Ο Ιταλός Υπουργός Άμυνας, Guido Crosetto, εξέφρασε παράπονα για τη Μεγάλη Βρετανία, ως προς το πρόγραμμα νέου μαχητικού GCAP (Global Combat Air Program). Συγκεκριμένα, ο Guido Crosetto δήλωσε ότι δεν υπάρχει αρκετή διαφάνεια, όσον αφορά την τεχνολογική συνεργασία στο πρόγραμμα GCAP, το οποίο είναι υπό την ηγεσία της Μεγάλης Βρετανίας. Μάλιστα ο Guido Crosetto κάλεσε το Λονδίνο «να γκρεμίσει τα τείχη του εγωισμού». Στο πρόγραμμα GCAP συμμετέχουν η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία και η Ιαπωνία. Ο Guido Crosetto δήλωσε ότι η ανταλλαγή τεχνολογίας είναι απαραίτητη σε κοινά προγράμματα και «δεν είναι πλέον δυνατό για κανέναν να θεωρείται πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας εταίρος και να θέλει να υπερασπιστεί παλιές κληρονομιές». «Μερικά από τα τείχη του εγωισμού πρέπει να γκρεμιστούν. Η Ιταλία έχει γκρεμίσει εντελώς αυτά τα τείχη, η Ιαπωνία έχει σχεδόν εντελώς γκρεμίσει αυτά τα τείχη. Νομίζω ότι η Μεγάλη Βρετανία είναι πολύ πιο απρόθυμη, και αυτό είναι λάθος, γιατί ο εγωισμός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός των εθνών». Ωστόσο, ο Guido Crosetto δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το ποιες τεχνολογίες δεν μοιράζεται το Λονδίνο. Απαντώντας το Υπουργείο Άμυνας της Μεγάλης Βρετανίας περιέγραψε το πρόγραμμα GCAP ως «κύριο παράδειγμα δύναμης των κοινών προγραμμάτων» και πρόσθεσε: «Οι τεχνολογίες που αναπτύσσουμε και οι δυνατότητες που χτίζουμε μαζί βρίσκονται στην αιχμή της επιστήμης και της μηχανικής. Μαζί, θα φέρουμε ένα από τα πιο προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο στον ουρανό».

Η Ιταλία υποστηρίζει την ένταξη της Σαουδικής Αραβίας στο πρόγραμμα και ο Guido Crosetto χαρακτήρισε τη συμμετοχή της Σαουδικής Αραβίας ως ένα υποδειγματικό βήμα για την επέκταση της αμυντικής συνεργασίας πέρα ​​από την Ευρώπη. Το πρόγραμμα GCAP προέκυψε από την ένωση του βρετανικού προγράμματος νέου μαχητικού Tempest και του ιαπωνικού προγράμματος F-X. Η κοινοπραξία που «τρέχει» το πρόγραμμα αποτελείται από την βρετανική BAE Systems, την ιαπωνική Mitsubishi και την ιταλική Leonardo. Στόχος του προγράμματος είναι η αντικατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας, και των ιαπωνικών F-2. Η πρώτη πτήση του GCAP έχει προγραμματιστεί για το 2027. Τον περασμένο Δεκέμβριο οι τρείς χώρες ίδρυσαν κοινοπραξία για τη διαχείριση του προγράμματος. Η έδρα της κοινοπραξίας είναι το Λονδίνο, ο Διευθύνων Σύμβουλος θα είναι Ιταλός, ενώ θα ξεκινήσει τις εργασίες της στα μέσα του 2025. Κάθε εταιρία/χώρα θα έχει ποσοστό συμμετοχής 1/3 στη σχεδίαση και κατασκευή του GCAP. Η ιδρυθείσα κοινοπραξία θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία και συνεννόηση με τον οργανισμό GIGO (GCAP International Government Organization), η οποία εδρεύει στο Λονδίνο και εκπροσωπεί τις συμμετέχουσες χώρες. Η εταιρική κοινοπραξία θα αναλάβει τη σχεδίαση, την ανάπτυξη, την παραγωγή και τις παραδόσεις του αεροσκάφους. Το GCAP θα ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες στον τομέα των όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας, της επαυξημένης πραγματικότητας, της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πιθανότατα θα συνοδεύεται και από UCAV (Loyal Wingman).