Οριστική είναι η απόφαση της Αυστραλίας να αντικαταστήσει 69 ελικόπτερα της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας Airbus Helicopters με αμερικανικά. Αυτό σηματοδοτεί η ανακοίνωση του Πρωθυπουργού της χώρας, Scott Morrison, στις 9 Μαΐου, ότι η κυβέρνηση προχωράει με το πρόγραμμα προμήθειας 29 επιθετικών ελικόπτερων AH-64E Guardian Apache της αμερικανικής Boeing, έναντι € 3,685 δισεκατομμυρίων, προς αντικατάσταση των 22 εν υπηρεσία επιθετικών ελικοπτέρων Tiger της Airbus Helicopters. Όπως ανακοίνωσε ο Αυστραλιανός Πρωθυπουργός θα υπάρξει επιπλέον δαπάνη ύψους € 335 εκατομμυρίων για την αναβάθμιση των αναγκαίων υποδομών χρήσης και υποστήριξης των νέων ελικοπτέρων. Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε η απόφαση της Αυστραλίας για αντικατάσταση των 47 εν υπηρεσία NH-90 (MRH-90 Taipan σε αυστραλιανή υπηρεσία) από 40 UH-60M Black Hawk (για το Στρατό) και έξι (6) MH-60R Sea Hawk (για το Ναυτικό).
Συγκεκριμένα, εκτός από την προμήθεια των 29 επιθετικών ελικοπτέρων AH-64E ο Αυστραλιανός Πρωθυπουργός επιβεβαίωσε την προμήθεια επιπλέον 13 ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας MH-60R Sea Hawk, τα οποία θα προστεθούν στα 23 ελικόπτερα που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών τον Οκτώβριο του 2021. Από τα 13 ελικόπτερα το ένα (1) αφορά την αναπλήρωση απώλειας (του 2021) και τα 12 καλύπτουν την ανάγκη αύξησης του στόλου των MH-60R Sea Hawk και την ανάγκη της αντικατάστασης των έξι (6) εν υπηρεσία MRH-90 Taipan, που η Αυστραλία χρησιμοποιεί σε ρόλο ναυτικής συνεργασίας. Επίσης, ο Πρωθυπουργός της Αυστραλίας επιβεβαίωσε την απόφαση της χώρας για την προμήθεια 40 νέων UH-60M Black Hawk προς αντικατάστασης του συνόλου των MRH-90 Taipan του Στρατού.
Η επιλογή του AH-64E ανακοινώθηκε στα μέσα Ιανουαρίου του 2021, στο πλαίσιο απόφασης του 2016 υπέρ της αντικατάστασης των Tiger την περίοδο 2021-2030. Τον Ιούνιο του 2021 το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών ενέκρινε την πιθανή πώληση των ελικοπτέρων στην Αυστραλία, μέσω προγράμματος FMS (Foreign Military Sale). Το πρόγραμμα διεκδίκησαν η Bell Helicopter (AH-1Z Viper) και η Boeing (AH-64E), ενώ η Airbus Helicopters πρότεινε την αναβάθμιση των 22 Tiger με παράλληλη προμήθεια επτά (7) επιπλέον ελικοπτέρων. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα τα πρώτα AH-64E θα πρέπει να παραδοθούν το 2025, ενώ τα πρώτα 12 ελικόπτερα θα πρέπει να αποκτήσουν Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα (IOC) το 2026 και Πλήρη Επιχειρησιακή Ικανότητα (FOC) το 2028. Από τα 29 AH-64E τα 24 θα είναι επιχειρησιακά, ενώ τα υπόλοιπα πέντε (5) θα χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση. Οι παραδόσεις των 13 MH-60R Sea Hawk αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025.
Η ιστορία των αυστραλιανών Tiger ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2001 με την υπογραφή σχετικού συμβολαίου για την προμήθεια 22 ελικοπτέρων του τύπου. Τα αυστραλιανά Tiger ενσωματώνουν βελτιωμένους κινητήρες MTR-390 καθώς και καταδείκτη λέιζερ, ενσωματωμένο στο σκοπευτικό Strix, για την υποστήριξη της χρήσης των αντιαρματικών βλημάτων AGM-114 Hellfire II. Τα πρώτα δύο (2) ελικόπτερα παραδόθηκαν το Δεκέμβριο του 2004, ενώ το σύνολο των ελικοπτέρων είχε παραδοθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2010. Τα προβλήματα ξεκίνησαν αμέσως και το 2012 καταγράφηκαν τρείς (3) περιπτώσεις αναθυμιάσεων εντός του πιλοτηρίου με αποτέλεσμα τα ελικόπτερα να καθηλωθούν προσωρινά. Το 2016 η Αυστραλία ανακοίνωσε την πρόθεση αντικατάστασης των 22 Tiger, λόγω υψηλού κόστους συντήρησης των κινητήρων και του μεγάλου χρόνου που απαιτείται για την επισκευή των συστημάτων που στέλνονται στην Ευρώπη.
Το σχετικό αίτημα για τα νέα ελικόπτερα εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2021 ανακοινώθηκε η επιλογή του AH-64E. Σε μια ύστατη προσπάθεια να πείσει την Αυστραλία να διατηρήσει τα Tiger σε υπηρεσία η Airbus Helicopters πρότεινε, αντί της αγοράς νέων ελικοπτέρων, την αναβάθμιση των Tiger στο επίπεδο Mk.3, κάτι που θα εξοικονομούσε στην Αυστραλία $ 2 δισεκατομμύρια μέχρι το 2040 και την προμήθεια επτά (7) νέων ελικοπτέρων. Η αναβάθμιση προέβλεπε την αντικατάσταση όλων των υπό-συστημάτων και μηχανικών μερών που είχαν πάψει να υποστηρίζονται, ενώ τα ελικόπτερα θα αποκτήσουν νέες δυνατότητες, όπως νέο ψηφιακό πιλοτήριο, νέους αισθητήρες και ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς την ικανότητας εκτόξευσης νέων όπλων. Τελικά, η πρόταση της Airbus Helicopters δεν έγινε αποδεκτή από την Αυστραλία, η οποία επέλεξε τη λύση της απόκτησης νέων AH-64E.
Λίγο μετά την έναρξη παραδόσεων των Tiger η Αυστραλία προχώρησε στην αγορά 12 MRH-90, ενώ τον Ιούνιο του 2006 προχώρησε στην αγορά κι άλλων 34 ελικοπτέρων του τύπου για την αντικατάσταση των S-70A-9 Black Hawk του Στρατού και των Sea King του Ναυτικού. Συνολικά, από τα 46 ελικόπτερα, τέσσερα (4) κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη και 42 στην Αυστραλία. Οι πρώτες παραδόσεις ξεκίνησαν το 2007. Τον Απρίλιο του 2010 ένα (1) MRH-90 αντιμετώπισε αστοχία κινητήρα και ο στόλος καθηλώθηκε προσωρινά. Τον Ιούλιο του 2014 η Αυστραλία εξέδωσε έκθεση σύμφωνα με την οποία σημειώθηκαν λάθη στην προμήθεια και αναπτυξιακές αστοχίες με αποτέλεσμα η Πλήρης Επιχειρησιακή Ικανότητα των MRH-90 θα αποκτηθεί τον Απρίλιο του 2019, με πέντε (5) χρόνια καθυστέρηση. Ως αποζημίωση η Αυστραλία έλαβε ένα (1) επιπλέον ελικόπτερο. Τον Ιούνιο του 2021 σημειώθηκε νέο περιστατικό καθήλωσης των ελικοπτέρων και στις 9 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε η πρόωρη απόσυρση των MRH-90 και η αντικατάσταση τους από UH-60M Black Hawk και MH-60R Sea Hawk νέας κατασκευής.