Η Γαλλική Αεροπορία με ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε στις 22 του περασμένου Δεκεμβρίου γνωστοποίησε την παραλαβή του πρώτου από τα τέσσερα C-130J που έχουν παραγγελθεί από τη Γαλλία. Το αεροσκάφος που θα ενταχθεί στη δύναμη της 2/61 Μοίρας «Franche-Comté», με έδρα την αεροπορική βάση ΒΑ-123 στο Bricy της Ορλεάνης, είναι το πρώτο από τα δύο επιμηκυμένα C-130J-30 που θα παραλάβει η Γαλλική Αεροπορία, μαζί με άλλα δύο KC-130J που προορίζονται κυρίως για το εναέριο ανεφοδιασμό ελικοπτέρων (ΕC-725 Caracal κυρίως σε ρόλο Combat SAR). Τα γαλλικά C-130J θα ενταχθούν στο άμεσο μέλλον σε μία νεοσύστατη μονάδα αερομεταφορών που θα συγκροτηθεί από κοινού με τη Γερμανία. Η οποία με τη σειρά της θα παραλάβει έξι συνολικά C-130J. To σύνολο των 10 C-130J Γαλλίας και Γερμανίας, θα επιχειρεί από το 2021 από την αεροπορική βάση του Evreux (BA-105).
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι και τα 14 C-130H που διαθέτει η Γαλλική Αεροπορία, εκσυγχρονίστηκαν αρχής γενομένης από το 2008 από την Τhales σε συνεργασία με την βελγική SABCA που έχει εξαγοραστεί από την Dassault Aviation. Tα αεροπλάνα αυτά θα παραμείνουν σε υπηρεσία και την επόμενη δεκαετία βάσει του ισχύοντος σχεδιασμού, ενώ τα 23 δικινητήρια C-160 Transall θα αποσυρθούν μέσα στο πρώτο μισό της επόμενης δεκαετίας. Σε ότι αφορά στη δύναμη των A-400M, έχουν ήδη παραληφθεί 13 μονάδες, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 50 αεροσκαφών. Τη δύναμη του στόλου μεταφορών της Γαλλικής Αεροπορίας πλαισιώνουν άλλα 27 Casa CN-235M-200/-300. To C-130 και στις δύο του εκδόσεις θα παραμείνει σε υπηρεσία στη Γαλλική Αεροπορία μέχρι να παραληφθεί επαρκής αριθμός Α-400Μ Atlas. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η διατήρηση των CN-235 και A-400M σε υπηρεσία, σε συνδυασμό με την κοινή γαλλογερμναική μονάδα των C-130J, προκειμένου να καλύπτονται τόσο οι ανάγκες αερομεταφορών εντός Γαλλίας και Ευρώπης, όσο και στο πλαίσιο αποστολών σε μακρινότερους προορισμούς…
Σε ότι αφορά στα ελληνικά πράγματα, δεν έχουμε παρά να σημειώσουμε κάνοντας τις στοιχειώδεις συγκρίσεις ότι τα κονδύλια που επενδύθηκαν την περασμένη δεκαετία για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των C-130H/B και την προμήθεια των δικινητήριων C-27J Spartan, έχουν αποσβεστεί σε πολύ μικρό βαθμό –θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει δε με ασφάλεια ακόμα και ότι έχουν πάει χαμένα- δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας και των δύο τύπων. Στο θέμα φυσικά θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία μέσα από μία πιο εκτεταμένη ανάλυση, από τη στιγμή που παρά το γεγονός ότι τελικά η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε οκτώ και όχι 12 C-27J όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση προκειμένου η αξία των τεσσάρων μονάδων να αξιοποιηθεί σε σύμβαση FOS (Follow On Support), η διαθεσιμότητα των αεροπλάνων του τύπου παραμένει χαμηλή…