο. Και φυσικα εκει ο Νομος Μπενίτο παρακαμπτεται με ευκολία και δεν χρειαζεται διαγωνισμός, οπως δεν χρειάζεται στά «οχήματα γενικης χρησης» (=τζιποφορτηγάκια Plasan) στα νεα τουφεκια (=Tavor), και γενικως σε καθε προγραμμα το οποιο ο Μονόχειρ εχει δρομολογησει με σκοπο την είσπραξη βαρβάτης μίζας και τον παρανομο πλουτισμο. Αυτο που γινεται ειναι μια πρωτοφανής φαρσοκωμωδια, κατα την οποια δεν καλούνται καν τα Επιτελεία να καθορισουν τεχνικες προδιαγραφες και επιχειρησιακες απαιτησεις, αλλα λεμε σε διαφορους κατασκευαστες «φερτε μας να δουμε τι πράμα φτιαχνετε και τι τιμη το πουλατε». Και ολο αυτο βεβαια για ξεκάρφωμα , ωστε οταν ανακοινωθει η προειλημμένη πολιτικη αποφαση να πει ο Μονόχειρ οτι πηρε πολλες προτασεις και δεν εκανε απευθείας αναθεση.

    Οπως θα ελεγε και ο Φίνλεϋ, «ειναι να ματαιο να μας λενε οτι στην καρδια ενος ανθρωπου που του λείπει η κοινή τιμιότητα υπαρχει αληθινος πατριωτισμός».

    1. @ NF,

      Εδω που φτασαμε ΔΕΝ υπαρχει εναλλακτικη.

      Επιλεγουμε με βαση τη λογικη «το μη χειρον βελτιστον».

      Τα ειχαμε δει ολα με τους προηγουμενους.

      1. Για να φτάσουμε στο μη χείρον βέλτιστον, κάποιοι πάντα προσπαθούν να κάνουν ζημιά στην πατρίδα δημιουργώντας το χείρον (αφοπλισμός 20ετίας αλλά και το θα το ρισκάρουμε παλαιότερα αλλά και η μη αγορά Αδελαίδων, Fremm Ιταλίας πιο πρόσφατα) ώστε να δικαιολογηθεί το κακό αλλά μη χείρον που είναι άρπα κόλα αγορά υπερτιμημένων συστημάτων χωρίς διαγωνισμούς. Είναι η μη αγορά τορπιλών επί δεκαετίες, οβίδων πυραύλων αναβάθμισης αεροσκαφών, τα πάντα όλα

      2. @G_P
        Tο «εδω που φτασαμε» και το «μη χείρον βέλτιστον» και τα «να ψηφισουμε τους σημερινους μην ξαναρθουν οι αλλοπρόσαλλοι αριστεριστές» ειναι ακυρα επιχειρηματα οπως καταλαβαινεις.

        Μου θυμιζει το αλήστου μνημης Κόμνα των Λωποδυτών, γνωστο και ως «πασοκ», που ενω κατακλεβε το Κράτος ελεγε «ψηφιστε μας για να μην ελθει παλι η κακια δεξια» , αλλα και την απερίγραπτη σημερινη αξιωματικη αντιπολιτευση, που ελεγε «ενταξει, προσκυνησαμε τους δανειστες, δεν τα κανουμε ολα καλα, αλλα τουλαχιστον ειμαστε καλυτεροι απο τους προηγουμενους, εχουμε το….»ηθικο πλεονεκτημα της αριστερας
        !».
        Και βεβαια υπαρχουν εναλλακτικες, εκτος των σημερινων κομματων της Βουλης φυσικα, και θα υπαρξουν και αλλες.

