Η GE Aerospace ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε η πρώτη μελέτη αντίληψης του κινητήρα των ελικοπτέρων μέσης μεταφορικής ικανότητας του νατοϊκού προγράμματος NGRC (Next Generation Rotorcraft Capability), στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της πρώτης από τις πέντε μελέτες που θα γίνουν, σχετικά με τον κινητήρα των ελικοπτέρων. Οι μελέτες αυτές θα εξετάσουν και θα αξιολογήσουν εναλλακτικές λύσεις κινητήρων, συμβατικών ή υβριδικών.

Επίσης, θα καταγραφούν παράμετροι όπως το κόστος του κινητήρα, το κόστος υποστήριξης του και οι επιδόσεις του. Στο πρόγραμμα NGRC συμμετέχουν η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία. Το πρόγραμμα αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020 και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα κοινό ελικόπτερο (νέα σχεδίαση), το οποίο θα είναι διαθέσιμο την περίοδο 2035-2040, σε διάφορες εκδόσεις (μεταφορών, ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης, ανθυποβρυχιακού πολέμου κ.ά.).

Το επιθυμητό κόστος αγοράς ανά ελικόπτερο είναι € 35 εκατομμύρια (κόστος Fly-Away, χωρίς το κόστος υποστήριξης) και το επιθυμητό κόστος ανά ώρα πτήσης είναι μεταξύ των € 5.000 και των € 10.000. Επίσης, όπως είπε, τα παραπάνω κόστη θα πρέπει να συνοδεύονται από διαθεσιμότητα στόλου 75% και με την ελάχιστη δυνατή διαφοροποίηση των διαφόρων εκδόσεων του ελικοπτέρου, ώστε να μειωθεί το συνολικό κόστος του προγράμματος. Ως προς τις επιδόσεις, το νέο ελικόπτερο θα πρέπει να έχει εμβέλεια 1.650 χιλιόμετρα, χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού και με ταχύτητα πλεύσης 407 χιλιόμετρα την ώρα και να μεταφέρει έως και 16 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες.