Η βρετανική Babcock ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία την κρίσιμη επιθεώρηση σχεδίασης ολόκληρου του πλοίου (WSCDR : Whole Ship Critical Design Review), δηλαδή της φρεγάτας Type-31, η οποία έχει επιλεγεί από το Βρετανικό Ναυτικό. Η φάση WSCDR ολοκληρώθηκε με τη χρήση τρισδιάστατων μοντέλων. Η όλη διαδικασία (η τελική φάση της) πραγματοποιήθηκε εικονικά και σε περίοδο 10 ημερών, κατά την οποία ενσωματώθηκαν στη σχεδίαση του πλοίου μια σειρά εξειδικευμένων επιθεωρήσεων με στόχο την αξιολόγηση της ωριμότητας της σχεδίασης και όλων των επιμέρους συστημάτων της φρεγάτας Type-31. Τη διαδικασία πραγματοποίησαν 12 ανεξάρτητοι ειδικοί, οι οποίοι είχαν απέναντι τους και έκαναν ερωτήσεις στη σχεδιαστική ομάδα και τους μηχανικούς της Babcock. Παρόντες και συμμετέχοντες στη διαδικασία ήταν και στελέχη του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Badcock η φάση WSCDR, η οποία διαδέχθηκε τη φάση της προκαταρκτικής επιθεώρησης σχεδίασης (PDR : Preliminary Design Review), τον Ιούνιο του 2020, ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Με την ολοκλήρωση της φάσης WSCDR πλέον το πρόγραμμα των φρεγατών Type-31 περνά σε φάση αναλυτικής σχεδίασης έτσι ώστε να ξεκινήσει η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου, η οποία προσδιορίζεται για φέτος (οι σχετικές εργασίες προετοιμασίας της γραμμής παραγωγής στο Rosyth, όπου θα γίνει η τελική συναρμολόγηση των πλοίων, έχουν ξεκινήσει από το 2020). Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, η καθέλκυση του πρώτου πλοίου θα πρέπει να γίνει μέχρι το 2023, να παραδοθεί και να ενταχθεί επιχειρησιακά στο Βρετανικό Στόλο μέχρι το 2027. Το Σεπτέμβριο του 2019 ανακοινώθηκε ότι η Babcock και η σχεδίαση Arrowhead-140 επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα ναυπήγησης πέντε φρεγατών Type-31, που θα είναι μικρότερες και οικονομικότερες σε σχέση με τις Type-26.

Το κόστος κάθε πλοίου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα £ 250 εκατομμύρια (€ 350 εκατομμύρια περίπου), δηλαδή το συνολικό κόστος και για τα πέντε πλοία δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα £ 1,25 δισεκατομμύρια. Το διαγωνισμό διεκδίκησαν η BAE System με τις σχεδιάσεις Avenger (βελτιωμένη έκδοση των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «River») και Cutlass (βελτιωμένη έκδοση των κορβετών κλάσης «AlShamikh»), η BMT με τη σχεδίαση Nenator-110, η Stellar Systems με τη σχεδίαση Spartan και η νικήτρια Babcock με τη σχεδίαση Arrowhead-140 (έλκει την καταγωγή της από τις φρεγάτες κλάσης «Iver Hutfeldt» της Δανίας). Αρχικά, η Μεγάλη Βρετανία είχε αποφασίσει τη ναυπήγηση 13 φρεγατών Type-26, στο πλαίσιο της «Εθνικής Ναυπηγικής Στρατηγικής» («National Shipbuilding Strategy»), με στόχο την αντικατάσταση των 13 εν υπηρεσία φρεγατών Type-23.  Ωστόσο, για λόγους συμπίεσης του κόστους αποφασίστηκε η ναυπήγηση οκτώ Type-26 και πέντε Type-31.

Το μήκος της Type-31 είναι 138,7 μέτρα, το πλάτος τους 19,75 μέτρα και το βύθισμα τους 6,65 μέτρα. Το εκτόπισμα τους είναι της τάξεως των 5.700 τόνων, ενώ οι ελάχιστες απαιτήσεις επάνδρωσης είναι περί τα 105 άτομα, με ανώτατο όριο πληρώματος τα 187 άτομα. Το ελικοδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο AW-159 WildCat ή ένα AW-101 Merlin ή ένα MH-60 SeaHawk συν ένα UAV. Το πλοίο είναι εφοδιασμένο και με δύο σκάφη τύπου RHIB, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει μη-επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα. Πρόβλεψη έχει υπάρξει και για χώρο αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων σε περίπτωση συμμετοχής σε ανθρωπιστικές αποστολές. Το σύστημα πρόωσης των Type-31 είναι τύπου CODAD (Combined Diesel and Diesel) και αποτελείται από τέσσερις πετρελαιοκινητήρες Rolls Royce/MTU 20V 8000 M71 μέγιστης ισχύος 11.000 ίππων έκαστος και τέσσερις γεννήτριες Rolls Royce/MTU 16V 2000 M41B των 900 kW έκαστη. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι περί τους 26-28 κόμβους (48-52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια των πλοίων θα είναι περί τα 7-9.000 ναυτικά μίλια (12.964-16.670 χιλιόμετρα).

Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός περιλαμβάνει ραντάρ NS-110 της Thales, ραντάρ ναυτιλίας SharpEye, δύο ηλεκτροπτικά συστήματα Mirador Mk.2, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Vigile-D, τακτικό σύστημα πληροφοριών και διοίκησης και ελέγχου μάχης TACTICOS, καθώς και σόναρ τρόπιδας και ποντιζόμενο.  Ο οπλισμός των Type-31 αποτελείτε από ένα κύριο πυροβόλο Mk.110 των 57 χιλιοστών (μπορεί να δεχθεί και πυροβόλο των 127 χιλιοστών). Επίσης ενσωματώνει και δύο πυροβόλα των 40 χιλιοστών, τέσσερα πολυβόλα γενικής χρήσης των 7,62 χιλιοστών, τέσσερα πολυβόλα (Gatling) των 7,62 χιλιοστών, κάθετο σύστημα εκτόξευσης με 24 κελιά για αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά βλήματα CAMM/CAMM-ER (σύστημα Sea Ceptor, σύμφωνα με την Badcock το πλοίο έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με 32 αντί των 24 κελιών). Εκκρεμεί η οριστική απόφαση αν τα πλοία θα ενσωματώνουν και πόσα βλήματα κατά πλοίων. Τον Μάρτιο του 2020, ο βουλευτής Kevan Jones κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το εάν οι φρεγάτες Type-31 θα ενσωματώνουν βλήματα κατά πλοίων. Η απάντηση που έλαβε από τον Υπουργό Άμυνας, Jeremy Quin, ήταν: «Ευέλικτες από σχεδιάσεως, οι φρεγάτες Type-31 θα είναι προσαρμοζόμενες σε μια σειρά ικανοτήτων, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν και βλήματα κατά πλοίων».

Comments

        1. 32 × Mk 41 VLS with up to 32 SM-2 IIIA surface-to-air missiles
          24 × Mk 56 VLS with up to 48 RIM-162 ESSM
          8–16 × Harpoon Block II SSM
          1 × Oerlikon Millennium 35 mm Naval Revolver Gun System CIWS
          2 × OTO Melara 76 mm gun
          2 × dual MU90 Impact ASW torpedo launchers

          1. @dk

            https://www.seaforces.org/marint/Danish-Navy/Frigate/Iver-Huitfeldt-class.htm

            B515 twin Torpedo Tubes for MU90 Impact Torpedoes

            https://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/B515-ILAS-3-torpedo-tubes.htm

            Εφόσον υπάρχει απόθεμα τορπιλών γιατί να μην φορτώνονται??

            Πρέπει να είναι κοινές με αυτές των ελικοπτερων
            Δεν έχει νόημα να έχει το πλοίο δυο διαφορετικούς τύπους τορπιλών

            Για τις [email protected] θέλει λίγο ψάξιμο στο γιατί ΔΕΝ?? φορτώνονται εν πλω!!

          2. Εκεί θέλω να την πάω την δουλειά. Εφόσον αυτός ο τύπος τορπίλης φορτώνεται εν πλω, πως προέκυψε ότι αυτό δεν γίνεται στις [email protected]

          3. @dk

            Σε σχόλια τα διάβασα

            Ξέρεις το original source?

            Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί

            Δεν υπάρχει πρόσβαση στους τορπιλοσωλήνες από το εσωτερικό του πλοίου για φόρτωση?

            Δεν υπάρχει χώρος για επιπλέον τορπίλες?

            Αφού πρέπει το πλοίο να φέρει ένα απόθεμα για το ελικόπτερο!

          4. Ούτε εγώ ξέρω την πηγή αυτής της ιστορίας. Είναι αδιανόητο σε ολόκληρο πλοίο να μην μπορούν να χωρέσουν κάποιες τορπίλες.

            Οι τορπιλοσωλήνες είναι μπροστά από το υπόστεγο του ελικοπτέρου:

            https://1.bp.blogspot.com/-V4-7Or0aY8c/X1qFnkoMyxI/AAAAAAAARTA/lVnXA_2CaSwLYUWYNw5eiQFRhlCZqvPZQCNcBGAsYHQ/s1480/FDI%2BHN.jpg

            είναι εξαιρετικά απίθανο να μην υπάρχει πρόσβαση.

          5. @ dk.
            Αλλη μια «δημοσιογραφικη» αλητεία της πτώσης, στο πόλεμο εναντίον της μπέλας.
            Αφου μας ειπαν οτι κανουν 3,6 δις oi 2 , και οτι θα εχουν μονο 16 κελια και κανενα ciws,
            kai διαψευστικαν σε ολα.
            (θα κάνουν 1,08 δις η μια και οχι 1,8 δις, θα εχουν 4χΑ50 και Ram21)
            τωρα βρήκαν τις τορπιλες να κατασκευασουν ενα μυθευμα οτι δεν μπορουν να μπου τορπιλες εν πλω.
            Οριακα μεγαλυτερες απο τις αμερικανικες ειναι τις ΜΚ56-48 ειναι λιγο πανω απο 2μιση μετρα ειναι γιατι να μην μπορουν να ξαναγεμισουν τις τορπιλλποσωληνες εν πλω αν υπαρχουν μερικες ακομα στο πλοιο? Ακομα μικροτερα πλοια της μπελας πως το κανουν?
            Τι ανοησίες ειναι αυτές?
            Το ιδιο μου κανει πλεον αν παρουμε και ολλανδικη και ισπανικη, αλλα αυτος ο πολεμος που κανουν στο γαλλικο πλοιο (ολος ο αμερικανοπουλημενος «τυπος») ειναι να τρελαίνεσαι.

          6. Είναι 13cm μακρύτερες και 28 kg βαρύτερες από τις ΜΚ54. Δεν είναι λογικό να υπάρχει πρόβλημα. Πχ για το quad packing φταίνε οι διαστάσεις του sylver, αν είχε μεγαλύτερα κελιά θα χωρούσαν camm-er σε quad packing (πάλι βέβαια μου είναι περίεργο πως χωράνε σε dual packing).

            Είναι αισχροί. Προωθούν τις τράτες με την δικαιολογία ότι αμύνονται στην άδικη κριτική και θάβουν με κάθε πιθανό τρόπο τις [email protected] Πλην των MMCS όλα τα πλοία είναι αξιόλογα και δεν μπορεί να υπάρχει αξιολόγηση χωρίς λεπτομέρειες για διαμορφώσεις και τιμές. Δεν θεωρώ καμία πληροφορία από αυτές που κυκλοφορούν αξιόπιστες. Αν πάμε σε «γεμάτα» πλοία θα είμαστε κοντά στο δις, αν πάμε σε άδεια (1 ΜΚ41, «απλό» ραντάρ κτλ) πάμε γύρω στα 800εκ, οπότε η αξιολόγηση κρίνεται από τις λεπτομέριες. Εδώ που έχουμε φτάσει παρακαλάμε μόνο μην βρεθούμε με τις τράτες.

          7. @[email protected]
            Προφανώς λέγονται πάλι ανακρίβειες για τον ανεφοδιασμό με τορπίλες του πλοίου εν ΠΛΩ, αφού η εγκατάσταση των τορπιλοσωλήνων είναι στα περισσότερα πλοία σε ανάλογη θέση, αποκλείεται να μην πρόβλεψαν το θέμα ανεφοδιασμού σε αυτό το σημείο με το,πρόγραμμα σχεδίασης που χρησημοποιούν.

            https://www.navalnews.com/wp-content/uploads/2019/10/Naval-Group-Starts-Construction-of-Amiral-Ronarc%E2%80%99h-French-Navys-1st-FDI-Frigate-8.jpg

      1. Νομιζω τετοιου μεγεθους πλοια χρειαζομαστε και οχι μικροτερα..απ οτι φαινεται η φρεγατα της babckock θα ειναι πολυεργαλειο ενω και ο εξ-οπλισμος της μπορει να αναβαθμιστει περετερω αναλογα με τις επιθυμιες του πελατη..

  1. Όπως και να έχει, αυτή είναι αξιόλογη πρόταση σε αυτά τα λεφτά, ενώ δεν πιστεύω ότι θα ξεπεράσει τα 500 εκ με + 2 RAM, 32 VLS, NS200 & Strales. Εάν φέρουν δε και Silver με 4αδες τους Camm, το πλοίο θα είναι πιο ελκυστικό και από τη Μέρυλιν Μονρόε.

    1. @gdmast
      Προσέξτε με την πρόταση για τα SYLVER VLS(ειδικά για τους Camm Quad packed),γιατί θα πάθει εμπλοκή το CK που λέει ότι δεν «επικοινωνούν» τα γαλλικά συστήματα με το CMS και τα υπόλοιπα δυτικά συστήματα, αφού οι Γάλλοι κατά την αντίληψη του είναι εξωγήινοι που δεν σκαμπάζουν απο αυτο που λέγεται interoperability.

      1. @Five Eyes
        Να πάθω εμπλοκή με τη Μέρυλιν ok αλλα για με τους CAMM γιατί??
        Έχει γραφτεί πουθενά ότι οι Aγγλοι σκέφτονται να βάλουν SYLVER στα TYPE 31 η ότι προφέρονται οι ARROWHEAD με SYLVER???
        Για 32 cell MK41 VLS διαβάσαμε!!

        Και όπως συζητήσαμε σε άλλο σχόλιο οι Aγγλοι πάνε για MK41VLS και κρατάνε τους SYLVER στα TYPE 45 only…

        By the way Οι Aγγλοι έχουν το TACTICOS στα TYPE 31 με CAMM
        Οι Γάλλοι το SETIS λες να το έχουν έτοιμο για τους CAMM
        λες ???
        ROMEO60 any input??

        1. @CK

          Για τους τους CAMM δεν ξέρω γιατί έχεις πρόβλημα, αλλά στα σχόλια σου αφήνεις συνέχεια να εννοηθεί ότι σε προβληματίζουν ιδιαίτερα οι συγκεκριμένοι πύραυλοι, και γενικά τα ευρωπαϊκά συστήματα που έχεις αποκαλέσει ως «eurocrap» σε προηγούμενες συζητήσεις που παρακολουθούσα(παθητικά χωρίς να συμμετέχω).

          Όσον αφορά την συμβατότητα τους με το SETIS.

          Έχεις στοιχεία και αποδείξεις για αυτό που ισχυρίζεσαι για τους Γάλλους, η υποθέτεις απλά ότι δεν υπάρχει σχετική προετοιμασία και ολοκλήρωση στο συγκεκριμένο σύστημα;

          1. Με τους CAMM δεν έχω κανένα πρόβλημα

            Προσπαθώ να εξηγήσω στους CAMMenites πως η ενσωμάτωση και η ολοκλήρωση ενός πυραυλικού συστήματος σε ένα CMS και πλοίο είναι διαδικασία που θέλει και χρόνο και χρήμα

            Και πως οι Γάλλοι είναι εξαιρετικά δυσκοίλιοι σε τέτοιες εργασίες ιδιαιτερα για ξένα όπλα στα δικά τους πλοία αεροπλάνα klpa

            Το Γαλλικό Ναυτικό θα έχει μονο ASTER
            Δεν ενδιαφέρονται για CAMM,MICA,οποτε πρέπει να πάρουμε εμείς το κόστος και το ρίσκο μιας τέτοιας κίνησης

            επιπλέον θεωρώ πως εφόσον έχουμε ήδη RAM καιESSM δεν μας παίρνει να εισαγάγουμε το και CAMM!!

            Δεν μπορούμε να υποστηρίζουμε τόσους διαφορετικούς τύπους πυραυλων!

          2. Χωρίς σχετική ενημέρωση δεν μπορεί κανένας να προβλέψει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα και ποιές αποφάσεις θα παρθούν στην Γαλλία και σε άλλες χώρες που σχεδιάζουν εκσυγχρονισμό στην Άμυνα.
            Οι ram και essm δεν θα μείνουν για πάντα και όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα είναι πιο σύντομα obsolete απο όρο φαντάζονται πολλοί. Ακόμα και στις αναβαθμισμένες εκδόσεις που εισέρχονται σήμερα σε υπηρεσία.
            Σήμερα στη Ελλάδα υπάρχουν πολύ λίγοι μόλις 64? essm και τα 6? ram που έχουν εγκατασταθεί μόνο στις ΜΕΚΟ και ΡΟΥΣΣΕΝ, και έτσι είναι πολύ πιο εύκολο και πιο οικονομικό να αντικατασταθούν η να συμπληρωθούν με νεότερα αντιαεροπορικά που θα φορεθούν κυρίως στα νέα πλοία όταν υπάρξει συμφωνία για ναυπήγηση. Αργότερα αυτό θα είναι πολύ πιο ακριβό επιχείρημα και έτσι τα πλοία θα παραμείνουν για πολλά χρόνια με τα παλιά και ξεπερασμένα αντιαεροπορικά όπως συμβαίνει και σήμερα και στο ναυτικό και στον ΣΞ με τα πυρομαχικά η και στην αεροπορία με τους HAWK που είναι επίσης ξεπερασμένο σύστημα, λόγου της χρονιάς αφραγκίας και αδράνειας που είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα.

            Ότι γίνει θα γίνει σήμερα και ότι δεν γίνει θα παραμείνει ως έχει για τα επόμενα 30-40 χρόνια λόγου έλλειψης οικονομικών πόρων που θα είναι πάντα ένα εμπόδιο.
            Πιο σύστημα θα είναι δεν ξέρω, αν θα το λένε camm η MICA η Aster ng αλλά ξέρω ότι με αυτά που έχουμε σήμερα δεν πάμε πουθενά μετά το 2030, η ίσως και πιο νωρίτερα αφού οι γείτονες προχωράνε ασταμάτητα και με γρήγορους ρυθμούς σε αυτά τα πράγματα.

  2. Ναι ναι δώστε 4 δις στην αγγλική εταιρεία, για επιβράβευση που κατέχουν στην ουσία το 4% του κυπριακόυ εδάφους με τις 2 βάσεις τους, και δεν προκειτε να φύγουν ποτέ σύντομα θα έχουν και τυπικά καθεστώς παρόμοιο του γιβραλταρ αυτά τα εδάφη, τώρα που φύγαν και από την ΕΕνωση.
    Επιβράβευστε και το μποζο που λέει ότι τα μάρμαρα τα κατέχουν νόμιμα γιατί τους τα δωσαν οι Τούρκοι, το ότι εμείς δεν ρωτηθηκαμε δεν έχει καμία σημασία.

    1. @ Sapionderonga

      Τι ειδους ανοησιες ειναι αυτες? Οι Αγγλικες βασεις εχουν παραχωρηθει με διεθνη συνθηκη το 1960, την Συνθηκη της Ζυριχης-Λονδινου, μεσω της οποιας απεκτησε ανεξαρτησια η Κυπρος, και την οποια εχει υπογραψει και η Ελλαδα.

      Τωρα ξυπνησες εσυ? Μετα απο 60 χρονια?

      Δεν φωναζουν για τις Βρετανικες βασεις οι ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ, φωναζεις εσυ στην Ελλαδα, που δεν ξερεις τι σου γινεται ???

      Ετσι φωναζαν και οι παλαβοι τις προηγουμενες δεκαετιες, να φυγουν οι «Βασεις του θανατου των Αμερικανων» απο την Ελλαδα τις προηγουμενες δεκαετιες. Εφυγαν απο εδω και πηγαν στο Ιντσιρλικ της Τουρκιας και απεκτησε γεωπολιτικη ισχυ η Τουρκια. Μυαλο κουκουτσι.

      1. Μη μου μιλάς εμένα για μυαλό κουκούτσι, διανοητικά αναπηρε.
        Η οικογένεια μου πλήρωσε με αίμα την ένοπλη εξέγερση του ΕΟΚΑ, το 1956 από χέρια εγγλεζων και ξεσπιτωθηκε και το 1974 από τους τουρκους και ολα αυτά για το τίποτα, για να πάει τελικά το νησί κατά 37% στους Τούρκους ενώ τους κάναν πλάτες οι βρωμοεγγλεζοι, που ήταν εγγυητρια δύναμη και είχαν και στρατό και βάσεις στην απόβαση σφυριζαν κλεφτικα.

        1. @ Sapionderonga

          Kαλα ενταξει σε πιστεψαμε τωρα.

          Ισχυριζεσαι οτι το 1956 η οικογενεια σου εκανε αγωνα για να γινει ανεξαρτητη η Κυπρος και να φυγουν οι Βρετανοι, και αμεσως μετα κατηγορεις τους Βρετανους οτι δεν πηγαν να προστατεψουν τους Κυπριους, οι οποιοι Κυπριοι μολις 15 χρονια νωριτερα εβαζαν βομβες και εκαναν αντισταση κατα των Βρετανων.

          Εχεις συναισθηση των αντιφατικων πραγματων που ισχυριζεσαι??

          Οι Κυπριοι εβαζαν βομβες για να διωξουν τους Αγγλους, και κατοπιν ενας υποτιθεμενος «Κυπριος» του οποιου η οικογενεια υποτιθεται εκανε αγωνα για να τους διωξει, διαμαρτυρεται επειδη δεν πηγαν να πολεμησουν και να θυσιαστουν οι Αγγλοι για τους Κυπριους !!!

          Δηλαδη η Χουντα Ιωαννιδη στην Ελλαδα ανετρεψε τον Μακαριο, οι Τουρκοι εκαναν εισβολη, και θα πηγαιναν οι Βρετανοι να λυσουν το προβλημα??? Αυτα ειναι ανοησιες και παραμυθια για μικρα παιδια. Οι Βρετανοι ειχαν παρει αυτο που ηθελαν, τις ΒΑΣΕΙΣ για να ελεγχουν την Ανατολικη Μεσογειο και το Σουεζ, ΔΕΝ τους ενδιαφερε τι γινοταν στο υπολοιπο νησι. Ειχαν αλλωστε παραχωρησει ανεξαρτησια στην Κυπρο.