    2. Θέλω καιρό να στο γράψω αυτό. Απαράδεκτο σχόλιο για πρωθυπουργό (όποιος και αν είναι). Αυτή η εμμονή κάποιων να καταφεύγουν στους συνεχείς ίδιους χαρακτηρισμούς και απαξιωτικά σχόλια για πρόσωπα δεν μπορώ να την καταλάβω. Κρίνουμε πράξεις αγαπητέ…
      Και οι πράξεις είναι ότι τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει περισσότερα απ’ ότι την τελευταία δεκαετία στα εξοπλιστικά (ναι με λάθη).
      Η αλήθεια είναι λοιπόν μία. Αν κάνει η κυβέρνηση διαγωνισμό (π.χ. για τις φρεγάτες) θα λένε κάποιοι : μα τώρα το θυμήθηκαν; Τώρα καιγόμαστε! Αν δεν κάνει: Α… μάλιστα τα παίρνουν, είναι αδιαφανείς οι διαδικασίες.
      Λοιπόν κούρασε όλο αυτό το πράγμα. Να αποφασίσουν κάποιοι τι θέλουν. Η κριτική για την κριτική είναι ένας φαύλος κύκλος που μας κρατάει όλους στο βούρκο και τη στασιμότητα.

      1. Βασικά αυτό που κουράζει είναι οι πολιτκές αναφορές στα σχόλια, σε ότι χρώμα και αν είναι.

        Ανάγκες υπήρχαν πάντα, λάθος χειρισμοί υπήρχαν πάντα και τα άρθρα ή οι αναγνώστες είναι πό την μία να ασκούν κριτική και από την άλλη να προτείνουν ιδέες για λύσεις.

        Σήμερα γίνονται περισσότερα βήματα από πριν, αλλά όχι εκ θαύματος αλλά επειδή λόγω κορωνοιού κάποιος άνοιξε την πόρτα του χρηματοκιβωτίου και είπε ότι για δύο χρόνια ξοδέψτε όσο θέλετε, κάτι που δεν υπάρχει εδώ και περίπου 12 χρόνια. Από την άλλη, ακόμη χειρότερα οι προηγούμενοι αν και δεν είχαν λεφτά τα ξόδεψαν σε κάτι P3 και δεν συμμαζεύεται, αν και για να πούμε του στραβού το δίκιο παράγγειλαν τα Καιόβα και εβαλαν την βάσεις να παρθούν οι Αδελαίδες αλλά δεν ξεπλένεται το θέμα P3

        Τα Ραφάλ ήταν εξαιρετική κίνηση μεν, μπορούσαν να πετύχουν καλύτερη τιμή δε καθώς τα αεροπλάνα κόστισαν 1 δις και όλα τα άλλα που δεν ξέρουμε τι είναι και αν έχουν σωστή τιμή κόστισαν 1,5 δις. Αυτό με ανησυχεί και με τις φρεγάτες που αντί να τις πάρουμε 500-600 την μία φτάσαμε να συζητάμε ότι είτε θα πάρουμε πλοίο του ενός δις ή αλουμινότρατες, φτιάχνοντας ένα δίπολο που ότι και να διαλέξεις χάνεις

        1. Όχι δεν κάνω πολιτικό σχόλιο. Μην πετάς την μπάλα την εξέδρα. Αντιθέτως εσύ συνεχώς κάνεις τον ίδιο χαρακτηρισμό. Ξέρεις για ποιον λέω. Παρά ταύτα το σταματώ εδώ.
          Όσον αφορά στα υπόλοιπα:
          1) Η γενική εντύπωση είναι ότι η τιμή των Ραφάλ είναι εξαιρετική (ούτε φτηνά ούτε ακριβά). Καλά για τους χρόνους ένταξης του μαχητικού δεν το συζητώ, πρόκειται για ρεκόρ. Η μήπως δεν είναι έτσι.
          2) Ξεχάστε επιτέλους τις MMSC! Έπαιζαν μόνο ως σενάριο όταν υπήρχε η πιθανότητα για ΑΒ (έστω μικρή). Δεν υφίσταται πλέον ενδεχόμενο προμήθειας αυτών των κορβετοπεριπολικών!
          3) Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι αποδεσμεύονται sm2. Με τον essm δεν πάμε πουθενά. Να το λάβουμε υπόψη όταν μιλάμε για πλοία του 1 δις. Τι να την κάνω την type 31 αν φέρει μόνο essm; Δεν βλέπετε την κατάσταση με τον οπλισμό των f16; Ξεχάστε τα Αμερικανικά όπλα που κάνουν τη διαφορά. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι δεν μας τα δίνουν! Πρέπει οπωσδήποτε να πάμε σε aster. Οπωσδήποτε!

          1. @Γιωργος
            Σε εμενα αναφερεσαι.

            Λες οτι δεν υπαρχει πλεον ενδεχομενο προμηθειας των ΜΜSC, υπηρχε μονο σε συνδυασμο με τα ΑΒ.
            Ερωτω:
            1. Γιατι τα φιλοκυβερνητικα ΜΜΕ εξακολουθουν να γραφουν συνεχως για ΜΜSC ;
            2. Θα διναμε 5 δισ. για 4 ακαταλληλα πλοια ωστε να…..πεισουμε τους Αμερικανους οπως ευαρεστηθουν να μας δωσουν δυο μεταχειρισμενα αντιτορπιλλικα, κατι που ουτως ή αλλως ξεραμε οτι υπηρχε ελαχιστη πιθανοτητα να γινει; Αντιλαμβανεσαι τον παραλογισμο; Γιατι αποκρυπτεις οτι ο ορος του Ναυτικου για 2 ΑΒ ηταν ενας ελιγμός σε μια προσπαθεια να,αποφυγει τις ΜΜSC ή τουλαχιστον να μετριασει τη ζημια που θα προεκυπτε απο την αποκτηση τους;
            3. Γιατι τεθηκε καν θεμα ΜΜSC οταν ηταν εξαρχης ολοφανερο οτι το πλοιο αυτο ειναι εντελως ακαταλληλο;
            4. Γιατι αυτη εδω η ιστοσελίδα -προς τιμην της- αποκαλεσε τα MMSC πολιτικη επιλογη ανωθεν επιβεβλημενη στο Ναυτικο;

            Οπως γνωριζουμε ολοι, τα μολις 18 Ραφαλ τα πηρε μεσα στον πανικο του να επιδιορθωσει τις ελληνογαλλικες σχεσεις που ο ιδιος τραυματισε.

            ΥΓ: Μηπως πηρε το αυτι σου τιποτε για τζιποφορτηγάκια plasab και Tαβόρ; Ποιός προωθει την αποκτηση τους; Το ΓΕΣ; Δε νομιζω.

          2. Όχι δεν αναφερόμουν σε εσένα αλλά όποιος έχει τη μύγα.. Τελοσπάντων απαντώ:

            1) Τα μέσα που εσύ ονομάζεις φιλοκυβερνητικά (η κυβέρνηση το ξέρει;) δεν ξέρω αν και ποια συμφέροντα εξυπηρετούν και δεν με ενδιαφέρει. Εσύ που τα διαβάζεις πες μας.

            2) Ναι θα τα δίναμε αν παίρναμε 2 ΑΒ. Ήταν εκπεφρασμένη επιθυμία του ΠΝ τα ΑΒ. Όμως δεν υπήρχε περίπτωση να τα πάρουμε οπότε κάναμε τακτικό ελιγμό. Σύμφωνοι! Με μία διαφορά όμως. Ο τακτικός ελιγμός έγινε σε συνεργασία με την κυβέρνηση καθώς το ΠΝ είπε στον ΠΘ ότι οι MMSC δεν κάνουν, και ο ΠΘ είπε βρείτε έναν εύσχημο τρόπο να μην τις πάρουμε. Εσύ με λίγα λόγια μας λες ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να φορτώσει στο ΠΝ ακατάλληλα πλοία… αλλά το ΠΝ έκανε τακτικό ελιγμό. Αυτή η άποψη εμπεριέχει εγγενή αντίφαση. Αν πράγματι αποφασίζει ο ΠΘ τότε αυτός έκανε τακτικό ελιγμό και όχι το ΠΝ. Αν αποφασίζει το ΠΝ τότε ισχύει το ανάποδο. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα όποτε σε συμφέρει ή όποτε τα γεγονότα δεν ταιριάζουν με το αφήγημα που έχεις στο κεφάλι σου.
            3) Τι εννοείς γιατί τέθηκε; Τέθηκε γιατί δεν μπορείς να αποκλείσεις την Αμερική από το να υποβάλλει πρόταση. Και καμία άλλη χώρα. Γιατί να το κάνεις άλλωστε. Ας κάνει πρόταση και εσύ μην την παίρνεις.
            Υ.Γ.: Βλέπω υιοθετείς άκριτα τα περί Ταβορ κτλ. Αλήθεια από ποιους κυκλοφορούν αυτά; Που τα διαβάζεις (αυτά είναι τα αντικυβερνητικά μέσα άραγε;). Αφού λοιπόν εμπιστεύεσαι τις φήμες γιατί δεν γράφεις για τα spike και τις spice; Δεν σου αρέσουν ή δεν σε συμφέρει να γράψεις για αυτά; Η μήπως αμφισβητείς τη χρησιμότητά τους για τις ΕΔ;

      2. @ Γιώργος

        Καμια στασιμοτητα, οι Τουρκοι μας εκλεισαν στα 6 μιλια.
        Οσο για τα εξοπλιστικα, Τουρκια και Αιγυπτος τρεχουν με δεκαπλασιους ρυθμους.

        1. Καλά τώρα εντάξει. Το ποιος θα βγει κερδισμένος στο τέλος θα το δούμε.
          Καλά οι συγκρίσεις στους εξοπλισμούς είναι αδόκιμες.
          Τι ΑΕΠ έχει η Τουρκία και η Αίγυπτος σε σχέση με την Ελλάδα;
          Αλλά επειδή θα μου πεις ότι της Αιγύπτου είναι μόνο λίγο υψηλότερο από αυτό της Ελλάδας ποιο είναι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Αιγύπτου και ποιο της Ελλάδας;
          Τι να κάνουμε; Οι διαχρονικές επιλογές για να ζούμε καλύτερα (σε σχέση με τους Αιγύπτιους) καλώς ή κακώς πληρώνονται…

      3. @Γιωργος
        Α, μαλλιστα. «Απαραδεκτο σχολιο για Πρωθυπουργο».
        Λιγο μετα τη μαχη των Λεύκτρων, οι Θηβαίοι καθαιρεσαν λογω φθονου τον Επαμεινώνδα απο τη θεση του Αρχηγου του Στρατού και του Βοιωτάρχη, και για να τον γελοιοποιησουν περαιτέρω τον διορισαν επικεφαλης των οδοκαθαριστών. Ο Επαμεινώνδας, ανελαβε αδιαμαρτυρητα τα νεα του καθηκοντα, λεγοντας «οι ανθρωποι κανουν τις θεσεις και οχι οι θεσεις τους ανθρωπους.
        Η πρωθυπουργικη καρεκλα δεν καθαγιαζει κανεναν. Σε αυτην εκατσε ο Κωνσταντίνος Κανάρης, εκατσε ομως επισης ο Γ. Κουντουριωτης και ο Κωλέττης (αυτοι που καταβροχθισαν το αγγλικο δανειο της Επαναστασης).
        Η θεση -η κάθε θεση- εχει τοσο κυρος οσο αυτος που καθεται σε αυτην.
        Ο σημερινος καθεται στην καρεκλα 20 μηνες. Τους πρωτους 14 μηνες εδειξε αχαρακτηριστη αδρανεια και αδιαφορια, οταν ακομα και ο απιθανος προκατοχος του ειχε τουλαχιστον υπογραψει τον εκσυγχρονισμο των F16 υψους 1.5 δισ. $$.
        Καπως αρχισε να κινείται πριν απο 6 μηνες, μόνο μετα την κρίση του Oruc Reis και τις κτηνωδεις πολεμικες ιαχές των Τούρκων. Αλλα αποδεικνυεται εκ των γεγονότων οτι βλεπει την αγορα οπλισμου ως μεσο εξαγορας «προστασίας» και κυριως ως μεσο ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ.

        Σε οτι αφορα τις φρεγατες, θα μπορουσε να κανει διαγωνισμο συντομο και αδιαβλητο. Ή θα μπορουσε και να μην κανει, αρκει να αφηνε το Επιτελείο να κανει αδιαβλητη αξιολογηση των διαφορων προτασεων, βασει συγκεκρινενων επιχειρησιακων απαιτησεων και τεχνικων προδιαγραφων. Κατι που δεν γινεται φυσικα διοτι δεν βολευει να γινει, αφου τοτε τα σαπάκια της Λοκχηντ θα κοβονταν αμεσως.

        1. Διαφωνώ. Ειδικά με τη φράση σου:
          «Η θέση -η κάθε θέση- έχει τόσο κύρος όσο αυτός που κάθεται σε αυτήν».
          Αυτό θα μπορούσε να έχει βάση αν ζούσαμε σε ένα απολυταρχικό προσωποκεντρικό καθεστώς όπου η αποτελεσματικότητα της διακυβέρνησης αποτιμάται από σοφία ενός ανθρώπου. Το είπα και πιο πάνω. Κρίνουμε πράξεις ή/και παραλείψεις και δεν χαρακτηρίζουμε πρόσωπα. Δεν το θεωρώ σωστό ούτε εποικοδομητικό αλλά ο καθένας πράττει όπως νομίζει.
          Θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Κρίνω το σχόλιο σου ότι ο ΠΘ βλέπει την αγορά οπλισμού ως μέσο παράνομου πλουτισμού (το έγραψες και με bold μη τυχόν και δεν το δούμε) ως απαράδεκτο, προβοκατόρικο και εκτός πραγματικότητας. ΟΜΩΣ (bold και εγώ για έμφαση) δεν θεωρώ εσένα προβοκάτορα ή απαράδεκτο, απλά την άποψη που εκφράζεις. Έχει τεράστια διαφορά το ένα με το άλλο και η κατανόηση αυτής της διαφοροποίησης των νοημάτων διαχωρίζει μία σοβαρή συζήτηση (ναι με διαφωνίες) από μία συζήτηση καφενείου.
          Σχετικά με τη σύγκριση προηγούμενης και τωρινής κινητικότητας όσον αφορά στα εξοπλιστικά, και μόνο η προμήθεια των Ραφάλ, χωρίς να χρειαστεί να γράψω για οτιδήποτε άλλο (και έχουν γίνει αρκετά), απέχει χιλιόμετρα από τον εκούσιο αφοπλισμό που συντελέστηκε κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση (και την παραπροηγούμενη). Δεν υφίσταται καμία σύγκριση, υπάρχει χάσμα. Αν δεν το βλέπεις δυστυχώς εθελοτυφλείς. Όσον αφορά στα σχόλια ότι «πιέστηκε» ή ότι «έχει περιθώρια λόγω Covid» δεν μου λένε τίποτα γιατί βλέπω το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα είναι ότι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας βρίσκονται σε πολύ καλύτερη επιχειρησιακή κατάσταση από αυτήν πριν 20 μήνες.
          Διαφωνώ και για τον διαγωνισμό. Η διαδικασία που ακολουθείται αυτή τη στιγμή (ανταγωνιστικός διάλογος) είναι κατά τη γνώμη μου η ενδεδειγμένη. Κυρίως διότι πρέπει να επιτύχουμε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα πολλαπλούς στόχους η ανάλυση των οποίων παρέλκει επί του παρόντος. Θα έχουμε την ευκαιρία να το συζητήσουμε σε άλλο post.

    3. @NF
      «Στις φρεγατες των 5 δισ. ομως βιαζεται: Θελει να πεσουν υπογραφες μεχρι τον Ιούνιο. »
      Φίλε πας να μας τρελάνεις;
      Με τις φρεγάτες άσπρισε το μαλί μας, φάγαμε τα χρόνια μας, τα συζητάμε και τα ξανασυζητάμε, τα αναλύουμε, θεωρία στο φουλ μέχρι τρέλας, εδώ και χρόνια και ΤΙΠΟΤΑ δεν γίνετε. Ενώ ήταν όλλα έτοιμα πέρυσι για υπογραφές, το πήγαν τώρα Ιούνιο.
      Εδώ και χρόνια χτυποκάρδια, αυπνίες, παρακαλάμε, ελπίζουμε, προσευχές να πιάσει κάποιος έναν στιλό και να ρίξει μια γα@@μένη υπογραφή και εσεί μας λές «τώρα βιάζοντε»;
      Δανία ζεις;

  3. «Στις φρεγατες των 5 δισ. ομως βιαζεται: Θελει να πεσουν υπογραφες μεχρι τον Ιούνιο. »
    Φίλε πας να μας τρελάνεις;
    Με τις φρεγάτες άσπρισε το μαλί μας, φάγαμε τα χρόνια μας, τα συζητάμε και τα ξανασυζητάμε, τα αναλύουμε, θεωρία στο φουλ μέχρι τρέλας, εδώ και χρόνια και ΤΙΠΟΤΑ δεν γίνετε. Ενώ ήταν όλλα έτοιμα πέρυσι για υπογραφές, το πήγαν τώρα Ιούνιο.
    Εδώ και χρόνια χτυποκάρδια, αυπνίες, παρακαλάμε, ελπίζουμε, προσευχές να πιάσει κάποιος έναν στιλό και να ρίξει μια γα@@μένη υπογραφή και εσεί μας λές «τώρα βιάζοντε»;
    Δανία ζεις;

  4. @ΓιωργοςΠατρις
    Κατ’ αρχην δεν τον βλεπουμε να βιαζεται καθολου για κρίσιμες συμβασεις FOS του υπαρχοντος οπλοστασιου, που εχουν ελαχιστο κοστος και θα αποδώσουν αμεσως, αλλα βιαζεται για ενα φαραωνικο προγραμμα δισεκατομμυριων που θα αποδώσει μετα απο πολλα χρονια.
    Και επισης δεν τον ειδαμε καθολου να ενδιαφερεται για τις δυο FREMM κλασεως Bergamini που ηταν αμεσα διαθεσιμες σε ελκυστικη τιμη και τελικα καπαρωσε η Αιγυπτος το φθινοπωρο του 2020.
    Για να ακουμε μετα το «εδω που φτασαμε να παραγγειλουμε γρηγορα ο,τι βρουμε».
    Ας ειμαστε ειλικρινεις. Δε βιαζεται λογω τιυ τουρκικου κινδυνου, βιαζεται να περασει οπως οπως στα γρήγορα την αθλια κομπίνα που σκαρώνει. Τα ιδια με τα τζιποφορτηγάκια, τα ιδια με τα τουφεκια.
    Θα μπορουσε να γινει ενας ταχύς διαγωνισμος,ή εστω μια ταχεία αδιαβλητη συγκριτικη αξιολόγηση προτασεων οι οποιες θα υποβαλλονταν στη βαση συγκεκριμενων τεχνικων προδιαγραφων και επιχειρησιακων απαιτησεων που θα διατυπωνε το Ναυτικο. Αυτο θα μπορουσε να γινει σε μερικους μηνες. Αλλα δεν γινεται. Ξερει κανεις ποιές ειναι οι επιχειρησιακες απαιτησεις του Ναυτικου; Θελει σόναρ γάστρας; Θελει τορπιλλισωληνες; Τι προδιαγραφες ραντάρ θελει; Τι επιπεδο αντοχης σε πληγματα; Τι προωστικό σκεύος; Κανεις δεν ξερει! Γιατι ; Διοτι δεν εχουν διατυπωθει επιχειρησιακες απαιτησεις. Διοτι αν ειχαν διατυπωθει, τοτε ειτε τα σαπάκια της Λοκχηντ θα κοβονταν αμεσως ειτε θα επρεπε να διατυπωθουν τελειως φωτογραφικες προδιαγραφες που θα εκαναν εξώφθαλμη την κομπινα.

    Ενα νεφελωδες πραγμα, ολα στο χύμα, μια εντελως αδιαφανής διαδικασια για να διευκολυνθει η κομπίνα που μαγειρεύεται.

  5. Εντάξι για να μην γίνουν οι κομπίνες ας κάτσουμε τότε άλλα δέκα χρόνια να διατυπόσουμε με το πάσο τις απαιτήσεις του ΠΝ και όταν ρίξουν οι Τούρκοι το 3ο αεροπλανοφώρο στη θάλασσα, μπουν καμιά 200αρια TFX τους σε υπηρεσία και φτάσουν Πειραιά, τότε μπορούμε να σκεφτούμε να ρίξουμε μια υπογραφή.
    Όχι φίλε, κομπίνες έτσι και αλλιώς θα γίνουν, ζούμε σε τέτοιο κόσμο, κομπίνες έγιναν και με τα υποβρύχια και τώρα ήμαστε ευτυχείς που τά’χουμε. Εκεί έπεσαν οι υπογραφές και δε περιμέναμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *