Η βρετανική Babcock ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία την κρίσιμη επιθεώρηση σχεδίασης ολόκληρου του πλοίου (WSCDR : Whole Ship Critical Design Review), δηλαδή της φρεγάτας Type-31, η οποία έχει επιλεγεί από το Βρετανικό Ναυτικό. Η φάση WSCDR ολοκληρώθηκε με τη χρήση τρισδιάστατων μοντέλων. Η όλη διαδικασία (η τελική φάση της) πραγματοποιήθηκε εικονικά και σε περίοδο 10 ημερών, κατά την οποία ενσωματώθηκαν στη σχεδίαση του πλοίου μια σειρά εξειδικευμένων επιθεωρήσεων με στόχο την αξιολόγηση της ωριμότητας της σχεδίασης και όλων των επιμέρους συστημάτων της φρεγάτας Type-31. Τη διαδικασία πραγματοποίησαν 12 ανεξάρτητοι ειδικοί, οι οποίοι είχαν απέναντι τους και έκαναν ερωτήσεις στη σχεδιαστική ομάδα και τους μηχανικούς της Babcock. Παρόντες και συμμετέχοντες στη διαδικασία ήταν και στελέχη του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Badcock η φάση WSCDR, η οποία διαδέχθηκε τη φάση της προκαταρκτικής επιθεώρησης σχεδίασης (PDR : Preliminary Design Review), τον Ιούνιο του 2020, ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Με την ολοκλήρωση της φάσης WSCDR πλέον το πρόγραμμα των φρεγατών Type-31 περνά σε φάση αναλυτικής σχεδίασης έτσι ώστε να ξεκινήσει η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου, η οποία προσδιορίζεται για φέτος (οι σχετικές εργασίες προετοιμασίας της γραμμής παραγωγής στο Rosyth, όπου θα γίνει η τελική συναρμολόγηση των πλοίων, έχουν ξεκινήσει από το 2020). Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, η καθέλκυση του πρώτου πλοίου θα πρέπει να γίνει μέχρι το 2023, να παραδοθεί και να ενταχθεί επιχειρησιακά στο Βρετανικό Στόλο μέχρι το 2027. Το Σεπτέμβριο του 2019 ανακοινώθηκε ότι η Babcock και η σχεδίαση Arrowhead-140 επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα ναυπήγησης πέντε φρεγατών Type-31, που θα είναι μικρότερες και οικονομικότερες σε σχέση με τις Type-26.
Το κόστος κάθε πλοίου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα £ 250 εκατομμύρια (€ 350 εκατομμύρια περίπου), δηλαδή το συνολικό κόστος και για τα πέντε πλοία δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα £ 1,25 δισεκατομμύρια. Το διαγωνισμό διεκδίκησαν η BAE System με τις σχεδιάσεις Avenger (βελτιωμένη έκδοση των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «River») και Cutlass (βελτιωμένη έκδοση των κορβετών κλάσης «Al–Shamikh»), η BMT με τη σχεδίαση Nenator-110, η Stellar Systems με τη σχεδίαση Spartan και η νικήτρια Babcock με τη σχεδίαση Arrowhead-140 (έλκει την καταγωγή της από τις φρεγάτες κλάσης «Iver Hutfeldt» της Δανίας). Αρχικά, η Μεγάλη Βρετανία είχε αποφασίσει τη ναυπήγηση 13 φρεγατών Type-26, στο πλαίσιο της «Εθνικής Ναυπηγικής Στρατηγικής» («National Shipbuilding Strategy»), με στόχο την αντικατάσταση των 13 εν υπηρεσία φρεγατών Type-23. Ωστόσο, για λόγους συμπίεσης του κόστους αποφασίστηκε η ναυπήγηση οκτώ Type-26 και πέντε Type-31.
Το μήκος της Type-31 είναι 138,7 μέτρα, το πλάτος τους 19,75 μέτρα και το βύθισμα τους 6,65 μέτρα. Το εκτόπισμα τους είναι της τάξεως των 5.700 τόνων, ενώ οι ελάχιστες απαιτήσεις επάνδρωσης είναι περί τα 105 άτομα, με ανώτατο όριο πληρώματος τα 187 άτομα. Το ελικοδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο AW-159 WildCat ή ένα AW-101 Merlin ή ένα MH-60 SeaHawk συν ένα UAV. Το πλοίο είναι εφοδιασμένο και με δύο σκάφη τύπου RHIB, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει μη-επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα. Πρόβλεψη έχει υπάρξει και για χώρο αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων σε περίπτωση συμμετοχής σε ανθρωπιστικές αποστολές. Το σύστημα πρόωσης των Type-31 είναι τύπου CODAD (Combined Diesel and Diesel) και αποτελείται από τέσσερις πετρελαιοκινητήρες Rolls Royce/MTU 20V 8000 M71 μέγιστης ισχύος 11.000 ίππων έκαστος και τέσσερις γεννήτριες Rolls Royce/MTU 16V 2000 M41B των 900 kW έκαστη. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι περί τους 26-28 κόμβους (48-52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια των πλοίων θα είναι περί τα 7-9.000 ναυτικά μίλια (12.964-16.670 χιλιόμετρα).
Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός περιλαμβάνει ραντάρ NS-110 της Thales, ραντάρ ναυτιλίας SharpEye, δύο ηλεκτροπτικά συστήματα Mirador Mk.2, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Vigile-D, τακτικό σύστημα πληροφοριών και διοίκησης και ελέγχου μάχης TACTICOS, καθώς και σόναρ τρόπιδας και ποντιζόμενο. Ο οπλισμός των Type-31 αποτελείτε από ένα κύριο πυροβόλο Mk.110 των 57 χιλιοστών (μπορεί να δεχθεί και πυροβόλο των 127 χιλιοστών). Επίσης ενσωματώνει και δύο πυροβόλα των 40 χιλιοστών, τέσσερα πολυβόλα γενικής χρήσης των 7,62 χιλιοστών, τέσσερα πολυβόλα (Gatling) των 7,62 χιλιοστών, κάθετο σύστημα εκτόξευσης με 24 κελιά για αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά βλήματα CAMM/CAMM-ER (σύστημα Sea Ceptor, σύμφωνα με την Badcock το πλοίο έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με 32 αντί των 24 κελιών). Εκκρεμεί η οριστική απόφαση αν τα πλοία θα ενσωματώνουν και πόσα βλήματα κατά πλοίων. Τον Μάρτιο του 2020, ο βουλευτής Kevan Jones κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το εάν οι φρεγάτες Type-31 θα ενσωματώνουν βλήματα κατά πλοίων. Η απάντηση που έλαβε από τον Υπουργό Άμυνας, Jeremy Quin, ήταν: «Ευέλικτες από σχεδιάσεως, οι φρεγάτες Type-31 θα είναι προσαρμοζόμενες σε μια σειρά ικανοτήτων, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν και βλήματα κατά πλοίων».