          Αντιλλαμβανεσαι τις ανοησιες που γραφεις?

          Εκτος οτι γραφεις οτι σου κατεβει, εισαι και ψευτης απο πανω. Κανενας Κυπριος δεν θα εγραφε τις ανοησιες που γραφεις εσυ ΑΣΧΕΤΕ. Αμφιβαλλω εαν εχεις εστω και συγγενη μεχρι 3ου βαθμου που πηγε εστω και για διακοπες στην Κυπρο.

          Κατα φαντασια Κυπριος και παθολογικος ψευτης εισαι. Να πας επισκεψη σε κανα ψυχιατρο.

  3. Η Arrowhead-140 ειναι φρεγαταρα που συνδυαζει δυνατοτητες, μεγεθος και κοστος που ειναι ιδανικο για την Ελλαδα.

    Με 250-300 εκατομμυρια που κατασκευαζουν οι Αγγλοι τις Type-31, δεν υπαρχει αλλη τετοια φρεγατα στον πλανητη. Προσθετεις ΜΚ41 με 32 κελια και κοστος 50-60 εκατομμυρια, ρανταρ APAR Block 2, και 1 RAM, και με 450-500 εκατομμυρια εχεις μια ασυναγωνιστη στις επιδοσεις φρεγαταρα ΑντιΑεροπορικου πολεμου εξαδελφη της Iver Huitfeldt, με δυνατοτητες εφαμιλες με τις LCF, F-124, Type-45, Horizon κτλ.

    Επισης, οι Βρετανοι σκεφτονται πλεον να παρατησουν τους Αster και να αρχισουν να αγοραζουν SM-2 και ESSM για την αεραμυνα τους, καθως η ταχυτητα εξελιξης των Αμερικανικων πυραυλων και οι δυνατοτητες τους ειναι ανωτερες των Aster.

    Φυσικα θα διατηρησουν τον CAMM για Εγγυς προστασια καθως τον κατασκευαζουν οι ιδιοι οι Βρετανοι, ο CAMM προερχεται απο τον Βρετανικο πυραυλο αερος-αερος ASRAAM. Αμφιβαλλω φυσικα αν το γνωριζαν αυτο οσοι μας τα εχουν κανει τσουρεκια εδω με τους CAMM.


    «Aster is a fine missile but overall the US has a considerable ABM lead in both sensor and missile technology. The US AEGIS system now dominates the Western naval air defence market and is in service in various forms with six navies. Notably, both the Australian and Canadian navies will install AEGIS derivatives in their Hunter and CSC Type 26 frigate variants, giving them significant air defence capability beyond the ASW-focused RN ships.

    The Type 26 frigates will be fitted with the Mk41 VLS which may indicate the RN is already thinking of moving away from the ‘orphaned’ Sylver of the Type 45 and standardising on Mk41. European resources cannot match the continuing programme of iterative improvements to AEGIS and the SM-2 and SM-3 missiles supported by a much larger user base. There is always a strong argument against buying off-the-shelf from the US as it would be damaging to UK industry and the decision could become political as much as capability-driven. Without exception, all the navies that have bought AEGIS from the US have managed to ensure some domestic workshare and technology transfer in the project. AEGIS can be tailored to the individual navy’s requirements and integrated with a variety of sensors.»

      1. Είπαμε όχι αμερικανικα σάπιο όπλα!!!
        Τα αφοπλίζουν οι γείτονες με τους κωδικούς που έχουν στα IFFFτους
        A pa pa pa

        Στα σοβαρά :
        Ο MK41 έχει υιοθετηθεί από ένα πολύ μεγάλο αριθμό Ναυτικών
        Με σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία οπλικών συστημάτων από τα SYLVER
        Με ότι τα παραπάνω σημαίνουν για υποστήριξη /εκσυχρονισμούς
        Υπάρχει επίσης και το quad packed που δεν έχει ο SYLVER!!

        1. @CK
          Εσύ που κατάντησες αμεικανοτρολολό και φερέφωνο της πρεσβείας, πάρε μόνο αμερικάνικα και όταν ξεμείνεις σε λίγο ξανά απο φράγκα πήγαινε να κάνεις τράκα για δανεικά στους αμερικανούς για να φας ψωμί και να ζεσταθείς το χειμώνα.

          1. Έξω οι Βάσεις του Θανάτου…
            XIK
            Κάτω τα χερια από τα IFF..μας αμερικανοι φονιάδες των λαών
            XIK XIKXIKXIK
            YANKIES GO HOME..
            XIK XIKXIKXIKXIKXIKXIKXIKXIK

          2. @CK
            Ωραία τα καραγκιοζιλίκια σου με τις ειρωνίες για την παιδική χαρά που είναι το αγαπημένο σου περιβάλλον.

            Εξήγησε μας όμως εσύ καλύτερα για το «πρόβλημα ασυμβατότητας» των αμερικανικών ελικοπτέρων με τα γαλλικά πλοία που έθεσες ως αμφιβολία που δεν κουράζεσαι να πιπιλίζεις συνέχεια ως «επιχείρημα» εναντίον των Γαλλικών πλοίων.
            Αφού θεωρείσαι και «ειδικός και γνωστής» της ύλης.

            https://www.imago-images.com/bild/st/0078097634/w.jpg

          3. @WTF
            Εν συντομία κοίτα τι εξοπλισμό επικοινωνιών έχουν τα νέα ROMEO που παραγγέλθηκαν και με ποιο σύστημα επικοινωνιών ποιανού ναυτικού είναι συμβατά!!

            HAWKLINK λέγεται δεν θυμάμαι το full designation
            Πέρα από αυτό το CMS μπορεί να κάνει ASW ερευνα συνυδιαζοντας διαφορετικές πηγες από αλλα πλοία ελικόπτερα klpa -networked ASW operations

            Εάν δεν μιλάνε τα data links αυτά δεν γίνονται

          4. Άσε τις κουτοπονηριές και τις εξυπνάδες που συνηθίζεις για τους άσχετους, και μη παλεύεις να περιπλέκεις τα πράγματα όταν σε στριμώχνουν στην γωνία και δεν μπορείς να απαντήσεις με αποδείξεις και σοβαρά επιχειρήματα.

            Διάβασε να ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ πρώτα εσύ τι ισχύει και τι δεν ισχύει και τι παρουσιάζει η παραπάνω φωτογραφία που παρέθεσα, και άσε τις μπουρδολογίες περί ασυμβατότητας των SH-60 ΚΑΙ των νεότερων MH-60R με τα γαλλικά πλοία.
            Σταματά επίσης να παραπληροφορεί σ τον κόσμο όταν δεν γνωρίζεις ο ίδιος τι παίζει.

            «A U.S. Navy Sikorsky MH-60R Sea Hawk helicopter from Helicopter Maritime Strike Squadron (HMS) 74 «Swampfoxes» assigned to the guided-missile destroyer USS Gravely (DDG-107) prepares to land on the flight deck of the French frigate Aconit (F 713) during a passing exercise in the Mediterranean Sea.»

            Οι ισχυρισμοί σου περί «ασυμβατότητας γιαλλικών πλοίων με αμερικάνικα συστήματα» δεν έχουν επιβεβαιωθεί σε καμία περίπτωση, αλλά το αντίθετο όπως φαίνεται και στις La Fayette για την Ταϊβάν που φέρουν και το αμερικανικό Phalanx και ελικόπτερο Seahawk που «συνεργάζεται» χωρίς πρόβλημα με το πλοίο. Άσχετε παραμυθά!

            https://www.naval-technology.com/wp-content/uploads/sites/5/2017/09/fayette1.jpg

          5. @ WTF

            Αυτο νομιζεις οτι ειναι η διασυνδεση?? Oτι ενα Αμερικανικο ελικοπτερο μπορει να προσγειωθει σε ενα Γαλλικο πλοιο????

            Αυτο αποκαλεις εσυ διασυνδεση? Γιατι αυτο ΔΕΝ ειναι διασυνδεση, ειναι ΤΙΠΟΤΑ. Οποιοδηποτε ελικοπτερο μπορει να προσγειωθει σε φρεγατα με καταλληλο ελικοδρομιο που μπορει να υποστηριξει το φορτιο.

            ΑΛΛΟ ειναι η διασυνδεση. Πρεπει να υπαρχουν διασυνδεμενα συστηματα επικοινωνιας (π.χ. Link 11/22, Hawklink) και να μπορει να μεταφερει δεδομενα το ελικοπτερο στο πλοιο και να ενσωματωνει τα δεδομενα του ελικοπτερου το Συστημα Διαχειρησης Μαχης του πλοιου (π.χ. AEGIS, TACTICOS) ωστε να γινεται ΣΥΝΘΕΣΗ και ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ. Αυτο ειναι διασυνδεση.

            Βρε ανθρωπε, αφου οχι μονο ΔΕΝ γνωριζεις, αλλα ΟΥΤΕ καταλαβαινεις πως λειτουργουν τα συστηματα, γιατι συνεχιζεις? Δεν αντιλαμβανεσαι οτι γελοιοποιεισαι??

          6. Διασυνδεση και συμβατοτητα ελικοπτερου με το πλοιο ειναι το εξης:

            «Work also integrates the Lockheed Martin MH-60R Seahawk anti-submarine warfare (ASW) helicopter into the Aegis system, as well as improves the system’s electronic warfare (EW) capabilities via the Surface Electronic Warfare Improvement Program (SEWIP).

            Lockheed Martin experts also will expand the Tactical Data Link (TDL) capability with Link 22 on the Aegis system for improved interoperability, and improve shipboard training capability through Total Ship Training Capability (TSTC).»

          7. @G_P
            Όλοι οι «γνωστές» εδώ μαζευτήκατε;
            Εσύ πιστεύεις ότι τα πολεμικά πλοία στην δύση φτιάχνονται όλα για ένα συγκεκριμένο μοντέλο ελικόπτερου η ότι ισχύει το αντίθετο για τα ελικόπτερα με εξοπλισμό για χρήση σε θαλάσσιο περιβάλλον, η θέλετε και οι δυο να τρελαίνεται τους πάντες με τις κουταμάρες που γράφετε;

            Η Ινδία που αγόρασε το ίδιο ελικόπτερο για το ναυτικό,αγόρασε και αμερικάνικα πλοία για να είναι συμβατά με τα ελικόπτερα που πήρε;
            Η μήπως θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα πλοία που έχουν με το νέο ελικόπτερο που απέκτησαν;

            Οι φρεγάτες Kortanaer όταν σχεδιάστηκαν είχαν πρόβλεψη για «συνεργασία» με το μοντέλο Romeo που δεν υπήρχε ούτε στη θεωρία εκείνη την αποχή;

            Η σχεδιάστηκαν οι Meko για να υποστηρίζουν το SH-60 και το MH-60R που εμφανίστηκε αργότερα στην αγορά;

            Η συμβατότητα του Rafale με το σύστημα των αμερικανικών αεροπλανοφόρων και του F-18E/F με το γαλλικό αεροπλανοφόρο πως εξηγείται κατά την άποψη σας, παίζει να είναι φαινόμενο στο ΝΑΤΟ;

            Μπερδέψατε μήπως το iPhone που έχει κλειστό οικοσύστημα με τα ελικόπτερα για το ναυτικό που θέλει να πουλήσει η εταιρία σε διεθνείς πελάτες σε Ευρώπη και Ασία;

          8. Τα διάφορα links λειτουργούν με συγκεκριμένα πρωτόκολλα επικοινωνίας, οπότε αν το ελικόπτερο και η φρεγάτα έχουν link ενσωματώνεις στο CMS και όλα δουλεύουν. Πως θα προκύψει η ασυμβατότητα όταν υπάρχουν τα κοινά νατοϊκά standards?

