Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dassault, Eric Trappier, δήλωσε ότι η γαλλική εταιρεία έχει την ικανότητα να αναπτύξει μόνης ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος. Η δήλωση έγινε στον απόηχο της γαλλογερμανικής διαφωνίας σχετικά με το πρόγραμμα νέου μαχητικού FCAS. Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία εργάζονται για την ανάπτυξη του FCAS, ωστόσο το πρόγραμμα έχει πληγεί από διαφωνίες μεταξύ της Airbus και της Dassault. Η Γερμανία έχει κατηγορήσει την Dassault ότι διεκδικεί την αποκλειστική ηγεσία παρεμποδίζοντας τη φάση κατασκευής του αεροσκάφους. Ένα κορυφαίο μέλος της επιτροπής άμυνας του γερμανικού κοινοβουλίου έθεσε το ενδεχόμενο το Βερολίνο να αποχωρήσει από το πρόγραμμα και δήλωσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να λάβει μια γρήγορη απόφαση.

«Οι Γερμανοί μπορεί να παραπονιούνται, αλλά εμείς ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αν θέλουν να προχωρήσουν μόνοι τους, ας το κάνουν», είπε ο Trappier, όταν ρωτήθηκε στα εγκαίνια ενός εργοστασίου εξαρτημάτων για τα Rafale, και συμπλήρωσε: «Ξέρουμε πώς να κάνουμε τα πάντα από την αρχή μέχρι το τέλος. Το έχουμε αποδείξει αυτό για πάνω από 70 χρόνια». Το πρόγραμμα FCAS ξεκίνησε το 2017, από τη Γαλλία και τη Γερμανία, ενώ η Ισπανία εντάχθηκε το 2019. Πηγές από τη γαλλική αμυντική βιομηχανία ανέφεραν ότι οι εντάσεις κορυφώθηκαν λόγω της εμπλοκής της Μαδρίτης, η οποία αύξησε την επιρροή της Airbus στο πρόγραμμα και οδήγησε την Dassault στην απώλεια του δικαιώματος ψήφου που είχε στις αποφάσεις. Γερμανικές πηγές ισχυρίστηκαν ότι η Dassault προσπαθούσε να κυριαρχήσει στο πρόγραμμα και να διαταράξει την δίκαιη κατανομή έργου, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος του έργου στη Γαλλία. Αμυντικοί αναλυτές λένε ότι η Γαλλία μπορεί να δυσκολευτεί να χρηματοδοτήσει μόνη της το FCAS, ενώ η Γερμανία δεν διαθέτει εμπειρία σε ορισμένες από τις απαραίτητες τεχνολογίες.

Ο Trappier δήλωσε ότι η Dassault απαιτεί σαφέστερο έλεγχο επί του επανδρωμένου αεροσκάφους, ενώ στην Airbus δίνεται παρόμοιο περιθώριο ελιγμών επί των ευρύτερων στοιχείων του συστήματος μάχης. «Είμαστε απολύτως ανοιχτοί σε συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων και των Γερμανών, αλλά ζητάμε ένα μικρό πράγμα: να μας δοθεί η δυνατότητα να εκτελέσουμε το πρόγραμμα … Δεν θα δεχτώ να καθίσουμε οι τρεις μας και να αποφασίσουμε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες ανάπτυξης ενός αεροσκάφους υψηλού επιπέδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα διαχειριζόμαστε τα πάντα, κάθε άλλο», είπε ο Trappier. Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς δήλωσε τον Ιούλιο ότι η Γαλλία και η Γερμανία θα πρέπει να τηρήσουν τις υπάρχουσες συμφωνίες κατανομής έργου, ενώ ο Trappier δήλωσε ότι είχε συναντηθεί με την Airbus, αλλά δεν είχε ακόμη επιτευχθεί συμφωνία.