          9. @dk
            Η ασυμβατότητα του ελικόπτερου ήταν ιδέα του CK (ο οποίος παλεύει να αποδείξει «πόσο ακατάλληλα είναι τα γαλλικά πλοία για την Ελλάδα») που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα αφού η εταιρία λέει επίσημα και ξεκάθαρα ότι το ελικόπτερο είναι πλήρες συμβατό με τα στάνταρ του ΝΑΤΟ στο οποίο ανοίκει και η Γαλλία.

            https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/rms/documents/avionics/MH-60_BRO_68772_010816_2.pdf

          10. @G_P
            Όταν θέλεις να συζητάς για συμβατότητες για να υποστηρίξεις το φιλαράκι σου CK θα ήταν χρήσιμο για εσένα να ενημερώνεσαι πρώτα απο την εταιρία για το θέμα, η οποία λέει ξεκάθαρα ότι υπάρχει εξαρχής πρόβλεψη για συνεργασία με τα νατοϊκά στάνταρ τα οποία πληρούν και οι Γάλλοι ως νατοϊκή χώρα που συνεργάζεται συχνά με τις ΗΠΑ και άλλες χώρες.

            THE U.S. NAVY’S COMBAT HELICOPTER
            • MH-60R is the most capable and mature Anti- Submarine Warfare (ASW) Anti-Surface Warfare (ASuW) multi-mission helicopter available in the world today
            • MOTS: Low schedule, technical and financial risks
            • Over 98,000 operational flight hours achieved to date
            • 139 MH-60R delivered to date; 324 total for USN and Australia
            • Continued USN commitment to technology insertion and tip-to-tail life-cycle management
            • Fully interoperable with USN and NATO standards – key node in network centric warfare

            #FULLY INTEROPERABLE WITH USN AND NATO STANDARDS#

            https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/rms/documents/avionics/MH-60_BRO_68772_010816_2.pdf

          11. @WTF
            NATO standards?
            Είναι η Γαλλία στο ΝΑΤΟ???!!!
            Τότε μήπως πάλι οι γείτονες με τα μπορούν να αφοπλίσουν και τα ASTER??
            Λες ???????/
            AMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
            Μήπως πρέπει να κοιτάξουμε κάτι εκτος ΝΑΤΟ ??

            Προς ρωσία ίσως ??
            πούυ έχουν φθηνό φυσικό αέριο να μας δώσουν οι σύντροφοι??

          12. @CK
            Επανέρχεσαι με περισσότερες ανοησίες και ειρωνίες, για να αποδείξεις αυτό που ξέρουν ήδη όλοι που ανέχονται τις κουταμάρες που γράφεις συνεχόμενα και τους επιβάλεις να διαβάζουν κάθε μέρα.

            Η Τουρκία συμμετέχει στους ESSM η μπορεί αυτή την στιγμή να αποκτήσει Aster χωρίς να το εγκρίνει η Γαλλία με τον Makron εξοργισμένο με την Τουρκία;

            Μήπως έχουμε ήδη κάτι απο μη νατοϊκή χώρα που θέλουν να μας απαγορέψουν τα αφεντικά σου να χρησιμοποιούμε εναντίον της Τουρκίας;

            Για τη πλήρη ασχετοσύνη σου σχετικά με τα ενεργειακά θέματα τι να σχολιάσει κάποιος, ότι είσαι εκτός τόπου και χρόνου; Η ότι σε έχει τυφλώσει η πώρωση σου για την Αμερική;

            Έτσι για ενημέρωση σου, οι «σύντροφοι» μεταφέρουν απο την δεκαετία του ´70 φυσικό αέριο στην Ευρώπη, εσύ που μέχρι εχθές έκαιγες ακόμα σόμπα με ξύλα για να ζεσταθείς και για μαγείρεμα προφανώς δεν γνωρίζεις για αυτά τα πράγματα, αλλά θες να έχεις και άποψη και να ειρωνεύεσαι απο πάνω, αφού δεν έχεις επιχειρήματα σου μένουν οι ειρωνίες και οι φθηνές εξυπνάδες.

            «Η Ρωσία άρχισε τη μεταφορά φυσικού αερίου σε Ελλάδα και Βόρεια Μακεδονία μέσω του TurkStream»

            ««Οι ρωσικές παραδόσεις φυσικού αερίου όχι μόνο για εμάς, αλλά και για την Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία μεταφέρονται μέσω του νέου σημείου εισόδου (στα τουρκικά σύνορά μας)», δήλωσε ο Βλαντιμίρ Μαλινόφ, Διευθύνων Σύμβουλος της Bulgartransgaz, στο βουλγαρικό εθνικό ραδιόφωνο BNR.»

            https://www.kathimerini.gr/world/1058943/i-rosia-archise-ti-metafora-fysikoy-aerioy-se-ellada-kai-voreia-makedonia-meso-toy-turkstream/

            Συνέχισε να μας διασκεδάζεις με την ασχετοσύνη σου μεγάλε γνωστή και πρωτομάστορα της γκρίνιας.

  4. Η μόνη μου ελπίδα ότι στο τέλος θα υπερισχύσει η λογική και θα πάρουμε μια καλή φρεγάτα, όποια και αν είναι αυτή, είναι το ότι παρότι σε πολλές περιπτώσεις ακούστηκαν διάφορα για επιλογές της κυβέρνησης και γκρινιάζαμε για τις υποθετικά άμπαλες φημολογούμενες επιλογές, στο τέλος ερχόταν κάτι καλό.

    Παράλληλα νομίζω ότι είναι και προς το συμφέρον των ΗΠΑ, αν δεν έχουν καλό προιόν να μας δώσουν, να μην μας δώσουν καθόλου, ή να μας δώσουν ένα καλό, γιατί εάν μας δώσουν κάτι μάπα, η Ελλάδα θα γίνει το παράδειγμα προς αποφυγή παγκοσμίως, θα είναι η ταφόπλακα της φήμης και των ΗΠΑ και της LM σαν καλό προμηθευτή καθώς θα γελάει το διαπλανητικό σύμπαν με τα παθήματα που θα έχουν τυχόν μάπα καράβια, ή καράβια που θα έχουν ανάγκη τεράστια κόστη συντήρησης, τα οποία εμείς επειδή δεν θα έχουμε να πληρώνουμε θα ακινητοποιηθούν όλα.

    Φαντάζεστε να τα στείλουμε σε καμιά αποστολή πχ ειρηνευτική με άλλα έθνη και να μείνει μεσοπέλαγα, ή να πηγαίνει κάπου ένας διεθνής στολίσκος και το δικό μας να πηγαίνει κόστα κόστα γιατί να έχει κυματισμό στην θάλασσα και εμείς να φοβόμαστε να μην μείνει ή να μην τον αντέχει γιατί έχει ρηχή καρίνα? Θα ήταν η τελευταία πώληση πλοίου της LM ever! Και αστρόπλοιο να βγάλει στο μέλλον δεν θα το αγοράζει κανείς. Εμείς δεν είμαστε Σ.Α. να έχουμε την πολυτέλεια να πάρουμε 4 και να τις αφήσουμε παρκαρισμένες στον ναύσταθμο απλά για λόγους καλών σχέσεων.

    Περνάνε οι εβδομάδες και η αγωνία θα κορυφώνεται, απάντηση στην LOR δεν ήρθε, το τι προσφέρουν οι άλλοι και σε τι τιμή μόνο κάτι μισόλογα από διαρροές μαθαίνουμε και όχι από τα επίσημα χείλη, και ότι έχει προσφερθεί ως τώρα για ενδιάμεση λύση είναι για κλάματα, αποδεικνύοντας ότι ίσως δεν έπρεπε να τα είχαμε συνδέσει

  5. Πάντως αντιγράφω σχόλιο άλλου χρήστη σε άλλο σαιτ, ελαφρά παραλλαγμένο αλλά το οποίο μου άρεσε.

    Η μόνη λύση να δεχτούμε LCS σαν ενδιάμεση λύση για να δυναμώσει το ΠΝ της Ελλάδας έναντι της Τουρκίας, είναι να ζητήσουμε από τις ΗΠΑ να τις δώσει με το ζόρι στην Τουρκία… 🙂

    1. @agnostosependytis
      Ούτε στην Ελλάδα δεν θα τα δώσει με το ζόρι αυτά η Αμερική, αφού υπάρχουν αρκετά ψώνια που παρακαλάνε τους αμερικανούς να μας τα πουλήσουν, επειδή πιάνουν 40+ kts και «πηδάνε τα κύματα όπως» ο Stavento ώστε να μην τα πιάνουν τα τουρκικά σόναρ. 😉

    2. Καλά περιμένετε! Τις τράτες θα μας φορτώσουν και θα μας πουν ότι η LM μας δείνει πακέτο mlrs με iva και αποδέσμευση THAAD!
      Στην καλύτερη να μας πουν ότι πάμε σε f110 με ναυπήγηση σε ελληνικά ναυπηγεία αμερικανικών συμφερόντων και αμερικανικά όπλα.
      Τρίτη επιλογή η γερμανική πρόταση.
      Τα υπόλοιπα ξεχαστε τα. Οι άνθρωποι έχουν δηλώσει προβλέψιμοι

  6. Οι AH140 είναι πλοία που μπορούν αν εξελιχθούν πάρα πολύ στο μέλλον αφου βλέπω να τις κρατάμε για τουλάχιστο 30-35 χρόνια. Ας βάλουμε 127mm/76mm(για αρχή) + 1 RAM-blk2 + 2Mk41 και ας τοποθετήσουμε και το NS200 για να γλυτώσουμε κάποια χρήματα. Επίσης για towed sonar καλό θα ήταν το CAPTAS-4. Δυστυχώς δεν βλέπω μέλλον όμως για τις AH140(κλιμάκιο του ΠΝ θα πάει Ολλανδία-Βέλγιο να εξετάσει τις Karel Doorman) ενώ οι οι ναυταίοι δεν πολυσυμπαθούν τις Type 23 σαν ενδιάμεση λύση παρόλο που είναι φοβερά πλοία. Μάλλον για Sigma θα πάμε εκτός και εάν οι Γερμανοί κάνουν την ανατροπή στο 90′(πολύ πιθανό).

  7. Καλά περιμένετε! Τις τράτες θα μας φορτώσουν και θα μας πουν ότι η LM μας δείνει πακέτο mlrs με iva και αποδέσμευση THAAD!
    Στην καλύτερη να μας πουν ότι πάμε σε f110 με ναυπήγηση σε ελληνικά ναυπηγεία αμερικανικών συμφερόντων και αμερικανικά όπλα.
    Τρίτη επιλογή η γερμανική πρόταση.
    Τα υπόλοιπα ξεχαστε τα. Οι άνθρωποι έχουν δηλώσει προβλέψιμοι!

    1. Η F110 είναι φοβερό πλοίο
      Και αν προσφέρεται με 4 MK41 και 2 κορβέτες και είναι εντός του BUDGET τότε why not!!
      και μετά ξυπνήσαμε!!

  8. Ολα τα πλοια που μας προτεινονται ειναι καλα, και λιγο πολυ ολα καλυπτουν ικανοποιητικα τις απαιτησεις του Ναυτικου.
    Ολα εκτος απο ενα. Αυτο που σπρωχνει η Κυβερνηση, λογω της απιστευτης διαφθορας του επικεφαλής της: Το ΜΜSC.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *